Pagina 16 van 19
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 16 aug 2019, 23:04
door TheCeet
Komende dinsdag schakelen wij over van Telenet naar Orange.
Ik hoop echt dat onze decoder geen last zal hebben van die rare kuren...
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 16 aug 2019, 23:05
door devilkin
Hier volgende week vrijdag. We'll see... Als het tegenvalt zal de volgende proximus zijn (voor lijn aansluiting) en dan later door naar een andere.
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 16 aug 2019, 23:06
door satsurfer
de Orange (Siligence) digicorder is echt downgrade. net een AD-2200 van TN bij iemand geïnstalleerd en gaat echt snel.
succes!
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 17 aug 2019, 00:30
door davido
devilkin schreef:Hier volgende week vrijdag. We'll see... Als het tegenvalt zal de volgende proximus zijn (voor lijn aansluiting) en dan later door naar een andere.
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
enkel kabel is hier een optie(dus telenet of Orange)
Bij proximus haal ik hier volgens de website Max 46mbit, en dat zie ik niet zitten..
men gaat mij morgen terugbellen over de decoders, ik ben benieuwd.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 23 aug 2019, 15:32
door devilkin
Voila, de boel is geinstalleerd.
Eerste dingen die me opvallen:
- Damn, die router is lelijk.
- TV box is klein.. looks ok. Beetje trager dan de decoder van telenet, maar niet tot op het punt dat het op m'n zenuwen werkt
- TV box connect wel niet op mijn eigen wifi, no idea why. Momenteel even op de wifi van Orange gehangen, moet het eens bekijken waarom die faalt.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 23 aug 2019, 23:26
door Tomsworld
devilkin schreef:Voila, de boel is geinstalleerd.
Eerste dingen die me opvallen:
- Damn, die router is lelijk.
- TV box is klein.. looks ok. Beetje trager dan de decoder van telenet, maar niet tot op het punt dat het op m'n zenuwen werkt
- TV box connect wel niet op mijn eigen wifi, no idea why. Momenteel even op de wifi van Orange gehangen, moet het eens bekijken waarom die faalt.
Hier hangt die op eigen wifi zonder problemen.
Re: RE: Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 23 aug 2019, 23:46
door devilkin
Tomsworld schreef:devilkin schreef:Voila, de boel is geinstalleerd.
Eerste dingen die me opvallen:
- Damn, die router is lelijk.
- TV box is klein.. looks ok. Beetje trager dan de decoder van telenet, maar niet tot op het punt dat het op m'n zenuwen werkt
- TV box connect wel niet op mijn eigen wifi, no idea why. Momenteel even op de wifi van Orange gehangen, moet het eens bekijken waarom die faalt.
Hier hangt die op eigen wifi zonder problemen.
Na nog es proberen nu zonder problemen op eigen wifi.
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 24 aug 2019, 05:16
door timmermc
devilkin schreef:Damn, die router is lelijk.
Zijn er dan routers die er 'knap' uitzien?
Siligence is Frans hé, en Macron ziet er nu ook niet 'top' uit.
Ik geef velen hier gelijk, de decoder werkt zoals destijds de AD2... van Telenet, wat traag.
Een reboot tijdens gebruik heb ik nog niet gehad, maar vermoedelijk komt dit doordat ik deze decoder altijd spanningsloos plaats na gebruik. EIgenlijk doe ik dan iedere dag een reboot van die decoder op deze manier.
Ik haat namelijk toestellen die bijna een ganse dag op standby staan en mij nutteloze energie kosten.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 24 aug 2019, 22:45
door davido
Dag 6 zonder tv hier... al 3 dagen na elkaar gebeld. Men ging mij trrugbellen...
Service niet merr van deze tijd.
Als het zo blijft gaat de boel buiten, jammer van verbrekingsvergoeding...
Denk ook dat er censuur op orange tribe forum zit. Dit bericht al 3 maal gepost op eerdere reacties en telkens ineens gewist.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 25 aug 2019, 08:57
door timmermc
davido schreef:Denk ook dat er censuur op orange tribe forum zit. Dit bericht al 3 maal gepost op eerdere reacties en telkens ineens gewist.
