Heren joeserbezers,
Hierbij even de aandacht op volgend probleem. Misschien dat je dit ook nog tegenkomt in de komende dagen bij jezelf/klant/ ....
Bij verschillende klanten gebruiken wij WSUS om de updates te distribueren. Vandaag heeft een klant een update gekregen (weet niet meer dewelke). Echter na het herstarten kon men in Word (v2000) niet meer "browsen" naar andere word documenten (file=>open ...)
Bij nazicht bleek telkens het proces 'verclsid.exe' gestart te worden wanneer men op " open" knop klikte. Om dit euvel op te lossen was het voldoende om dit bestand 'verclsid.exe' te verwijderen (bevond zich op 3-4 verschillende plaatsen). Ik heb dit probleem tegengekomen op verschillende werkstations welke allemaal een uptodate XP + McAfee Enterprise 7.1 + Microsoft Defender/Ms AntiSpyware hebben. Ook via google vind ik hier niets van terug.
Misschien iemand een idee wat het is/was ?
Grtz,
X
MS Word 2000 Probleem na AutoUpdate Windows
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Linkje is precies al downmeon schreef:http://www.zdnet.be/news.cfm?id=55700

Wat was de uitleg nu eigenlijk ?
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
ZDNet ligt nogal veel plat de laatste tijd

Windows-patch maakt Windows-mappen ontoegankelijk
Problemen met software van HP en Kerio
Nico Vandenabeele
18 april 2006
Bron: ZDNet
dit artikel
Een recente kritieke Windows-patch kan voor ernstige problemen zorgen bij gebruikers van bepaalde software van HP en Kerio.
Patch MS06-015 installeert een nieuw bestand VERCLSID.EXE op de computer. Het bestand conflicteert evenwel met HP's Share-to-Web-software en Sunbelts Kerio Personal Firewall, geeft Microsoft toe. Hierdoor krijgt het Windows-besturingssysteem rare kuren.
Microsoft maakt melding van problemen om bestanden in de mappen Mijn documenten of Mijn afbeeldingen te openen of te bewaren, Office-toepassingen die niet reageren en het crashen van programma's. Ook het uitklappen van een boomstructuur in Windows Verkenner lukt in bepaalde gevallen niet meer.
Andere gebruikers ervaren problemen met het intikken van een URL in de adresbalk van Internet Explorer en het verzenden van bestanden via de rechtermuisknopfunctie 'Kopiëren naar'.
Microsoft biedt op de website een oplossingvoor de problemen. Gebruikers van de HP-software kunnen een instelling in het Windows Register aanpassen. Gebruikers van de software van Kerio moeten ruimere rechten geven aan het nieuwe bestand.
Eerder maakten ook al andere gebruikers melding van onvolkomenheden in de laatste superpatch van Microsoft. Vooral gebruikers van software van Siebel kregen af te rekenen met ernstige problemen na het installeren van een patch voor Internet Explorer.
Heb ook problemen odervonden bij 2 klanten na die laatste updates. Daar was het echter veel erger. Windows was niet meer op te starten.
voor ik in het bureaublad kwam kreeg ik een melding van services.exe en lsaservice .exe dacht ik.
Ook in veilige modus trouwens.
Vanop een cd starten en terugzetten naar andere datum werkte ook niet meer en enkele hives waren plots corrupt ( dit verklaart het terugzetten natuurlijk ).
Pc volledig opnieuw geïnstalleerd, alle updates gedaan, alle software geïnstalleerd en toen ging alles goed.
Maar toen ik de laatste cd's wou installeren: namelijk het adobe pakket: pagemaker,photoshop,indesign .....
Liep na een herstart opnieuw alles vast.
Na enkele keren herstarten ging hij er telkens door maar dit adobe pakket mag zeker nog aan die lijst van programma's worden toegevoegd.
voor ik in het bureaublad kwam kreeg ik een melding van services.exe en lsaservice .exe dacht ik.
Ook in veilige modus trouwens.
Vanop een cd starten en terugzetten naar andere datum werkte ook niet meer en enkele hives waren plots corrupt ( dit verklaart het terugzetten natuurlijk ).
Pc volledig opnieuw geïnstalleerd, alle updates gedaan, alle software geïnstalleerd en toen ging alles goed.
Maar toen ik de laatste cd's wou installeren: namelijk het adobe pakket: pagemaker,photoshop,indesign .....
Liep na een herstart opnieuw alles vast.
Na enkele keren herstarten ging hij er telkens door maar dit adobe pakket mag zeker nog aan die lijst van programma's worden toegevoegd.