Teruggevallen snelheid na klacht

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Yowannes

Hallo,

kan er mij iemand zeggen wat er in het bekrompen Windows-brein van de Skynetmedewerkers omgaat tegenwoordig?
Een paar maand terug legde ik mijn probleem uit hier op dit forum. Het ging om het feit dat ik maar rond de 100 KB bleef en niet naar de 355 KB ging en dat terwijl ik nog geen 300 meter van de centrale woon.
Dat was (was !!) opgelost.
De laatste tijd had ik echter een aantal klachten m.b.t. de Mac-compatibiliteit van Skynet (zo werkte hun Werchter-ding niet op de Mac, werkte hun VRT-nieuwsuitgave niet op de Mac, werkt hun music-download-ding niet op de Mac,....). Een paar boze mails werden enkel beantwoord met een domme "tevredenheidsenquete" (en ik heb zelfs nooit een antwoord gehad).
Uit pure frustratie heb ik een aangetekende brief gestuurd en zonder iets van antwoord is nu mijn snelheid gewoon teruggevallen tot op 100 KB (als enige in de straat, daar ligt het dus niet aan).

Wat kan ik doen om die mannen in hun hoofd te prenten dat ze klanten gaan verliezen als ze zo verder doen? Blijkbaar niets.... tja, wie niet horen wil zal moeten voelen

een toekomstige Telenetter(?)

Johan De Clerck
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ik vrees dat jer er weinig aan kunt doen, ik zou naar de helpdesk bellen en vragen waarom dat je ineens terug op 1.1 mbps staat,
je kan mss eens naar testaankoop ofzo stappen en via die weg iets gedaan proberen te krijgen
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer
Recent bedankt: 7 keer

Dit is ongehoord, moest ik in jouw geval zijn was ik al lang overgestapt naar een andere (adsl) provider (er zijn alternatieven genoeg).
Erg veel kan je hier niet tegen doen (nogmaals gaan klagen bij Skynet zal denk ik niet veel uitmaken), bij testaankoop of de ombudsdienst zal het ook wel niet zoveel uitmaken vrees ik (maar je kan altijd eens proberen hé).
Wat wel moet lukken is dat ze je lijn terug op 3.3Mbit/s zetten.
Ik kan je misschien wel het mail-adres geven van iemand waarvan ik denk dat hij je wel zal antwoorden, maar ik zet dit adres liever niet op het forum omdat dan iedereen er gaat naar mailen voor de kleinste dingen... Kan ik je ergens berijken (e-mail)? Je bent niet geregistreerd op de site, anders stuurde ik je een PM met het adres.
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Nukem, emailadressen doorspelen via forum zou ik niet direct doen.

Allereerst:

waar haal je het feit dat je op 100Kb zit? Haal je die downloadsnelheid maar, of heb je die synch maar? Want als je met iets uithaalt, moet je verdikke goed in uw schoenen staan en zorgen dat ge zelf niet in de fout zijt.

Indien de synchro slechts op 1.1Mbps staat staaf dit dan met een screenshotje ofzo. In dit geval zal je best direct contact opnemen met de helpdesk op 0800/22 800 en om uitleg vragen. Ik vermoed echt niet dat men u omwille van een 'boze brief' op 1.1Mbps gezet heeft hoor.. voor zoiets zou je ze goed kunnen nekken en dat zullen ze niet toelaten ;-)

Indien geen synchro van 1.1Mbps, maar wel 3.3Mbps en toch maar download van 100Kb. Dan zou ik eens checken hoe je de snelheid teste en eventueel mtu aanpassen.. kweet wel niet of dat exact hetzelfde is op mac.

Wat betreft die ondersteuning voor mac, ik begrijp u wel dat ge kwaad zijt dat een heleboel dingen niet ondersteund worden op de mac door skynet. maar even relativeren: de dingen die je aanhaalt zijn allemaal vrij recente zaken waarmee Skynet heeft uitgepakt. Als marktstrategie zou het van skynet vrij dom zijn eerst uit te pakken met een mac-only compatibele versie en dan pas compatibele voor pc.. terwijl er veel meer pc's in omloop zijn en de maccers nog steeds niet zo'n groot marktaandeel zijn... vermoedelijk heeft Skynet zich eerst op de pc-markt gegooid en zal het dan het systeem verfijnen voor mac ea....
I love it when a plan comes together!
Yowannes

Ik heb zo'n synch eens uitgevoerd (via Terminal, zowat de Mac-tegenhanger van dos, maar dan functioneler), ik kreeg volgende resultaten:

Operational data report : near end (Downstream)
-----------------------------------------------
Attainable line rate : 9748 kbit/sec
Attainable Atm rate : 9248 kbit/sec
Used line rate : 3820 kbit/sec
Fast used Atm rate : 3360 kbit/sec
Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec
Rel. capacity occupation : 39
Noise Margin : 27 dB
Line attenuation : 7 dB
Output Power : 11 dBm

