Omdat hij helemaal niet thuis is in die dingen, heb ik voor hem naar de helpdesk gebeld en eerst kwamen die met de uitleg dat de lijn ok was en dat het wel aan de router/intern netwerk zou liggen.
Dan heb ik 1 pc rechstreeks op de modem aangesloten - speedtouch - en dat geeft hetzelfde resultaat (intussen waren we een paar dagen verder)
Toen ik dan weer naar BGC belde op het moment dat de snelheid weer triestig was, duurde het een hele tijd vooraleer ik iemand aan de lijn had en natuurlijk was op dat moment de lijn 'ok' volgens hun metingen.
Ik hield vol dat het volgens mij aan de verbinding moest liggen en we waren er toen pas achter dat het blijkbaar meestal rond 17h was.
Die ?technieker? moest zijn oproep binnen de 8 minuten afronden en werd nogal lastig omdat ik aanhield dat er een probleem was met de verbinding en of hij een idee had hoe we dit konden oplossen.
Dan maar teruggebeld naar het 'algemene' nummer en daar de situatie nog eens uitgelegd waarop ze voorstelden om de poorten eens te wisselen waarbij ik aandrong om uitdrukkelijk te vermelden dat het probleem zich enkel op bepaalde momenten voordeed en het geen zin had om verder te gaan op metingen.
Die technieker komt en rarara, die meet de lijn uit en bevond hem goed.

Kort erna teruggebeld omdat ik had vernomen dat hij was geweest en niets had gedaan, en nog maar eens de uitleg gedaan. Ze zouden hem terugsturen om alsnog die poort te wijzigen maar dat heeft niks opgelost.
Intussen heb ik metingen laten doen via de UB snelheidstest + die van turbodsl en daar is het te zien dat op sommige momenten de snelheid enorm schommelt tot 1 en 2 en 3 en 4 kbyte/s tot normale snelheid.
Hier thuis heb ik ook BGC zonder enig probleem en heb totnutoe ook altijd - die enkele keren dat er een probleem was - heel goede service gekregen, maar in dit geval verbaasde dat me toch wel echt.
Bestaat er een mogelijkheid om bv via een programma automatisch metingen te doen 'achter' een modem/router en deze in een bestand op te slaan, of heeft een van jullie een ander idee om dit op te lossen?
Bedankt voor alle tips!
P'ken