DIGI mobile: VoLTE VoWiFi - Lijst van ondersteunde toestellen
-
Flippi
- Elite Poster

- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
- Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
- Bedankt: 111 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Misschien is het wifi-signaal in de kelder niet sterk/stabiel genoeg. Dat is toch niet de fout van Digi?
Gratis cloudopslag bij Filen.io
20 GB i.p.v. 10 GB met deze invite
20 GB i.p.v. 10 GB met deze invite
-
akke
- Plus Member

- Berichten: 100
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 13:25
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik had misschien explicieter moeten vermelden dat het wifi-signaal in de kelder hier perfect is. Aan de internetverbinding ligt het dus zeker niet. Er staat hier een access point in de kelder, en met andere operatoren werkt alles probleemloos.
Bij Digi VoWiFi kun je echter maar enkele minuten bellen. Ik heb trouwens via sociale media iemand gesproken die ook hetzelfde probleem ervaart.
VoWiFi van Digi lijkt dus wel te werken, maar zodra je langer belt, valt het plots uit. Wie hier op Userbase heeft er al echt een langer gesprek gevoerd via Digi VoWiFi, en niet alleen een korte test?
Zolang er enig gsm-signaal is, werkt het prima. Maar zodra het gsm-signaal volledig wegvalt (zoals in een kelder), lijkt het na een tijdje te vergeten dat het via wifi moet verbinden.
Vreemd genoeg blijft Digi VoWiFi wel langer zichtbaar op de gsm als je niet belt. Maar zodra je een gesprek voert, valt het gesprek na 2-3 minuten weg, totdat je weer gsm-ontvangst hebt.
Erg jammer. Ik heb trouwens ook al enkele gesprekken gehad waarbij ik mezelf ineens hoor tijdens het gesprek, een zeer luide echo, iets wat ik nooit eerder heb meegemaakt bij andere operatoren.
Digi zelf geeft ook wel aan dat VoWiFi niet ondersteund wordt. Het lijkt erop dat dir correct is en dat het dus echt niet werkt zoals hier in dit topic wordt geschreven.
Vandaar dus de vraag. Zijn er hier op Userbase gebruikers die wel langer kunnen bellen over VoWifi, als je echt geen gsm signaal hebt in die ruimte…
Bij Digi VoWiFi kun je echter maar enkele minuten bellen. Ik heb trouwens via sociale media iemand gesproken die ook hetzelfde probleem ervaart.
VoWiFi van Digi lijkt dus wel te werken, maar zodra je langer belt, valt het plots uit. Wie hier op Userbase heeft er al echt een langer gesprek gevoerd via Digi VoWiFi, en niet alleen een korte test?
Zolang er enig gsm-signaal is, werkt het prima. Maar zodra het gsm-signaal volledig wegvalt (zoals in een kelder), lijkt het na een tijdje te vergeten dat het via wifi moet verbinden.
Vreemd genoeg blijft Digi VoWiFi wel langer zichtbaar op de gsm als je niet belt. Maar zodra je een gesprek voert, valt het gesprek na 2-3 minuten weg, totdat je weer gsm-ontvangst hebt.
Erg jammer. Ik heb trouwens ook al enkele gesprekken gehad waarbij ik mezelf ineens hoor tijdens het gesprek, een zeer luide echo, iets wat ik nooit eerder heb meegemaakt bij andere operatoren.
Digi zelf geeft ook wel aan dat VoWiFi niet ondersteund wordt. Het lijkt erop dat dir correct is en dat het dus echt niet werkt zoals hier in dit topic wordt geschreven.
Vandaar dus de vraag. Zijn er hier op Userbase gebruikers die wel langer kunnen bellen over VoWifi, als je echt geen gsm signaal hebt in die ruimte…
-
philippe_d
- Moderator

