snelheid bij download nieuwsgroepen

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
cavalleke
Starter
Starter

Hay,

Welke snelheid bij downloaden van de nieuwsgroepen met edpnet.
Als ik surfadsl had was dat tegen 100Kb/s totaal (2 downloads per keer)
Dan bij Scarlet zakte het naar rond de 60Kb/s (2downloas per keer)
Maar Edpnet is echt wel een slak hoor 5-10 Kb/s als ik dan zie dat ze bij de uitleg over nieuwsgroepen schrijven :Enkele pluspunten van de nieuwe server zijn : de hoge snelheid .
Als dit de HOGE snelheid is die ze hun klanten geven amaai dan.
Gebruik zoals steeds grabit.
Heb verder aan men config niets verandert.

Ben ik enige die zo laag zit kwa download speed vanuit de nieuwsgroepen of wat juist.

Zit op een 4Mb/512 Max

Vriendelijke groeten

Cavalleke
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 475 keer
Bedankt: 28 keer
Te Koop forum

Het is nog steeds GIGANEWS ze... Dus geen nieuwe zoals jij daar zegt.
Die van EDPnet (GIGANEWS) is gecapped op 100kB/s.

En als je sneller wil, gebruik je een payserver.
cavalleke
Starter
Starter

hay,

Maar 100Kb/s tegen 5-10Kb/s is nog wel dag en nacht verschil hoor.
Heb een keertje gebeld maar kennen het probleem en werken eraan nog 1/2jaartje ofzo.
Heb ik liever dat ze geen toegang geven tot newsservers hoor ,weet je tenminste waar je aan toe bent en dan zeker niet in help van nieuwsgroepen op hun site zetten HOGE snelheid is "trager dan iets met MSN doorsturen".
100Kb/s kan ik aanvaarden. maar 5-10 neem ik geen genoegen mee. Kun je bij dag en nacht downen nog geen 10GB op maand bij mekaar krijgen mss.
Extra abo nemen op nieuwsserver mss wel ja maar waar eindig je dan........... tussen de 7.5 en de 15€ plus dan de extra GB aan volume nog een bij. Ben over gestapt om 20Gb volume te behouden en het ietsje meer speed maakte niet zoveel uit. Service aan "telefoon" was al veel vriendelijker dan Scarl.

Meer een kat in een zak gekocht bijna nu zeker als het op het gebied van de nieuwsservers gaat bij edpnet.
Is zoals met veel wel het schoon voorstellen maar de rest ...........
Alle soit we zien wat er komt.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

cavalleke schreef: Meer een kat in een zak gekocht bijna nu zeker als het op het gebied van de nieuwsservers gaat bij edpnet.
Is zoals met veel wel het schoon voorstellen maar de rest ...........
Alle soit we zien wat er komt.
Een kat in een zak ? Denk niet dat ze een nieuwsserver aanbieden hé, maar een ADSL verbinding. De nieuwsserver is gewoon value added service ... als je dan echt een supernieuwsserver wilt dan moet je gewoon een betaalserver nemen, of nieuwsservers gebruiken waarvoor ze dienen, namelijke usenetten !
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

Als je je ADSL abo hebt voor de usenet, dan raad ik je aan om een usenet abo af te sluiten, dan betaal je voor de juiste dienst ;)
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

En downloaden aan 600KiB/s ipv 100 is ook al een reden voor 7.5€ uit te geven.
Nu is het wel zo dat een snelle newsserver een klantenlokker is.
Ik ken toch al 1 persoon die omwille van de trage newsserver nog aan het twijfelen is of hij wel naar EDPnet gaat.
ruben
Pro Member
Pro Member

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 900#104900
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 345#105345

zodat je daar al door mij kan lezen is het een bekend probleem en heeft EDPnet hier ook al op geantwoord... ik vind het ook een vervelende zaak , nu moet ik een extra payserver nemen want aan deze snelheden gaat het echt niet vooruit. Nog altijd aant wachten wanneer ze hierover iets naar buiten gaan brengen (maar ik verwacht dat het nog lang kan duren aangezien het maar een paar klanten zijn die hierover klagen)
cavalleke
Starter
Starter

reply,

Als je een auto koopt en daar zit standaard airco bij moet die toch ook naar behoren werken hee dan verwacht je OOK dat die in de zomer je binnenruimte op een aangenaam niveau kan houden bvb 22°.
Als het erbij in zit moet het naar behoren werken en "value added service" of niet moet een beetje werken toch want 5-10Kb/s Nope hoor.
Dan is het beter dat ze het niet aanbieden .Het abonnement dat EDPnet afneemt bij Giganews is namelijk naar verhouding peperduur
Maar we wachten op beterschap !!! mss

Maar de vraag was zit die download snelheid bij iedereen zo laag die met de EdpnetServers werkt Of is de 5-10Kb/s een zeldzaamheid?

