Schokken beeld HD TE

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6152
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

THRene schreef:
koenraaddeconinck schreef:Ten vierde ... :-( probleem is verbeterd maar niet van de baan. Zappen gaat veel, veel vlotter maar - toch ook weer in mindere mate sedert laatste tecnnische interventie - blijven beeld en geluid meermaals per avond meerdere seconden niet synchroon met nadien versnelde weergave doch - nogmaals - in mindere mate dan vroeger.
Als ik je verhaal zo lees mis ik de decoder: heeft de technieker daar naar gekeken? Ik heb hier synchronisatieproblemen met TN omdat ik vanuit de decoder het geluid optisch aftak naar een aparte AV versterker en het beeld via een component kabel naar de TV.

Gelukkig heb ik ook nog (meer bij toeval) BGTV en dat werkt wel zonder synchronisatieproblemen (op hetzelfde TV toestel). Ik kijk dus meer en meer via BGTV ipv via TN. :wink:
Mijn nonkel heeft iets gelijkaardigs voorgehad, hij had ook problemen met zijn geluid, tot hij de composietuitgang mee aansloot op zijn aparte versterker :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2498
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 142 keer

iceke schreef:'t is vrij simpel hoor, ik geef de TS de raad om zijn abbo op te zeggen VOOR hij er een jaar aan vast zit.
Nogmaals, de service van TN is van "zeer laag allooi" in vergelijking met deze van BGC. Bij TN bellen ze niet zelf naar de klant na een interventie om te vragen of het probleem opgelost is. Ook de eerlijkheid van BGC techniekers apprecieer ik : "er is een probleem met de lijn of de verdeelkast" (maw. niet bij mij binnen); bij TN was het altijd de kabel binnen die niet deugde (ook al gebruikte ik dubbel afgeschermde kabel van Hirschmann die kwalitaftief zeer goed is en bovendien geadviseerd door onze tv- leverancier die speciaalzaak heeft).
Finaal, geloof ik dat BGC voldoende onderlegde techniekers heeft die het probleem kunnen oplossen.

Indien na maanden (eind november bv.) blijkt dat dit niet opgelost of oplosbaar zou zijn, zou ik dit betreuren (gezien de inspanningen die BGC dan zal geleverd hebben). Dan zou ik overgang overwegen doch altijd met behoud van respect voor de inspanningen die BGC geleverd heeft en zonder ze te bekladden, integendeel. Doch nogmaals, hoop dat dit niet noodzaklijk zal zijn.

Heb er ook vertrouwen in dat als BGC niet het prduct kan aanleveren waarvoor ik betaal - nl. voor het merendeel tv zonder storingen - dat ze ook niet moeilijk gaan doen over opzeg want zij kunnen (en indien dit het geval zou zijn, "no hard feelings") hun contractuele verplichting niet nakomen. Natuurlijk moeten ze wel ruimschoots kansen krijgen om defecten te verhelpen (ook al lukt dit niet na 2 technische intevernties op een maand, alle begrip hiervoor).
THRene schreef:Als ik je verhaal zo lees mis ik de decoder: heeft de technieker daar naar gekeken?
Mijn decoder is via een optische kabel verbonden met mijn Bose 1 2 3 systeem (volledig volgens het aanluitschema van BGC dat bij de decoder zit). Verder geen audio-aansluitingen; alles gaat via de HDMI kabel naar de TV. Dit lijkt me een "gewone" oplossing die bovendien toch het haperend beeld niet kan verklaren?
Ook is de decoder al eens vervangen (net zoals de Bbox en zelf heb ik alle oude telefoonkabel en 5- polige aansluitingen vernieuwd; mijn eigen werk - samen met mijn vader als ex Belgacom technieker - is door de technici van BGC goed bevonden.

Besluit:
Ga de BGC techiekers dus nog ruime tijd geven om het probleem op te lossen. Heb zeker nog enkele maanden geduld. Ondertussen zal er ook al het restreaming of retransmission protocol zijn om verloren patkketten na te sturen en misschien ook wel al de nieuwe decoder.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

iceke schreef:@ Regulus & Quistnix
't is vrij simpel hoor, ik geef de TS de raad om zijn abbo op te zeggen VOOR hij er een jaar aan vast zit.
Moest hij dit bij TN voor hebben had ik hem die raad ook gegeven...
Cute ... TS zal ff in passant z'n eigen digitale TV distributie beginnen 8) .. al veel onoplosbare bagger gezien in uw leven zeker? :twisted: :roll: :lol:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6886
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Regulus schreef:
iceke schreef:@ Regulus & Quistnix
't is vrij simpel hoor, ik geef de TS de raad om zijn abbo op te zeggen VOOR hij er een jaar aan vast zit.
Moest hij dit bij TN voor hebben had ik hem die raad ook gegeven...
Cute ... TS zal ff in passant z'n eigen digitale TV distributie beginnen 8) .. al veel onoplosbare bagger gezien in uw leven zeker? :twisted: :roll: :lol:
Spijtig genoeg wel ja, anders zou ik dit niet schrijven :-(
En zijn eigen digitale TV distributie ? Wie hangt er hier de zeveraar uit ? ik of jij ?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2498
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 142 keer

Houd jullie morgen zeker op de hoogte van de BGC technieker zijn tussenkomst.

