Nu zijn ze toch te ver gegaan... !!!

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
a.lain
Starter
Starter

Al 4 dagen lang werd ik geconnecteerd op 512kbit U / 448kbit D snelheid. Verscheidene malen een reconnect uitgevoerd, dus nieuw IP adres, maar niets hielp. En neen... ik zat niet op smalband, mijn volume pack gaf me aan dat ik nog 400MB kon downloaden.
Uiteindelijk vandaag eens gebeld naar Belgacom.

Bijna 40min verbonden geweest, gelukkig gratis :? .
Ik leg mijn probleem uit, waarna de BC medewerker met mij eerst enkele vragen wilt doorlopen.
-Heeft u een modem van ons? Neen => geen ondersteuning
-gebruikt u windows ? Neen, mijn vriendin wel => geen ondersteuning, halve ondersteuning lol

"Ach meneer..." zegt de medewerker wat is dit hier? "U download wel heel veel he!"
"Is 26 gig veel, gebruik makend van volumepacks?"... wat ik ook gezegd heb.
"Meneer uw volume packs hoef ik niet te controleren" zegt de BC medewerker tamelijk nors.

Ik vraag waarom ze mij op 448kbit gezet hebben, toch niet omdat ik 26gig gedownload had MET volumepacks!

OK, hij heeft mijn lijn dan gecontroleerd, was blijkbaar ok, ging dan iets nachecken, 12 min een muziekje gehoord, terug lijncheck, weer muziekje, uiteindelijk op 1120Kbit gezet, wat nog altijd een ramp is, uiteindelijk zegt hij, het ligt aan je modem.. had ik al gecheckt samen met bekabeling enzo... hier was alles ok. Te ver van de centrale? Tot over een week altijd aan 3.3Mbit gesurft EN ik ben al 9 jaar probleemloos verbonden met hen.
Check het dan nog eens zegt hij en bel me dan terug.
Gesprek ten einde.

Besluit... ANDERE provider, maandag bel ik.
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Dit is inderdaad redelijk schandalig... Maar: hopelijk ligt het echt niet aan binnenbekabeling/de wijkcentrale. Want als je bv voor Dommel gaat kiezen dan zit je weer op Turboline en heb je kans om weer slechte lijnprofielen te krijgen.
Zowiezo vind ik het verstandig dat je meteen overstapt naar een andere ISP.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

a.lain schreef: -Heeft u een modem van ons? Neen => geen ondersteuning
Volledig terecht geen ondersteuning ... er zijn 10 tallen verschillende modems op de markt, het is onmogelijk hierop ondersteuning te bieden ( natuurlijk de basisinstellingen overlopen als de klant op de webinterface van zijn modem raakt is wel extra service ;) )
StB
Plus Member
Plus Member

Inderdaad. Hoe kan men nu op alle modems ondersteuning geven.
Belgacom heeft zelf aan een rdelijk uitgebreid gamma modems.

Wel grappig. Je hebt een probleem met het ADSL signaal en de oplossing is volgens jou overstappen naar andere provider.

Totaal niet dus.

Als je een synchronisatiesnelheid hebt van 448kbit is er een probleem tussen de DSLAM kaart in de centrale en jouw modem.

Kan dus een probleem zijn met de DSLAM kaart zelf, koperkabel van centrale naar jouw woning.

Maar in de meeste gevallen: probleem binnenbekabeling, splitters, defect aan modem, ...

Hoe heb je eigenlijk je binnenbekabeling uitgestest ??
bf62
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

a.lain schreef:Al 4 dagen lang werd ik geconnecteerd op 512kbit U / 448kbit D snelheid. Verscheidene malen een reconnect uitgevoerd, dus nieuw IP adres, maar niets hielp. En neen... ik zat niet op smalband, mijn volume pack gaf me aan dat ik nog 400MB kon downloaden.
Uiteindelijk vandaag eens gebeld naar Belgacom.

