Smerig telefoontje van Belgacom

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Heeft iemand dit ook meegemaakt:

Enkele dagen geleden heeft iemand van Belgacom gebeld met de vraag: "Uw contract is ten einde, wilt u nog een jaar Belgacom nemen en profiteren van een maand gratis ADSL?"
Daarop heb ik nee geantwoord en gezegd dat ik zal overstappen naar een andere provider.
Daarna heb ik naar EDPnet's website geweest en een abonement aangevraagd via hun formulier op de website.
Nu vraag ik op het forum van Belgacom of alles in orde is met het einde van het contract met hun, zegt daar iemand "Neen, u hebt JA gezegd voor nog een jaar Belgacom ADSL" !!!

Echt smerig dit :| Verschillende mensen zeggen mij dat dit soort dingen via telefoon niet wettig toegelaten zijn (abonementsverlengingen enzo) en per brief moeten gebeuren. Nu, als mijn EDPnet actief is, en Belgacom afgesloten is en een boete moet betalen, wat kan ik hier tegen doen?
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

bke schreef: Nu vraag ik op het forum van Belgacom of alles in orde is met het einde van het contract met hun, zegt daar iemand "Neen, u hebt JA gezegd voor nog een jaar Belgacom ADSL" !!!
Een antwoord via een forum vind ik alvast erg verdacht. Bel nog eens naar de klantendienst van BGC, en verstuur alvast je opzeg aangetekend. Het abonnement wordt volgens mij stilzwijgend verlengt maar je hebt wel de mogelijkheid het op te zeggen wanneer je wil.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Het contract is vrij duidelijk:

Kennisgeving (van bvb. verlenging contract) moet schriftelijk gebeuren. Dus hier sta je gewoon recht in je schoenen. Echter heb je, je bestaande contract ook aangeteked opgezegd? Zie artikel 17.

Astralon

Artikel 17 Opzegging door de Klant
Na het verstrijken van de oorspronkelijke contractduur mag de
Klant op ieder ogenblik het Contract beëindigen met een
voropzeg van minimaal vier kalenderdagen betekend met een
aangetekende brief gericht aan Belgacom of persoonlijk in een
verkooppunt van Belgacom. In het laatste geval wordt aan de
klant een ontvangstbewijs overhandigd.

Artikel 18 Kennisgevingen

Tenzij uitdrukkelijk anders gestipuleerd mogen alle
kennisgevingen per post port betaald of geleverd aan
Belgacom of aan de Klant worden gericht op het adres
dat deze laatste heeft opgegeven bij de bestelling.
Lion
Pro Member
Pro Member

De beste manier is gewoon even langs gaan in een Belgacomwinkel
verdickt
Premium Member
Premium Member

Enkele maanden geleden heb ik ook een soortgelijk telefoontje van belgacom gekregen.

Met de volgende voorwaarden, indien je nog een jaartje bij belgacom blijft zijn de eerste 2 maanden gratis.

Ik heb toen gezegd dat dit ok was maar de dame aan de telefoon heeft toen wel duidelijk vermeld dat ik hier dan nog een brief ging van ontvangen.

In dewelke deze voorwaarden stonden en ik kon deze dan eventueel nog opzeggen.

Echter nooit iets ontvangen en dus ben ik volgens mij vrij om over te stappen daar ik nooit een brief heb ontvangen.

Een telefonisch akkoord of via een forum lijkt me zeker niet bindend.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Ik moet toch wel zeggen dat ik zonder probleem bij Belgacom midden in het jaar overgestapt ben naar EDPnet, pakweg zo'n 3 jaar geleden. Het contract was dan nog niet afgelopen en bij Belgacrew maakten ze er geen problemen van. Ze hebben ook geen facturen behalve voor de telefoon opgestuurd.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

bke schreef:Heeft iemand dit ook meegemaakt:

Enkele dagen geleden heeft iemand van Belgacom gebeld met de vraag: "Uw contract is ten einde, wilt u nog een jaar Belgacom nemen en profiteren van een maand gratis ADSL?"
Daarop heb ik nee geantwoord en gezegd dat ik zal overstappen naar een andere provider.
Daarna heb ik naar EDPnet's website geweest en een abonement aangevraagd via hun formulier op de website.
Nu vraag ik op het forum van Belgacom of alles in orde is met het einde van het contract met hun, zegt daar iemand "Neen, u hebt JA gezegd voor nog een jaar Belgacom ADSL" !!!

Echt smerig dit :| Verschillende mensen zeggen mij dat dit soort dingen via telefoon niet wettig toegelaten zijn (abonementsverlengingen enzo) en per brief moeten gebeuren. Nu, als mijn EDPnet actief is, en Belgacom afgesloten is en een boete moet betalen, wat kan ik hier tegen doen?
'k heb ook al dergelijke zaken meegemaakt met tele2 !
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

verdickt schreef:Enkele maanden geleden heb ik ook een soortgelijk telefoontje van belgacom gekregen.

Met de volgende voorwaarden, indien je nog een jaartje bij belgacom blijft zijn de eerste 2 maanden gratis.
Ik heb toen gezegd dat dit ok was maar de dame aan de telefoon heeft toen wel duidelijk vermeld dat ik hier dan nog een brief ging van ontvangen.
In dewelke deze voorwaarden stonden en ik kon deze dan eventueel nog opzeggen.

Echter nooit iets ontvangen en dus ben ik volgens mij vrij om over te stappen daar ik nooit een brief heb ontvangen.

Een telefonisch akkoord of via een forum lijkt me zeker niet bindend.
Normaal zou dat bij uw laatste factuur moeten zitten... vorige week mijn factuur ontvangen en zat een blad bij dat ik 1 maand gratis adsl heb wegens opnieuw verlengen van het contract van één jaar
wij hebben ook zo een telefoontje gehad paar maand terug.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Ok, alles opgelost. Ik zit nu bij EDPnet.
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Ubremoved_3817
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

bke schreef:Ok, alles opgelost. Ik zit nu bij EDPnet.
welke modem gebruik je bij EDP net ?
Kan ik mijn draytel router ook gebruiken bij hen ?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”