Nogmaals, akkoord met Trojan dat BGC minstens een ernstige kans moet krijgen ...
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

honda4life schreef:Mijn nonkel heeft iets gelijkaardigs voorgehad, hij had ook problemen met zijn geluid, tot hij de composietuitgang mee aansloot op zijn aparte versterker :wink:
Daar is mijn AV net iets te oud voor: heeft enkel SCART aansluitingen en doorvoeringen. Dus geen HD stekkers.

Wat ik in mijn vorig bericht niet duidelijk heb aangegeven: voor BGTV gebruik ik dat systeem dus ook (optisch naar AV en DVI naar TV).
Laatst gewijzigd door THRene 16 aug 2010, 22:54, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

koenraaddeconinck schreef:
Mijn decoder is via een optische kabel verbonden met mijn Bose 1 2 3 systeem (volledig volgens het aanluitschema van BGC dat bij de decoder zit). Verder geen audio-aansluitingen; alles gaat via de HDMI kabel naar de TV. Dit lijkt me een "gewone" oplossing die bovendien toch het haperend beeld niet kan verklaren?
Ook is de decoder al eens vervangen (net zoals de Bbox en zelf heb ik alle oude telefoonkabel en 5- polige aansluitingen vernieuwd; mijn eigen werk - samen met mijn vader als ex Belgacom technieker - is door de technici van BGC goed bevonden.
Je zal in mijn ander bericht lezen dat ik de TV DVI ingang gebruik alhoewel ik ook één (1) HDMI ingang heb op mijn TV. De reden daarvoor is dat mijn HDMI niet samenwerkt met decoders. Het blijkt (via Google gevonden) een bekend probleem te zijn van mijn model LG TV. Het euvel was enkel op te lossen met een aangepaste firmware en dat vond ik teveel moeite om aan te passen.

:|
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

iceke schreef:
Regulus schreef:
iceke schreef:@ Regulus & Quistnix
't is vrij simpel hoor, ik geef de TS de raad om zijn abbo op te zeggen VOOR hij er een jaar aan vast zit.
Moest hij dit bij TN voor hebben had ik hem die raad ook gegeven...
Cute ... TS zal ff in passant z'n eigen digitale TV distributie beginnen 8) .. al veel onoplosbare bagger gezien in uw leven zeker? :twisted: :roll: :lol:
Spijtig genoeg wel ja, anders zou ik dit niet schrijven :-(
En zijn eigen digitale TV distributie ? Wie hangt er hier de zeveraar uit ? ik of jij ?
Ik heb in méér dan 30 jaar nog nooit een probleem niet opgelost gezien. Al moeten ze de volledige ROP of de volledige DSLAM laten vervangen. En ja, dit gebeurt effectief. Het is dan maar aan de leverancier indien ze dit wensen in hun labo door Technical Engineering van de R&D afdeling te laten onderzoeken. Maar iets onopgelost ? Jamais de la vie ! En op je vraag is het antwoord: jij 8)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6886
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

En hoeveel maanden en miserie zijn daar aan vooraf gegaan ? Ik betwist ook niet dat het nooit opgelost gaat geraken, ik zeg alleen maar 3 weken troubles, buiten die handel, ander en beter.
Werkt het ? mooi, je hebt telefoon,internet & tv aan een schappelijke prijs. Werkt het niet ? bespaar je dan de moeite om 20keer te bellen, 4 dagen verlof te nemen en hopen dat het ooit opgelost geraakt, 't probleem zit duidelijk niet bij u maar bij Belgacom. jij hebt alle moeite gedaan om uw binnenbekabeling te vernieuwen en toch zit je al 3 weken met problemen.
'k ga er over ophouden nu, onze meningen staan toch lijnrecht tegenover elkaar, en het is niet zo dat ik uw mening niet respecteer(en de hulp die je hier bied), 't is alleen mijn mening niet.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2498
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 142 keer

Quistnix,

Kun je heel eenvoudig zeggen wat de ROP en de DSLAM zijn ...? HM, ben maar leek en voor mij klinkt dit als het bijna opnieuw herbouwen van een central, nogmaals ben multimediafanaat maar elektronika leek (om het dan nog zacht uit te drukken).

Betekent dit nu dat ik voor maaaaaaaaaaaaaaaaanden (maw. een half jaar of meer) op weg ben eer dit allemaal onder de loupe genomen is?

Kwestie van te weten waar ik me redelijkerwijs moet aan verwachten.