Operational data report : far end (Upstream)
--------------------------------------------
Attainable line rate : 1128 kbit/sec
Attainable Atm rate : 1024 kbit/sec
Used line rate : 216 kbit/sec
Fast used Atm rate : 128 kbit/sec
Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec
Rel. capacity occupation : 19
Noise Margin : 35 dB
Line attenuation : 3 dB
Output Power : 12 dBm

Dus, misschien moet ik blijkbaar aanvaarden dat mijn lijn nog op 3,3 Mbits staat, maar waar ligt dan de verklaring voor de plotse terugval naar 100 KB, mijn Macje op vakantie? :-)
Aangezien ik zelf niets veranderd heb de laatste dagen, verdenk ik in eerste instantie Skynet, wat me ook het meest logische leek.

Alvast bedankt
Johan
Yowannes

Misschien nog een kleine opmerking m.b.t. tot de Mac-ondersteuning van Mac door Skynet:
het rare is dat ik vorig jaar wel Rock Werchter op mijn Mac heb kunnen volgen (ik begreep dan ook niet waarom ik het dit jaar dan niet kon).
De Music-downloadsectie: de webpagina's worden gewoon verkeerd weergegeven, dit is slechts een kleine programmeer (enfin, schrijf-) fout....
soit,
het VRTnieuws was in ieder geval niet beschikbaar op Mac... (wat ook vrij gemakkelijk zou moeten te verhelpen zijn)

Ik zal maar wat verder gaan dromen van een Apple wereld zonder Windows
:roll:

Johan
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ik heb rock werchter dit jaar online gemist, maar al die dingen maken gebruik van Windows Media (de windows-tegenhanger van quicktime streaming).

Ik ben niet goed op de hoogte van ondersteuning voor windows media op mac, maar zou het kunnen komen door de nieuwe windows media 9 series?
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ik denk niet dat wmp er is voor mac en daar licht het volgens mij aan
correct me if i'm wrong
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Provider

neenee, er is wel degelijk een windows media player voor mac hoor, maar het gaat me momenteel vooral om de codecs: (windows media player 7 kan ook windows media 9-files afspelen, mits nodige codecs). Dus nu is mijn vraag vooral of er wmp9-codecs zijn voor mac.

Op de pagina kan ik er niets uit opmaken, maar installeer dit eens: http://www.microsoft.com/mac/downloads. ... sreq=False
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Yowannes,

je ziet dat je niet te snel mag roepen op Skynet eh.... nog maar goed dat je niet in je kwaade pen bent gekropen.

Allereerst kunnen er verschillende zaken mis zijn waardoor je snelheid verlies lijdt. Het is dus in mijn ogen zeker niet het 'logische' dat skynet u beetje zou pesten....

Allereerst heb niet veel ervaring met mac, dus we zullen dit zo goed als mogelijk de problemen van Windows machines spiegelen naar de mac

- mtu, tcp/ip heeft een mtu waar die normaal op 1500 moet staan. Malafide programma's kunnen die evt wijzigen. Ik denk dat je best eens googled naar hoe mtu op een mac raadplegen en aanpassen.

- firewall? Heb je een firewall opstaan? Zo ja, probeer dan alles ZONDER firewall.

-speedtest? Hoe test je je snelheid? Waar kom je aan de waarde van 100Kb? Is die exact zoveel of kan je specifieker?
Probeer de test op onze site, probeer de test op www.speedtest.nl en probeer een bestand dat groter dan 15mb te downloaden van ofwel tucows.skynet.be of van ftp.belnet.be. Vergelijk de snelheden. Een onstabiele server kan voor rare resultaten zorgen.

- proxy? Heb je per ongeluk een proxy-server ingesteld? Die van Skynet? Probeer uit te zetten.. is niet zo gezond voor de snelheid.

- zit je in een netwerk? Geef eens wat meer specifics van je installatie, software, opstelling etc etc. (we hebben nogal weinig info)

Wat betreft die ondertsteuning van het vrt nieuws, ja die is in wmp.. dat kan jij niet gemakkelijk raadplegen.. kweet niet in hoeverre vrt hier iets in te zeggen heeft. Ik zeg het dit is splinternieuw. Kan zijn dat support voor maccers onderweg is eh :)

Wat betreft die fout in e-care? kan je daar specifieker rond zijn? Heb je dit bij nog modules? of enkel bij die music-historie. Want die pagina's hebben allemaal gelijkaardige opbouw.
All Your Base
Plus Member
Plus Member

eerst en vooral zie ik in die diagnostische gegevens dat je wel degenlijk synchroniseert aan 3 Mbps, je moet wel de downstream bekijken en niet de upstream.