- Berichten: 18601
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1016 keer
- Bedankt: 3808 keer
- Recent bedankt: 24 keer
Vowifi testen zonder GSM signaal is eenvoudig:
- zet vliegtuigmodus aan: data en wifi vallen uit.
- zet manueel de wifi terug aan.
- zet vliegtuigmodus aan: data en wifi vallen uit.
- zet manueel de wifi terug aan.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
idem hier, constant wegvallende gesprekken zowel op wifi als op LTE. Gisteren op LTE een whatsapp gesprek bezig, vol bereik, stond stil (in de wagen) zie het bereik gewoon aflopen tot 0, dan Edge, dan niks meer. ook geen gewoon bereik (om een gewoon gsm gesprek te voeren) 5 sec later weer vollen bak en LTE maar geen internet. pas na 15 min werkte het gewoon opnieuw.akke schreef: 10 feb 2025, 18:44 Ik had misschien explicieter moeten vermelden dat het wifi-signaal in de kelder hier perfect is. Aan de internetverbinding ligt het dus zeker niet. Er staat hier een access point in de kelder, en met andere operatoren werkt alles probleemloos.
Bij Digi VoWiFi kun je echter maar enkele minuten bellen. Ik heb trouwens via sociale media iemand gesproken die ook hetzelfde probleem ervaart.
VoWiFi van Digi lijkt dus wel te werken, maar zodra je langer belt, valt het plots uit. Wie hier op Userbase heeft er al echt een langer gesprek gevoerd via Digi VoWiFi, en niet alleen een korte test?
Zolang er enig gsm-signaal is, werkt het prima. Maar zodra het gsm-signaal volledig wegvalt (zoals in een kelder), lijkt het na een tijdje te vergeten dat het via wifi moet verbinden.
Vreemd genoeg blijft Digi VoWiFi wel langer zichtbaar op de gsm als je niet belt. Maar zodra je een gesprek voert, valt het gesprek na 2-3 minuten weg, totdat je weer gsm-ontvangst hebt.
Erg jammer. Ik heb trouwens ook al enkele gesprekken gehad waarbij ik mezelf ineens hoor tijdens het gesprek, een zeer luide echo, iets wat ik nooit eerder heb meegemaakt bij andere operatoren.
Digi zelf geeft ook wel aan dat VoWiFi niet ondersteund wordt. Het lijkt erop dat dir correct is en dat het dus echt niet werkt zoals hier in dit topic wordt geschreven.
Vandaar dus de vraag. Zijn er hier op Userbase gebruikers die wel langer kunnen bellen over VoWifi, als je echt geen gsm signaal hebt in die ruimte…
inmiddels portatie aangevraagd naar MV, dit werkt niet meer voor me, elke gesprek val ik uit, of het nu vowifi is of niet. de prijs zegt duidelijk niet alles, zelf als is het "over" het proximus netwerk. Ik vrees dat de backbone servers/apparatuur alles behalve zoals die van proximus is.
-
akke
- Plus Member

- Berichten: 100
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 13:25
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Hier ook gemerkt dat het signaal soms plots weg is en enkele minuten later weer terug.mathiasc schreef: 11 feb 2025, 11:09 idem hier, constant wegvallende gesprekken zowel op wifi als op LTE. Gisteren op LTE een whatsapp gesprek bezig, vol bereik, stond stil (in de wagen) zie het bereik gewoon aflopen tot 0, dan Edge, dan niks meer. ook geen gewoon bereik (om een gewoon gsm gesprek te voeren) 5 sec later weer vollen bak en LTE maar geen internet. pas na 15 min werkte het gewoon opnieuw.
inmiddels portatie aangevraagd naar MV, dit werkt niet meer voor me, elke gesprek val ik uit, of het nu vowifi is of niet. de prijs zegt duidelijk niet alles, zelf als is het "over" het proximus netwerk. Ik vrees dat de backbone servers/apparatuur alles behalve zoals die van proximus is.
Wel vreemd als ze gebruik maken van het proximus netwerk want met MV of Proximux is dat probleem er niet.
- KKS
- Member

- Berichten: 55
- Lid geworden op: 25 dec 2021, 19:49
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik heb een google pixel 8 pro, de VoLTE VoWiFi zijn niet beschikbaar bij de Digi sim, maar wonder boven wonder wel toen ik verbonden was in Luxemburg....
voor wat het waard is (ik heb er verborgen instellingen mee ontdekt):
chatgpt uitleg
"Forceer VoLTE via ADB" moet ik nog proberen
voor wat het waard is (ik heb er verborgen instellingen mee ontdekt):
chatgpt uitleg
"Forceer VoLTE via ADB" moet ik nog proberen
-
gvo7
- Pro Member

