Eerder in de paasvakantie naar NL geweest met 3 DIGI-sims (alle android-toestellen). 2 hadden geen problemen, de 3de moesten we even in vliegtuigmodus zetten of herstarten, weet het niet zo goed meer, om het werkend te krijgen, maar daarna geen enkel probleem. Dus dat was nog aanvaardbaar, hoewel minder handig als je smartphone ook als gps gebruikt.
Bij terugkomst naar BE is alles vlot verlopen.
Oudste dochter is nu voor 2 dagen naar FR en ze had geen mobiele data, ook niet na meerdere malen haar toestel te herstarten. Ze kon wel sms/tel, dus was wel verbonden met een netwerk, maar geen mobiele data. Na de APN manueel aan te passen naar web, kon ze wel mobiel surfen.
Hopelijk bijft het nu werken, maar het geeft inderdaad niet zoveel vertrouwen en zou volledig automatisch moeten gebeuren anno 2025!! DIGI is toch ook niet aan zijn proefstuk toe, dus zouden hun ervaring van elders toch ook kunnen meenemen om hun roaming in orde te brengen.
Anders geen klagen over DIGI, maar die roaming dienen ze toch dringend in orde te krijgen. Niet iedereen is zo handig om in de instellingen van zijn gsm de nodige zaken aan te passen om het werkende te krijgen.
Roaming buitenland digi (was: APN instellingen en buitenland)
-
- Starter
Gisteren voor eerste keer met DIGI simkaart en Android toestel grens over geweest. Na alle berichten in dit topic verwachte ik te moeten prusten met APN en/of die "DIGI STK app". Tot mijn verbazing niets moeten doen, binnen minuut na grensovergang met Holland automatisch op KPN netwerk met mobiele data. Bij terugkomst in België duurde het wel 10tal minuten eer ik terug dataverbinding had via DIGI netwerk. Maar alles verliep dus automatisch zonder instellingen te wijzigen of toestel te moeten herstarten.
Tot nu niet gedurfd DIGI aan te raden door roamingproblemen in dit topic, maar als het even goed verloopt in andere EU landen de komende maanden, durf ik DIGI aanraden bij minder digitaal onderlegde vrienden/familie die zo heel wat kunnen besparen.

Tot nu niet gedurfd DIGI aan te raden door roamingproblemen in dit topic, maar als het even goed verloopt in andere EU landen de komende maanden, durf ik DIGI aanraden bij minder digitaal onderlegde vrienden/familie die zo heel wat kunnen besparen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 31 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Op de officiele Youtube account van DIGI staat een clip voor de APN in te stellen.
Roaming not working abroad? Here’s how to fix it using the DIGI STK app (Multi IMSI) (Android)
Link voor Android
Roaming not working abroad? Here’s how to fix it using the DIGI STK app (Multi IMSI) (Android)
Link voor Android
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 4 keer
Vorige week nog eens naar Frankrijk geweest, en deze keer was de switch bij de grens volautomatisch. De vorige 2 keer moest ik een uur lang prutsen met APN, herstarten etc.
Lijkt me dat ze een en ander op orde gekregen hebben!
Lijkt me dat ze een en ander op orde gekregen hebben!
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 16 keer
Toen ik vanochtend in Madrid de vliegtuigmodus uitzetten, kon ik zonder problemen beginnen roamen met mijn Oppo en Huawei P Smart.
We bellen wel met een privenummer nu.
We bellen wel met een privenummer nu.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 19 keer
Vervolg op viewtopic.php?p=1030975#p1030975
Initieel werkte roaming/data niet na het landen in Tenerife. Dus ik had het ook zitten
Gezocht aan wat het ligt en opgemerkt dat APN instellingen automatisch veranderd waren?
Er was alleen het eerste "Digi.Mobil", terwijl ik bij sim activatie - maanden geleden - de juiste APN ingevoerd heb.
Dit herdaan en dan die geselecteerd, nu werkt het terug.
Naast dit fixed issue heb ik net hetzelfde zoals anderen nog, ik heb een privenummer als ik dus niet in belgie zit
Initieel werkte roaming/data niet na het landen in Tenerife. Dus ik had het ook zitten
Gezocht aan wat het ligt en opgemerkt dat APN instellingen automatisch veranderd waren?
Er was alleen het eerste "Digi.Mobil", terwijl ik bij sim activatie - maanden geleden - de juiste APN ingevoerd heb.
Dit herdaan en dan die geselecteerd, nu werkt het terug.
Naast dit fixed issue heb ik net hetzelfde zoals anderen nog, ik heb een privenummer als ik dus niet in belgie zit
internet: Hey! 150/15 - 29€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m