hallo,
Ik heb een groot probleem, namelijk dat ik hier thuis een diskcrash gehad heb op de server waar mijn exchange op draait. Ik heb een backup staan van enkele maanden geleden, maar zou graag ook de recentste mails ophalen uit de offline database. de hard drive is nog toehankelijk, enkel zijn er een paar slechte sectoren op de harde schijf.
nu is mijn vraag, kan ik uit een exchange server die offline is (en waarvan ik nog alle bestanden heb en toegang tot heb) de mails halen en deze inputten een een nieuw opgezette exchange server?
Hopend op een positieve reactie,
Groeten,
Gimic
exchange offline (diskcrash
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
Geen ervaring met Exchange, maar ik zou zeker en vast een volledige backup nemen van alle Exchange bestanden, voor als de schijf ineens niet meer toegankelijk is.
Dan zou ik een nieuwe exchange opzetten en de files die hij aanmaakt vervangen door jou files, maar geen idee of dit zal werken :/
Dan zou ik een nieuwe exchange opzetten en de files die hij aanmaakt vervangen door jou files, maar geen idee of dit zal werken :/
Download deze whitepaper al eens, want een "quick-fix" bestaat er niet als je geen bricks-level backup hebt en enkel een filebackup.
Grtz,
X
http://www.microsoft.com/downloads/deta ... laylang=en
Grtz,
X
http://www.microsoft.com/downloads/deta ... laylang=en
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Maak alvast een copy van de database files van exchange. Volgens mij kan je deze dan wel terugzetten na een herinstallatie.
Je moet er dan wel op letten alle nodige rechten op deze bestanden te zetten.
Hiervoor kijk je best eens naar de nieuwe database ( na herinstallatie ). En voor je de oude op deze plaats zet maak je natuurlijk een backup van de nieuwe database files zodat je deze niet kwijt bent.
Volgens mij is er op de site van microsoft meer te vinden over dit onderwerp.
Je moet er dan wel op letten alle nodige rechten op deze bestanden te zetten.
Hiervoor kijk je best eens naar de nieuwe database ( na herinstallatie ). En voor je de oude op deze plaats zet maak je natuurlijk een backup van de nieuwe database files zodat je deze niet kwijt bent.
Volgens mij is er op de site van microsoft meer te vinden over dit onderwerp.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 13 keer
ben net terug van weekendje weg. heb intussen w3k terug draaiende en de exchange er op geplaatst, nu nog de database en users in orde krijgen. dit zal het moeilijkste zijn denkik. Ik heb geen raid config, geen raid kaart. Het probleem ligt bij mijn harde schijf, windows start nog op maar het duurt lang eer hij op start. In de *.log files van exchange zit er een cyclic error bij een van de bestanden, dus denk ik dat de database corrupt is
maar ik probeer dit recht te zetten.
Gimic

Gimic