Pagina 1 van 1

Smerig telefoontje van Belgacom

Geplaatst: 02 jul 2006, 09:52
door bke
Heeft iemand dit ook meegemaakt:

Enkele dagen geleden heeft iemand van Belgacom gebeld met de vraag: "Uw contract is ten einde, wilt u nog een jaar Belgacom nemen en profiteren van een maand gratis ADSL?"
Daarop heb ik nee geantwoord en gezegd dat ik zal overstappen naar een andere provider.
Daarna heb ik naar EDPnet's website geweest en een abonement aangevraagd via hun formulier op de website.
Nu vraag ik op het forum van Belgacom of alles in orde is met het einde van het contract met hun, zegt daar iemand "Neen, u hebt JA gezegd voor nog een jaar Belgacom ADSL" !!!

Echt smerig dit :| Verschillende mensen zeggen mij dat dit soort dingen via telefoon niet wettig toegelaten zijn (abonementsverlengingen enzo) en per brief moeten gebeuren. Nu, als mijn EDPnet actief is, en Belgacom afgesloten is en een boete moet betalen, wat kan ik hier tegen doen?

Re: Smerig telefoontje van Belgacom

Geplaatst: 02 jul 2006, 10:03
door ubremoved_983
bke schreef: Nu vraag ik op het forum van Belgacom of alles in orde is met het einde van het contract met hun, zegt daar iemand "Neen, u hebt JA gezegd voor nog een jaar Belgacom ADSL" !!!
Een antwoord via een forum vind ik alvast erg verdacht. Bel nog eens naar de klantendienst van BGC, en verstuur alvast je opzeg aangetekend. Het abonnement wordt volgens mij stilzwijgend verlengt maar je hebt wel de mogelijkheid het op te zeggen wanneer je wil.

Geplaatst: 02 jul 2006, 10:11
door Astralon
Het contract is vrij duidelijk:

Kennisgeving (van bvb. verlenging contract) moet schriftelijk gebeuren. Dus hier sta je gewoon recht in je schoenen. Echter heb je, je bestaande contract ook aangeteked opgezegd? Zie artikel 17.

Astralon

Artikel 17 Opzegging door de Klant
Na het verstrijken van de oorspronkelijke contractduur mag de
Klant op ieder ogenblik het Contract beëindigen met een
voropzeg van minimaal vier kalenderdagen betekend met een
aangetekende brief gericht aan Belgacom of persoonlijk in een
verkooppunt van Belgacom. In het laatste geval wordt aan de
klant een ontvangstbewijs overhandigd.

Artikel 18 Kennisgevingen

Tenzij uitdrukkelijk anders gestipuleerd mogen alle
kennisgevingen per post port betaald of geleverd aan
Belgacom of aan de Klant worden gericht op het adres
dat deze laatste heeft opgegeven bij de bestelling.

Geplaatst: 02 jul 2006, 10:22
door Lion
De beste manier is gewoon even langs gaan in een Belgacomwinkel

Geplaatst: 02 jul 2006, 12:23
door verdickt
Enkele maanden geleden heb ik ook een soortgelijk telefoontje van belgacom gekregen.

Met de volgende voorwaarden, indien je nog een jaartje bij belgacom blijft zijn de eerste 2 maanden gratis.

Ik heb toen gezegd dat dit ok was maar de dame aan de telefoon heeft toen wel duidelijk vermeld dat ik hier dan nog een brief ging van ontvangen.

In dewelke deze voorwaarden stonden en ik kon deze dan eventueel nog opzeggen.

Echter nooit iets ontvangen en dus ben ik volgens mij vrij om over te stappen daar ik nooit een brief heb ontvangen.

Een telefonisch akkoord of via een forum lijkt me zeker niet bindend.

Geplaatst: 03 jul 2006, 19:51
door Ken
Ik moet toch wel zeggen dat ik zonder probleem bij Belgacom midden in het jaar overgestapt ben naar EDPnet, pakweg zo'n 3 jaar geleden. Het contract was dan nog niet afgelopen en bij Belgacrew maakten ze er geen problemen van. Ze hebben ook geen facturen behalve voor de telefoon opgestuurd.

Re: Smerig telefoontje van Belgacom

Geplaatst: 12 jul 2006, 17:36
door Ofloo
bke schreef:Heeft iemand dit ook meegemaakt:

Enkele dagen geleden heeft iemand van Belgacom gebeld met de vraag: "Uw contract is ten einde, wilt u nog een jaar Belgacom nemen en profiteren van een maand gratis ADSL?"
Daarop heb ik nee geantwoord en gezegd dat ik zal overstappen naar een andere provider.
Daarna heb ik naar EDPnet's website geweest en een abonement aangevraagd via hun formulier op de website.
Nu vraag ik op het forum van Belgacom of alles in orde is met het einde van het contract met hun, zegt daar iemand "Neen, u hebt JA gezegd voor nog een jaar Belgacom ADSL" !!!

Echt smerig dit :| Verschillende mensen zeggen mij dat dit soort dingen via telefoon niet wettig toegelaten zijn (abonementsverlengingen enzo) en per brief moeten gebeuren. Nu, als mijn EDPnet actief is, en Belgacom afgesloten is en een boete moet betalen, wat kan ik hier tegen doen?
'k heb ook al dergelijke zaken meegemaakt met tele2 !

Geplaatst: 12 jul 2006, 17:54
door Patje
verdickt schreef:Enkele maanden geleden heb ik ook een soortgelijk telefoontje van belgacom gekregen.

Met de volgende voorwaarden, indien je nog een jaartje bij belgacom blijft zijn de eerste 2 maanden gratis.
Ik heb toen gezegd dat dit ok was maar de dame aan de telefoon heeft toen wel duidelijk vermeld dat ik hier dan nog een brief ging van ontvangen.
In dewelke deze voorwaarden stonden en ik kon deze dan eventueel nog opzeggen.

Echter nooit iets ontvangen en dus ben ik volgens mij vrij om over te stappen daar ik nooit een brief heb ontvangen.

Een telefonisch akkoord of via een forum lijkt me zeker niet bindend.
Normaal zou dat bij uw laatste factuur moeten zitten... vorige week mijn factuur ontvangen en zat een blad bij dat ik 1 maand gratis adsl heb wegens opnieuw verlengen van het contract van één jaar
wij hebben ook zo een telefoontje gehad paar maand terug.

Geplaatst: 13 jul 2006, 07:42
door bke
Ok, alles opgelost. Ik zit nu bij EDPnet.

Geplaatst: 07 aug 2006, 13:28
door Ubremoved_3817
bke schreef:Ok, alles opgelost. Ik zit nu bij EDPnet.
welke modem gebruik je bij EDP net ?
Kan ik mijn draytel router ook gebruiken bij hen ?