Pagina 1 van 1
Dubbele GSM operator op hetzelfde nummer ?
Geplaatst: 01 maa 2006, 19:26
door Robbe
Is het mogelijk om met éénzelfde nummer, maar met 2 sim kaarten (1 per operator) te kunnen werken ? Of is het gsm nummer zowiezo gebonden aan een provider (sim kaart wise of anders) ?
Weet er iemand dit ?
Re: Dubbele GSM operator op hetzelfde nummer ?
Geplaatst: 01 maa 2006, 19:39
door netdata
Robbe schreef:Is het mogelijk om met éénzelfde nummer, maar met 2 sim kaarten (1 per operator) te kunnen werken ? Of is het gsm nummer zowiezo gebonden aan een provider (sim kaart wise of anders) ?
Weet er iemand dit ?
Niet mogelijk, wel kan je bij 1 provider 2-sim kaarten aanvragen.
maar het is niet mogelijk om ditzelfde bij 2 providers te doen.
Geplaatst: 01 maa 2006, 20:05
door Robbe
'k, bedankt Prodata
Weet je toevallig ook of het mogelijk is om uw gsmnr van een prepay kaart te behouden, alsge van een abonnement zou terugkomen ?
'k weet dat ge uw nummer kunt behouden alsge van operator verandert, maar of dat da ook me prepaid kaartjes lukt

Geplaatst: 01 maa 2006, 20:33
door netdata
Robbe schreef:'k, bedankt Prodata
Weet je toevallig ook of het mogelijk is om uw gsmnr van een prepay kaart te behouden, alsge van een abonnement zou terugkomen ?
'k weet dat ge uw nummer kunt behouden alsge van operator verandert, maar of dat da ook me prepaid kaartjes lukt

Ja, dit noemt nummer portabiliteit dwz dat je ongeacht formule/provider het nummer wettelijk verplicht overdraagbaar is.
Dus ja elke combinatie is mogelijk...
Geplaatst: 01 maa 2006, 20:35
door toerist
Heb dat es gevraagd bij Base als ik van abonnement naar pre-paid ging, en was mogelijk dacht'k volgens hun helpdesk.
Kwam erop neer dat het voor hen allemaal zelfde was welk nummer ze linken aan een simkaart-nummer...
Heb zelf gekozen dan voor een nieuw nummer (heeft ook zo zen voordelen),
dus heb het niet zelf gedaan maar bel gewoon es naar hun helpdesk (is toch gratis )
Geplaatst: 01 maa 2006, 21:01
door Robbe
toerist schreef:Heb dat es gevraagd bij Base als ik van abonnement naar pre-paid ging, en was mogelijk dacht'k volgens hun helpdesk.
Kwam erop neer dat het voor hen allemaal zelfde was welk nummer ze linken aan een simkaart-nummer...
Heb zelf gekozen dan voor een nieuw nummer (heeft ook zo zen voordelen),
dus heb het niet zelf gedaan maar bel gewoon es naar hun helpdesk (is toch gratis )
Idd, maar 'k wou gewoon zeker zijn
@Prodata : Bedankt om het te verduidelijken
