Geluk en toeval dwing je meestal voor een groot deel af.
Het is geen toeval dat geluk en toeval steeds positief uitdraaien voor dezelfden en negatief voor anderen.
Soit, als jij vindt dat het resultaat van mijn en jouw leven voor een groot deel te danken zijn aan toeval en geluk is dat ook goed voor mij hoor.
Kunnen we iedere discussie stoppen en alle vragen onbeantwoord laten en wachten wat het toeval en geluk jouw kant komt doen aanwaaien.
Moet je ook geen discussie smeer voeren over de voor- en nadelen van nucleaire energie. Met wat toeval en geluk komt dat dan wel goed. Of niet.
En waarom zou ik, om resultaten te bereiken, geen rechte lijn mogen volgen naar het doel toe maar steeds bochten moeten maken?
Wordt dat nu net niet aan veel politici verweten, dat ze te veel bochten maken?
Ieder zijn strategie.
Je begint nu zelf de "Ordon" strategie toe te passen. Als Ordon zegt dat je dogmatisch bent en voor pikzwartgroen kiest is dat zo. Als zegt men zelf dat dit niet zo is. Als dizzy zegt dat men fout denkt en bepaalt dat ivob zegt dat men zijn voorbeeld moet volgen, als zegt hij zelf dat men dit niet moet doen, dan is dat zo.
Dat ik arrogant e.a. overkom ontken ik nergens. Ik ben dat. Ik heb geen behoefte om dat te weerleggen want het is een feit.
Ik heb ook geen behoefte om me online anders voor te doen dan in het echte leven. Zelfs geen behoefte om me te verbergen achter een nietszeggende avatar.
Wanneer iemand echter een schoentje aantrekt dat blijkt te passen is dat hun probleem. Niet het mijne.
Niemand moet mij volgen. Doe wat je zelf wil en draag er zelf de gevolgen van. Vind je na mijn tussenkomsten dat je dat zelf ook beter had kunnen doen dan kan je dat vrijwillig volgen of het onzin vinden. De wereld draait gewoon door hoor.
Vind je dat ik arrogant overkom dan is dat een terechte vaststelling. Ik heb daar geen probleem mee want het is een feit. De wereld verandert er evenmin door.
Uiteraard vind ik dat wat ik kan bereiken voor een groot deel van de Vlamingen binnen handbereik ligt. Niet omdat ik me beter dan de rest voel maar juist omdat ik mezelf heel middelmatig vind zonder bijzondere scholing, zonder bijzondere talenten, zonder bijzondere voorgeschiedenis.
Uiteraard kan je dan verwachten dat een groot deel dat ook kan. Het zou pas zeer arrogant en wereldvreemd zijn wanneer ik zou vinden dat wat ik bereik voor bijna niemand anders is weggelegd.
De feiten bewijzen dat zelfs. Veel mensen doen het veel beter dan mij. Zelf heb ik (al dan niet bewust) veel kansen aan me voorbij laten gaan. De mogelijkheid dat anderen het beter dan mezelf zouden kunnen doen, indien ze willen, is dus groter dan dat ze het slechter zouden doen.
Ik kijk dus zeker niet alleen naar mezelf. Ik kijk rond en zie dat er heel veel mensen het nog veel beter hebben gedaan. Maar mijn keuze was en is daar niet voor te kiezen. Maar de mogelijkheden waren er wel. Kijkt er daarvoor iemand op me neer dan deert me dat niet want het is mijn eigen keuze. Waarom zou een ander, met andere keuzes, dan het gevoel moeten krijgen dat ik op hen neerkijk? Ze volgen gewoon hun andere keuzes en de gevolgen daarvan. Maar dat moet mij er niet van weerhouden om er op te wijzen dat met andere keuzes er andere gevolgen zouden geweest zijn.
Finaal, als iedereen de gevolgen van zijn eigen keuzes aanvaardt is er niets aan de hand. Aanvaard je deze niet kan je beter je energie steken in het verbeteren van je situatie dan de schuld op de anderen te steken of er wat over zitten te klagen en jammeren.
Dus jij eet voor minder dan 60 EUR op een maand?
Euh neen? Heb ik ergens een rekenfout gemaakt dan?
Zelf kom ik uit op een maandgemiddelde van ongeveer 160 € voor 2 personen (in € verdeeld over 2 personen maar in goederen zal ik daar meer dan 50% van verorberen) wat toch een gemiddelde in € geeft van 80 € pp. ?
Het is een maandgemiddelde voor basisvoeding. De ene maand zal dat dus wat meer zijn, de andere wat minder.
Luxeuitgaven inzake voeding (horeca) zijn daar niet in meegerekend. Dat zit in die andere 59,44%.
Ik kan me duis vergissen maar hoe kom je dan aan minder dan 60 € pp. ?
Opnieuw geef je het voorbeeld dat wie het niet breed heeft gewoon uw keuzes moet maken (de juiste noem je ze opnieuw). Kortom mensen met financiële problemen hebben gewoon hun keuzes niet tijdig rechtgezet.
Nee, ze maken gewoon andere keuzes en dienen daar de gevolgen van te dragen. Willen ze zich verbeteren mogen ze een voorbeeld nemen aan mijn keuzes (ik kom ook niet om van de hoger, integendeel de grootste frustratie van mijn partner is mijn apetijt) of de gevolgen van de eigen keuzes blijven dragen. Ze zijn daarin vrij.