Router ADSL 2+
Ik ben van plan de volgende adsl modem router aan te schaffen: USRobotics® Wireless MAXg ADSL2+ Gateway, graag zou ik willen weten of er al iemand al deze router gebruikt. Wat zijn jullie bevindingen?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Zyxel heeft zulke toestellen in het gamma.
Bij edpnet te kopen voor 199 euro ...
Bij edpnet te kopen voor 199 euro ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 119 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Je kan dan je analoge telefoon op je router aansluiten. Je kan dan bellen en gebeld worden hiermee. Er is geen nood meer om een pc aan te moeten laten staan.Radix schreef:Welke voordelen biedt een VoIP router?? Iedereen kan toch VoIP gebruiken zonder speciale hardware?
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Je kan natuurlijk ook een apparte VoIP telefoon kopen maar dan ben je nog eens geld kwijt. Met zo'n VoIP router kan je er zonder problemen een analoge normale telefoon op aansluiten.
-
- Plus Member
- Bedankt: 3 keer
ik twijfel sterk tussen deze 2 ADSL2+ modem/routers voor m'n EDPNet aansluiting.
't moet (deftig) wireless zijn, en ADSL2+ ready, om snel naar adsl2+ te kunnen overschakelen éénmaal EDPNet dit introduceert
Speedtouch 716V5
http://www.speedtouchdsl.com/prod716.htm
deze heeft 2 voip aansluitingen
en deze:
Linksys WAG54GS
http://www1.linksys.com/international/p ... 6&ipid=813
deze heeft volgens mij een betere wireless
iemand ervaring met 1 van beide?
't moet (deftig) wireless zijn, en ADSL2+ ready, om snel naar adsl2+ te kunnen overschakelen éénmaal EDPNet dit introduceert
Speedtouch 716V5
http://www.speedtouchdsl.com/prod716.htm
deze heeft 2 voip aansluitingen
en deze:
Linksys WAG54GS
iemand ervaring met 1 van beide?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Voor zover ik kan zien is dit een Access point... en geen router... al spreekt men dan weer wel over router ? Normale benaming bij Linksys voor routers is WRT... en niet WAG... opletten dus.nephilimhell schreef:Linksys WAG54GS
-
- Plus Member
en wat is het juiste verschil tussen een Wireless access point en een router?
ik zoek iets om aan m'n telefoonlijn te hangen (modem dus) die al ADSL2+ compatibel is, en die dit signaal dan wireless rondzend zodat ik er met m'n laptop* aankan en een always-on connectie heb...
EDIT*: modem vervangen door laptop
ik zoek iets om aan m'n telefoonlijn te hangen (modem dus) die al ADSL2+ compatibel is, en die dit signaal dan wireless rondzend zodat ik er met m'n laptop* aankan en een always-on connectie heb...
EDIT*: modem vervangen door laptop
Laatst gewijzigd door nephilimhell 02 maa 2006, 11:02, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Gelieve uw feiten te controleren alvorens ze hier neer te schrijven:r2504 schreef:Voor zover ik kan zien is dit een Access point... en geen router... al spreekt men dan weer wel over router ? Normale benaming bij Linksys voor routers is WRT... en niet WAG... opletten dus.nephilimhell schreef:Linksys WAG54GS
WAP = wireless access point
WRT = router + wireless access point
WAG = ADSL modem (=gateway) + router + wireless access point
-
- Deel van't meubilair
Je kan een AP min of meer passief beschouwen... het geeft dus louter door wat het krijgt van de WAN kant. Bij ADSL is dit meestal maar 1 IP-adres en kan je dus ook maar één toestel aansluiten.nephilimhell schreef:en wat is het juiste verschil tussen een Wireless access point en een router?
Een router is meer actief... neemt het IP-adres van de WAN kant, doet NAT/DHCP/firewall en alzo kan je meerdere PC's aansluiten.
-
- Deel van't meubilair
Mea culpa... al heb ik duidelijk geschreven dat er op het eerste gezicht verwarring was, en men moest opletten (de persoon in kwestie doet hopelijk ook nog wat moeite voor hij het ding effectief koopt)Edward Valckx schreef:WAG = ADSL modem (=gateway) + router + wireless access point
-
- Elite Poster
Dit is het EDPnet forum, gelieve off-topic vragen elders te stellen.nephilimhell schreef:en wat is het juiste verschil tussen een Wireless access point en een router?