Ik heb mijn bedenkingen over het Tribe forum om echt vooruit geholpen te worden bij moeilijke zaken, meestal zitten daar een paar 'genezers' die je kunnen helpen bij een klein probleempje maar niet echt diep kunnen gaan,
soms zie je ook wel iemand van Orange zelf antwoorden... Maar het is niet echt een vergelijk met het betere Proximus Community forum waar ik destijds bij account zaken zelfs in 'private mode' kon gaan met een medewerker.
Twitter, Facebook... Mijn vragen worden altijd beantwoord op Twitter, daarom niet meteen binnen het eerste uur maar zeker de dag erop. Af en toe heb ik ook wel het geluk dat er een directe conversatie kan gebeuren wanneer de Orange medewerker online is.
Of je nu van plan bent of niet om Orange op te doeken, toch zou ik vasthouden en blijven bellen, chatten, wat dan ook... Een ontevreden maar beleefde klant moet geholpen worden.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 26 aug 2019, 15:32
door ubremoved_29832
davido schreef:
Service niet meer van deze tijd.
Net wel, helaas.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 26 aug 2019, 22:05
door davido
Net nog 1x half uur en 1x 45 min aan de lijn gehad.
Allerlei resets en wachten etc.
Uiteindelijl vraagt de man welke van de decoders het probleem is, laatste 3 cijfers van de decoder.
Dan blijkt dat die nieuwe decoder niet eens in hun systeem zit.....
Andere dienst zal mij morgen of overmorgen bellen om decoder toe te voegen... zucht
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 06 feb 2020, 16:44
door satsurfer
https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... 06073.html
"De belangrijkste groeimotor is LOVE, het scherp geprijsde televisieaanbod van Orange Belgium. Orange Belgium strikte over het vierde kwartaal 25.000 nieuwe klanten, een record sinds de lancering in 2016. De teller staat nu op 258.000, 43 procent meer dan een jaar eerder. "
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 15 feb 2020, 10:46
door Marsmillo
Nog paar mensen die hun bevindingen willen delen?
We zitten al een eeuwigheid nu bij Proximus maar na wat problemen (werken in de straat, lang wachten op herstel, uiteindelijk nieuwe aansluiting die trager en instabieler blijkt dan oude e.d.) overwegen we om na jaren eens terug te keren naar de kabel.
Hoe is het geheel in vergelijking met Proximus. Proximus TV staat ook niet echt bekend om zijn snelheid (al is dat door de jaren heen wel veel verbeterd met nieuwe decoders). Hoe is het aanbod, opname, terugspoel, opvragen bij Oranje? Hoeveel opnamen kunnen er tegelijk gebeuren e.d. En hoe stabiel is het nu?
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 15 feb 2020, 18:00
door phil48
Deze week overgeschakeld van een Whop naar Love Trio.
Technisch snel in orde gebracht, vermits alle aansluitingen er al waren. Dus enkel modem vervangen.
Wifi signaal lijkt me iets sterker te zijn (in kamers op bovenverdieping), ook al had ik bij TN de meest recente modem.
Digicorder een beetje wennen, maar op zich geen problemen gehad. Enkel bij zappen blijft het beeld altijd een fractie van een seconde stilstaan. De tv-app nog niet geprobeerd. Verder eigenlijk heel tevreden, beeld minstens even goed.
Minpuntje. Helpdesk duidelijk inferieur aan die van Telenet. Dus ondanks Easy Switch ook maar (telefonisch) bij TN opgezegd en was binnen het uur in orde. Kunnen ze bij Orange nog iets van leren.
Minpuntje 2. Modem heeft blijkbaar geen "bruikbare" aan/uit knop.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 10 maa 2020, 19:45
door mikeyd
ben ik juist dat je enkel tv en internet niet kan krijgen bij Orange?
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 10 maa 2020, 20:47
door TheCeet
Correct
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 09 jun 2020, 21:39
door levi1700
Zitten er nog nieuwigheden in de pijplijn?
Nieuwe decoder? Native Apple TV app?
