Pagina 1 van 1

Algemene voorwaarden Belgacom veranderen vanaf 30/09/2006

Geplaatst: 22 jul 2006, 22:25
door Tomsworld
Belgacom kondigt aan op de facturen en via de andere kanalen dat de algemene voorwaarden veranderen vanaf 30/09/2006.

Meer info op:

http://www.belgacom.be/voorwaarden

In de nieuwe versies zijn de gewijzigde paragrafen met geel aangestipt.

De grootste wijzigingen zijn:
* Bij vroegtijdige opzeggen adsl / telefoon 100 % ipv 50 % van de resterende termijnen betalen.
* Connectiekost bij dial-up internet wordt duurder, prijs per minuut zakt lichtjes.
* Kosten werderindienstelling en aanmaningen worden hoger (marktconform).
* In de adsl av staan zijn de stukken over netiquette, spammen etc uitgebreid, ook is de klant eraan gehouden op regelmatige tijden zijn skynet mailbox te lezen. "4.13 De klant verbindt er zich toe op regelmatige basis zijn e-mails van zijn skynet-adres te lezen."
* Vooral artikel 11 en 12 zijn intressant alhoewel de netiquette url het nog niet doet ;) misschien zijn ze nog aan het nadenken. En euh als je buur kazaa gebruikt moet je het gaan vertellen, als hij een bgc adsl lijn heeft.

Re: Algemene voorwaarden Belgacom veranderen vanaf 30/09/200

Geplaatst: 23 jul 2006, 09:49
door CueBoy
Tomsworld schreef: En euh als je buur kazaa gebruikt moet je het gaan vertellen, als hij een bgc adsl lijn heeft.
Huh ? Valt dit onder netiquette ? Of gewoon onder "verklikken" ?

Moet eerlijk toegeven da'k nog niet op de URL bovenaan je bericht heb geklikt :oops: Maar dat je dit zinnetje er als laatste zo eventjes bijvoegde, deed mij automatisch op de "Post reply" button klikken :-)

Re: Algemene voorwaarden Belgacom veranderen vanaf 30/09/200

Geplaatst: 23 jul 2006, 11:32
door Tomsworld
CueBoy schreef:
Tomsworld schreef: En euh als je buur kazaa gebruikt moet je het gaan vertellen, als hij een bgc adsl lijn heeft.
Huh ? Valt dit onder netiquette ? Of gewoon onder "verklikken" ?

Moet eerlijk toegeven da'k nog niet op de URL bovenaan je bericht heb geklikt :oops: Maar dat je dit zinnetje er als laatste zo eventjes bijvoegde, deed mij automatisch op de "Post reply" button klikken :-)
Ja inderdaad ik heb het express een beetje te grof gesteld.

Artikel 11 voor diegenen die te lui zijn om te klikken ;)
Artikel 11 Gedragscode van toepassing op de Klant
11.1 De Dienst, de Uitrusting en de Software worden enkel verstrekt voor het overeengekomen gebruik. De Klant mag deze niet, noch geheel, noch gedeeltelijk, ter beschikking stellen, doorverkopen, verhuren of proberen te herverkopen of verhuren, aan eender welke derde, tegen eender welke vergoeding.
11.2 De Klant verbindt zich ertoe de Dienst enkel te gebruiken voor wettige doeleinden, in overeenstemming met het Contract, de netiquette (http://www.belgacom.be/netiquette), de AUP en de gebruiksrichtlijnen en gedragcodes van de netwerken en diensten die toegankelijk zijn via de Dienst.
11.3 Belgacom kan de Klant specifieke instructies geven inzake het gebruik van het Netwerk en de Dienst wegens onder meer operationele, kwaliteits-, wettelijke of veiligheidsredenen. De Klant verbindt er zich toe deze instructies nauwgezet op te volgen. Meer concrete informatie over deze richtlijnen bevindt zich in de “Acceptable Use Policy”.
11.4 Belgacom verzoekt de Klant haar in kennis te stellen van iedere onwettige inhoud die zich op haar Netwerk zou bevinden, opdat Belgacom de nodige en gepaste maatregelen zou kunnen nemen om deze informatie te verwijderen of om ze ontoegankelijk te maken.

Geplaatst: 23 jul 2006, 15:03
door cptKangaroo
't Is niet alleen bij vroegtijdige opzegging, maar ook als Belgacom je afsluit (om wat voor reden dan ook), dat je nog steeds het hele abo-bedrag moet blijven betalen:
5.2.
In geval Belgacom het contract beëindigt wegens niet-naleving door de klant van zijn verplichtingen, blijven de abonnementsgelden voor de facturatie periode die nog niet afgelopen is op het ogenblik dat het contract een einde neemt, verschuldigd. In geval deze abonnementsgelden reeds betaald zijn, worden zij niet pro-rata terugbetaald. In geval zij nog niet betaald zijn, moet de klant ze nog voor het geheel betalen.
De verklikker-netiquette is dan een makkelijke stok om de hond te slaan (het niet regelmatig checken van je e-mail is in feite al genoeg).

