ADSL2MUE: niks dan problemen + aankoopadvies nieuw modem?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1081 keer
Bedankt: 681 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Hoi,

Misschien dat jullie hier nog hints hebben.

Ik heb me een tijdje geleden bij de overstap naar ADSL een Linksys ADSL2MUE gekocht, leek me een goed toestel, ADSL2+ compatible (als het hier in .be ooit zover komt), enz enz.

Dagelijkse praktijk: sync van de lijn valt minstens 1x weg. Modem resynced niet, ik moet 'm powercyclen vooraleer er terug te werken valt.

Mailtje verzonden naar Linksys, nieuwe firmware gekregen (4.22-EU), gisteren avond modem geflashed op de door hun gespecifieerde manier - werkt allemaal...

.. maar ..

sindsdien hou ik het ding geen 20 minuten meer aan een stuk op het internet. Na een gemiddelde tijd van 12 minuten valt de sync weg (alsook de verbinding) en blijft ie proberen en proberen om te hersyncen maar lukt het duidelijk niet. Een powercycle later kunnen we weer voor een 12-20 minuten voort...

Nu las ik her en der op forums dat dit blijkbaar een gekend probleem zou zijn? Kan hier iemand wat meer licht op schijnen?

Indien dit het geval is.. ga ik me dus iets nieuw kopen (en deze waarschijnlijk even met een hamer bewerken), wat zouden jullie aanraden? Blijkbaar zijn die Thomson modems wel goed - voor zover ik gelezen heb. (die dat je bij Belgacom kunt kopen) - moet wel een ethernet modem zijn, geen router, die heb ik namelijk al :)

Thanks a bundle alvast!
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Die thomson 510 of 530 modems zijn wel goed. Ik heb hier zo een 510 in bridged mode staan met daarachter een linksys WRT54GS. Works like a charm. Maar ik twijfel eraan of je die thomsons nog gemakkelijk zal vinden. Eventueel zo een Philips modem van BGC. Haal je gewoon in de dichtsbijzijnde carrefour zo een starterspack met modem in. Goedkoper kun je niet zijn denk ik.
Afbeelding
killer
Pro Member
Pro Member

die thomson 530 modems worden nog wel gewoon geplaatst door BGC anders hoor. dus kan goed dat je die zo in BGC verkooppunten kan halen.

Overigens is het ook perfect mogelijk om je philips modem bridged te zetten mocht je dat willen :)
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1081 keer
Bedankt: 681 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

'k heb ondertussen een Cisco 827 verkregen :) ding werkt perfect.

Jan
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”