Groeten,
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 850
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

iceke schreef:Werkt het goed ? Nee ? Dan is het baggerTV !
Wij zitten al 3 maand te sukkelen met Telenet digitale TV (aka BAGGERTV! :wink: ). Zij proberen ons verder te helpen, maar tot vandaag zitten we nog altijd met hetzelfde probleem.
Je vindt wel altijd een firma waar iets fout gaat - we zitten hier op't werk met o.a. Fujitsu-Siemens pc's - 1 reeks valt regelmatig uit, de rest niet (+- 250 pc van de 1500 die we hebben zijn van die reeks). Is FS dan een baggermerk?
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6886
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

testertje schreef:
iceke schreef:Werkt het goed ? Nee ? Dan is het baggerTV !
Wij zitten al 3 maand te sukkelen met Telenet digitale TV (aka BAGGERTV! :wink: ). Zij proberen ons verder te helpen, maar tot vandaag zitten we nog altijd met hetzelfde probleem.
Je vindt wel altijd een firma waar iets fout gaat - we zitten hier op't werk met o.a. Fujitsu-Siemens pc's - 1 reeks valt regelmatig uit, de rest niet (+- 250 pc van de 1500 die we hebben zijn van die reeks). Is FS dan een baggermerk?
Ik zou niet graag in uw schoenen staan, eerst een maand geen internet bij Dommel, dan slechte Telenet Digibox & te trage internetlijn, en morgen komen ze je Belgacom lijn aansluiten...... Is dat nu niet juist wat ik de TS probeer wijs te maken ? Als het niet meer werkt stap dan over ? :angel:
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 850
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

iceke schreef:Ik zou niet graag in uw schoenen staan, eerst een maand geen internet bij Dommel, dan slechte Telenet Digibox & te trage internetlijn, en morgen komen ze je Belgacom lijn aansluiten...... Is dat nu niet juist wat ik de TS probeer wijs te maken ? Als het niet meer werkt stap dan over ? :angel:
Je moet ze natuurlijk wel even tijd geven om het in orde te maken.
Off topic: Met het Dommel overschakelen niet vergeten dat ze 3 x 50 EUR van de rekening hebben gehaald op drie dagen tijd en dan nog 9x geprobeerd én 3 x offline gehaald door dat probleem - de >3 weken offline op't einde was er dan te veel aan - dat was voor ons pas een 'baggerbedrijf' :wink:
Telenet, die proberen het op te lossen en communiceren - we blijven er niet bij omdat we 18 EUR per maand kunnen besparen met naar Belgacom over te schakelen.
Victory Not Vengeance
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2498
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 142 keer

Testertje,

Ik wens je alle succes toe. Zit momenteel te wachten op BGC technieker.

Zoals reeds gezegd heeft een collega van mij zowel TN TV als BGC TV (samen met zijn tel. en internet).

Hij gaat TN "de bons" geven omdat hij qua beeldkwaliteit geen verschil merkt (hij heeft een 42" plasma van Philips). Enkel het zappen duurt iets langer dan bij TN maar hij heeft direct synchroon beeld en geluid, ook bij HD zenders.

Verder gaat hij er van dat ook bij BGC TV nog dit jaar:
- een nieuwe decoder eraan komt die het verschil in zaptijden met TN tot zero zal herleiden
- het mogelijk wordt met het 30Mb/sec profiel om een HD zender te bekijken en van een andere zender op te nemen
- het ook mogelijk wordt de decoder te programmeren via smartphone.
Hij zou dit vernomen hebben van kennis met niet geringe commerciële functie bij BGC die evenwel geen details kwijt wou.

Als het probleem hier opgelost is en de features hierboven waarheid worden, nogmaals, dan zal ik zeer blij zijn dat ik bij BGC gebleven ben en hen de kans gegeven heb het huidig probleem bij mij op te lossen, los van het feit dat ik het normaal vind dat ze die mogelijkheid krijgen. Wacht nog met finale conclusie tot eind oktober ten laatste. Dan hebben ze wel 3 volle maanden de tijd gehad bij BGC. Wel blijft ik erbij dat (tot nu toe) hun service en klantgerichtheid met kop en schouder boven TN uitstijgt.

Daarom ... ga niet direct het kind met het badwater buitengooien;
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

