Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 714 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

ik maak graag eigen keuzes, draag daar de gevolgen van en stel verkeerde keuzes bij en tracht fouten of verkeerde keuzes uit het verleden recht te zetten in plaats van me erbij neer te leggen en de schuld op anderen over te dragen.
Ik ben ook zonder steun van de ouders gestart met enkel wat spaargeld dat ik via vakantiewerk bijeengespaard had. Mijn huis is nu bijna afbetaald en ik kan goed sparen EN goed leven.

Daar ben ik best fier op MAAR ik vind niet dat iedereen dat maar "gewoon" moet doen en wie het niet lukt dus fout bezig is. Het is niet omdat iets kan en het jou gelukt is dat dat voor iedereen geldt. Een tegenslag zit soms in een klein hoekje en niet iedereen heeft gewoon dezelfde talenten en dezelfde keuzes draaien soms toch anders uit. Jij oordeelt dan alsof dat mensen zijn die verkeerde keuzes maakten en deze niet voldoende rechtzetten en zich dan erbij neerleggen. Tot slot beschuldig je ze dan nog om anderen te beschuldigen van hun eigen fouten. Dat wringt toch zeer sterk met de uitspraak dat je niet wil aangeven hoe anderen hun keuzes moeten maken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 758 keer
Bedankt: 317 keer
Recent bedankt: 10 keer

Thx.
Er wordt dus al meermaals aangegeven dat ook zonder een gegoede familiale achtergrond en uitgebreide geldelijke steun men zijn leven wel kan vebeteren. Ik ben, zoals ik al wist, dus helemaal geen uitzonderlijk geval met een uitzonderlijke vertreksituatie.
Niemand betwist dat er op de algemene regel steeds uitzonderingen zijn en er altijd een minderheid is die door ongeluk dat met eigen keuzes niet te boven kan komen (er zijn er wel die dat wel kunnen maar dat is dan weer een minderheid van die minderheid).
Maar een grote meerderheid die niet hetzelfde kan bereiken en daarover zit te klagen en te jammeren heeft wel degelijk de keuze meer te doen dan zich neer te leggen bij de feiten en niet verder tekomen dan de schuld bij de anderen te leggen.
Who dares wins!
De rest zal het moeten doen met klagen en jammeren en over de haag toe te kijken dat het gras daar altijd groener is en de schuld van hun tekortkomingen ook daar te zoeken is.

Ik vind helemaal niet dat iemand die andere keuzes maakt fout bezig is. Dat fout bezig zijn en fout denken is iets dat jij voortdurend gebruikt.
Ik vind alleen dat iedereen de gevolgen van zijn eigen keuzes of gebrek aan keuzes (semantisch want niet kiezen is in se ook kiezen) moet dragen.
En niet denken dat het resultaat van zijn leven altijd de schuld of de verdienste van anderen is. Meer is het niet.
Hopelijk is dit verkeerd beeld dat je van mij hebt dus voor eens en altijd rechtgezet. Mijn onderschrift staat er niet voor niets.
Laatst gewijzigd door ivob 05 aug 2022, 11:42, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 545 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Om even terug on topic te gaan ... mijn kleine frustratie van de dag is dat ik Ivob zijn ingesteldheid begrijp (ben zelf ook beetje zo ... niet komen klagen als het een gevolg is van een eigen keuze). Echter ... alle ivob posts hebben steeds, voor mij, een neerbuigende nasmaak ... ze lezen steeds hautain/verwaand :?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Maar ik ben in het echte leven dan ook arrogant (of als je het positief wenst uit te drukken zelfzeker) en als het er op aankomt egoïstisch en individualistisch (geworden).
Ik heb, zelfzeker als ik ben, geen enkele behoefte om me online beter voor te doen dan ik in werkelijkheid ben (ook al is dat een koud kunstje).
In de huidige maatschappij, vind ik persoonlijk, dat eerder een voordeel om te overleven dan een nadeel.
Dat anderen dat frustrerend vinden begrijp ik zelfs. Maar dat frustreert mij niet.
De meeste frustraties zijn gewoon verloren energie.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ik heb van mijn collega's ooit een bordje gekregen met de tekst: "Ik ben niet arrogant, ik ben gewoon de beste" ... zegt genoeg zeker :-) Maar zelfs dan zijn mijn posts, mails, uitspraken niet aanzien als arrogant of verwaand.
Afbeelding
ivob
Elite Poster
Elite Poster

En wat is, in dit topic, je punt?
Het is toch, in deze context, juist goed dat mijn houding je frustreert.
Anders had je een onderwerp minder om in dit topic te posten.
Je kan het dus van de negatieve kant bekijken maar voor hetzelfde geld van de positieve kant.
En ik denk ook niet, ik ben er praktisch zeker van, dat mijn houding geen enkele invloed op je leven heeft. So what?

