Wireless modem/router met USB wireless stick

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Blade
Member
Member

Hallo allemaal,

Misschien hoort deze topic niet bij deze rubriek.
Ik heb een US Robotics ADSL (MaxG) modem met ingebouwde router gekocht en de bijhorende USB wireless stick (model usr 9108 en usr 5421). De configuratie met EDPnet verliep perfect. Maar ik heb nog USB 1.1 ingangen op mijn computer en ik haal blijkbaar toch minder downloadsnelheid (wireless). Zou het daar mee te maken hebben met het feit dat ik nog oude USB ingangen heb? Als ik een PCI kaart koop met USB 2.0 ingangen, zou ik dan de snelheid halen zoals via mijn LAN kaart?

Alvast bedankt voor jullie respons...

Groeten,

Jan
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

Blade schreef:Hallo allemaal,Misschien hoort deze topic niet bij deze rubriek.
Inderdaad, uw vraag is off-topic in dit EDPnet forum.
Blade schreef:Maar ik heb nog USB 1.1 ingangen op mijn computer en ik haal blijkbaar toch minder downloadsnelheid (wireless). Zou het daar mee te maken hebben met het feit dat ik nog oude USB ingangen heb? Als ik een PCI kaart koop met USB 2.0 ingangen, zou ik dan de snelheid halen zoals via mijn LAN kaart?
USB 1.1 werkt aan 12 Mbit/s (sommige tragere devices aan 1,5 Mbit/s), en in theorie is dit dus zeker voldoende voor uw 6 Mbit/s EDPnet lijn.

Desalniettemin is het zeker beter om te opteren voor een netwerkkaart.

Een PCI kaart met USB 2.0 ingangen, en daarop dan een USB stick voor Wifi is een wat vreemde constructie. In dat geval zou een PCI netwerkkaart zeker uw voorkeur moeten hebben.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Uw wifi hardware kan theoretisch maximum snelheden halen van 108Mbps, maar USB 1.1 is maximum 12Mbps, dus de uiteindelijke theoretische snelheid is 12Mbps.

Dus om de maximum snelheden van uw wifimateriaal te halen moet je inderdaad een pci USB2.0 kaart in je pc steken (of een pci wifi-kaart).
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik heb je topic even verplaatst naar netwerken
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”