iceke schreef:
Regulus schreef:
iceke schreef:@ Regulus & Quistnix
't is vrij simpel hoor, ik geef de TS de raad om zijn abbo op te zeggen VOOR hij er een jaar aan vast zit.
Moest hij dit bij TN voor hebben had ik hem die raad ook gegeven...
Cute ... TS zal ff in passant z'n eigen digitale TV distributie beginnen 8) .. al veel onoplosbare bagger gezien in uw leven zeker? :twisted: :roll: :lol:
Spijtig genoeg wel ja, anders zou ik dit niet schrijven :-(
En zijn eigen digitale TV distributie ? Wie hangt er hier de zeveraar uit ? ik of jij ?
OT
[sarcasme on]
Leer bvb verder doordenken dan je neus lang is .. als zowel Bcom als TN "bagger" zijn bij het minste "anecdotisch" probleem .. welke opties liggen er dan nog open voor TS? buiten een karrevracht nieuwe hardware kopen en andere technische "ontvangst"paden bewandelen? :twisted:
[sarcasme off]
.. & BTW .. niet dat het je een lor kan schelen maar ik heb van in 1972 computer support gedaan en ik heb nooit een probleem gezien waar ik geen oplossing voor vond en ik méér dan één prototype onder handen gehad .. en NEEN dat impliceerde niet dat de gebruiker zijn gegevens om zeep werden geholpen, sta mij dus meer dan enig sarcasme toe bij je statement :roll:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6886
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Man, man, man...
Waar haal je het toch allemaal ? Ik schrijf dat de TS baggerTV heeft, niet dat Belgacom of TN bagger is.
Verder mag je gerust weten dat ik het meer voor TN heb dan voor BGC, maar dat heeft niks met hun aanbod te maken maar alles met problemen die blijven aanslepen bij klanten & collega's (wat ook wel bij TN zal gebeuren, alleen heb "ik" het daar nog niet voor gehad)
Verder zit 90% van de problemen met xdsl bij de klanten zelf, die kan je makkelijk oplossen en voor de wat moeilijkere problemen heb je fora als deze en bereidwillige specialisten zoals jij & Trojan.
MAAR, mijn ervaring met BGC is dat als het wat moeilijker wordt, je heel veel energie gaat steken in het bellen naar de helpdesk, het vrij maken van dagen wanneer de BGCmedewerkers langskomen en de frustraties die dat met zich meebrengt wanneer het niet van de 1ste 2de of 3de keer opgelost geraakt.
Daarom, en alleen daarom stelde ik de TS voor om, nu hij nog geen maand klant is zijn abbo op te zeggen.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2498
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 142 keer

DEZE MAAL TOCH TELEURSTELLING !!!!!!!!!
Technieker van BGC langs geweest dus deze namiddag. Hij heeft - net zoals zijn 2 vorige collega's - binnen alles gecontroleerd.
Heb de brave man uitgelegd dat:
1. Alles vervangen is (decoder, bbox, PLC's door UTP- kabel beneden, zelf telefoonkabel vervangen, HDMI kabel, etc.)
2. Zijn collega binnen vorige keer alles een 2°X heeft nagekeken heeft en nergens een probleem vond en bijgevolg conludeerde dat er een fout is op de lijn of in de verdeelkast. DEZE MAN - MEER DAN VAN GOEDE WIL - HEEFT ME GEZEGD DAT HIJ DIT ZEER EXPLICIET IN ZIJN RAPPORT GING VERMELDEN OPDAT DE NODIGE TESTS KONDEN GEDAAN WORDEN IN DE VERDEELKAST, DE LIJN, ...
Heb dit ook vermeld bij tel. contact met storingsdienst vrijdag ll. toen afspraak voor vandaag vastgeld is;

Resultaat van "identiek het zelfde nazicht als de voorbije 2X":
Meting van de lijn was opnieuw normaal. Nazicht van alles hier binnen was opnieuw normaal. In de verdeelkast niet opvallends ... De man belde ten einde raad naar een coach die blijkbaar alleen de vraag stelde of nog mensen in de buurt BGC TV hebben. Finaal bleken er nog 2 te zijn. Eén van hen gaf aan geen problemen te hebben, de andere was niet thuis.
De technicus stelde zichf finaal de vraag of de storing niet afkomstig is van de nabij gelegen spoorweg hier... Zakken we hier af naar Telenet-niveau ???!!!! Het gaat hier om een lijntje met één spoor waar sedert 1 juli - en wij hebben BGC TV sedert begin juli - geen trein meer gereden heeft wegens opschorting van de dienst tijdens de zomervakantie; bovendien hebben we met TN analoge problemen gehad die te maken hadden met software maar nooit op momenten dat hier treinen voorbij redd. Dit gebeurt wel geteld 's avonds 2X, om 18 en 19 u.[/b]

Nu wordt alles doorgegeven aan een experten team. Ik ben dus voor de 3° X een halve dag verlof kwijt en dit keer voor niets, "de botten".
Wacht nu nog resultaten van "experten" af maar dit is toch de laatste kans ... Eigenlijk had ik toch wel verwacht dat men - de resultaten van de vorige bezoeken kennende - meer gericht buitenshuis ging zoeken, zeker rekening hoduend met het feit dat alles hier binnen al 2X "uitgekamd" is.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2498
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 142 keer

Aanvulling op vorige bericht:

Daarstraks bij buren geweest ongeveer 50 meter verderop; hebben zelfde klacht als wij doch duren haperingen daar minder lang. Ze wonen ook 30 meter dichter bij de verdeelkast.

Buurvrouw vertelde dat ook haar vader - die hier in een zijstraat woont - overweegt om BGC op straat te gooien; hij heeft soms zelfs helemaal geen beeld enkel "sneeuw".

Bij contact met storingsdienst kregen zij herhaaldelijk al advies om bij problemen gewoon stroomkaber decoder uit te trekken en opnieuw in te pluggen.