ps. ik heb nooit een bordje gekregen van collega's. Ik weet van mezelf dat ik nooit ergens de beste was. Maar ook niet de slechtste.
Hoe jouw posts, of die van een ander, op mij overkomen maakt, voor mij niet uit. Ik lees gewoon wat er staat en reageer op wat er staat.
Geen idee wie daar in werkelijkheid achter zit. Ik hoop alleen dat de meeste avatars geen afspiegeling van de werkelijkheid zijn en dat bij de meesten daar de fantasie en verschil met het werkelijk leven al begint. :-D
Dizzy schreef:Puur uit interesse, wat noem je luxe en hoeveel spendeer je daar dan aan in verhouding van de 500 EUR?
Betreft de cijfers van 1/1/22 tot en met 31/7/22:
Mijn aandeel in de huishoudkosten bedraagt over deze periode als maandgemiddelde 524,91 €.
59,44% gaat naar vermijdbare luxeuitgaven.
15,30% naar voeding (aankopen winkels, plant- en zaaigoed,...)
25,26% naar andere huishoudelijke kosten (OV, verzekeringen, internet, water,...)

Hopelijk heb ik daarmee je nieuwsgierigheid bevredigd?

Wanneer je op tijd de juiste keuzes maakt of tijdig verkeerde keuzes rechtzet moet, voor de gemiddelde Vlaming die een doorsnee gezondheid en niveau heeft en dat onderhoudt, het leven echt niet zo duur te zijn dan voorgesteld in de MSM.
Sol Invictus!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat van de consequenties dragen van eigen keuzes is geen twistpunt, daarin komen we zelfs hard overeen. Het punt waar we verschillen is dat jij veel te kort door de bocht gaat en te snel succes als resultaat van uw eigen keuzes ziet. Wat goed gaat is door uw keuzes terwijl toeval en geluk steeds een rol spelen. Jij schat dat aandeel kleiner in dan ik.

Dat geldt uiteraard ook bij falen maar dan zullen mensen inderdaad sneller een externe oorzaak zoeken. Iedereen doet dat in bepaalde mate want dat is menselijk.

Waar je bij velen blijkbaar arrogant overkomt is in de zelfgenoegzaamheid van uitspraken waarbij je anderen ineens wegzet als mensen die gewoon fout kiezen. Het moeten toch uilskuikens zijn want je moet gewoon Ivob nadoen en het succes lacht je tegemoet. Je ontkent dat soms maar daar komt het wel op neer. Ik heb iets bereikt en als ik het kan dan kan iedereen het. Dat idee is gewoon fout maar de basis van uw denken in deze. Je hebt enkel bewezen dat je je kan opwerken. Dat ontken ik ook niet en ik bewonder u ervoor. Ik begrijp dat standpunt ook want ik heb hetzelfde gedaan. Het verschil zit in het punt dat jij dan de bocht neemt door anderen te melden dat ze gewoon hetzelfde moeten doen en dan is het klaar. Dat klopt dus niet omdat mensen geen machines zijn en het leven ook geen machine is. Onvoorspelbaarheid en variatie zijn maar enkele factoren die het leven sterk kunnen bepalen en direct een totaal andere wending kunnen geven. Je hebt NIET alles zelf in handen maar dat besef je niet als je enkel naar je eigen succes kijkt en de rest als sukkels die maar niet juist kunnen kiezen of het vertikken. Uiteraard zijn er mensen die het zelf verknallen MAAR er zijn er ook die gewoon pech hebben of bij wie dezelfde keuzes gewoon anders uitdraaien.
ivob schreef:Mijn aandeel in de huishoudkosten bedraagt over deze periode als maandgemiddelde 524,91 €.
59,44% gaat naar vermijdbare luxeuitgaven.
15,30% naar voeding (aankopen winkels, plant- en zaaigoed,...)
25,26% naar andere huishoudelijke kosten (OV, verzekeringen, internet, water,...)

Hopelijk heb ik daarmee je nieuwsgierigheid bevredigd?

Wanneer je op tijd de juiste keuzes maakt of tijdig verkeerde keuzes rechtzet moet, voor de gemiddelde Vlaming die een doorsnee gezondheid en niveau heeft en dat onderhoudt, het leven echt niet zo duur te zijn dan voorgesteld in de MSM.
Dus jij eet voor minder dan 60 EUR op een maand?

Opnieuw geef je het voorbeeld dat wie het niet breed heeft gewoon uw keuzes moet maken (de juiste noem je ze opnieuw). Kortom mensen met financiële problemen hebben gewoon hun keuzes niet tijdig rechtgezet.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Geluk en toeval dwing je meestal voor een groot deel af.
Het is geen toeval dat geluk en toeval steeds positief uitdraaien voor dezelfden en negatief voor anderen.

Soit, als jij vindt dat het resultaat van mijn en jouw leven voor een groot deel te danken zijn aan toeval en geluk is dat ook goed voor mij hoor.
Kunnen we iedere discussie stoppen en alle vragen onbeantwoord laten en wachten wat het toeval en geluk jouw kant komt doen aanwaaien.