Bijna 40min verbonden geweest, gelukkig gratis :? .
Ik leg mijn probleem uit, waarna de BC medewerker met mij eerst enkele vragen wilt doorlopen.
-Heeft u een modem van ons? Neen => geen ondersteuning
-gebruikt u windows ? Neen, mijn vriendin wel => geen ondersteuning, halve ondersteuning lol

"Ach meneer..." zegt de medewerker wat is dit hier? "U download wel heel veel he!"
"Is 26 gig veel, gebruik makend van volumepacks?"... wat ik ook gezegd heb.
"Meneer uw volume packs hoef ik niet te controleren" zegt de BC medewerker tamelijk nors.

Ik vraag waarom ze mij op 448kbit gezet hebben, toch niet omdat ik 26gig gedownload had MET volumepacks!

OK, hij heeft mijn lijn dan gecontroleerd, was blijkbaar ok, ging dan iets nachecken, 12 min een muziekje gehoord, terug lijncheck, weer muziekje, uiteindelijk op 1120Kbit gezet, wat nog altijd een ramp is, uiteindelijk zegt hij, het ligt aan je modem.. had ik al gecheckt samen met bekabeling enzo... hier was alles ok. Te ver van de centrale? Tot over een week altijd aan 3.3Mbit gesurft EN ik ben al 9 jaar probleemloos verbonden met hen.
Check het dan nog eens zegt hij en bel me dan terug.
Gesprek ten einde.

Besluit... ANDERE provider, maandag bel ik.
Zo’n reactie ga je bv. bij dommel nooit krijgen, groot gelijk dat je overstapt.
X-2datop
Pro Member
Pro Member

En wat heeft die reactie nu te maken met zijn probleem ?

Anyway, als ik de starter was zou ik toch maar eens de adsl filter en/of modem eens vervangen om te testen (die van een vriend/vriendin bvb). Belgacom heeft geen 448kbit profielen en zullen jou NOOIT op een lager profiel zetten omwille van teveel downloaden ofzo. Zoals al eerder aangehaald, jouw probleem ligt ergens tussen je PC en de lokale DSLAM, verder moet je dat niet zoeken.

En wat betreft hun antwoorden hebben ze overschot van gelijk, buiten dan het feit dat jouw downloadgedrag totaal los van de zaak staat.

Neem gerust een andere ISP, maar het zal jouw probleem NIET oplossen !

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
a.lain
Starter
Starter

StB schreef: Maar in de meeste gevallen: probleem binnenbekabeling, splitters, defect aan modem, ...
Hoe heb je eigenlijk je binnenbekabeling uitgestest ??
Andere modem (router), ander kabels, getest direct op de 1ste meter kabel die binnenkomt...daar is een splitter geplaatst, splitter getest (kheb er hier nog 2 liggen :-) ), DSLAM was het niet volgens hen.
StB schreef:Wel grappig. Je hebt een probleem met het ADSL signaal en de oplossing is volgens jou overstappen naar andere provider.
Dit is al de 2de keer dat ik dit voor heb, de vorige keer was het direct opgelost, terug op 3.3 gezet.
Kheb zo het gevoel dat ze nu moeilijk deden over de 26gig, wat ik me niet kan voorstellen.
X-2datop schreef: Belgacom heeft geen 448kbit profielen
Ik vermoed van wel, hoe komet het dat ik iedere keer aan die snelheid werd geconnecteerd? 10-tallen malen een ander ip aangevraagd , iedere keer 448.

Aantal gigs dat ik kan downloaden is zo belangrijk niet meer, ik denk dat ik de stap naat telenet ga nemen.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

X-2datop schreef: En wat betreft hun antwoorden hebben ze overschot van gelijk, buiten dan het feit dat jouw downloadgedrag totaal los van de zaak staat.

Neem gerust een andere ISP, maar het zal jouw probleem NIET oplossen !

Grtz,
X
Ik vind helemaal niet dat BGC gelijk heeft. Nu zetten ze hem op een lager profiel zonder te zeggen wat het probleem is en wat ze er gaan aan doen (en of ze dit wel gaan doen), of wat hij zelf kan doen om het op te lossen. Had eerst de splitter eens moeten vervangen om te testen of dat iets oplostte, maar nu kan hij niet veel meer testen aangezien hij op een ander profiel zit (hij kan natuurlijk wel eens naar de SNR waardes kijken).