Bij iedere verandering van de algemene voorwaarden mag je zonder financiële kost je abo opzeggen als je er niet mee akkoord gaat -- ik hoop alleen dat het niet te druk wordt bij Dommel & EDPnet in september/oktober want ik ging Belgacom sowieso in die periode opzeggen.

Geplaatst: 23 jul 2006, 15:52
door Phuncz
En zijn er ook nog voordelen in dit Nazi verdrag ? Euh sorry, Belgacom contract. :oops:

Geplaatst: 23 jul 2006, 18:10
door Goendi
Dat verklikken lijkt me er nogal over... Vraag me af waar ze dat gehaald hebben.

Geplaatst: 23 jul 2006, 18:30
door Vieten
Goendi schreef:Dat verklikken lijkt me er nogal over... Vraag me af waar ze dat gehaald hebben.
Volgens mij hebben ze het hier over bestanden op de news-servers.

Geplaatst: 23 jul 2006, 18:37
door Goendi
Zou kunnen, vind wel dat je door het bos de bomen niet meer ziet. Er staat daar een hele rits algemene voorwaarden...

Geplaatst: 25 jul 2006, 22:32
door brooklyn
Belgacom kondigt aan op de facturen en via de andere kanalen dat de algemene voorwaarden veranderen vanaf 30/09/2006
Bij iedere verandering van de algemene voorwaarden mag je zonder financiële kost je abo opzeggen als je er niet mee akkoord gaat
Hoe zeg je dit op ?

ook aangetekend? onmiddelijk na 30/09 of voor 30/09

Geplaatst: 25 jul 2006, 22:46
door The_Borg
Dus als ik het goed versta, worden de volledige verschuldigde bedragen voor de loopduur van het contract aangerekend bij éénzijdige opzegging door Belgacom? Dat noem ik simpelweg diefstal. Wie gaat beslissen of dat een afsluiting wettig is of niet?

Geplaatst: 25 jul 2006, 23:00
door tuurke
ok het is het moment om na 6 jaar belgaworm over te schakelen naar de concurentie
bye bye afzetters :!:

Geplaatst: 25 jul 2006, 23:30
door cptKangaroo
brooklyn schreef:Belgacom kondigt aan op de facturen en via de andere kanalen dat de algemene voorwaarden veranderen vanaf 30/09/2006
Bij iedere verandering van de algemene voorwaarden mag je zonder financiële kost je abo opzeggen als je er niet mee akkoord gaat
Hoe zeg je dit op ?

ook aangetekend? onmiddelijk na 30/09 of voor 30/09
Dit staat in de huidige Algemene Voorwaarden (die deel uitmaken van het contract):
Artikel 23 Wijzigingen van de voorwaarden van het
contract

Belgacom verbindt zich ertoe de Klanten minstens 15
werkdagen vooraf met elk passend middel te informeren
over wijzigingen van de voorwaarden van het Contract.

De Klant die bij een wijziging van de algemene of
specifieke voorwaarden of van de prijzen de nieuwe
voorwaarden niet aanvaardt, mag zijn contract opzeggen
zonder dat de schadevergoeding bepaald in artikel 15
verschuldigd is, mits een opzeggingstermijn van
minimaal vier kalenderdagen vóór de inwerkingtreding
van de wijziging, met een aangetekende brief of door een
persoonlijke melding in een Belgacom verkooppunt.
In
het laatste geval wordt aan de klant een ontvangstbewijs
overhandigd.
Als je niet vasthangt aan een minimum contractduur, kan je gewoon naar een andere provider stappen en daar ADSL aanvragen, en dan zal die zelf de overzetting regelen met Belgacom en met hopelijk een minimum aan downtime -- althans, da's wat ik hier zoal heb opgevangen.

Een contract eenzijdig opzeggen voor eigenlijk het minste van het minste (e-mail niet checken, of niet reageren op 'informatieve' brieven, ... ) en dan toch nog de volle pot van het contract binnenhalen -- aan dat soort van onevenwichtigheid mag van mij gerust wat media-aandacht gegeven worden :roll:

Een voorbeeld: iemand die een slechte connectie heeft maar waar onderhoud eigenlijk teveel kost, kan hiermee gemakkelijk aan kant gezet worden -- en dan is het waarschijnlijk een andere ISP die wel de kost van dat onderhoud zal moeten dragen om toch maar een klant te houden. En het geld voor dat onderhoud vloeit meer dan waarschijnlijk toch naar Belgacom.

't Wordt tijd dat de andere ISPs de scheve marktsituatie eens voor de rechter brengen, want het BIPT doet er niets tegen (de aangekondigde regeling ivm telefonie van Belgacom bij internetconnectie is gewoon het probleem minder zichtbaar maken). Dit soort scheve/arrogante contracten zijn daar gewoon het gevolg van. In andere landen heeft men via een rechtszaak wel de vrijmaking van het netwerk kunnen afdwingen.

Geplaatst: 29 jul 2006, 14:08
door bf62
Dat Belgacom/Skynet geen respect heeft voor zijn klanten is al lang bekend: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=10868