Wat Music Club betreft is het probleem dat Media Player voor Mac geen Digital Rights Management ondersteunt, daar moet je voor bij Microsoft klagen. Ik vermoed dat het probleem met de streaming concerten een gelijkaardige oorzaak heeft. Dus, Skynet niet de schuld geven dat iedereen "Windows" spreekt he :)
Yowannes

Neen, inderdaad, Belgacom is er niet de schuld van dat iedereen (fout: bijna iedereen!!) "Winodows spreekt". Maar Belgacom is er WEL de fout van dat ze diensten aanbied aan "al haar klanten" terwijl ze weet dat een aanzienlijk deel van haar klanten er niet kan van genieten. Het is uw (uw: algemeen, geen persoonlijke uw natuurlijk) taak om er voor te zorgen dat de diensten die u via uw portaalsite aanbied beschikbaar is voor iedereen. Als u in een garage nieuwe banden laat steken op uw wagen en later blijken deze niet geschikt voor uw wagen (m.a.w.: ze functioneren niet zoals het moet), verwacht u dan ook als antwoord van uw garagist: "meneer, daar kunnen wij niet aan doen daarvoor moet ge bij "Michelin" (bijvoorbeeld) zelf zijn". Neen, dat antwoord verwacht u niet, want u verwacht kwaliteit en een -aan-uw-wagen-aangepaste-dienstverlening. Ik ga mijn wagen niet aanpassen aan mijn garagist, evenmin als ik mijn Mac zou willen aanpassen naar de (pc)-wensen van Belgacom.
Naast mij heeft u een groot aantal andere Maccers "beledigd" en ik kan u garanderen dat we in ons boerendorpje alleen al met 5 klaarstaan om over te stappen naar Telenet. (en dat zijn dan nog maar de mensen die ik direct ken). Allen omwille van uw wansmakelijke houding tegenover Mac (en Linux,...) gebruikers.
Hetzelfde probleem heb ik nu voor bij die deelsite van 50 jaar VRT, ik kan GEEN ENKEL filmpke bekijken. Wat gaat u nu zeggen? "Mr ga klagen bij de VRT"??? Als ze in een frietkot cocktail op uw frieten doen, omdat ze geen mayonaise ondersteunen, maar u moet niet van cocktail hebben, wat denkt u dan?

Soit, gezien u waarschijnlijk al volledig doortrokken bent met dat Windowsgedoe (inclusief virussen, waarvan ik u vandaag PERFECT kan zeggen dat er voor OS X nog geen bestaan), lijkt me deze discussie nog weinig zinvol. Maar wees er overtuigd van dat er nog Maccers zullen klagen, al moest ik er zelf voor zorgen

mvg

Yowannes, aka Johan
Heatryn
Pro Member
Pro Member

Toen je ADSL nam bij Belgacom wist je dan al dat er geen ondersteuening was voor Linux?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm Yowannes, Gelieve in het vervolg je post algemener te posten ook al staat er bij dat Uw niet persoonlijk is. Dit lijkt een aanval naar All Your Base, wat het vermoedelijk niet is, doch zou ik verzoeken dit in het vervolg nog algemener te doen.

Allereerst is er wel support voor de mac om een deftige adsl-connectie te maken, dus daarin is Skynet niet in de fout. Om de vrbinding tot stand te brengen etc etc, geven ze voldoende support naar mijn weten.

Nu hetgeen op hun portal staat, hoort niet meer bij de Internetdiensten van de ISP.(bgc). Maw Skynet-portal is beke iets op zich geworden, non-internet connections...

Nu wat dat van die music club betreft daar heeft Skynet weinig in te bakken.. dat is idd Microsoft en de partner die die music dbase organiseerd en beheerd. (persoonlijk, zelf voor pc, trekt die mc op niks)

Wat betreft dat afspelen van movies, heb je al die wmp codec voor de mac geprobeerd? Want je maakt je altijd héél erg kwaad.. maar de vorige keer is gebleken dat het eigenlijk niet aan Skynet lag... maar ergens lokaal bij u (ivm die snelheid). Dus maybe eerst eens zoeken naar een mac-oplossing om die wmp codec te gebruiken en alsnog de filmpjes te zien. Dat van de vrt is dus voor dit probleem eh :)

Nuja, met dreigen om naar Belgacom over te stappen doe je weinigen iets hoor.. de support is er quasi hetzelfde en denk niet dat het ginds zoveel beter is ;-). Iedere isp heeft wel zijn kantjes :)

En wat betreft support voor Linux, nogmaals 2redenen waarom er geen support is, of weinig voor linux:
- 1/ veel te veel verschillende linux distro's -> te weinig experten voor alle distro's, te veel verscheidenheid
- 2/ percentage linux-gebruikers is nog steeds héél klein in verhouding met de win-users

