Pagina 2 van 3

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 02 sep 2014, 09:08
door fryelectro
Studenteninternet schreef:De workaround is nochtans vrij simpel.

Geen PPPoE disconnects meer
Ik vrees dat dit héél veel lobbywerk gaat kosten, bijna zoveel als lobbywerk als bij Telenet de firewall voor poorten <1024 weg te krijgen... (lees: will not happen)
mDup schreef:voor alle duidelijkheid, waar komt die log vandaan?
FB 7390?
Petervanakelyen schreef:Hier hetzelfde probleem (FB7390 op BGC VDSL2, 30/2 profiel, Ikanos lijnkaart):
Of begrijp ik je vraag niet?

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 02 sep 2014, 17:04
door ubremoved_15410
@fryelectro
FB 7390?
Of begrijp ik je vraag niet?
Mijn excuses: ik stelde de vraag slecht.
Natuurlijk komt het van de FB 7390, maar ik vroeg me af
-uit exact welke logfile (in /var/)
of
- gewoon via web GUI
(waarschijnlijk het laatste?)

FYI op 7360 heb ik verschillende logs in /var
root@upload:/var# find -name "*.log"
./flash/crash.log
./log/onlinechanged.log
./log/mod.log
./log/mod_net.log
./log/notify_avmnet.log
./log/mod_load.log
./tmp/msrv4.log
./tmp/webdav.log
./tmp/lgpm.log
./tmp/tcloud.log
./tmp/cloudcds.log
./tmp/wland_support.log
./dsl/notify_not_handled.log
./dsl/notify_tc_layer_status.log
./dsl/notify_xtu_status.log
./dsl/notify_interface_status.log
./dsl/dspfw/multi_DSLFW.log

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 02 sep 2014, 20:49
door Petervanakelyen
Komt gewoon uit de webUI, heb de andere logs nog niet nagekeken.

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 07 sep 2014, 10:53
door VOiD
Ik krijg hier vandaag ook geen PPPOE verbinding op m'n Mikrotik router door een unknown host-uniq probleem :(

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 13 sep 2014, 10:50
door Ken
2 weken geleden m'n Synology eens een pppoe sessie proberen te maken via bbox3 zonder succes. :(


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 13 sep 2014, 19:26
door fryelectro
Hier geen probleem om met Fritz box achter bbox3 pppoe sessie op te zetten, echter na 96u loopt het mis en duurt het even voor een nieuwe sessie tot stand komt. Echter sinds ik zelf dagelijks een geforceerde refresh doe heb ik geen issues meer...

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 13 sep 2014, 19:49
door lion51
Blijkbaar is er toch wa mis bij Belgacom zelf want als ik de 96 uur afwacht dan krijg ik geen ipv6 adres op mijn draytek router
Laat ik daarentegen om de twee dagen een automatische reboot doen en om zo die 96 u vermijden dan zijn er geen problemen
Op mijn BBox3 is ppoe uitgeschakeld en die doet enkel dienst voor belgacomTv en als modem

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 13 sep 2014, 19:54
door jackho
zou dit misschien afhankelijk zijn of je een bbox3/T of bbox3/S hebt

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 14 sep 2014, 08:47
door fryelectro
Op mijn bbox3 is pppoe trouwens ook nog gewoon ingeschakeld zodat ik indien gewenst ook via mijn bbox3 nog op internet kan. Ik heb dus 2 actieve pppoe sessies zonder problemen.

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 14 sep 2014, 10:38
door jackho
Dit zou inderdaad ook moeten werken, want ik heb van Eva een antwoord gelezen dat je twee pppoe's kan opstarten op lijnnveau.

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 30 sep 2014, 00:22
door krisken
Studenteninternet schreef:We kregen zopas bevestiging van belgacom omtrent het probleem op de Bras. Ze zoeken naar een oplossing.
Is hier reeds een oplossing voor? Ik heb het namelijk nog steeds regelmatig voor dat mijn PPPoE sessie er plots uit vliegt en ik +/- 10 minuten moet wachten voor deze terug herstelt is (= ik een nieuw IP heb). Het is inmiddels zo erg dat ik een kleine mikrotik 750 heb gekocht zodat ik mijn EDPnet lijn nog kan gebruiken voor als er problemen zijn (en ik geen 10 minuten kan wachten).

Tis maar omdat je voor 7.5 euro bij Belgacom Start onbeperkt Internet heb dat ik blijf...Anders was ik reeds weg vrees ik...

PS : ik heb geen PPPoE open op mijn modem (BBOX3), enkel via mijn mikrotik router.

Active AC Name = MSR91GKK6-H104L2112L006U (Gent Keizer Karel dus)

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 30 sep 2014, 16:42
door lion51
Toevallig ontdekt door moeten omwisselen BBox3 wegens defecte voeding
@SKYNET is vervangen door @PROXIMUS voor inloggen

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 30 sep 2014, 17:11
door jackho
En dat niet alleen bv ook voor fon login enz..