- Berichten: 241
- Lid geworden op: 27 dec 2024, 22:18
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 35 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Info die ik enkeke weken geleden gekregen had van 1 van hun engineers is dat er technische (security gerelateerde) problemen zijn met de VoWifi implementatie bij DIGI. Hij kon hier, begrijpelijk, niet in detail over gaan.
(Dus geen idee of dat gaat over compliant zijn met regelgeving of van andere aard).
Ze blokkeren dus doelbewust dit feature, al weten de iphones dat toch te omzeilen, of lijkt het daarop te werken tot je werkelijk het feature wilt gebruiken (en dan na 2min wegvalt ...)
Lijkt mij dan ook terecht dat ze dit feature nog niet aanbieden en actief afblokken zolang dat probleem niet verholpen is.
En ik raad iedere iphone gebruiker aan om wifi bellen tijdelijk niet te activeren. Ik denk dat het momenteel meer kwaad dan goed doet.
(Dus geen idee of dat gaat over compliant zijn met regelgeving of van andere aard).
Ze blokkeren dus doelbewust dit feature, al weten de iphones dat toch te omzeilen, of lijkt het daarop te werken tot je werkelijk het feature wilt gebruiken (en dan na 2min wegvalt ...)
Lijkt mij dan ook terecht dat ze dit feature nog niet aanbieden en actief afblokken zolang dat probleem niet verholpen is.
En ik raad iedere iphone gebruiker aan om wifi bellen tijdelijk niet te activeren. Ik denk dat het momenteel meer kwaad dan goed doet.
-
TOA
- Starter Plus

- Berichten: 34
- Lid geworden op: 02 nov 2024, 08:38
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik begrijp echt niet dat DIGI geen prioriteit van die VoWifi maakt. Bij lancering klonk het dat ze dit "binnen 3-4 maand zouden aanbieden". Vandaag zijn we een half jaar verder, en niks. Ik ben inmiddels weer weg bij DIGI en niet direct van plan terug te komen. Nochtans, mijn vrouw is een potentiële klant, maar niet zonder die VoWifi. Ze begrijpen daar echt niet dat dit een dealbreaker is.
Enfin, blij dat ik nog net een Hey S abo kon bemachtigen .
Enfin, blij dat ik nog net een Hey S abo kon bemachtigen .
Internet (onbeperkt): Hey : 29€/maand
GSM (15gb): Hey S: 5€/maand
GSM (15gb): Hey S: 5€/maand
-
SPRN
- Starter Plus

- Berichten: 25
- Lid geworden op: 05 jul 2023, 23:02
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Zijn er nog mensen die sinds een dag of twee/drie problemen hebben met VoLTE?
Bij quasi alle gesprekken die ik wil voeren, schakelt mijn toestel terug naar 2G (3G lijkt volledig uitgefaseerd te zijn waar ik het getest heb).
Wanneer je heel occasioneel tóch met 4G verbonden blijft voor een gesprek, krijg je de melding 'gesprek mislukt' na enkele seconden. Dit werkte voorheen allemaal perfect bij mij. Soms schakelt mijn toestel dan ook meteen na het verbreken van de verbinding terug naar 2G.
Best vervelend, want tijdens een gesprek via FaceTime en dergelijke, verbreekt een tweede, binnenkomende lijn via een klassiek telefoongesprek dus mijn internetverbinding en dus ook het gesprek dat ik aan het voeren was.
Bij quasi alle gesprekken die ik wil voeren, schakelt mijn toestel terug naar 2G (3G lijkt volledig uitgefaseerd te zijn waar ik het getest heb).
Wanneer je heel occasioneel tóch met 4G verbonden blijft voor een gesprek, krijg je de melding 'gesprek mislukt' na enkele seconden. Dit werkte voorheen allemaal perfect bij mij. Soms schakelt mijn toestel dan ook meteen na het verbreken van de verbinding terug naar 2G.
Best vervelend, want tijdens een gesprek via FaceTime en dergelijke, verbreekt een tweede, binnenkomende lijn via een klassiek telefoongesprek dus mijn internetverbinding en dus ook het gesprek dat ik aan het voeren was.
-
Backpedal1
- Starter

- Berichten: 8
- Lid geworden op: 04 aug 2024, 21:30
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Iemand een idee wanneer ze VoWiFi gaan implementeren... en waarom dat zo lang duurt?
-
Backpedal1
- Starter