Je hebt een "ADSLmodem + router + accesspoint" nodig. Maar begin eerst eens met bijvoorbeeld http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoofdpagina één en ander op te zoeken, want "met je modem een connectie willen maken met een draadloos signaal" slaat nergens op.nephilimhell schreef: ik zoek iets om aan m'n telefoonlijn te hangen (modem dus) die al ADSL2+ compatibel is, en die dit signaal dan wireless rondzend zodat ik er met m'n modem aankan en een always-on connectie heb...
-
- Elite Poster
Dit klopt niet. Een access point "vertaalt" in feite enkel UTP naar wireless. Je kan gerust 50 pc's draadloos eraan hebben hangen, en heeft niets met ADSL te maken. Een access point kan je aan een bestaand draad-netwerk hangen om het draadloos uit te breiden.r2504 schreef:Je kan een AP min of meer passief beschouwen... het geeft dus louter door wat het krijgt van de WAN kant. Bij ADSL is dit meestal maar 1 IP-adres en kan je dus ook maar één toestel aansluiten.nephilimhell schreef:en wat is het juiste verschil tussen een Wireless access point en een router?
Dit is al beterr2504 schreef: Een router is meer actief... neemt het IP-adres van de WAN kant, doet NAT/DHCP/firewall en alzo kan je meerdere PC's aansluiten.

-
- Plus Member
yep, typo, met modem bedoelde ik dus laptop...Edward Valckx schreef:Dit is het EDPnet forum, gelieve off-topic vragen elders te stellen.nephilimhell schreef:en wat is het juiste verschil tussen een Wireless access point en een router?
Je hebt een "ADSLmodem + router + accesspoint" nodig. Maar begin eerst eens met bijvoorbeeld http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoofdpagina één en ander op te zoeken, want "met je modem een connectie willen maken met een draadloos signaal" slaat nergens op.nephilimhell schreef: ik zoek iets om aan m'n telefoonlijn te hangen (modem dus) die al ADSL2+ compatibel is, en die dit signaal dan wireless rondzend zodat ik er met m'n modem aankan en een always-on connectie heb...
snorrie
-
- Plus Member
niemand ervaring met ofwel de speedtouch 716v5 of de Linksys WAG54GS ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Bwah, iedere Tele2 All-in gebruiker heeft een 716WL.
Geen slecht toestel. Gebruikersinterface is wat aan de simplistische kant, maar voldoet aan de eisen van de meeste gebruikers. De Wireless is in mijn ervaring goed, allersinds een STUK beter als die van mijn vorige modem (SNA 6500 Belgacom). Jammer dat men geen wisselbare antenne heeft voorzien op de 716. Wordt ook veel minder warm als de SNA, en de portforwarding is ook een stukje comfortabeler.
Ik heb al een eeuwigheid niks meer met Zyxell gedaan (tijd : Commodore Amiga 500 ...) maar indertijd was Zyxell echt wel goede kwaliteit. Thomson (de fabrikant van de 716) is ook een firma waar ik goede ervaringen mee heb : enkel de goedkope USB-modempjes van Thomson zijn .... wel ..... je krijgt ze meestal voor niks, en veel meer zijn ze ook niet waard.
Geen slecht toestel. Gebruikersinterface is wat aan de simplistische kant, maar voldoet aan de eisen van de meeste gebruikers. De Wireless is in mijn ervaring goed, allersinds een STUK beter als die van mijn vorige modem (SNA 6500 Belgacom). Jammer dat men geen wisselbare antenne heeft voorzien op de 716. Wordt ook veel minder warm als de SNA, en de portforwarding is ook een stukje comfortabeler.
Ik heb al een eeuwigheid niks meer met Zyxell gedaan (tijd : Commodore Amiga 500 ...) maar indertijd was Zyxell echt wel goede kwaliteit. Thomson (de fabrikant van de 716) is ook een firma waar ik goede ervaringen mee heb : enkel de goedkope USB-modempjes van Thomson zijn .... wel ..... je krijgt ze meestal voor niks, en veel meer zijn ze ook niet waard.