Combinatie van beiden argumenten zorgt er voor dat het economisch niet interessant is te investeren in degelijke linux-support en consoorten.
meon
Administrator
Administrator
Provider

Yowannes, Skynet Music Club gebruikt de OD²-database, die enkel beschikbaar is in Windows Media formaat.
Maar ... Windows Media Speler voor OS X ondersteunt Windows Media 8 én DRM (dingen die je nodig hebt voor music club). Dit artikel van 2001 bewijst dit: http://maccentral.macworld.com/news/2001/07/19/media/

en de super-de-luxe Series 9 komt binnenkort ook voor OS X uit: http://www.microsoft.com/windows/window ... fault.aspx
Coming Soon! Windows Media Player 9 Series for Mac OS X will deliver compatibility with 9 Series audio and video content.
De huidige versie ondersteunt:
Audio Codecs
Microsoft Windows Media Audio codec versions 1.0, 2.0, 7, and 8
G.726 codec

Video Codecs
Microsoft Windows Media Video codec versions 7 and 8
Microsoft Windows Media Screen codec versions 7 and 8
Microsoft MPEG-4 codec version 2.0 and 3.0
ISO MPEG-4 video codec version 1.0
Ik dacht dat 50jaar.tv videostreams overigens ook maar Windows Media 8 waren, dus die zou je wel degelijk moeten kunnen bekijken.
Gast

Ik heb toch ook een vermoeden dat als je klaagt bij Belgacom, ze er snel van uit gaan dat je klaagt omwillen van een onstabiele lijn, en verlagen naar 1mbps. Ik denk dat het een automatisme is dat in hun scripts staat of zo. DE overgrote meerderheid van de bevolking ziet het verschil niet tussen 1 of 3 mbps.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Guest, das zeker geen policy van Belgacom. En staat zeker niet in scripts of checklists :).

Ik denk dat dat eerder de gemakzucht van een aantal mensen is...ze hebben geen zin om te troubleshooten, linetests te doen etc etc. Daarom kiezen ze voor de gemakkelijke oplossing: fall-back op 1Mbps..
maar das zoals in alle bedrijven, je hebt goede werknemers en slechte werknemers. De ene zal zich er snel van af willen maken, een andere zal zoeken en het probleem ook effectief correct oplossen.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 260 keer
Bedankt: 104 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

kunt natuurlijk nog es alles deinstalleren(uninstal modem en software) en alles opnieuw installeren.
lukt dit niet dan kan u altijd overschakelen naar een andere adsl provider(zoals scarlet) die een upload beloofd van 384 kbits upload en 3.3 down :lol: voor de nieuwe klanten :lol: :lol:
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Blue-Sky
Erelid
Erelid

@Yowannes,
In uw geval is er maar een goede oplossing, dat is een lijntest aanvragen via het voorzien gratis nr Helpdesk voor ADSL.
Je betaald voor een ADSL, wel dan is de storingsdienst ook daar voor je te helpen, een betaalde lijn welke niet goed werkt daar ben niets mee.
Helpdesk nog eens uw probleem uitleggen en vragen dat ze een technieker van BGC aan huis sturen met zijn test PC en zijn splitter.
Met kalmte en degelijke argumentatie kan je heel veel bereiken :-)

Van Ma Aug 11, 2003 5:37 pm (uw eerste bericht in deze topic) tot nu!
Dat zou mij toch te lang zijn, het enige wat je nodig hebt dat is de juiste man bij de helpdesk welke uw technisch probleem wil oplossen.
Laat je niet doen, de aanhouder wint... :twisted:

Succes
Afbeelding
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 260 keer
Bedankt: 104 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

bel op adsl skynet helplijn 080023451 en volg tot bij nr 4 de dienst storingen (technische dienst) :lol: :banana: en laat maar es goed de lijn testen :wink:
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Patje,
Patje schreef: lukt dit niet dan kan u altijd overschakelen naar een andere adsl provider(zoals scarlet) die een upload beloofd van 384 kbits upload en 3.3 down voor de nieuwe klanten
Wat een oplossing! Als het probleem aan de binnenbekabeling, aan een storing op de koperdraad of je zit té ver van de centrale, dan maakt dat niks uit of je van ISP veranderd. Dit is een vrij domme oplossing. Het heeft immers niks met de toegang die de ISP verschaft. Deze oplossing ruikt naar reclame!

En het telefoonummer waar je het best je lijn kan testen is op 0800/22700 dienst storingen. (-> Belgacom)
0800/23451 -> Skynet

Blue-Sky, Yowannes zijn probleem rond snelheid is al opgelost.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”