- Berichten: 8
- Lid geworden op: 04 aug 2024, 21:30
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Dit was de reply van DIGI helpdesk: "We werken hard aan VoWifi. We verwachten hiervoor een oplossing te hebben in de eerste helft van 2026." ... maar dat verhaal heb ik eerder ook gehoord, de planning is nu een jaartje achteruit gegaan... toen was het eerste helft van 2025. 
-
Vaganzza
- Elite Poster

- Berichten: 3483
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
- Bedankt: 261 keer
Ik ben 1 dag op Digi geweest met mijn iPhone 17 en VoWiFi werkte wel (VolTE evenwel niet gezien). Heb dat ook getest met bellen via WiFi en dat bleef toch redelijk goed gaan (kwaliteit was wel niet 100%).
Wat me wel opviel, en dat is de hoofdreden waarom ik er maar 1 dag bij geweest ben, is dat ik mijn hotspot niet kon gebruiken... Ik kreeg het totaal niet werkend, stond gewoon grijs in mijn instellingen.Geen idee of anderen hier ook last van hebben of hadden?
Wat me wel opviel, en dat is de hoofdreden waarom ik er maar 1 dag bij geweest ben, is dat ik mijn hotspot niet kon gebruiken... Ik kreeg het totaal niet werkend, stond gewoon grijs in mijn instellingen.Geen idee of anderen hier ook last van hebben of hadden?
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Mobile L 80GB
iPhone 17 256GB| Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | MacBook Air M4 13" (2025) | iPad Pro M4 (2024) 256GB | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2, 1x U6 Pro en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Hey Mobile L 80GB
iPhone 17 256GB| Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | MacBook Air M4 13" (2025) | iPad Pro M4 (2024) 256GB | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2, 1x U6 Pro en 5x UAP-AC-PRO
Ondertussen ook gemerkt dat ik bepaalde vaste tel nummers niet kan bellen, enkel met DIGI een probleem. Vrienden met Orange of Telenet konden de nummers wel bellen zonder problemen. Volgens DIGI kon dit ook met VoLTE problemen te maken hebben deze keer... maar als ik het mij goed herinner had DIGI het de vorige keer kunnen fixen en lag dit aan een spam filter, waar de DIGI nummers geblokkeerd werden (mss nog steeds door roaming via Roemenië tijdens de startfase?)
-
charlez
- Pro Member

- Berichten: 448
- Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 37 keer
Als hotspot grijs is, is wss apn hiervoor niet ingesteldVaganzza schreef: 3 weken geleden Ik ben 1 dag op Digi geweest met mijn iPhone 17 en VoWiFi werkte wel (VolTE evenwel niet gezien). Heb dat ook getest met bellen via WiFi en dat bleef toch redelijk goed gaan (kwaliteit was wel niet 100%).
Wat me wel opviel, en dat is de hoofdreden waarom ik er maar 1 dag bij geweest ben, is dat ik mijn hotspot niet kon gebruiken... Ik kreeg het totaal niet werkend, stond gewoon grijs in mijn instellingen.Geen idee of anderen hier ook last van hebben of hadden?
-
Vaganzza
- Elite Poster

- Berichten: 3483
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
- Bedankt: 261 keer
Alles stond nochtans ingesteld zoals voorgeschreven op hun website.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Mobile L 80GB
iPhone 17 256GB| Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | MacBook Air M4 13" (2025) | iPad Pro M4 (2024) 256GB | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2, 1x U6 Pro en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Hey Mobile L 80GB
iPhone 17 256GB| Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | MacBook Air M4 13" (2025) | iPad Pro M4 (2024) 256GB | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2, 1x U6 Pro en 5x UAP-AC-PRO
-
kurtcockaert
- Pro Member

- Berichten: 227
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 17 keer
Ik heb een €3 abonnementje genomen bij Digi voor backup gsm. Vond de tarieven voor internationale roaming en gesprekken naar buitenland interessant.
Normaal zou je in mijn Digi account je tariefplan moeten kunnen aanpassen. Ik zie die mogelijkheid echter niet staan? Komt dit misschien pas na 1 volledige maand tevoorschijn?
Normaal zou je in mijn Digi account je tariefplan moeten kunnen aanpassen. Ik zie die mogelijkheid echter niet staan? Komt dit misschien pas na 1 volledige maand tevoorschijn?
