Pagina 1 van 1
Problemen met de internetverbinding
Geplaatst: 01 apr 2006, 18:08
door Dave
Heeft er nog iemand in de 011 zone problemen met zijn ADSL bij EDPnet ? De verbinding werkt maar half, 't is te zeggen, volgens de router is alles OK (Geconnecteerd, Showtime, enz ...). Ik kan ook via VPN aanloggen op mijn werk, allemaal geen probleem, maar bij het surfen zijn veel sites slecht of niet bereikbaar ....
Wat scheelt er ???
Het lijkt mij geen probleem aan mijn kant, want dan zou volgens mij er zoveel niet meer kunnen werken.

Geplaatst: 01 apr 2006, 18:37
door Ken
Alreeds de DNS servers ingevoerd? Nochtans zou het zelfs zonder moeten werken.
EDPnet
Primary dns server: 212.71.8.11
Secondary dns server: 212.71.8.11
Easynet
Primary dns server: 212.100.160.51
Secondary dns server: 212.100.160.52
Geplaatst: 01 apr 2006, 20:01
door toerist
Ken Losfeld schreef:
EDPnet
Primary dns server: 212.71.8.11
Secondary dns server: 212.71.8.11
Primary dns server: 212.71.8.11
Secundairy DNS server is
212.71.0.2
Geplaatst: 02 apr 2006, 01:24
door Ken
toerist schreef:Primary dns server: 212.71.8.11
Secundairy DNS server is 212.71.0.2
Oeps, te snel gecopy- pasted

Geplaatst: 02 apr 2006, 13:27
door Dave
Ik krijg het volgende te zien in de router:
Status: Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Link Type --- Fast Path
Data Rate:Stream Type Actual Data Rate
Up Stream 384 (Kbps.)
Down Stream 3328 (Kbps.)
Operation Data / Defect Indication:
Operation Data
Upstream
Downstream
Noise Margin
23 dB
19 dB
Attenuation
36 dB
37 dB
Indicator Name
Near End Indicator
Far End Indicator
Fast Path FEC Correction
0
0
Interleaved Path FEC Correction
0
0
Fast Path CRC Error
1
24
Interleaved Path CRC Error
0
0
Loss of Signal Defect
0
---
Fast Path HEC Error
0
0
Interleaved Path HEC Error
0
0
Statistics:
Received Cells
19708
Transmitted Cells
13334
Misschien toch iets met mijn bekabeling, maar waarom zo ineens, ik heb niks gewijzigd ????
De DNS servers helpen niks.
Ping en Tracert naar
www.edpnet.be werken, maar ik krijg de website niet geladen in IE ?????????
Geplaatst: 02 apr 2006, 14:03
door AnD
Dave schreef:
Misschien toch iets met mijn bekabeling, maar waarom zo ineens, ik heb niks gewijzigd ????
Zo zaken kunnen altijd plots optreden, iedereen denkt altijd omdat het zo gewerkt heeft dat het zo ook blijft, maar dat is niet altijd.
Je hebt misschien ergens vocht of een kabel geraakt met boren voor iets op te hangen,...
Geplaatst: 02 apr 2006, 14:36
door liger
sorry voor offtopic
maar weet iemand waarvoor Fast Path CRC Error staat?
ik krijg er 1 fout elke keer ik verbinding aanmaak en dan nooit ni meer
Geplaatst: 02 apr 2006, 21:56
door Dave
Ik dacht altijd dat als er verbindingsproblemen optreden, je syncronisatieverlies krijgt ?
Kan je dan zo'n halve internetverbinding hebben ???
En inderdaad wat is die Fast Path CRC Error ???
Geplaatst: 04 apr 2006, 18:51
door Dave
Ze hebben het blijkbaar gefikst, na het aanmaken van een ticket.
De enige uitleg die ik krijg is "Pseudo Port" ...
Weet iemand wat dat betekent ????
Geplaatst: 04 apr 2006, 21:06
door toerist
[off topic]@ Dave, aan je foto te zien, werk je soms met belichting misschien? [off topic]
Geplaatst: 04 apr 2006, 23:37
door Dave
Euh, nee eigenlijk niet ... ik vond dit gewoon een cool prentje, dat mij een beetje doet denken aan teleportaties uit de allereerste StarTrek reeks ...
Geplaatst: 05 apr 2006, 18:37
door Dave
Eindelijk de reden voor alle problemen gekregen via volgende link:
http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=Helpcen ... tus_Issues
Alwaar men kan lezen:
Known issues
Tuesday April 4 2006
The downtime was limited to a few seconds. Since 15:05 CET, the total capacity of our ADSL network in Flanders has multiplied.
Between 14:00 and 16:00 CET, ADSL customers in Flanders may experience a short outage. This interruption will only take a few minutes and will upgrade the network capacity.
Tuesday April 4 2006
This issue has been solved in the meantime.
Because of a capacity upgrade to the Broba II ADSL network, a number of users were switched to new distribution boxes. These appliances seemed to do their work properly after ample initial testing, but after taking them into service they still turned out to show stability issues.
That is why they have been taken out of use and the old situation has been restored. In case you still run into difficulties, we advise you to reboot your modem/router.
Friday March 31 2006
ADSL customers throughout Belgium, but especially the Limburg region, may encounter stability problems.
These can lead to low speeds, hardly being able to surf, corrupted data, ...
Belgacom is currently working on a solution. This solution is expected around the evening of Tuesday April 4.