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 01 okt 2014, 08:46
door Avenger 2.0
lion51 schreef:@SKYNET is vervangen door @PROXIMUS voor inloggen
Kan iemand bevestigen of dit waar is? Werkt de @SKYNET dan niet meer nu?

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 01 okt 2014, 08:54
door lion51
Beiden werken voorlopig nog

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 01 okt 2014, 09:13
door jackho
Moesten beiden niet werken dan zou de telefoon bij de helpdesk roodgloeiend staan :wink:
(Al wordt dit wel automatisch in de modem ingevoerd)
zelfde voor inloggen bij fon enz...
ze zullen waarschijnlijk wachten tot het bij iedereen meer ingeburgerd is !

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 01 okt 2014, 19:45
door VOiD
VOiD schreef:Ik krijg hier vandaag ook geen PPPOE verbinding op m'n Mikrotik router door een unknown host-uniq probleem :(
Vandaag @SKYNET door @PROXIMUS vervangen en telkens binnen de seconde opnieuw connectie. Reeds getest op 3 verschillende routerboards en verbindingen (zowel BBOX2 als BBOX3) ! :-D

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 01 okt 2014, 19:55
door lion51
Raar hier ook veel sneller online met @PROXIMUS
Of zou dit toeval zijn

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 01 okt 2014, 20:12
door Edward Valckx
Ook hier meteen connectie met de @PROXIMUS realm!

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 01 okt 2014, 21:40
door snakeboots
Ik had ook dezelfde problemen met mijn fritzbox die achter mijn b-box2 stond om verbinding te krijgen, soms uren voor dat deze terug komt. Heb ook mijn login naar @PROXIMUS veranderd en gaat super goed nu. Nu alleen wachten op de 96h PPPOE verbreking om te kijken of het probleem volledig opgelost is. Indien dit zo is, dan gaat PROXIMUS er op vooruit dan zijn voorganger :-).

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 01 okt 2014, 23:00
door jackho
Hoe kan je zoiets eigenlijk verklaren!
in ieder geval als ik test doe door een disconnect/connect te doen op mijn bbox2, dan duurt dit voor beide 20"

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 01 okt 2014, 23:24
door philippe_d
Vanuit Mallorca mijn FritzBox thuis omgezet naar @PROXIMUS.
Binnen de 10 seconden had ik terug internet:

Code: Selecteer alles

01.10.14    23:12:42    IPv6-Präfix wurde erfolgreich bezogen. Neues Präfix: 2a02:a03f:1233:xxx::/56
01.10.14    23:12:42    Internetverbindung IPv6 wurde erfolgreich hergestellt. IP-Adresse: 2a02:a03f:1200:xxxx:a96:d7ff:fe6d:221f
01.10.14    23:12:41    Internetverbindung wurde erfolgreich hergestellt. IP-Adresse: 81.242.246.xxxx, DNS-Server: 195.238.2.22 und 195.238.2.21, Gateway: 81.242.240.1, Breitband-PoP: MSR91GKK5-H101L1711L00LZ
01.10.14    23:12:31    Internetverbindung wurde getrennt.
01.10.14    23:12:31    Internetverbindung IPv6 wurde getrennt, Präfix nicht mehr gültig.

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 02 okt 2014, 13:27
door DieseL
Dit heeft niets te maken met het gebruiken van de @PROXIMUS suffix in je login.

Waarschijnlijk is in jullie regio's toevallig tegelijkertijd een probleem met de PPP-sessies verholpen.

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 02 okt 2014, 13:43
door Edward Valckx
Ik heb zonet als test @PROXIMUS terug vervangen door @SKYNET, en ook dan meteen terug verbinding! Is dat bij anderen ook het geval? Gaat het bij iedereen nu terug goed, ook diegene die nooit @PROXIMUS gebruikt hebben?

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 02 okt 2014, 15:22
door vladojko
Ik heb nooit @PROXIMUS gebruikt, en sinds 2 dagen geleden PPPoE werkt prima met fritz box, geen meer timeouts!

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 02 okt 2014, 19:16
door jackho
bij mij inderdaad ook geen verschil tussen @PROXIMUS en @BELGACOM

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 02 okt 2014, 20:53
door Studenteninternet
regio antwerpen gisteren nog steeds problemen rond 21u

Al hebben we zelf ondertussen wel een workaround geimplementeerd :)

Re: Aantal PPPoe sessies

Geplaatst: 23 okt 2014, 17:35
door MarkDM
Ik vroeg om info bij AVM ivm met mijn "hostuniq" problem-ticket:
Hello,
we noticed that the problem is solved. No more error messages.
Other users on the forum Userbase.be report the same good news.
Did you get any feedback from Belgacom ? They must have changed something !
regards
Mark.
Hun antwoord:
Thank you for your reply.

Belgacom has changed settings on their side to avoid the problem in the
future.

Kind regards,

Michael E.. (AVM Support)
Mijn FB 7360 werkt nu al een week als VDSL-modem, zonder probleem. Geen foutmeldingen meer, direct connectie.