Hoop dat ik morgen "de expert" kan overtuigen met deze data dat ze kabel buiten en verdeelkast eens onder handen mogen nemen;

Een 4° technieker die hier binnen opnieuw zelfde controles doet zonder meer, dat pik ik niet meer.
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

koenraaddeconinck schreef:Buurvrouw vertelde dat ook haar vader - die hier in een zijstraat woont - overweegt om BGC op straat te gooien; hij heeft soms zelfs helemaal geen beeld enkel "sneeuw"
Sneeuw bij digitale TV? :roll:
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

koenraaddeconinck schreef:(vermits ander hdmi toestel wel normaal werkt met mijn TV = Panasonic Viera 32"). Men adviseerde aansluiting via scart maar nog altijd zelfde probleem. Gisterenavond op TV1 was het echt abominabel beeld (regelmatig haperend beeld gevolgd door nadien versnelde weergave waarbij ook spraak niet meer synchroon was). Ondergtussen - maw tijdens tv kijken - zat ook niemand op het internet hier.
Ik heb eens heel de thread herlezen en vond hierbij dit uittreksel uit je eerste bericht. Kan ik hieruit opmaken dat je een TV bezit die wel werkt op BGTV en dat je met een andere een probleem hebt op de HDMI aansluiting of zie ik het verkeerd :???:
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

koenraaddeconinck schreef:Quistnix,

Kun je heel eenvoudig zeggen wat de ROP en de DSLAM zijn ...? HM, ben maar leek en voor mij klinkt dit als het bijna opnieuw herbouwen van een central, nogmaals ben multimediafanaat maar elektronika leek (om het dan nog zacht uit te drukken).

Betekent dit nu dat ik voor maaaaaaaaaaaaaaaaanden (maw. een half jaar of meer) op weg ben eer dit allemaal onder de loupe genomen is?

Kwestie van te weten waar ik me redelijkerwijs moet aan verwachten.

Groeten,
- een DSLAM is eenvoudig gezegd een ADSL centrale in een Belgacom gebouw (LEX) waar ook de oude telefooncentrale staat. Kan ook in een klein gebouw, een gehuurde garage, etc. staan waar verder (normaal) géén telecominfrastructuur staat (LDC).
- een ROP is eenvoudig gezegd een VDSL centrale. Staat naast of in de gebuurte van een kabelverdeler (KVD). Dat zijn die kasten die je her en der op het voetpad ziet staan, ze worden gevoed door een dikke kabel vol met koperen telefoondraden vanuit de LEX of LDC en vanwaar de koperen telefoondraden vertrekken naar de huizen in de gebuurte. De ROP wordt gevoed via een glasvezel verbinding vanuit de LEX of LDC en de klantenpoorten worden op het laatste stukje koperpaar gezet in de KVD.

Ik gaf een reactie op Iceke, dat in extreme gevallen een DSLAM of ROP in hun geheel kunnen worden vervangen. Een DSLAM en zeker een ROP is vrij klein. Een complete vervanging is een kwestie van uren, géén maanden.

In jouw geval zie ik het niet direct gebeuren dat er zo'n ingreep nodig is.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6886
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

@quistnix,
geef eens je mening over die spoorlijn, ik verschiet van niks meer tegenwoordig. Kan het dat een elektrische bovenleiding het signaal verstoord ?
Ik heb hier een paar gevallen,in verschillende gemeente in de buurt die last hebben van disconnects op hun adsl lijn wanneer het een paar dagen hard regent. Na een week(of minder) zijn de problemen gewoon terug weg trouwens.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

iceke schreef:@quistnix,
geef eens je mening over die spoorlijn, ik verschiet van niks meer tegenwoordig. Kan het dat een elektrische bovenleiding het signaal verstoord ?
Ik heb hier een paar gevallen,in verschillende gemeente in de buurt die last hebben van disconnects op hun adsl lijn wanneer het een paar dagen hard regent. Na een week(of minder) zijn de problemen gewoon terug weg trouwens.
OK. Voor wat ADSL (in al zijn vormen) betreft is het zo dat alles over koper loopt. En er zijn een massa voorbeelden te noemen die voor storingen kunnen zorgen. In een appartement kan dat bvb. de lift zijn, in een centrale waar een DSLAM staat die niet goed electrisch geäard is, kan dat het aansteken van het TL-licht zijn, buiten kan dat het feit zijn dat de kabel onder een tramlijn passeert, enz. Een kabel kan ook beïnvloed worden door het weer, bvb. zoals je aanhaalt bij nat weer. Als de isolatie niet meer perfect is kan de koperkabel inderdaad hinder ondervinden van nattigheid waardoor de electrische eigenschappen veranderen zoals de geleiding in microSiemens of de capaciteit in nanoFarad. Ook de overspraak (cross talk) wordt veel groter en dit alles zorgt voor (fel) verminderde kwaliteit van het ADSL signaal.

Voor wat betreft VDSL en VDSL2 geldt het bovenstaande véél minder. De verbinding met de LEX of LDC is in glasvezel. Alléén het allerlaatste stuk tussen ROP en de klant is nog in koper. Uiteraard kan dit laatste stuk koper (tenslotte gaat men tot één kilometer) óók storingen ondervinden zoals hierboven vermeld.