Bedankt alvast voor de reacties[/b]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

cavalleke schreef:Als het erbij in zit moet het naar behoren werken en "value added service" of niet moet een beetje werken toch want 5-10Kb/s Nope hoor.
Bij normaal Usenet gebruik zou het waarschijnlijk allemaal wel prima werken, maar het is duidelijk dat je dat soort gebruik niet voor ogen hebt en eerder interesse hebt in de illegale binary toestanden.

Enfin... je 5 a 10 KB is zeker niet normaal... ongeacht je soort verbruik.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

alfadude schreef: Ik ken toch al 1 persoon die omwille van de trage newsserver nog aan het twijfelen is of hij wel naar EDPnet gaat.
Als ge het natuurlijk uitrekent, is EDPnet + een nieuwsserver abbonement nog steeds goedkoper, ruimer qua limiet en sneller dan de meeste providers. En anders is er ook nog Dommel.
cavalleke
Starter
Starter

Reply,

Het ging zoals je afsluit over de snelheid 5-10kb/s hee heb je heel goed opgemerkt.
Er wordt een totaal pakket aangeboden toch, maar neem aan dat het naar de toekomst toe wel zal beteren hoop ik qua snelheid van de nieuwsserver zal nog wat geduld moeten hebben denk ik en zal zeker niet de enige zijn die zich daar een vraag oversteld.
En over het illegale of niet moet ieder voor zich uitmaken.
Waar is telenet groot mee geworden ??? mss ............!!!
Ontzeg iedereen die al ooit een keer iets illegaal gedaan heeft van het www en er zou ni veel volk meer zijn op het www denk ik ;-).
Als we zo doorgaan mogen we mss nog alleen legaal ademen en dan nog want al de rest is illegaal op eender welk gebied.........

De groeten[/quote]
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 475 keer
Bedankt: 28 keer
Te Koop forum

Je bent idd een uitzondering.

Maak eens een ticket bij EDPnet...
cavalleke
Starter
Starter

Heb ik reeds gedaan een ticket.

"De traagheid van onze newsserver is inderdaad een gekend probleem waarmee onze technici bezig zijn. In de loop van de eerste helft van 2006 ligt er een gevoelige snelheidsverhoging in het verschiet. De snelheidsbegrenzing is er trouwens louter uit kosten-batenoverwegingen. Het abonnement dat EDPnet afneemt bij Giganews is namelijk naar verhouding peperduur. Vandaar ook dat we inderdaad al een tijdje op zoek zijn naar een valabel alternatief. Alle Astrawebs, Easynews'en, Eweka's, Titannews'en en andere XSNews'en zijn intussen al de revue gepasseerd. De beslissing valt binnenkort."

Met de snelheidbegrenzing kan ik leven wist vooraf.
Maar deze traagheid had ik nu niet in gedachte gehad zehet max was 35Kb/s maar zo schommelend naar beneden toe,zelfs 0Kb/s had ik niet verwacht.
Maar vindt het positief dat ik antwoord kreeg al want heb al andere dingen meegemaakt bij de concurrentie hoor.
Dus contact met provider tot nu toe niets dan goed ondanks het probleem.
En zal de enige toch niet zijn die via Edpnet nieuwservers werk hee ;-)

Greetz
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer

Hier constant bijna 0kb/s.
Is in hakkelende toestand, tussen 5,10,20 kb/s en 0, altijd afwisselend, soms blijft hij zelfs op 0kb/s staan.
Toch niet echt normaal, maarja, als ze zeggen dat ze er aan werken, geloof'k hen. Ze hebben me nog niet teleurgesteld.

Zal es een prepaid accountje openen van een 20Gig ofzo tot ze veranderen.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 136 keer
Recent bedankt: 3 keer

cavalleke schreef:Heb ik reeds gedaan een ticket.

"De traagheid van onze newsserver is inderdaad een gekend probleem waarmee onze technici bezig zijn. In de loop van de eerste helft van 2006 ligt er een gevoelige snelheidsverhoging in het verschiet. De snelheidsbegrenzing is er trouwens louter uit kosten-batenoverwegingen. Het abonnement dat EDPnet afneemt bij Giganews is namelijk naar verhouding peperduur. Vandaar ook dat we inderdaad al een tijdje op zoek zijn naar een valabel alternatief. Alle Astrawebs, Easynews'en, Eweka's, Titannews'en en andere XSNews'en zijn intussen al de revue gepasseerd. De beslissing valt binnenkort."

Greetz
Je moet wel toegeven dat hun helpdesk echt wel goed is. Ik denk dat je bij veel providers iets in de trend krijgt: Je moet scannen op spyware, of je moet je modem eens ressetten...
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

Al bij al kan je je afvragen waarom er zo moeilijk over gedaan wordt. Providers als Telenet en Belgacom filteren alle binaries dus daar heb je niets aan die snelheid.