Nieuwe router aansluiten WRT54G

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Kan iemand mij eens vertellen hoe dit in zijn werk gaat ?

1) Start
Ik sluit mijn adsl aan op de internet poort van de router. Daarna sluit ik de netwerkkabel van mijn pc aan op poort 1, en steek de voeding in.

Volgens de setup CD-ROM zou nu Power, Internet, en een aantal Ethernet ledjes moeten oplichten. Internet brand dus niet. Lijkt me logisch, aangezien ik geen modem gebruik, en dus geen verbinding heb.
Weg met de CD-ROM.

2) Deel 2

Ik surf dus nu naar http://192.168.1.1
Daar komt het login menu waar ik het password intyp en op OK klik. Nu kom ik dus in het SETUP menu gedeelte. En nu komt het.
Internet Configuration type.

[*] Automatic configuration - DHCP
Als uitleg staat er: Als je verbind via DHCP of een dynamisch IP address (Wat ik dus heb nl. Skynet), dan moet ik deze setting houden.

Er gebeurt niets.

[*] Static IP
Niet van Toepassing met mijn skynet, en ik ga over naar de volgende optie.

[*] PPPoE
Hier komt iets wat me bekend voorkomt. Dus vul ik bij username mijn login in.
Username: login@SKYNET
Password: mijnpaswoord

onderin vul ik bij de dnsen
195.238.2.21
195.238.2.22

Nu wil ik connecten, en er gebeurt nog steeds niets. Daarna probeer ik bij HOST name en Domain name nog eens SKYNET in te vullen, mijn username eens invullen zonder @SKYNET, maar niets helpt.

Wat doe ik verkeerd ? :-(
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Alles hangt een beetje af van welke setup je wil (bridged of niet).
Teebee
Elite Poster
Elite Poster

:eek:

ADSL -> WRT54G -> 4 PCS + 1 Wireless Laptop.
Hij moet dus werken als een router. Zelf inloggen.
X-2datop
Pro Member
Pro Member

Errm,

De WRT54G heeft geen ingebouwde MODEM en is bijgevolg quasi altijd in Bridged mode te gebruiken. Je dien dus eerst een ADSL modem in bridged mode te zetten, en van daaruit naar je WRT54G te gaan:

ADSL MODEM => WRT54G => Clients

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Teebee
Elite Poster
Elite Poster

Ik was in de veronderstelling dat ik dit toestel rechtstreeks kon aansluiten op mijn adsl, dus niet gebruikmakend van een modem.

Ik gebruik nu mijn Topcom webracer 800 router.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

X-2datop schreef:Errm,

De WRT54G heeft geen ingebouwde MODEM en is bijgevolg quasi altijd in Bridged mode te gebruiken.
Je kan ook nog DHCP spoofing doen.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster

Maar normaal gezien kan ik deze toch gewoon aansluiten als router, zonder gebruik te maken van een modem ?

Waarom vind hij dan mijn internet niet ? Hij is constant aan het connecten/disconnecten.
X-2datop
Pro Member
Pro Member

Teebee schreef:Maar normaal gezien kan ik deze toch gewoon aansluiten als router, zonder gebruik te maken van een modem ?

Waarom vind hij dan mijn internet niet ? Hij is constant aan het connecten/disconnecten.
Neen, dit toestel kan je NIET aansluiten zonder een modem. Een router is geen modem, maar KAN een modem zijn mits extra aansluitingen.

De WRT54G is dit dus niet, de WAG45G is dit bijvoorbeeld wel.

Grtz,
X

PS: Ik vermoed ook niet je je huidige TopCom webracer als bridged modem kunt instellen, dus je zal een nieuwe ADSL modem moeten aanschaffen indien je de WRT54G wil gebruiken.

