Het gaat hier over een perimeternetwerk met 192.168.0.0/24 als internal netwerk, 10.0.0.0/24 als perimeter.
De opstelling:
Secure NAT-Client (==webbrowser) => internal => ISA-server => perimeter => Cisco 800 ADSL-router
Na enig gepruts heb ik de routing en nat werkende gekregen. Daarna heb ik de firewall wagewijd open gezet. Ik kan nu pingen naar internet toe van op een client werkstation (XP SP2), ik kan dns resolven via de interne DNS-server naar internet toe. Ja, ik kan zelfs FTPen.
Wat ik niet kan: surfen
Ik krijg steeds: "The request timed out before the page could be retrieved " (Error Code 10060: Connection timeout).
De ISA-server staat geconfigureerd als proxy op poort 8080 op het internal netwerk, de secure nat client heeft verder enkel een gateway verwijzing naar de ISA-server.
Van wat ik kan afleiden moet dit aan een proxy-instelling liggen. Ik kan namelijk, alles maar dan ook alles, behalve surfen. Is er iemand met ISA-kennis? Ik tast hier echt compleet in het duister, zeker omdat het mijn eerste ISA-configuratie is.
Ik ben nieuwsgierig of ik hier een antwoord op krijg