Zoals iedere maand power ik 36 uur voor het verstrijken van de maand mijn router off/on. Kwestie dat ik "vollen bak" nog eventjes kan leechen ..... Eind oktober power ik terug mijn router af om 23:58. Kwestie dat mijn volume niet zou worden afgetrokken van mijn November quota.
Wat merk ik echter op 01/11 ... inderdaad ben op smalband gesmeten. Na grondig onderzoek kom ik tot de constatatie dat de Belgacom klok 2 minuten en 26 seconden voorloopt. Resultaat : volume november foetsie.
Heb daarjuist (vriendelijk) gebeld naar de Belgacom helpdesk om dit te melden en vragende of ze mijn 10 GB willen resetten. Zegt die dame dat ik in oktober en alle voorgaande maanden meer dan voldoende heb gedownload (gaande van 90 tot 120 GB) zonder daarvoor veel te hebben moeten bijbetalen en dat deze volumes intern binnen Belgacom werden doorgegeven. Ik merk haar vriendelijk op dat zij mijn rekening niet hoeft te maken. Hierop zegt zij dat ik ook niet de rekning van Belgacom hoef te maken, dat ik een "abuser" ben .... en ten slotte smijt ze de hoorn op de haak.
Vooral dit laatste is voor mij meer dan voldoende reden om na dit bericht een andere provider te zoeken en mijn contract met Belgacom/Skynet te verbreken.
Leech-truc en belgacom helpdesk
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 136 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik snap uw vraag eigenlijk niet, ik snap ineens niet waarom je nu eigenlijk naar de helpdesk hebt gebeld? Je hebt 10 gig traffic per maand, en je gaat erover dus smallband. Die Leech-truck kan af en toe eens mislopen (zoals in jouw geval). Wie kaatst moet de bal verwachten?
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
- Styno
- Elite Poster

En ik denk dat je tot een conclusie bent gekomen die voor beide partijen het beste is.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc

echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
- brooklyn
- Elite Poster
Wel heel stom om te bellen, betaal gewoon die 5 euro, je hebt de maand voordien trouwens 120 gigs gedownload.
Zorg gewoon dat alles binnen is VOOR het eind van de maand, een paar uur tussen is voldoende, maar geen 2 minuten
Zorg gewoon dat alles binnen is VOOR het eind van de maand, een paar uur tussen is voldoende, maar geen 2 minuten

PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
... dat de BGC'er de telefoon neergooit is feitelijk niet te vergeven.
maar ze had wel gelijk. Je hebt geluk dat ik niet op een BGC helpdesk werk, ik had je nog eens feestelijk uitgelachen, maat, en als ik echt gemeen zou zijn, had ik je mogelijk nog de daver op het lijf gejaagd met een medeling dat BGC op dit moment de legale mogelijkheden aan het onderzoeken is om bewezen systematische abusers met terugwerkende kracht een rekening te presenteren.
Sorry, normaal reageer ik nooit op dit soort topics, en iedereen weet inmiddels dat ik niet BGC's beste vriend ben, maar van dit soort posts krijg ik kriebels.
Je maakt misbruik van een gat in het systeem, moedwillig en met kwade opzet. Dan loop je tegen de lamp, en komt dan nog iemand's tijd verdoen met je flauwe opmerking over de tijd die niet correct loopt. Alsof dat wat je daar uitspookt wel correct zou zijn. In die tijd dat jij een helpdesker zijn tijd aan het verdoen bent, had die persoon heel waarschijnlijk iemand kunnen helpen die wel een legitieme klacht had.
Je hebt je truukje gebruikt, en het is misgelopen. Je bent dus duidelijk niet akkoord met de beperkingen die BGC je oplegt. Dus *doe* er iets aan en ga naar een andere provider. Keuze genoeg. Altijd dat gezeur over hoe beperkt de Belgische ISP'ers zijn qua snelheid en volume, en hoe BGC in zijn machtspositie niet genoodzaakt is om zijn (vergeleken met de rest van Europa) archaïsche abo-voorwaarden en prijzen aan te passen en het status quo met Telenet open aan te vechten in de sfeer van open concurrentie, maar dan nog liever zelf bij BGC blijven en zo'n systeem mee in stand houden. Ik kan er echt NIET bij. (sorry voor de caps, maar dat was echt wel roepen uit frustratie)
'nuff said, ik ga hier voor de rest geen commentaar meer op geven.
maar ze had wel gelijk. Je hebt geluk dat ik niet op een BGC helpdesk werk, ik had je nog eens feestelijk uitgelachen, maat, en als ik echt gemeen zou zijn, had ik je mogelijk nog de daver op het lijf gejaagd met een medeling dat BGC op dit moment de legale mogelijkheden aan het onderzoeken is om bewezen systematische abusers met terugwerkende kracht een rekening te presenteren.
Sorry, normaal reageer ik nooit op dit soort topics, en iedereen weet inmiddels dat ik niet BGC's beste vriend ben, maar van dit soort posts krijg ik kriebels.
Je maakt misbruik van een gat in het systeem, moedwillig en met kwade opzet. Dan loop je tegen de lamp, en komt dan nog iemand's tijd verdoen met je flauwe opmerking over de tijd die niet correct loopt. Alsof dat wat je daar uitspookt wel correct zou zijn. In die tijd dat jij een helpdesker zijn tijd aan het verdoen bent, had die persoon heel waarschijnlijk iemand kunnen helpen die wel een legitieme klacht had.
Je hebt je truukje gebruikt, en het is misgelopen. Je bent dus duidelijk niet akkoord met de beperkingen die BGC je oplegt. Dus *doe* er iets aan en ga naar een andere provider. Keuze genoeg. Altijd dat gezeur over hoe beperkt de Belgische ISP'ers zijn qua snelheid en volume, en hoe BGC in zijn machtspositie niet genoodzaakt is om zijn (vergeleken met de rest van Europa) archaïsche abo-voorwaarden en prijzen aan te passen en het status quo met Telenet open aan te vechten in de sfeer van open concurrentie, maar dan nog liever zelf bij BGC blijven en zo'n systeem mee in stand houden. Ik kan er echt NIET bij. (sorry voor de caps, maar dat was echt wel roepen uit frustratie)
'nuff said, ik ga hier voor de rest geen commentaar meer op geven.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 10 keer
Waarom wachten met die power on/off tot op het laatste moment...
Doe dat 35u vroeger...
Weg "probleem" van klokken die niet gelijk lopen...
En inderdaad, de telefoon neersmijten is not done.
Doe dat 35u vroeger...
Weg "probleem" van klokken die niet gelijk lopen...
En inderdaad, de telefoon neersmijten is not done.
If you can't beat them, confuse them.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1080 keer
- Bedankt: 681 keer
- Recent bedankt: 9 keer
What's next? Ga je ze een proces aandoen omdat je misbruik mislukt is?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- gedeco
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Je weet natuurlijk ook niet hoe (on)vriendelijk onze topicstarter was.CueBoy schreef:En inderdaad, de telefoon neersmijten is not done.
Telefoon dichtsmijten is not done: OK, maar welke omstandigheden?
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
approximated.
-
- Elite Poster
als een klant boos en onvriendelijk is en dit blijft en niet vatbaar is voor rede heeft de operator het recht de verbinding te verbrekengedeco schreef:Je weet natuurlijk ook niet hoe (on)vriendelijk onze topicstarter was.CueBoy schreef:En inderdaad, de telefoon neersmijten is not done.
Telefoon dichtsmijten is not done: OK, maar welke omstandigheden?
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Staat dat in een werkinstructie bij Belgacom ?hollebollegijs schreef:als een klant boos en onvriendelijk is en dit blijft en niet vatbaar is voor rede heeft de operator het recht de verbinding te verbreken
If you can't beat them, confuse them.
kom kom, wype is gewoon compleet belachelijk, die operator had van mijn part gelijk en mag van mij haar tijd gerust besteden aan mensen met echte problemen.
- gedeco
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Ik denk niet dat dit ergens in een werkinstructie hoort. Als klant ben je misschien koning, maar geen keizer. Je moet je fatsoenlijk gedragen.CueBoy schreef:Staat dat in een werkinstructie bij Belgacom ?hollebollegijs schreef:als een klant boos en onvriendelijk is en dit blijft en niet vatbaar is voor rede heeft de operator het recht de verbinding te verbreken
Als iemand die je niet kent bij jouw op de werkplek verschijnt om je zonder opgave van redenen de huid vol te schelden, die kieper je toch ook op straat?
Trouwens, volgens mij is dit een nutteloos onderwerp. De poster gaat ervan uit dat het de tijd op de BGC servers is die verkeerd staat. Waarom niet de tijd op zijn PC?
Voorzover ik nog iets van ntp weet: gebruikers hebben toegang tot derde rangs ntp servers (grotere afwijking), Providers als BGC kunnen beroep doen op tweede tot eerste klas ntp servers (veel kleinere afwijking)
Het tijdsverschil is zo miniem en waarschijnlijk niet aantoonbaar.
Precies iemand die maandenlang gratis parkeert op een parkeerplaats voor gehandicapten en eenmaal hij betrapt wordt, onmiddelijk zijn auto verkoopt.
Indien je het spel speelt moet je tegen verlies kunnen.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
approximated.
Zet hier aub een slotje op
Is een onzinnig onderwerp en hoort niet thuis op dit forum
Als je vals speelt moet je ook kunnen verdragen dat je straf krijgt
Als je niet akkoord bent met de regels van Belgacom moet je maar een ander provider zoeken
Is een onzinnig onderwerp en hoort niet thuis op dit forum
Als je vals speelt moet je ook kunnen verdragen dat je straf krijgt
Als je niet akkoord bent met de regels van Belgacom moet je maar een ander provider zoeken
- AgentVortex
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
please close topic ASAP, it does not comply to "userbase standards".
Hit it
Hit it