Een alternatief is natuurlijk de WRT54G aan te sluiten op een ethernetpoort van je topcom router (niet via de Internet interface) en de WRT54G in te stellen als accesspoint. Maar dit is dan zonde van je geld eigenlijk.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster

Hoe stel ik die WRT54G dan in als AP ?

heb die aangesloten op één van de poorten van mijn topcom, en brandt het ledje "Internet" wel, en heb setup ingesteld als automatic configuration DHCP, maar nog steeds kan ik niet surfen.
X-2datop
Pro Member
Pro Member

Teebee schreef:Hoe stel ik die WRT54G dan in als AP ?

heb die aangesloten op één van de poorten van mijn topcom, en brandt het ledje "Internet" wel, en heb setup ingesteld als automatic configuration DHCP, maar nog steeds kan ik niet surfen.
Beste,

Zoals je kan lezen in mijn vorige post. de WRT54G aansluiten op de Topcom, maar NIET via de Internet interface. Om de WRT54G in te stellen zou ik even het volgende doen:RTFM

Grtz,
X[/b]
xedion
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Om het op zijn "normaals" te zeggen ga en koop uzelf er een ADSL modem bij en uw problemen zijn van de baan.
Afbeelding
Teebee
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb pas die WRT54G gekocht in de veronderstelling dat ik dan mijn Topcom webracer kon vervangen.
Ik ben echt niet van plan mijn router te vervangen door een modem. Daarom heb ik 7 jaar geleden mijn adsl modem al vervangen door een speedtouch router, om van al dat geconnectgez*k af te zijn.

@X-2datop UYA.

De WRT54G heb ik aangesloten op ethernet poort 2 van de topcom, en dan brand dat lichtje van "Internet". Geen idee waar jij dat interface gedeelte ziet.
xedion
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

De WRT54G heeft geen ADSL adapter "onboard"dus zal je een ADSL adapter voor je WRT54G moeten zetten om te kunnen connecteren met je ISP.
Als je zoals nu je topcom ROUTER/ADSL adapter VOOR je WRT54G zet (zonder deze in bridged mode te zetten) heb je meteen
2x NAT, 2X DCP, dit gaat tot veel connectieproblemen leiden.
Zet je topcom in bridge mode of koop een ADSL adapter.
Afbeelding
X-2datop
Pro Member
Pro Member

Teebee schreef:Ik heb pas die WRT54G gekocht in de veronderstelling dat ik dan mijn Topcom webracer kon vervangen.
Ik ben echt niet van plan mijn router te vervangen door een modem. Daarom heb ik 7 jaar geleden mijn adsl modem al vervangen door een speedtouch router, om van al dat geconnectgez*k af te zijn.

@X-2datop UYA.

De WRT54G heb ik aangesloten op ethernet poort 2 van de topcom, en dan brand dat lichtje van "Internet". Geen idee waar jij dat interface gedeelte ziet.
Als jij een ADSL modem koopt die PPPoE ondersteunt dan ben je ook van dat geconnect gezeik af, dat heeft niets te zien met of het nu een modem of een router is. Als je dus een modem voor de WRT54G zet kun je deze de connectie zelf laten maken. Hij gaat dus voor jou "connecten". Net zoals die Topcom dat nu zou doen.

In plaats van hier nu even rond te kijken naar een oplossing die niet bestaat, schiet gewoon even diegene af welke u deze bullshit heeft verteld.

Grtz,
X
Teebee
Elite Poster
Elite Poster

Weet iemand of het mogelijk is om die Topcom Webracer 880 in bridge mode te zetten, en zo ja, hoe dat dit moet ?
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

X-2datop schreef:
Teebee schreef:Hoe stel ik die WRT54G dan in als AP ?

Beste,

Zoals je kan lezen in mijn vorige post. de WRT54G aansluiten op de Topcom, maar NIET via de Internet interface. Om de WRT54G in te stellen zou ik even het volgende doen:RTFM

Grtz,
X[/b]
heb je hem ingesteld op gateway en niet als router?
Teebee
Elite Poster
Elite Poster

Hij stond op Gateway, nu op Router, doch surfen gaat nog steeds niet.

Topcom Webracer settings:

DHCP Server

The DHCP Server is currently enabled.
Subnet: 192.168.1.0
Subnet Mask: 255.255.255.0
Lease Time: 01:00:00:00
IP range: 192.168.1.2 - 192.168.1.254
Domain Name Server:
Domain Name: lan
subnet-mask 255.255.255.0
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”