UnrealTournament ( online gaming ) + Teamspeak = pingspikes

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
maxiduDe

ik heb sinds kort ADSL, totaal geen klachten over de snelheid etc, heel tevreden over, op 1 puntje na..

als ik UT speel en dan iets zeg op TS dan stijgt mijn ping naar 200 ongeveer, als ik blijf spreken krijg ik packet loss en stijgt mijn ping door naar +1000 :cry:

iemand hier enige oplossing voor ? moet wel nog naar technische storingen nummer bellen, maar zou iemand hier weten waar ik het over heb ???

thx

PS: UT neemt een 6k upload en TS max 3k upload, dus is echt niet normaal..
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mmm, als het waar is da UT 6k upload en TS max 3k upload neemt dan is het idd raar. Alhoewel... dit zijn gemiddelden, er zijn altijd pieken (als je niet kan zwemmen en je moet een plas over die gemiddeld 50cm diep is wil dat niet zeggen dat je niet kan verdrinken... er kunnen diepe stukken zijn ;) )!

Mogelijk oorzaken zijn dus de pieken of het samenvallen van UT en TS pieken. Alles heeft wellicht te maken met je upload die dus wat klein is om deze pieken op te vangen.
Let ook ook op of er op de achtergrond geen applicaties lopen die wat bandbreedte afnemen.
Je moet ook geen TS server draaien op je Go accountje... want dan kan je zeker niet meer gamen... en de voice zal ook niet alles zijn als je met veel bent ;)

Je kan altijd de TS voice kwaliteit wat lager zetten...

Misschien dat een Skynet Power Pack (welk binnenkort uitkomt) een uitweg kan bieden uit je net iets te kleine upload snelheid.
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Voor de storingen moet je daar denk ik niet direct voor zijn. Ik zou eerst eens nagaan of er in de background geen proggies zijn die bandwidth nemen kazaa ea...

En doe eens een pingtest ofwel met Nukem zijn tooltje ofwel op www.speedtest.nl (!zonder firewall!) Bekijk eerst die resultaten eens.

Indien je daar een deftige ping en speedtest doet, dan heeft het weinig of niks met je lijn te maken, dan is het local.
I love it when a plan comes together!
maxiduDe

dit is gisteren rond middernacht gedaan, 1 minuut na ik dit probleem opnieuw had :Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 345.2 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 12.8 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 596.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 4.0 ms

maar local kan het echt NIET zijn .. ik heb net geformat, en heb net nog es getest zonder enig proggie running en heb nog altijd zelfde prob.. :cry:

iemand nog andere id'en ? thx 8)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dus als ik het goed begrijp heb je een ping gedaan en had je 4ms (nu wel op een vrij rustig moment) en die was dus prima. En net ervoor of erna heb je hetzelfde probleem gehad met je game?

Vraagje is die game official? Niet gekraakt en niet een onofficial downloaded game?

Indien het geen legale versie is, dan kan het zijn dat dit het probleem veroorzaakt.
Indien wel legaal, dan zou ik toch eens local beginnen kijken naar je settings van het game zelf. Die zaken die direct invloed hebben op je game. Want de overige internet settings zijn perfect. Dat bewijst je test, die je poste.

Op welke server heb je dit eigenlijk?
I love it when a plan comes together!
maxiduDe

op elke server en ja, game is legaal, had hiervoor telenet en heb die cd al paar maal uitgeleend aan vrienden en daar lukt het allemaal perfect..

en mijn ping is ook zeer goed, behalve als ik iets begin te zeggen op TS , nl. begin te uploaden , dan stijgt mijn ping en vanaf 500 ping krijg ik ook packet loss..

heb net gebeld naar storingennummer btw, en die konden mijn prob niet helpen uitdiepen omdat ze die modem niet kennen..

kan eens proberen met iemand zijn ethernetmodem van skynet zelf, en dan uitsluiten of het de modem is of niet...

maar ik heb net geformat dus normaal kan het niet aan mijn local settings liggen..
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik blijf erbij dat het gewoon je up speed is die te klein is... ;)
NuKeM
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Kan je niet eens gewoon teamspeach proberen en dan de traffic meten met DUmeter. Zonder UT. Dan krijg je een schoon graffiekje en kun je zien of er pieken zijn. Dan alles opzetten, TS en UT. En zien of er daar pieken zijn. Dan weet je het onmiddellijk of het aan gebrek van de upload ligt.

Cheers
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”