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 09 jun 2020, 22:17
door proximusboyke
is lange sprake geweest dat ze play en playmore gingen doorsturen. Maar nu alles met telenet verzuurd is vrees ik er een beetje voor. Is ook al lang sprake van nieuwe decoder en modem maar komt lijk ook nie veel schot in de zaak te komen.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 03 aug 2020, 11:14
door mathiasc
wij zijn sterk aan het twijfelen om van TN naar orange over te schakelen met internet, GSM en TV. echter gebruiken wij gigantisch veel de terugkijktv optie die in play zit.
- heeft mobistar iets dergelijks, liefst niet via de app streamen naar de TV ofzo want das voor de kids toch iets te omslachtig.
- zit er netflix/youtube in de digicorder geintegreerd?
- heeft Orange een app om mobiel te kunnen kijken (niet echt noodzakelijk maar wel leuk)
- ik lees veel problemen met de boxen van orange, is dat reeds opgelost?
- is het mogelijk om zoals bij telenet de modem te bridgen zodat je het WAN ip adres direct op je firewall krijgt en niet dubbel moet NAT'en?
- is orange qua 4G snelheid te vergelijken met Proximus?
bedankt alvast voor jullie feedback.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 03 aug 2020, 11:27
door devilkin
mathiasc schreef: echter gebruiken wij gigantisch veel de terugkijktv optie die in play zit.
- heeft mobistar iets dergelijks, liefst niet via de app streamen naar de TV ofzo want das voor de kids toch iets te omslachtig
Nope. Enkel lineair en wat je hebt opgenomen
mathiasc schreef:- zit er netflix/youtube in de digicorder geintegreerd?
Nope.
mathiasc schreef:- heeft Orange een app om mobiel te kunnen kijken (niet echt noodzakelijk maar wel leuk)
Ja, en die vind ik stukken beter dan de Yelo app.
mathiasc schreef:- ik lees veel problemen met de boxen van orange, is dat reeds opgelost?
Ik schakel mijn box elke avond volledig uit (stroomblok met schakelaar) - ik heb nog geen enkel probleem gehad met de box in het laatste jaar. We zijn echter geen frevente live-tv kijkers dus mja.
mathiasc schreef:- is het mogelijk om zoals bij telenet de modem te bridgen zodat je het WAN ip adres direct op je firewall krijgt en niet dubbel moet NAT'en?
Nope
mathiasc schreef:- is orange qua 4G snelheid te vergelijken met Proximus?
Zal afhangen van je regio - zelf merkte ik weinig verschil.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 03 aug 2020, 11:28
door phil48
mathiasc schreef:wij zijn sterk aan het twijfelen om van TN naar orange over te schakelen met internet, GSM en TV. echter gebruiken wij gigantisch veel de terugkijktv optie die in play zit.
- heeft mobistar iets dergelijks, liefst niet via de app streamen naar de TV ofzo want das voor de kids toch iets te omslachtig.
Na die eerste mag je al stoppen met overwegen, want Orange heeft dat niet.
Als dit dus een vereiste is, blijf je beter bij Telenet.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 03 aug 2020, 11:38
door proximusboyke
tkomt er op neer orange heeft niks en kan niks.
Je kan zelfs de GRATIS nieuwsuitzendingen van VRT VTM niet opvragen die gratis door de zenders ter beschikking worden gesteld.
bij ons kan het zelfs gebeuren dat hij het nieuws 4x opneemt met iedere keer5 min tussen. Antwoord orange : dat kan niet aangezien hij maar 2 programmas tegelijkertijd kan opnemen, heb hen een foto gestuurd maar zijn nu 2 maand veder en moeten mij nog bellen.
pauzeren en terugspelen kan bij telenet 6 uur bij orange 60 min
Ik vind de modems van telenet ook veel stabieler en zeker voor WIFI
tis in sommige gevallen goedkoper en tis al gezegd, soms duurder tot 11€ in een maand
allez dat is mijn mening
nu aant afwachten of ze de vlaamse netflix gaan uitzenden.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 03 aug 2020, 11:41
door krisken
mathiasc schreef:- is het mogelijk om zoals bij telenet de modem te bridgen zodat je het WAN ip adres direct op je firewall krijgt en niet dubbel moet NAT'en?