Ik heb zelf een gelijkaardig probleem gehad. Vroeger was 3.3Mbps probleemloos mogelijk (zelf effe 4Mbps gehad) en nu opeens max 1Mbps. Ze weten wat het probleem is (telefoon lijn van centrale naar ons huis is beschadigd/versleten) maar ze zijn niet van plan dit op te lossen omdat er niet genoeg klanten last van hebben.
StB
Plus Member
Plus Member

a.lain,

Bel anders nog eens terug naar storingen: 080022312. Veel kans krijg je een andere operator aan de lijn.

Als je zeker bent dat bij jou alles in orde is vraag je of ze technieker langssturen. Je betaalt hiervoor dan toch niets.
Technieker test normaal een heel deel andere zaken die men vanop de helpdesk niet kan testen.

Als je op de invoerkabel van Belgacom test heb je dan toch de kabels binnen volledig losgekoppeld zodat enkel je modem nog verbonden was met de Belgacom invoerkabel ?
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Toen ik tegen rare waarden syncte (ergens tussen de 1200 en 3300 meestal) lag het aan een defecte modem
Laatst gewijzigd door crapiecorn 29 jul 2006, 14:49, in totaal 1 gewijzigd.
StB
Plus Member
Plus Member

Een beschadigde kabel hersteld men.
Als je naar helpdesk belt en men meet een kortsluiting of isolatiefout op de kabel wordt er altijd een technieker gestuurd en als deze vaststeld dat de beschadiging buiten zit wordt dit ook hersteld.

Er zal bij jou dan wel wat anders schelen dan een beschadigde kabel.
a.lain
Starter
Starter

Nu eens een reconnect gedaan, ok... is weer iets beter, al een connectie van 2080Kbit... tegen deze avond zal het wel weer 3.3 zijn zeker...
Wat gebeurd er daar toch bij BC?
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

StB schreef:Een beschadigde kabel hersteld men.
Als je naar helpdesk belt en men meet een kortsluiting of isolatiefout op de kabel wordt er altijd een technieker gestuurd en als deze vaststeld dat de beschadiging buiten zit wordt dit ook hersteld.

Er zal bij jou dan wel wat anders schelen dan een beschadigde kabel.
Dit is wat ze tegen mijn buurjongen gezegd hebben in een Belgacomshop toen hij ADSL nam. De internet verbinding bij ons is niet van BGC maar gaat wel over een Turboline.
StB
Plus Member
Plus Member

a.lain,

Waarschijnlijk een interferentieprobleem in de telefoonkabel.
Als je technieker laat langskomen kan men je heel makkelijk op een andere koperkabel aansluiten.

Dat gebeurt wel vaker dat naastliggende paren elkaar storen in de hoofdkabel.
Zoiets kan men onmogelijk vanop de helpdesk testen.
StB
Plus Member
Plus Member

ZMD,

Verkopers in een Belgacom schop hebben niets met technische dienst te maken en zullen dan ook nooit kunnen zeggen of men probleem al dan niet kan herstellen.

Is spijtig dat men daar blijkbaar zo'n zaken verteld waar zei zelf meestal geen kennis over hebben.
a.lain
Starter
Starter

StB schreef:a.lain,

Waarschijnlijk een interferentieprobleem in de telefoonkabel.
Toch raar dat dit 4-5 dagen lang 448Kbit is, na verschillende malen te reconnecten.
En nu na een telefoontje begint het weer te stijgen, 1020Kbit en nu al 2080... :D
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 755 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

De ADSL Go+Power synchroniseert voor upload aan 448kbit -- misschien up en down verwisseld?
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

Ze geven je zo de kans om eest zelf de fout te zoeken bij je thuis.
Als er een technieker langskomt en de fout zit bij jou binnen, vb. modem defect zijn de kosten voor jou.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

Het is toch wel zo dat die eerste lijns helpdesk operatoren er zich meestal gemakkelijk vanaf maken met
1. je lijnwaarden zijn goed,
2. je gebruikt een modem waarvoor wij geen ondersteuning bieden
3. en tevens conclusie : het probleem ligt bij jou.

