Twee jaar geleden had ik constant last van disconnects en is er een technieker langsgeweest die dan uiteindelijk de oorzaak gevonden had: een verroeste telefoondoos

Onlangs heb ik dus eens gebeld naar de helpdesk en die gast zei dat ik niet ver van de centrale zat (2863m), maar dat de andere gemeten waarden niet slechter konden zijn dan ze al waren


Er is nochtans niets mis met mijn binneninstallatie, er is maar 1 aansluitpunt, en als is aangesloten zoals het moet zijn. Met de splitter is ook niks mis (geen storingen tijdens het bellen) en er zijn ook geen overdreven lange kabels:
van telefoondoos tot modem -> 1m
van modem to router -> ook 1m
van router tot de 4 PC's -> 3 x 2m ; 1 x 25m
modem: SpeedTouch 510 Ethernet met 4.3.2.6.0 firmware
router: SMC 7004VBRv2EU
speedtest adslbox.be:
Your current download speed:
2099kbit/s or 262kbyte/s
Your current upload speed:
316kbit/s or 40kbyte/s
info van de modem:
Modulation: G.DMT Annex A [POTS Overlay Mode]
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 512 / 2.464
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 18,0 / 39,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 6,0 / 7,0
Vendor ID (Local/Remote): ALCB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 270 / 7
FEC Errors (Up/Down): 2 / 0
CRC Errors (Up/Down): 5 / 353
HEC Errors (Up/Down): 5 / 212
'k Heb geen verstand van al die waarden... maar volgens mij ligt het probleem tussen de centrale en mijn aansluitpunt inplaats van aan mijn binneninstallatie. Iemand een gedacht?