Tuurlijk is dat mogelijk. Gewoon die poort uit de bridge halen. Bij de nieuwe modems zou t gaan via ssh. De oudere gewoon via de webinterface.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 03 aug 2020, 11:45
door devilkin
De ouwe worden niet meer geleverd, de nieuwe zijn er dacht ik nog altijd niet...
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 03 aug 2020, 11:46
door phil48
Naast die dingen zijn het ook veel kleinigheidjes die storen.
Dat je geen info vindt bij programma's (bij Telenet klik je en krijg je informatie over de uitzending- bij Orange is dat één lijn. Bijvoorbeeld komische film (VS-2015). Maar geen inhoud of dergelijke.
Dat als je schakelt tussen zenders, je bv telkens opnieuw ondertitels moet inschakelen. Je kijkt bv een debat op BBC en zapt even naar Canvas, dan moet je daarna opnieuw de instelling "ondertitels" bij BBC inschakelen.
Dat je géén teletext krijgt bij de zenders die dit wel aanbieden (zoals NPO of ARD). Lijkt ouderwets, maar was handig als je bij actuele gebeurtenissen even hun geupdate epg wou raadplegen...
Dat het opstarten van de decoder vanaf "geen stroom" naar beeld (lijkt het wel) eindeloos duurt.
Dat je de mobiele app niet op een laptop of pc kunt gebruiken, itt bij Telenet waar Yelo Play op elk platform werkt.
Enz enz
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 03 aug 2020, 11:51
door raf1
Orange heeft geen terugkijk-tv. Dat is alleen beschikbaar bij
TV Vlaanderen,
Proximus,
Scarlet en
Telenet.
Veel omroepen bieden zelf ook terugkijk-tv aan. Zoals VRT NU en VTM GO. Je kan die ook rechtstreeks op tv-toestellen gebruiken met
Kodi (bijvoorbeeld op Android TV)
https://kodi.tv/addon/plugins-video-add-ons/vrt-nu-0
https://kodi.tv/addon/plugins-video-add-ons/vtm-go
mathiasc schreef:zit er netflix/youtube in de digicorder geintegreerd?
Neen, lijkt me ook niet nodig want dat zit al geïntegreerd in elk tv-toestel.
mathiasc schreef:heeft Orange een app om mobiel te kunnen kijken (niet echt noodzakelijk maar wel leuk)
Ja.
https://www.orange.be/nl/opties-en-dien ... nge-tv-app
mathiasc schreef:ik lees veel problemen met de boxen van orange, is dat reeds opgelost?
Ja, de decoder werkt goed.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 03 aug 2020, 11:56
door satsurfer
- heeft mobistar iets dergelijks, liefst niet via de app streamen naar de TV ofzo want das voor de kids toch iets te omslachtig.
https://community.orange.be/t5/Tv/terug ... td-p/63412
- zit er netflix/youtube in de digicorder geïntegreerd?
Née. (zit trouwens in de meeste tv's toch, mijne van 5 jaar kan het)...en voor 40-50 € heb je een android box die alles op je tv tovert, incl. terugkijktv

...
- heeft Orange een app om mobiel te kunnen kijken (niet echt noodzakelijk maar wel leuk)
https://play.google.com/store/apps/deta ... e.orangetv
wel geen opnames dacht ik (kan wel via mijn enigma2 box probleemloos, en in betere kwaliteit)
- ik lees veel problemen met de boxen van orange, is dat reeds opgelost?
2 jaar terug hangde hij toch af en toe hoor....toch om de week eens hard reset doen. zapt ook trager dan TN toestel (vorige gen, huidige ken ik niet).
- is het mogelijk om zoals bij telenet de modem te bridgen zodat je het WAN ip adres direct op je firewall krijgt en niet dubbel moet NAT'en?
buiten DNS problemen? Ik al 2 jaar geen klant meer. Daarbij gebruikte mijn fritzbox (MAC-passthrough, mogelijk met gen1 routers van Orange)
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=107&t=58218
Clemens2 schreef:Bridged gaat (nog) niet (afwachten is beloofd voor dit jaar, maar eerst zien en dan geloven)
Maar niet te getreurd port forwarding werkt wel gewoon met Siligence Router.
