brooklyn schreef:Belgacom kondigt aan op de facturen en via de andere kanalen dat de algemene voorwaarden veranderen vanaf 30/09/2006
Bij iedere verandering van de algemene voorwaarden mag je zonder financiële kost je abo opzeggen als je er niet mee akkoord gaat
Hoe zeg je dit op ?
ook aangetekend? onmiddelijk na 30/09 of voor 30/09
Dit staat in de huidige Algemene Voorwaarden (die deel uitmaken van het contract):
Artikel 23 Wijzigingen van de voorwaarden van het
contract
Belgacom verbindt zich ertoe de Klanten minstens 15
werkdagen vooraf met elk passend middel te informeren
over wijzigingen van de voorwaarden van het Contract.
De Klant die bij een wijziging van de algemene of
specifieke voorwaarden of van de prijzen de nieuwe
voorwaarden niet aanvaardt, mag zijn contract opzeggen
zonder dat de schadevergoeding bepaald in artikel 15
verschuldigd is, mits een opzeggingstermijn van
minimaal vier kalenderdagen vóór de inwerkingtreding
van de wijziging, met een aangetekende brief of door een
persoonlijke melding in een Belgacom verkooppunt. In
het laatste geval wordt aan de klant een ontvangstbewijs
overhandigd.
Als je niet vasthangt aan een minimum contractduur, kan je gewoon naar een andere provider stappen en daar ADSL aanvragen, en dan zal die zelf de overzetting regelen met Belgacom en met hopelijk een minimum aan downtime -- althans, da's wat ik hier zoal heb opgevangen.
Een contract eenzijdig opzeggen voor eigenlijk het minste van het minste (e-mail niet checken, of niet reageren op 'informatieve' brieven, ... ) en dan toch nog de volle pot van het contract binnenhalen -- aan dat soort van onevenwichtigheid mag van mij gerust wat media-aandacht gegeven worden
Een voorbeeld: iemand die een slechte connectie heeft maar waar onderhoud eigenlijk teveel kost, kan hiermee gemakkelijk aan kant gezet worden -- en dan is het waarschijnlijk een andere ISP die wel de kost van dat onderhoud zal moeten dragen om toch maar een klant te houden. En het geld voor dat onderhoud vloeit meer dan waarschijnlijk toch naar Belgacom.
't Wordt tijd dat de andere ISPs de scheve marktsituatie eens voor de rechter brengen, want het BIPT doet er niets tegen (de aangekondigde regeling ivm telefonie van Belgacom bij internetconnectie is gewoon het probleem minder zichtbaar maken). Dit soort scheve/arrogante contracten zijn daar gewoon het gevolg van. In andere landen heeft men via een rechtszaak wel de vrijmaking van het netwerk kunnen afdwingen.