Ik heb een nieuwe oefen pc gekocht.
- AMD Athlon 64 3200+
- Asrock 939 Dual-VSTA
- 512 MB Werkgeheugen DDR 400
zelf bijgestoken:
- 40 GB Seagate barracuda harde schijf 7200rpm
- Geforce 3 ti200 64MB shared memory (AGP x4)
- cdrom
- floppy
Nadat Windows XP Pro een format doet, de bestanden op de schijf zet, maakt de pc een restart om nadien XP te installeren.
Tijdens de herstart krijg ik telkens de fout 'Leesschijffout Druk CRTL+ALT+DEL om opnieuw op te starten'.
Ik heb reeds de harde schijf getest op een andere pc en die werkt zonder fouten. (format en installatie van xp)
De videokaart heb ik ook vervangen met een werkende (Asus EN6600 Silencer /TD, 128 MB, DDR, PCI Express x16)
In de BIOS vind ik ook niets speciaals. Ik heb deze ondertussen al geupdate zonder enige problemen.
Is er iemand die mij kan helpen dit probleem op te lossen?
Leesschijffout
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Mss staat in de opstartvolgorde in de bios de HD er niet bij, waardoor hij alleen kijkt of er een cdrom of diskette is waarvan hij kan starten.
Als je windowsXP pas installeert is het mss ook even aan te raden om in de bios te kiezen voor 'load setup defaults' (of iets in die aard). Maar kijk dan wel eens na of in de opstartvolgorde de HD erbij staat, en zet deze dan als eerste.
Of mss master/slave/cs verkeerd ingesteld
vind het in ieder geval raar
Als je windowsXP pas installeert is het mss ook even aan te raden om in de bios te kiezen voor 'load setup defaults' (of iets in die aard). Maar kijk dan wel eens na of in de opstartvolgorde de HD erbij staat, en zet deze dan als eerste.
volgorde in bios is:Braindamage schreef:Mss staat in de opstartvolgorde in de bios de HD er niet bij, waardoor hij alleen kijkt of er een cdrom of diskette is waarvan hij kan starten.
- diskette
- cdrom
- HD
ik zal nog eens proberen met de default settings in de bios.
De HD als 1ste zetten heb ik reeds geprobeerd.
zelfde fout.
buiten de cdrom/floppy kan ik er niets uit halen.killer schreef:pc openschroeven, alles eruithalen wat niet nodig is (alles buiten mobo, cpu, ram, hd, mss ook nog beeldschermkaart indien je geen onboard hebt, boot ie dan nog niet, veel kans je mobo ...)
als het moederbord kapot is, kan de pc dan van de cd naar de hd bestanden copieren? of zal er een specifiek deel stuk zijn?
Ik heb momenteel ongeveer hetzelfde probleem met een PC die hier staat voor reparatie.nixon schreef:buiten de cdrom/floppy kan ik er niets uit halen.killer schreef:pc openschroeven, alles eruithalen wat niet nodig is (alles buiten mobo, cpu, ram, hd, mss ook nog beeldschermkaart indien je geen onboard hebt, boot ie dan nog niet, veel kans je mobo ...)
als het moederbord kapot is, kan de pc dan van de cd naar de hd bestanden copieren? of zal er een specifiek deel stuk zijn?
dingen die ik al getest heb waardoor ik ze uitsluit:
- hd in andere bak gehangen (starte op, dus HD=ok)
- andere SDRAM lat erin, voor het geval deze beschadigd was, maar dat was niet het probleem, als je RAM beschadigd is loopt het meestal al fout tijdens de format van je HD bij de setup van (XP/win2k). (dit met 128 MB)
SDRAM) Als je meerdere RAM-latjes hebt of een reserve zou ik dat ook een keer testen.
Dadelijk doe ik de test met een mobo uit een andere PC, en ben er ongeveer 99% zeker van dat hij dan wel naar behoren werkt.
Op de PC met de problemen kon ik perfect installs van CD naar HD doen, tot aan de reboot van de PC (win2k en XP)
mvg
zitten zoeken in de BIOS en het net maar kan niets vinden hoe ik de CPU cache aan en uit zet.KK schreef:Misschien defecte CPU cache? Dit kan je testen door de cache af te zetten in de BIOS. PC gaat dan wel zeer traag worden, maar je kan dan toch testen of het daaraan ligt. Je moet enkel wat meer geduld hebben
kan je een url geven met de nodige info?
deze functie staat er maar ik kan het niet selecteren.KK schreef:Dit wordt meestal vermeld als Level 1 en Level 2 Cache (of kortweg L1 en L2 cache). Als je die allebei af zet staat het cache geheugen van je CPU uit.