Hier zie je een overzicht van de Siligence webinterface:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... e&start=40
Dubbele NAT kan eventueel ook, ook al is dit niet ideaal.
Nu ik snap wel dat je de Unifi ook liever als gateway gebruikt...
Tomsworld schreef:En ik had het er nog over met de technische helpdesk, omdat ik zou moeten veranderen van modem als ik speed upgrade neem en die persoon zei ik reken er niet te snel op nog niets concreet van bekend, vragen of zelfs af of het gaat gebeuren met deze generatie modems.
- is orange qua 4G snelheid te vergelijken met Proximus?
géén idee. hier wel dekkingskaart. +punt Orange: 5G vermoedelijk incl. + VoLTE en VoWifi (heeft proximus -nog- niet, in testfase). Uw telefoon moet wel ondersteunen.
https://www.bipt-data.be/nl/projects/atlas/mobile
goede bron zegt: 'Ik denk het wel, binnen 3 jaar zeker'
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 03 aug 2020, 13:02
door proximusboyke
nog iet waar ik me aan erger (wel op te lossen door facorieten) als er een nieuwe zender bijkomt dan zitten al de zenders door elkaar.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 03 aug 2020, 13:15
door devilkin
Dat heb ik nog niet meegemaakt. Of bedoel je als je zelf een zendervolgorde hebt aangemaakt?
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 03 aug 2020, 13:29
door proximusboyke
inderdaad. als je zelf de zenderschikking doet en er komt een nieuwe zender bij, alles door elkaar dit had ik niet bij telenet, toch niet toen ik daar klant was.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 03 aug 2020, 17:40
door rtl
krisken schreef:mathiasc schreef:- is het mogelijk om zoals bij telenet de modem te bridgen zodat je het WAN ip adres direct op je firewall krijgt en niet dubbel moet NAT'en?
Tuurlijk is dat mogelijk. Gewoon die poort uit de bridge halen. Bij de nieuwe modems zou t gaan via ssh. De oudere gewoon via de webinterface.
Come again? Waar haal je die poort uit de bridge?
En wat bedoel je met oude en nieuwe modem, de Siligence is de oude modem?
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 03 aug 2020, 20:23
door Hakki
Opmerking ivm de tv app: enkel live te kijken indien er een orange simkaart gebruikt wordt.
Indien iemand van het gezin geen orange sim heeft, geen live tv voor die persoon (abonnement werkgever ofzo).
Erg debiel, want werkt wel op elk wifi netwerk.. en totaal niet transparant gecommuniceerd op hun website.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 03 aug 2020, 22:32
door mathiasc
Ok, bedankt voor de feedback, het zal nog even wachten zijn tot terugkijk TV bij oranje beschikbaar zal worden.
De kodi oplossing wist ik al van maar wij gebruiken dit op zowat elke zender dus niet enkel VMMa en één zenders.
Van de Mac passtrough hoor ik geen eenduidige mening? Is dit nu mogelijk met de huidige modems?
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 17 sep 2020, 09:54
door satsurfer
https://orange.prezly.com/orange-belgiu ... te-klanten
bereikt de belangrijke mijlpaal van 300.000 convergente klanten
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 17 sep 2020, 12:16
door wied
Convergent... disruptief... bij Orange worden blijkbaar robotjes gebruikt nu om hun reclame-spinsels te bedenken

Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 17 sep 2020, 12:25
door boonpwnz
Grote fout in hun bericht
door een internetboost te bieden om 400
MB/s downloadsnelheden te bereiken
Aka 3200 Mbps oftwel 3,2 Gbps

Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 14 nov 2020, 12:27
door proximusboyke
weet iemand of er iets veranderd,is met de nieuwe update van donderdag
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 16 nov 2020, 20:09
door wouter5
Precies niet te veel veranderd...
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 10 jan 2021, 21:25
door proximusboyke
heeft iemand het volgend probleem al meegemaakt.
Als ik geluid decoder aanzet dat springen alle spreepkes open als ik eentje naar beneden wilt zijn alles streepjes weg.
Kortom het is alles op niks.
Indien je dit ook al hebt meegemaakt, hoe los je dit op ?