Pagina 3 van 3

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Geplaatst: 10 jul 2022, 19:51
door devilkin
Een troll? Nee. Dat ie verkeerde inschattingen maakt, dat zeker.

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Geplaatst: 10 jul 2022, 21:01
door crapiecorn
Klopt, dit zijn jammer genoeg allemaal waargebeurde feiten.

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Geplaatst: 16 jul 2022, 22:35
door streulma
Een voorbeeld van mijn 140 misplaatste digicorders die per ongeluk door het Telenet systeem besteld zijn :
Telenet.jpeg
(70.19 KiB) Nog niet gedownload

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Geplaatst: 17 jul 2022, 14:50
door ITnetadmin
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het hier niet echt gaat over "ooh, de concurrentie heeft een promotie, ik wissel snel", en dat om de 3 maanden ofzo.
Misschien is het hier eerder "Ooh, mijn provider heeft een promotie voor nieuwe klanten, snel wisselen naar een andere en dan binnen een paar weken 'terugkeren' om er gebruik van te kunnen maken".
Bij dat laatste kan ik me wel voorstellen dat de provider er genoeg van krijgt.

Dat gezegd, blijft klantenloyaliteit superslecht beloond, en mag dat gerust ns veranderen, desnoods door via wetgeving de bedrijven wat aan te porren.
Maar dat is een totaal andere discussie.

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Geplaatst: 17 jul 2022, 14:52
door Sphexthor
Sorry maar het enige dat in mij opkomt als ik je screenshot zie is een poging tot oplichting.
25 euro per kastje en 50 euro restwaarde krijgen...
140 x 25 euro dus.
Oftewel poging tot het makkie verdienen van 3500 euro.
Dus logisch dat ze je dan niet meer als klant willen.

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Geplaatst: 17 jul 2022, 14:58
door streulma
Het gaat om een systeemfout.

Mijn provider was en is al altijd Telenet geweest.
Ik ging ervan weg om de hoge prijzen.

In mijn vorige woonst ging ik ervan weg omdat ik twijfelde tussen een eigen verbinding nemen of de gratis gemeenschappelijke lijn maar dat werd tegengewerkt.
Dus dan maar teruggekeerd naar Telenet.

Toen kwam Tadaam en Proximus Mobilus Unlimited Premium uit.

In mijn nieuwe woonst had ik een échte verbinding nodig dus nam ik terug Telenet.

Maar omwille van mijn beperkt inkomen heb ik dat moeten herbekijken.

Het is dus niet omwille van de promoties. Al kreeg ik er die wel soms bij.

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Geplaatst: 17 jul 2022, 14:58
door bollegijs
ITnetadmin schreef:Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het hier niet echt gaat over "ooh, de concurrentie heeft een promotie, ik wissel snel", en dat om de 3 maanden ofzo.
Misschien is het hier eerder "Ooh, mijn provider heeft een promotie voor nieuwe klanten, snel wisselen naar een andere en dan binnen een paar weken 'terugkeren' om er gebruik van te kunnen maken".
Is een telecomcontract geen minimum van 6 maand?

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Geplaatst: 17 jul 2022, 15:00
door ITnetadmin
Of opzeggen en direct terugkeren, met intussen 3G als internet?

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Geplaatst: 17 jul 2022, 15:34
door bollegijs
Wss, en z'n oorspronkelijk contract zal meer dan 6 maand actief geweest zijn. Maw: trollin'

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Geplaatst: 17 jul 2022, 16:27
door Stroper
bollegijs schreef: Is een telecomcontract geen minimum van 6 maand?
En normaal mag je bij promo's de laatste 12 maand geen klant zijn geweest.

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Geplaatst: 17 jul 2022, 19:37
door buthead
Beter dat we dit topic afsluiten , heb eens deel gelezen verder, maar hier kan je jaren over "discussiëren".

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Geplaatst: 13 aug 2022, 12:25
door DarkV
streulma schreef:Aangezien mijn historiek duurde het inladen van producten (en het opnieuw aanvragen) ENORM lang zodanig dat de pagina zelfs crashte.
Ik kan moeilijk geloven dat dit van 10 of 15 lijntjes kan zijn... post je histotiek eens van je wissels.

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Geplaatst: 02 sep 2022, 16:44
door streulma
Met Telenet gesproken.
Ik heb een RODE balk, geen ZWARTE.
Ik ben dus geblokkeerd op Telenet zelf maar niet binnen de groep, Tadaam of Base klant worden kan dus nog altijd.
Dit wil zeggen dat ik te veel wisselde bij Telenet.
Als ik ooit terug klant wil worden moet ik per post een brief sturen naar de fraudedienst met de vraag om mij van de blokkeerlijst af te halen, en voor hoe lang ik klant zal blijven.
(dit zal nu niet het geval zijn)

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Geplaatst: 10 okt 2022, 09:18
door buthead
Even hier vragen ipv nieuw topic.

Had onlangs gehoord dat er een nieuwe regel in voege is of komt.

Als het opzeggen of overstappen te lang duurt kan die provider een boete of dergelijke krijgen?

Iemand weet hiervan of een artikel met info?

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Geplaatst: 10 okt 2022, 10:00
door philippe_d
buthead schreef: 10 okt 2022, 09:18 Als het opzeggen of overstappen te lang duurt kan die provider een boete of dergelijke krijgen?
Ik heb alleen weet van zo'n boeteregeling bij het porteren van een telefoonnummer (telecomwet).
Daar zijn volgens inderdaad boetes voorzien per dag dat de portering vertraging oploopt.

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Geplaatst: 10 okt 2022, 11:01
door M_016
Ter info
https://www.hln.be/binnenland/binnenkor ... ~a3327449/
Daarnaast krijgen klanten automatisch een hogere compensatie wanneer ze tevergeefs moeten wachten op het installatiebezoek van een technicus. “Als de technicus niet komt opdagen, zal de klant automatisch 30 euro compensatie krijgen
Vanaf wanneer bovenstaande van toepassing zal zijn en of het ook van toepassing is indien u bij operator X een nieuwe aansluiting wil (zonder portering) is mij onbekend; ik vind het betrokken KB van begin (3?) oct 22 op het eerste zicht niet direct terug

edit
https://datanews.knack.be/ict/nieuws/de ... 04015.html
Ook nieuw: als de activering van het vast internet of het bundelabonnement blijft aanslepen, dan krijgt de nieuwe klant recht op zes euro compensatie per dag. Die zes euro moet de klant dan wel zelf aanvragen.

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Geplaatst: 14 nov 2022, 23:21
door streulma
DarkV schreef: 13 aug 2022, 12:25 Ik kan moeilijk geloven dat dit van 10 of 15 lijntjes kan zijn... post je histotiek eens van je wissels.
Sja dat weet ik niet meer. :angel:

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Geplaatst: 29 nov 2022, 09:08
door streulma
Probleem opgelost.
Mail naar [email protected] gestuurd.
Antwoord gekregen dat blokkade weggehaald is.