Astralon schreef:alfadude schreef:Sorry maar ik vind de tijd dat phillips goede tv's had al een tijdje voorbij.

Dan mag je bij eens komen kijken naar mijn Philips 42PF9830/10
Is één van de zeldzame schermen die echt 1920 x 1080 native kunnen weergeven. Met de juiste (digitale) bron en een goede geluidsinstallatie is dit indrukwekkend.
Astralon
Klinkt wel goe, maar wel erg duur
'k Heb hem
teruggevonden bij VDB & zijn resolutie is toch ni helemaal dezelfde als die van u precies
Astralon schreef:Robbe schreef:Ik ben sinds een paar weken bezig om voor mijn ouders een nieuwe TV te zoeken, en hoe meer winkels ik afga, hoe meer versies ik te horen krijg.
In de jongste nummer van FWD home entertainment magazine (
http://fwdmagazine.zdnet.be/) is er een vergelijkende test van Plasma & LCD televisies.
De Panasonic TH-42PV60E komt daar als "Beste Koop" uit. Is wel op het randje van je budget: 2500 EUR
Astralon
'k Zal mij morgen dat boekske is gaan halen dan

Waar hebde die Panasonic TH-42PV60E gevonden ?
Die versie
zonder de E achteraanhebk wel teruggevonden, maar is idd nogal dichtbij de limiet.
meon schreef:Astralon schreef:Dan mag je bij eens komen kijken naar mijn Philips 42PF9830/10

Da's een TV van 4000 euro
Plasma vreet trouwens méér stroom dan een klassieke CRT-tv!
Die Hollandse site was 'k ook tegengekomen, maar al die hun prijzen zijn een pak duurder dan die ge hier in België kunt vinden. Zie mor nor het linkske
hier(of)boven
Vreten die plasma's echt zo neig ? Zelfs die laatste nieuwe ?
Blue-Sky schreef:meon schreef:Astralon schreef:Dan mag je bij eens komen kijken naar mijn Philips 42PF9830/10

Da's een TV van 4000 euro
Plasma vreet trouwens méér stroom dan een klassieke CRT-tv!
Dat is idd een pak geld de Philips
42PF9830/10
Wat betreft een Plasma scherm, dat toont de beeldpunten structuur duidelijk. :::::::::::::: (losstaande puntjes)
Het enige voordeel daarbij is dat die (lampjes) stuk per stuk kunnen vervangen worden indien er enige punten uitvallen.
Voordeel LCD minder stroomverbruik en duidelijk scherper beeld als 'n Plasmascherm.
Nadeel bij uitval dient het ganse display uitgewisselt worden, het kan nuttig zijn een optie te nemen voor 'n langere garantie periode.
De normale garantie bij n' LCD scherm is de wettelijk voorziene 2 jaar.
Das idd wel een pluspunt, maar 'k had daar in het begin ook erg schrik voor me mijn pc zijn flat screen, mor asge der ewa voorzichtig mee zijt dan hebde da ni al te rap voor peisk
Volgens de verkoper(s), was het beeld het best op een plasma via een analoog signaal & beter op een LCD bij een digitaal signaal. Wa nog vrij aannemelijk klinkt.
ZMD schreef:Ik heb niet naar de prijs gekeken, maar de Sony en de Samsung LE40R51B zijn de enige 40" TV's met een redelijke resolutie.
Die Philips heeft nogal een rare resolutie.
Waarop je moet letten is dat de horizontale resolutie meer dan 1360 is en vertikaal meet dan 768. En dat is bij plasma meestal minder.
Bij LCD moet je er dan weer op letten dat het contrast hoog genoeg is, liefst meer dan 1000:1.
De levensduur is van zowel plasma als LCD meer dan 20jaar.
Die
Samsung LE40R51Bspreekt mij ook wel aan, en hij voldoet aan al die minimums. Maar ik heb er in die dat 'k heb bekeken wel nog geen enkele gevonden (dat 'k mij herinner), die er onder viel. Die levensduur stelt mij wel wa geruster, want ook al had 'k de vorige gedurende iets langer als 20 jaar kunnen houden, dacht 'k dat het ondertussen mischien niet meer haalbaar was. Maar blijkbaar was het dus gewoon verkopers gezever ... alsofk als mijn TV nog werkt, na die 5 jaar naar de winkel ga rennen.
flt schreef:Erm Philips vind ik nog altijd dé beste TV's (dus ook LG).
Ik heb ooit de misstap gemaakt om een Hitachi te kopen, die speelt nog maar maakt constant een irritant lawaai. Kwaliteit betaal je gewoon en ik zal nooit iets anders meer kiezen dan een Philips/Sony voor een TV.
Een plasma zou ik toch niet direct nemen aangezien die echt stroom vreet! Het stond eens in testaankoop het verschil tussen LCD & plasma en het kwam op iets van een 500euro per jaar verschil aan elektriciteit alleen voor een uurtje of 4 per dag te spelen.
't Is om zoiets te vermijden, dat 'k hier ook is rondvraag. Weet ge toevallig nog hoe testaankop dat berekende, want da lijkt mij toch wel erg veel .... te veel zelfs ...
NuKeM schreef:Voor plasma zijn denk ik Panasonic, Pioneer en Hitachi erg goed (de rest loopt technologisch achter op die drie). Voor LCD zou ik kijken naar Sharp, Panasonic en Samsung.
Ga zeker eerst eens kijken en als je je LCD/Plasma ook als PC scherm wil gebruiken, probeer dat dan ook zeker voor je hem gaat kopen! Niet gewoon aansluiten en kijken of er beeld is, maar ook eens een filmpje draaien en kijken of hij geen judderproblemen (schokken bij panmoves bv) heeft ofzo.
Ik ben in december zo stom geweest om mij voor een HDTV aankoop te baseren op online reviews + een gokje omdat het een erg nieuw produkt was (de Benq DV3750, een native 1080 lijnen LCD HDTV). Blijkt dat die niet eens een filmpje via pc deftig kan afspelen

Wel goed voor mijn Xbox360 op 1080i en TV, maar dat is dan ook alles

Moest het een plasma worden dan zou het idd, een
panasonicworden.
'k Zal is ne laptop meeneme om het uit te testen voordat 'k het TVke koop. Dan kan 'k het mij erna zekerst ni beklagen