Zo hebben ze mij ook eens geantwoord dat mijn probleem lag aan "de lucht" tussen hun lijn en mijn modem, en dit enkel en alleen omdat ik zo vrij was te antwoorden dat het probleem ook niet aan mijn modem lag, op zijn stelling dat het niet aan de Belgacomlijn lag :lol:

Soit, ze zullen daar op de Helpdesk wel véél "ongewone" opmerkingen krijgen van iets minder geoefende surfers, maar moesten ze al eens gewoon luisteren, het zou véél helpen.
If you can't beat them, confuse them.
dejean
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 12 keer

Indien dergelijk problemen zich voordoen heb je er alle voordeel belgacom klant te zijn!!! Ook al krijg je niet voldoende ondersteuning van de helpdesk, als zij het niet onmiddelijk kunnen oplossen zullen ze zeker een technieker inschakelen. Ik ben zelf een zeer tevreden EDPnet klant, echter ondersteuning voor technische netwerkproblemen ( Belgacom infrastructuur ) moet je van belgacom niet verwachten indien er problemen voordoen.
Je bent dan heel simpel klant bij de concurrentie.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer

ditCh schreef:
a.lain schreef: -Heeft u een modem van ons? Neen => geen ondersteuning
Volledig terecht geen ondersteuning ... er zijn 10 tallen verschillende modems op de markt, het is onmogelijk hierop ondersteuning te bieden

Waarom kunnen ze dit dan bij Dommel wel en bij skypret niet ????

Ik heb een een modem en router die niet door dommel geleverd is en ik dacht ook is dat er een probleem was met modem hier.Ik bel Dommel en ze vragen welke modem heb je .Ik zeg die modem en die router.Wacht klein mom meneer .Na een 10 tal seconden waren we de instellingen enz al aan het overlopen :lol:
Ik zeg het nogmaals.

Bij dommel zitten ze met een paar mensen : Allemaal bekwaam.
Bij skypret zitten ze met veel mensen : 90% NIET bekwaam.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

ketter schreef: Bij dommel zitten ze met een paar mensen : Allemaal bekwaam.
Dit heeft helaas niets te maken met bekwaam of onbekwaam, maar alles met no-support regels waar de agenten zich aan dienen te houden van hun werkgever ... ( maar daar had je vast nog niet aan gedacht )
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Groot gelijk, die mensen aan de helpdesk hebben een enorm ongewaardeerde job, het is hun management die vanalles oplegt...
Maar wie krijgt steeds de harde klappen? Niet de CEO's hoor!
Blue-Sky
Erelid
Erelid

ketter schreef:Bij dommel zitten ze met een paar mensen : Allemaal bekwaam.
Straffe uitspraak, om 90 % van de helpdesk medewerkers van Skynet als niet bekwaam te bestempelen.
Waar heb jij dat latijn vandaan? Niet al te veel respect voor provider medemerkers.
(zoals gevraagd in de rules)

Greetz
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

ketter schreef:Bij dommel zitten ze met een paar mensen : Allemaal bekwaam.
Beetje overdreven vind ik :roll:
Daar had ik nooit problemen mee, al een 4à5 keer contact gehad met de adsl helpdesk en waren heel vriendelijk en behulpzaam...
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
ketter
Elite Poster
Elite Poster

Blue-Sky schreef:als niet bekwaam te bestempelen.
Waar heb jij dat latijn vandaan? Niet al te veel respect voor provider medemerkers.
(zoals gevraagd in de rules)

