Sinds vorig jaar (oktober 2004) heb ik een telenet internetverbinding die ik op kot met een kotgenoot deel.
Heb hier nooit geen problemen mee gehad, zeer tevreden eigenlijk.
Probleem langs mijn kant : de brievenbussen op kot laten te wensen over, dit wil zeggen, niet alles komt aan en niet iedereen heeft een name-tag... Ach, hier heb ik mee leren leven en maandelijks check ik facturen online en betaal ik ze dan ook.
Soms komt er wel een factuur aan van telenet via de post (ik weet het, dit probleem ligt aan mij!)
Maar vorige week kreeg ik plots een factuur aan van een (zonder naam te noemen) juristenkantoor, met de vermelding :
Niet wetende wat dit is zoek ik wat op, blijkt dat dit een factuur is voor kabel tv... Maar : ik heb geen tv op kot... En heb daar naar mijn weten nooit achter gevraagd...Onze opdrachtgever, Telenet NV, voormalig Mixt-Ics nv BTW BE ****.***.*** heeft ons gelast met de invordering van hierboven vermeld bedrag zijnde een door u onbetaalde factuur... (=> 419,99eur !!!)
(er zouden al 2 rekeningen verstuurd zijn (1 per jaar) maar die heb ik (waarschijnlijk probleem langs mijn kant) nooit gekregen... Maar ja, ik verwachte die ook niet natuurlijk...
Dus ik bel Telenet facturatiedienst, en deze zeggen mij dat er op mijn naam een kabel-abbo is aangevraagd dezelfde dag als mijn internetverbinding...
Ik check contract dat ik 2 jaar geleden getekend heb :
Volgens die mens van Telenet betekent deze zin dat ik JA zeg om een kabel-abbo van meer dan 150euro per jaar aan te gaan...(allemaal vraagjes met ja/nee checkboxes achteraan)
hebt u alle televisietoestellen (aantal ..0..) getest na de installatie en is de kwaliteit van de tv-beelden dezelfde als voordien => JA
ten eerste : er staat duidelijk dat er 0 tv's aanwezig zijn
ten tweede : hoe kan die mens beelden testen zonder tv?
ten derde : met dezelfde als voordien denk ik aan "er is niets veranderd aan uw installatie"...
Dus ik bel weer naar telenet en die persoon vraagt van contract door te sturen... Hebben die mensen daar het originele niet liggen? Zal dus contract moeten faxen van zodra ik thuis ben en fax ter beschikking heb...
Iemand een tip over hoe ik dit kan oplossen? Want voor een student als ik is dat wel een hoop geld, en had ik het geweten dat ik aan het betalen was dan had ik wel 2 jaar een tv gezet...
Zelfde problemen bij iemand of oplossingen?
Alvast bedankt
ciao
stephan