Echter, de electrische bovenleiding van een treinspoor heeft bij mijn weten nog nooit gezorgd voor zulke storingen.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3239
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

quistnix schreef:- een DSLAM is eenvoudig gezegd een ADSL centrale in een Belgacom gebouw (LEX) waar ook de oude telefooncentrale staat. Kan ook in een klein gebouw, een gehuurde garage, etc. staan waar verder (normaal) géén telecominfrastructuur staat (LDC).
- een ROP is eenvoudig gezegd een VDSL centrale. Staat naast of in de gebuurte van een kabelverdeler (KVD). Dat zijn die kasten die je her en der op het voetpad ziet staan, ze worden gevoed door een dikke kabel vol met koperen telefoondraden vanuit de LEX of LDC en vanwaar de koperen telefoondraden vertrekken naar de huizen in de gebuurte. De ROP wordt gevoed via een glasvezel verbinding vanuit de LEX of LDC en de klantenpoorten worden op het laatste stukje koperpaar gezet in de KVD.
Volgens mij slaat dslam of rop niet op de specifieke technologie (adsl/vdsl) maar op de locatie. Vdsl2 kan ook uit de centrale komen, en adsl uit een rop (hoewel belgacom dat laatste niet toepast bij mijn weten).
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Trojan schreef:Volgens mij slaat dslam of rop niet op de specifieke technologie (adsl/vdsl) maar op de locatie. Vdsl2 kan ook uit de centrale komen, en adsl uit een rop (hoewel belgacom dat laatste niet toepast bij mijn weten).
Wel, er bestaan inderdaad uitzonderingen. Normalerwijze is het zo dat een DSLAM (Digital Subscriber Line Access Multiplexer) zich binnen een LEX of LDC bevindt. Een ROP (Remote Optical Platform) is een kast dat zich , zoals het woord als weergeeft, op afstand bevindt.

Dat er VDSL2 uit de centrale kan komen betwist ik niet, maar de benaming is wel zoals in een LDC (bvb. L02STR00003). De behuizing is niet in een ROP, maar wordt in een rack gemonteerd.

ADSL uit een ROP bestaat niet, waarschijnlijk heb je het over een mini-RAM (in het Frans "une Borne Océan"). Maar deze oplossing kan je geen ROP noemen. Het is typisch iets voor Wallonië en een paar boerengaten in Vlaanderen om klanten in the middle of nowhere alsnog ADSL te kunnen aanbieden. Maar, in tegenstelling met een ROP die gevoed wordt door een glasvezelverbinding is zo'n mini-RAM verbonden met een 4 x 2 Mbit ATM kaart.

Kortom: DSLAM en ROP slaan wel degelijk op de specifieke technologie.
Laatst gewijzigd door quistnix 19 aug 2010, 01:21, in totaal 1 gewijzigd.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2498
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 142 keer

DE TOESTAND GAAT ER NOG OP ACHTERUIT !!!!!!!!!!!
Gisteren bij het zappen tussen zenders, duurde het tot ruim 30 seconden vooraleer op bepaalde zenders geluid te horen was met totaal niet gesynchroniseerd beeld. Na anderhalf uur hebben we - gezien dit probleem, in combinatie met het haperend beeld - gewoon de TV uitgeschakeld. Dan zijn alle storingen direct opgelost, niet waar.


Beste vrienden, wat de spoorlijn betreft: DEZE IS ZELFS NIET GEELECTRIFICEERD. ER RIJDT NIET ALLEEN SEDERT BGC AANSLUITING GEEN TREIN MEER WEGENS OPSCHORTING VAN DIT LIJNTJE INGEVOLGE TE WEINIG GEBRUIK TIJDENS DE VAKANTIEPERIODES, ALS IE RIJDT GAAT HET HIER OM EEN DIESEL, DUS ZONDER BOVENLEIDING !!!
THRene schreef:Ik heb eens heel de thread herlezen en vond hierbij dit uittreksel uit je eerste bericht. Kan ik hieruit opmaken dat je een TV bezit die wel werkt op BGTV en dat je met een andere een probleem hebt op de HDMI aansluiting of zie ik het verkeerd :???:
THRené, de tv op de kamer van de jongste zoon, is verbonden met SCART en deze geeft evenzeer problemen. Deze werkt ook met de powerlines.
Beneden HDMI van decoder naar TV en hier powerlines vervangen door UPT kabel, hetzelfde drama!

Er is gewoon een probleem bij BGC met de lijn of in de verdeelkast.

Deze deze morgen weer naar de storingsdienst gebeld. Ze gaan nu een RMSI- technieker sturen of zoiets - dus expert die buiten alles kan nakijken en die blijft tot problemen opgelost zijn. Indien dit alles nog een week blijft duren, zal het exit BGC zijn zonder veel opzegtermijn.