Greetz
Blue-Sky als ik zeg 90% dan is er toch nog steeds 10% die wel respect hebben of niet soms ???
Ze droppen er heel dikwijls jonge afgestudeerde meisjes die niks of bijna niks afweten van een pc.
Hun lievelingsuitleg is dan.
Ja meneer het is je eigen pc waar de fout ligt omdat ze je gewoon NIET kunnen helpen terwijl je dan zeker weet dat het probleem wel degelijk bij skynet is.En dat is 1 van de redenen dat ik ook overgestapt ben naar dommel.Bij Dommel praat selfs de medewerkster van de administratie gewoon mee over alles wat met computer te maken heeft .
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Ik vind trouwens niet dat je de helpdesk van een ISP met 10 duizenden klanten kan vergelijken met een ISP die nog geen 1000 klanten heeft ...
StB
Plus Member
Plus Member

Hoe ga jij nu zeggen zoveel % van de SKynet helpdesk is bekwaam en zoveel % niet.

Belachelijk gewoon om zo'n zaken hier te posten en volledig uit de lucht gegrepen.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

ketter schreef: Ze droppen er heel dikwijls jonge afgestudeerde meisjes die niks of bijna niks afweten van een pc.
Nog iets dat ik kan ontkrachten, als ik de Telenet helpdesk bekijk zijn er op zo een 50 agenten ( ik heb het dan enkel over Technische helpdesk ) misschien max. 5 vrouwen ...
ketter
Elite Poster
Elite Poster

ditCh schreef:
ketter schreef: Ze droppen er heel dikwijls jonge afgestudeerde meisjes die niks of bijna niks afweten van een pc.
Nog iets dat ik kan ontkrachten, als ik de Telenet helpdesk bekijk zijn er op zo een 50 agenten ( ik heb het dan enkel over Technische helpdesk ) misschien max. 5 vrouwen ...
ditCh spreken we hier over Telenet of Skynet ????
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Tot spijt van wie het benijdt, maar toen ik een zestal maand geleden niets anders dan disconnects kreeg, soms wel 100 per dag, en dit zowat EXACT 1 maand duurde, werd ik door een vrouw geholpen, en INEENS was alle miserie voorbij. De andere tientallen telefoontjes hielpen niks. Zelfs een technieker aan de deur krijgen ging blijkbaar niet, hoewel ze het steeds beloofden.

De maanden/jaren daarvoor bijna altijd 36H verbindingen, dan ineens op een maand zo'n 3000x gedisconnect geweest, en EXACT 1 maand later (op een paar minuten na), was plotseling alles terug normaal. Ik sync nog steeds goed op 4mbit, en de waarden zijn goed.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

ketter schreef:
ditCh schreef:
ditCh spreken we hier over Telenet of Skynet ????
Ik zeg toch Telenet ... maar een deel van de Skynet helpdesk wordt door hetzelfde bedrijf gedaan en van de mensen dat daar werken hoor ik net hetzelfde hoor ....

Trouwens wil ik wel eens weten waar jjij het haalt dat dit dikwijls "jonge afgestudeerde meisjes" zijn ... eigenlijk vind ik dit zelfs een sexistische opmerking.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Het gaat hier weer de belachelijke toer op. Iedereen kan zo gemakkelijk stenen gooien! Als die mensen op de helpdesk zo'n stelletje onbeschofte boeren aan de lijn krijgt die zo denigrerend over hen denken, geef ik hen overschot van gelijk dat ze jullie op dezelfde manier lik op stuk geven! Je verdiend verdomme niet beter dan.

Wat betreft de initiële post: voor zover ik weet geeft Skynet wel degelijk ondersteuning aan andere OS. Voor de 'gewone' klanten (lees: niet-bedrijven) zal dat in de weekends misschien niet mogelijk zijn, maar in de week op volle kracht zal je hier geen problemen mee hebben. Wat betreft de router/modem is het idd perfect normaal dat ze niet van elke configuratie op de hoogte zijn. Dat lijkt me heel menselijk, en ik betwijfel dat iemand op de helpdesk eventuele technische vragen zal ontwijken als hij er van op de hoogte is! Voorts is Skynet Dommel niet, iedereen biedt zijn eigen dienstverlening. Dat zijn keuzes die je aanvaard als je een abonnement neemt!

