Router instellen voor ADSL Pro Compact

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
JDN
Starter
Starter

Ik heb een Belgacom ADSL Pro Compact abonnement, genomen omdat er een vast ip adres vereist is.

Bij dit abonnement is een Speedtouch 608 modem geleverd, dat door Belgacom wordt beheerd. Je kunt aan de modeminstellingen zelf niets aanpassen (toegang is beveiligd met een password).

Nu wil ik het publieke (vaste) ip adres op mijn eigen firewall krijgen, maar Belgacom wil (of kan) de Speedtouch zo niet instellen. Moeilijk gedoe over aankopen van "Ip packs", etc. Ik krijg een intern IP adres, waar ik niets mee kan.

Om toch het publieke adres op mijn firewall te krijgen wil ik een eigen modem/router op de ADSL aansluiting hangen, omdat ik met die Speedtouch toch niet verder kom. Ik heb een Linksys hiervoor beschikbaar.

Wat ik echter wil weten is: hoe moet ik de Linksys instellen om op deze aansluiting te kunnen laten werken. Vanalles al geprobeerd, maar ik krijg geen internet. Moet ik PPPoE kiezen? Ik heb alleen geen username of password (zou voor ADSL Pro niet nodig zijn).

Kan iemand mij aan de benodigde instellingen helpen? HELP !

JDN
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”