ANPR scanwagen en legale verwerking persoonsgegevens

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
LummaDesign
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

R2D2 schreef: 02 aug 2024, 09:35 Het zou me verbazen dat ze maar 1 foto hebben van je auto. Het aantal camera's op zo een scancar en hun opstelling doet toch vermoeden dat ze beelden maken in allerlei richtingen.
En over die plaatsing van de schijf: de 2 foto's die je hier plaatst zijn discutabel. De schijf ligt op het dashboard, maar ligt die echt zichtbaar aan de voorruit? Lijkt me eerder weggestopt naast de A-pilar en dan nog naar binnengericht door de helling van dat dashboard. Zelf een fysieke agent moet al moeite doen om die schijf te kunnen lezen.
Ik wil zelf nooit dat risico lopen en gebruik een clip aan de voorruit om schijf of ticket te presenteren. Ook geen risico op wegvliegend ticket dan.
En over de al dan niet "verwerking" van het kentekennummer: dan geldt dat ook voor de parkeerautomaten waar je zelf je nummerplaat moet in opgeven?
Als ik mij niet vergis, heb je zelf als “overtreder” om zowel zelf als via uw advocaat een bewijsstuk op te vragen van de overtreding die zij aankaarten.

- Duidelijk overtreding zichtbaar op de gevraagde stukken .. potje betalen.
- gevraagde camerabeelden tonen onklaar of geen overtreding = aanvechten / case closed
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 185 keer
Bedankt: 40 keer

https://www.nieuwsblad.be/regio/oost-vl ... 03929.html

opnieuw boete door scanauto zonder parkeerwachter :(
FredericV
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 3 keer

@warpozio2 dit is het verdienmodel van dit soort bedrijven. Hoeveel minuten je hebt om een ticket te nemen, is geheim.

In Wetteren zijn er ook slachtoffers die op exact hetzelfde uur/minuut een retributie kregen, met exact zelfde tijdsaanduiding op ticket.

Dit soort bedrijven steelt niet alleen tijd maar ook ons geld.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”