Overigens is interferentie wel degelijk vast te stellen vanop afstand. Iets wat ook enorm merkwaardig is is dat ondanks dat men jou profiel zou verlaagd hebben, je plots op hogere snelheden gaat synchroniseren dan voorheen. Dat is teken dat je nog steeds op een 3.3 profiel staat, en dat er dus niets is aangepast aan je lijn. Ze kunnen gemakkelijk een reset van de DSLAM kaart uitvoeren, en eventueel nakijken in hoeverre die zijn synch verliest. Als je dan nog heilig overtuigd bent dat de fout bij Skynet ligt, kun je altijd een technieker laten komen. Dit is GRATIS bij Belgacom, tenzij de fout bij jou binnen is!

Dit heet: van een mug een olifant maken.
mm2
Pro Member
Pro Member

dejean schreef:Indien dergelijk problemen zich voordoen heb je er alle voordeel belgacom klant te zijn!!! Ook al krijg je niet voldoende ondersteuning van de helpdesk, als zij het niet onmiddelijk kunnen oplossen zullen ze zeker een technieker inschakelen. Ik ben zelf een zeer tevreden EDPnet klant, echter ondersteuning voor technische netwerkproblemen ( Belgacom infrastructuur ) moet je van belgacom niet verwachten indien er problemen voordoen.
Je bent dan heel simpel klant bij de concurrentie.
Eigenlijk zijn wij Belgen véél te braaf. Ik probeer alles ook eerst menselijk op te lossen maar als dat niet lukt: bijt van je af! Per slot van rekening bij JIJ de klant, jij betaalt de rekening elke maand. En daarvoor mag je een correcte dienstverlening verwachten vind ik.

Toen ik lijnproblemen had en ook van het kastje naar de muur gestuurd werd heb ik een aangetekende brief verstuurd naar mijn provider en heb hem daarin in gebreke gesteld voor de levering van zijn dienst. Zet een (haalbare) datum in de brief waartegen je het ten laatste opgelost wil zien en dreig met een rechtszaak: stopzetting van het contract en eis tot schadevergoeding wegens het niet leveren van een correct dienst.
En durf ook al eens een brief richten ter attentie van de directie als er geen schot in de zaak komt, dat durft ook helpen :wink:
vanidian
Member
Member

BC is een echte bende schurken. Skynet was een echte ramp (1999). Daarna belandde ik op de Telenet mesthoop en daarna in de ADSL2fit beerput.... Het geheel heeft mijn een komplete gehackte PC opgeleverd en twee onbruikbare Harde Schijven...
Blue-Sky
Erelid
Erelid

vanidian schreef:BC is een echte bende schurken. Skynet was een echte ramp (1999). Daarna belandde ik op de Telenet mesthoop en daarna in de ADSL2fit beerput.... Het geheel heeft mijn een komplete gehackte PC opgeleverd en twee onbruikbare Harde Schijven...
Met zulke stoere taal geraak je nergens, en breek je de faam van Userbase af.
Alsof het de fout van providers zou zijn dat jij een gehackte PC had en bovendien 2 HD's....
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

vanidian schreef:Het geheel heeft mijn een komplete gehackte PC opgeleverd en twee onbruikbare Harde Schijven...
ROFLOL