Dat je een probleem hebt, OK. Dat men 2X hetzelfde controleert OK (4 ogen zien meer dan 2 soms) maar dat men dan zonder ook andere pistes te exploreren nog eens naar een probleem binnen zoekt terwijl dit al 2X door techniekers uitgesloten is zonder iets meer te doen. NIet OK, aangezien de vorige dit ook duidelijk gerapporteerd had
Alle begrip voor het feit dat men de problemen niet direct kan verhelpen zolang het probleem stabiel blijft.
Maar als je er dan nog eens op ACHTERUIT gaat in plaats van status quo blijft, dan heb ik geen goed gevoel meer.

Morgen komt technieker dus rond 10 u. Dus nog eens halve dag verlof. Ga voor BGC TV nu ook geen problemen op het werk zoeken.

De ingebrekestelling zal vlug volgen indien morgen geen reusltaat. En de opzegtermijn zal redelijk zijn: 1 maand. Op den duur lijkt Telenet dan nog het beste van het slechste. Laat van mijn part er nog maar 4 of 5 concurrenten voor BGC en TN bijkomen. Hun geluk is dat ze beiden een monopolie hebben.
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 19 aug 2010, 11:12, in totaal 2 gewijzigd.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2498
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 142 keer

Begin nu ook meer problemen te krijgen met geluid.

Technieker zou hier zijn rond 10 u. want had gisteren gezegd dat ik enkel in de VM verlof kon krijgen. Om 11 u eens gebeld naar storingen. Is nu tussen 10 & 14.30 u. geworden ... Dus opnieuw naar het werk gebeld en gelukkig iemand die dienst wil overnemen deze namiddag. Krijg meer en meer "the old telenet-feelings" ...

Quistnix, Regulus, Xploid, Abusimbal, ... jullie gaan me tochniet in de steek laten :wink: En waar zitten Trojan en Eva nu ?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3239
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Ik zit hier nog steeds. Buiten wat tips links en rechts kan ik niet veel doen. Ge zult moeten vertrouwen op de techniekers die langskomen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2118
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 120 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Indien er een RRI technieker komt zou het goed moeten komen.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3239
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

De 2e technieker had dit in feite al naar de CAB-experts moeten doorsturen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Ben hier ook nog :-D
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2498
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 142 keer

Beste allemaal,
Abusimbal schreef:Indien er een RRI technieker komt zou het goed moeten komen.
Die is vandaag geweest en ... hij stond er bij, keek er naar en daarmee is het verhaal afgelopen !!!

De man heeft mijn lijn uitgemeten - ik heb denk ik de meest uitgemeten BGC lijn in heel Vlaanderen heb - en veel gezapt. Hij kon enkel maar vaststellen wat de 3 techniekers voor hem al vastgesteld hadden.
Hij heeft ook de voeding van mijn modem vervangen omdat dit volgens hem ook voor problemen kon zorgen; voorlaatste keer was wel de Bbox 2 doch niet de voeding vervangen.
Vervolgens weer zitten zappen. Gevraagd om garage eens open en toe te doen (is automatische) maar die veroorzaakte geen storing. Dit had ik trouwens ook al gecheckt. .
Hij is hier nog een kwartier blijven TV zien om te zien of er nog iets merkbaar was. Aangezien niet, is hij vetrokken.

Toen hij buiten was, gezapt naar Nat. Geographic en Exqi Plus: weer zelfde probleem: schokken, 20 seconden wachten op geluid. Man is teruggekeerd want ik heb direct naar storingen gebeld. Resultaat: mijn lijn is nog eens uitgemeten en ja hoor, na de 9° of 10° keer was alles weer normaal Nu wordt alles doorgegven aan een "high rescue team" of zoiets. De technieker belt me ook morgenvroeg terug om te vragen of ik nog problems gehad heb. En of ...
En ... in de verdeelkast of de ROP is niet gekeken. Volgens technicus moet men nu een speld in een hooiberg gaan zoeken.

Ik heb deze namiddag - gezien deze avond weer dezelfde problemen - mij in alle spoed naar Telenet begeven want mijn abo-opzeg van 1 maand stopt opp^01/09.
Bovnendien promotie "30 ipv. 50 euro" activiatiekosten voor digicorder. Ik heb huur van 2° BGC decoder stopgezet; 1 zit er toch in het Pack. Niet dat TN beter is, maar ik denk dat dit toch het beste van het slechtste is en met TN had ik de laatste maanden geen problemen meer met digitale TV.

