Downloaden? Ze streamen tegen die kwaliteit eh. En WMA op 128 kbit is superieur aan MP3 op kbit. Ge kunt gerust stellen dat 128 kbit wma vergelijkbaar is aan 192 kbit vbr-mp3 (wma is overigens ook vbr).
En waarom geen mp3 gekozen? Omdat die nu eenmaal geen Digital Rights Management heeft (DRM) en dat is voor deze dienst nu eenmaal onontbeerlijk...
Tja, bij full-duplex-geluidskaarten kan je gewoon de audiostream opnemen. Kan je in principe 60 liedjes lokaal hebben zonder DRM-toestanden, maar tsssst, ik heb niks gezegd
Mja, gfa Skynet/BGC hier niet echt verdedigen, maar kom bezie het positief, er is al een eerste versie op de markt van zoiets als abo-optie. In het forum Toekomst zal je een topic terug vinden die meerdere toekomstige abo's voorstelt.
Alle begin is moeilijk eh. Remember ons begin .
Mja 6 liedjes is idd niet véél maar tis al iets. Wie weet als dit succes heeft wordt dit misschien uitgebreid
The Oddity schreef:Mja, gfa Skynet/BGC hier niet echt verdedigen, maar kom bezie het positief, er is al een eerste versie op de markt van zoiets als abo-optie. In het forum Toekomst zal je een topic terug vinden die meerdere toekomstige abo's voorstelt.
Alle begin is moeilijk eh. Remember ons begin .
Mja 6 liedjes is idd niet véél maar tis al iets. Wie weet als dit succes heeft wordt dit misschien uitgebreid
Alle begin is inderdaad moelijk, maar ook op het topic in het Toekomst forum heb ik nogal sceptisch gereageerd... ik heb het niet zo op abonnementsuitbreidingsmogelijkheden
Maarreh, ik zou er niet op wedden dat het aantal liedjes wordt uitgebreid...
zo binnen een drie jaar zal dat uitgebreid worden, zoals ook ons adsl snelheid na een paar jaar pas wat hoger gezet werd. Maar ik vraag mij dan af: zijn die mannen van belgacom echt niet slimmer en weten die niet dat ge met 6 liedjes niets kunt doen, en ge gaat er zeker niet voor betalen als ge op een ander gratis die liedjes kunt verkrijgen.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Pi R² schreef:zo binnen een drie jaar zal dat uitgebreid worden, zoals ook ons adsl snelheid na een paar jaar pas wat hoger gezet werd. Maar ik vraag mij dan af: zijn die mannen van belgacom echt niet slimmer en weten die niet dat ge met 6 liedjes niets kunt doen, en ge gaat er zeker niet voor betalen als ge op een ander gratis die liedjes kunt verkrijgen.
Ze zeggen altijd: "Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken."
6 downloaden (of 60 luisteren) is niet veel, maar wel genoeg om u er eens van te laten proeven hé. Das gelijk die mensen in warenhuizen die u eens van een stuk salami of taart laten proeven... das ook ni veel, maar ge weet wel of ge het goed vindt of niet
Das wel waar, maar ja, het is dan te hopen dat ge, eens je ervoor moet betalen, wat meer krijgt. Want 6 liedjes voor ik weet niet hoeveel geld, dat is wat magerkes. Of hoe zouden ze dat dan doen? Dat ge pakketten kunt kopen zoveel als je wilt zoals je nu volumepacks kan kopen?
Ik denk dat ze met credits gaan werken. Als ge nu op een nummer gaat ziet ge welke credits ge nodig hebt om het te beluisteren, te downloaden of direct op cd te branden... dus ge zult waarschijnlijk gewoon een pack van 500 credits (ik zeg maar wat) kunnen kopen ofzo...
Is er een verschil in credits wat betreft downloaden en op cd branden? Normaal gezien, als ge dat download, kunt ge dat achteraf ook op cd branden, of heb ik het nog maar eens mis?
Pi R² schreef:Is er een verschil in credits wat betreft downloaden en op cd branden? Normaal gezien, als ge dat download, kunt ge dat achteraf ook op cd branden, of heb ik het nog maar eens mis?
Ik weet ni heb nog niks geprobeerd ze, gewoon eens ingelogged.
Maar ik denk dat ze bedoelen met downloaden één liedje en met branden alle liedjes van de cd (was meestal ook ongeveer x10 credits van één liedje).
... Skynet maakt zich sterk dat zij de eerste legale Belgische muziekdienst zijn. Voor 7,5 euro per maand levert de ISP een abonnement van 500 'credits'. Hiermee kan een surfer aan een variërende 'kost' muziek streaming beluisteren, downloaden of branden op cd. Het beluisteren van een liedje kost zo bijvoorbeeld 1 credit, het downloaden ervan 10 en downloaden in een formaat dat kan dienen om te branden op cd 100 credits. ...
Ah, ok het formaat verschilt dus gewoon... ook nogal duur dan
Ik dacht dat je voor die 100 credits gewoon de ganse cd mocht downloaden, niet dus...