A serious case of PEBKAC me dunkt ...
vanidian
Member
Member

Ik zat in 1999 bij Skynet. Regelmatig lag en de telefoon en internet buiten gebruik. eind Maart werd het me op een maandag teveel en 's woensdags kwamen ze de aansluiting herstellen. Effen bij BC gaan protesteren wegens de regelmatige onderbrekingen... De volgende dag kreeg ik niets meer uit mijn PC... toeval??? De volgende dag heb ik mijn Sky kontrakt opgezegd en begon de TN affaire met hun meter-problemen twee jaar geleden. Ik heb toen verschillende malen hun helpdesk gebeld, maar zonder resultaat. Emails en brieven bleven onbeantwoord. Ik heb toen mijn modem ingeleverd en men vroeg mij toen naar de reden waarom ik na meer dan twee jaren mijn kontrakt opzegde. Ik heb hen toen gezegd, dat zij hun klanten als vuilnis behandelden, waarop zij mij antwoordde dat een externe(???) firma die helpdesk runden en dat zij met die firma gebroken hadden (????). Dan het ADSL2fit/Webvisie-avontuur... Ik heb meermaals in Antwerpen op de Oudaan geweest. Wat mij telkenmale opviel was dat hun aantal PCs dat zij gebruikten, verminderde en verminderde. Op 30 november van hun laatste bestaansjaar stonden er nog 5 PCs, waarvan de 5de PC (helpdesk PC volgens dat ze mij zegden) pleite was en "ze gingen hem laten herstellen" (larie en apekool)...Hun internet service ging ook zienderogen acteruit, tot zij op 30 maart de brui eraangeven... Veel PC zullen er niet meer gestaan hebben... Ik heb zo'n vermoeden dat er op het laatst meer mensen dan PCs waren...
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Goendi schreef:Wat betreft de initiële post: voor zover ik weet geeft Skynet wel degelijk ondersteuning aan andere OS. Voor de 'gewone' klanten (lees: niet-bedrijven) zal dat in de weekends misschien niet mogelijk zijn, maar in de week op volle kracht zal je hier geen problemen mee hebben. Wat betreft de router/modem is het idd perfect normaal dat ze niet van elke configuratie op de hoogte zijn. Dat lijkt me heel menselijk, en ik betwijfel dat iemand op de helpdesk eventuele technische vragen zal ontwijken als hij er van op de hoogte is! Voorts is Skynet Dommel niet, iedereen biedt zijn eigen dienstverlening. Dat zijn keuzes die je aanvaard als je een abonnement neemt!
Ze geven geen support aan andere OS. 'k Heb ook bij skynet gegeven, ze wouden der nog geen eens antwoorden op een simpele vraag.

Eigenlijk vind ik het zever waarom zou een windows gebruiker meer recht op support hebben dan een BSD of Linux gebruiker !? Bill Gates zal hier wel blij mee zijn !

Nu dat router verhaal, je gaat me toch niet wijs maken dat ISP's mensen aannemen voor support die zelf niet met een computer overweg kunnen, als je je ogen open trekt wijst het zijn eigen allemaal uit ! En is het allemaal vrij duidelijk als je het mij vraagt tuurlijk zijn er altijd wat snufjes dat je die allemaal niet kent kan ik aannemen, maar basic routerke zou men toch mogen kennen en dat is overal vrijwel hetzelfde.

Ze mogen toch iets of wat op de hoogte zijn, men gaat toch niet zeggen dat m'n geen WRT54G kent van linksys dit is wereldwijd één van de meest populaire wifi routers.. 'k ben zeker dat je aan sommige helpdeskers vraagt wat linksys is dat men het gewoon niet weet ! wat ik gewoon schandalig vind.
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Hallo,

Als medewerker van een helpdesk vind ik uw opmerkingen ONGEPAST. Ikzelf heb een CCNA etc...

Wat betreft de helpdesk van Belgacom Skynet, ik heb zelf een LinkSys router en dit heeft me tot nu toe nog NOOIT problemen gegeven om hulp te krijgen bij eventuele storingen. In tegendeel, de medewerker vroeg zelfs of ik de statuspagina van de LinkSys effe wou gebruiken om hem wat synchrowaardes door te geven om te vergelijken met zijn eigen meting.

Ben HEEL tevreden over hun acties.

Als ik jou was zou ik toch wat meer respect tonen voor mensen die dagdagelijks klagende klanten aan de lijn krijgen. Trouwens, de helpdeskmedewerker in kwestie beslist de regel van die routers niet, maar hun management. Dus als je iemand als dom/onnozel/idioot of whatever wil beschuldigen, dan zou je de managers moeten aanpakken en niet de gasten aan de telefoon.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”