En finaal: iedereen hier in de buurt zit al op 30 Mb profiel. Technieker heeft gebeld om dit voor ons ook aan te vragen maar het kan niet zijn. Als ze bij BGC echt niet opletten zijn ze ons ook nog als internet en tel. klant kwijt. Het zal bij mij ook niet meer kunnen zijn? Ga de zaak ook overmaken aan de Telecom ombudsdienst. Na bijna 2 maanden problemen, 4 dagen verlof, geloop naar BGC winkel etc. is het nog ZERO, NUL, NOUGATBOLLEN veranderd ...
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3239
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Spijtig dat het zo moet aflopen, maar misschien is dat het beste. Ineens korte pijn en de knoop doorhakken door bgc tv op te zeggen, anders is de kans dat dit nog lang kan aanslepen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6886
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

En dan zijn we weer bij mijn eerste reactie aanbeland.. Toch sportief dat je het zolang volgehouden hebt..
Het rare is natuurlijk dat er mistens 2 klanten in uw straat wonen die ook die problemen hebben en gewoon blijven betalen voor die ba..TV, ha nee dat mag ik niet meer zeggen ;-)
Ik wou je nog voorstellen om eens naar satelliettv te kijken maar ik zie dat je al terug naar TN gelopen bent. Het voordeel aan DVB-S is dat je 99% zelf in handen hebt, die ander % zit in het datacenter van Scarlet :twisted:
Mag ik nog 1 ding vragen, je hebt ongetwijfeld de laatste weken meer met BGC gebeld dan ik in een heel jaar, het valt me altijd op dat ze van niks weten als je terug naar hun helpdesk belt (dat er dus geen opvolging is), en je dus telkens je probleem vanf het begin opnieuw moet gaan uitleggen. Heb jij dat gevoel ook, of wist men telkens direct over wat het ging ?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3239
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

iceke schreef:Het voordeel aan DVB-S is dat je 99% zelf in handen hebt, die ander % zit in het datacenter van Scarlet :twisted:
En wat heeft scarlet met DVB-S te maken?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

iceke schreef:En dan zijn we weer bij mijn eerste reactie aanbeland.. Toch sportief dat je het zolang volgehouden hebt..
Het rare is natuurlijk dat er mistens 2 klanten in uw straat wonen die ook die problemen hebben en gewoon blijven betalen voor die ba..TV, ha nee dat mag ik niet meer zeggen ;-)
Ik wou je nog voorstellen om eens naar satelliettv te kijken maar ik zie dat je al terug naar TN gelopen bent. Het voordeel aan DVB-S is dat je 99% zelf in handen hebt, die ander % zit in het datacenter van Scarlet :twisted:
Mag ik nog 1 ding vragen, je hebt ongetwijfeld de laatste weken meer met BGC gebeld dan ik in een heel jaar, het valt me altijd op dat ze van niks weten als je terug naar hun helpdesk belt (dat er dus geen opvolging is), en je dus telkens je probleem vanf het begin opnieuw moet gaan uitleggen. Heb jij dat gevoel ook, of wist men telkens direct over wat het ging ?
Het is en het blijft het getuigenis van één ontevreden klant ...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6886
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Trojan schreef:
iceke schreef:Het voordeel aan DVB-S is dat je 99% zelf in handen hebt, die ander % zit in het datacenter van Scarlet :twisted:
En wat heeft scarlet met DVB-S te maken?
In het voorjaar heeft Tvvlaanderen een paar dagen plat gelegen door problemen in het datacenter van scarlet.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6886
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

quistnix schreef:
iceke schreef:En dan zijn we weer bij mijn eerste reactie aanbeland.. Toch sportief dat je het zolang volgehouden hebt..
Het rare is natuurlijk dat er mistens 2 klanten in uw straat wonen die ook die problemen hebben en gewoon blijven betalen voor die ba..TV, ha nee dat mag ik niet meer zeggen ;-)
Ik wou je nog voorstellen om eens naar satelliettv te kijken maar ik zie dat je al terug naar TN gelopen bent. Het voordeel aan DVB-S is dat je 99% zelf in handen hebt, die ander % zit in het datacenter van Scarlet :twisted:
Mag ik nog 1 ding vragen, je hebt ongetwijfeld de laatste weken meer met BGC gebeld dan ik in een heel jaar, het valt me altijd op dat ze van niks weten als je terug naar hun helpdesk belt (dat er dus geen opvolging is), en je dus telkens je probleem vanf het begin opnieuw moet gaan uitleggen. Heb jij dat gevoel ook, of wist men telkens direct over wat het ging ?
Het is en het blijft het getuigenis van één ontevreden klant ...
Tuurlijk, en daarom reageerde ik ook meteen wanneer ik wist dat het niet aan hem lag dat hij beter kon opstappen, als je op BGV moet wachten....
Maar zoals je zegt,1 ontevreden klant, hoelang gaan die andere klanten in zijn straat nog moeten wachten tot het opgelost geraakt ?
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

iceke schreef:Maar zoals je zegt,1 ontevreden klant, hoelang gaan die andere klanten in zijn straat nog moeten wachten tot het opgelost geraakt ?
Welke andere klanten ? Heb jij zicht op hun "problemen" ? Dacht ik niet. Er is er hier één geweest met zijn klachten, en hopelijk gaat die zo snel mogelijk naar Telenet, jouw favoriete ISP. Tenminste, je hebt het zelf aangegeven dat zij jouw sympathie opwekken. Bye bye, zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6886
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Vooral niet verder kijken dan je neus lang is..
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”