Moet je ook geen discussie smeer voeren over de voor- en nadelen van nucleaire energie. Met wat toeval en geluk komt dat dan wel goed. Of niet.

En waarom zou ik, om resultaten te bereiken, geen rechte lijn mogen volgen naar het doel toe maar steeds bochten moeten maken?
Wordt dat nu net niet aan veel politici verweten, dat ze te veel bochten maken?
Ieder zijn strategie.

Je begint nu zelf de "Ordon" strategie toe te passen. Als Ordon zegt dat je dogmatisch bent en voor pikzwartgroen kiest is dat zo. Als zegt men zelf dat dit niet zo is. Als dizzy zegt dat men fout denkt en bepaalt dat ivob zegt dat men zijn voorbeeld moet volgen, als zegt hij zelf dat men dit niet moet doen, dan is dat zo. :nono:
Dat ik arrogant e.a. overkom ontken ik nergens. Ik ben dat. Ik heb geen behoefte om dat te weerleggen want het is een feit.
Ik heb ook geen behoefte om me online anders voor te doen dan in het echte leven. Zelfs geen behoefte om me te verbergen achter een nietszeggende avatar.
Wanneer iemand echter een schoentje aantrekt dat blijkt te passen is dat hun probleem. Niet het mijne.
Niemand moet mij volgen. Doe wat je zelf wil en draag er zelf de gevolgen van. Vind je na mijn tussenkomsten dat je dat zelf ook beter had kunnen doen dan kan je dat vrijwillig volgen of het onzin vinden. De wereld draait gewoon door hoor.
Vind je dat ik arrogant overkom dan is dat een terechte vaststelling. Ik heb daar geen probleem mee want het is een feit. De wereld verandert er evenmin door.
Uiteraard vind ik dat wat ik kan bereiken voor een groot deel van de Vlamingen binnen handbereik ligt. Niet omdat ik me beter dan de rest voel maar juist omdat ik mezelf heel middelmatig vind zonder bijzondere scholing, zonder bijzondere talenten, zonder bijzondere voorgeschiedenis.
Uiteraard kan je dan verwachten dat een groot deel dat ook kan. Het zou pas zeer arrogant en wereldvreemd zijn wanneer ik zou vinden dat wat ik bereik voor bijna niemand anders is weggelegd. :roll:
De feiten bewijzen dat zelfs. Veel mensen doen het veel beter dan mij. Zelf heb ik (al dan niet bewust) veel kansen aan me voorbij laten gaan. De mogelijkheid dat anderen het beter dan mezelf zouden kunnen doen, indien ze willen, is dus groter dan dat ze het slechter zouden doen.
Ik kijk dus zeker niet alleen naar mezelf. Ik kijk rond en zie dat er heel veel mensen het nog veel beter hebben gedaan. Maar mijn keuze was en is daar niet voor te kiezen. Maar de mogelijkheden waren er wel. Kijkt er daarvoor iemand op me neer dan deert me dat niet want het is mijn eigen keuze. Waarom zou een ander, met andere keuzes, dan het gevoel moeten krijgen dat ik op hen neerkijk? Ze volgen gewoon hun andere keuzes en de gevolgen daarvan. Maar dat moet mij er niet van weerhouden om er op te wijzen dat met andere keuzes er andere gevolgen zouden geweest zijn.
Finaal, als iedereen de gevolgen van zijn eigen keuzes aanvaardt is er niets aan de hand. Aanvaard je deze niet kan je beter je energie steken in het verbeteren van je situatie dan de schuld op de anderen te steken of er wat over zitten te klagen en jammeren.
Dus jij eet voor minder dan 60 EUR op een maand?
Euh neen? Heb ik ergens een rekenfout gemaakt dan?
Zelf kom ik uit op een maandgemiddelde van ongeveer 160 € voor 2 personen (in € verdeeld over 2 personen maar in goederen zal ik daar meer dan 50% van verorberen) wat toch een gemiddelde in € geeft van 80 € pp. ?
Het is een maandgemiddelde voor basisvoeding. De ene maand zal dat dus wat meer zijn, de andere wat minder.
Luxeuitgaven inzake voeding (horeca) zijn daar niet in meegerekend. Dat zit in die andere 59,44%.
Ik kan me duis vergissen maar hoe kom je dan aan minder dan 60 € pp. ?
Opnieuw geef je het voorbeeld dat wie het niet breed heeft gewoon uw keuzes moet maken (de juiste noem je ze opnieuw). Kortom mensen met financiële problemen hebben gewoon hun keuzes niet tijdig rechtgezet.
Nee, ze maken gewoon andere keuzes en dienen daar de gevolgen van te dragen. Willen ze zich verbeteren mogen ze een voorbeeld nemen aan mijn keuzes (ik kom ook niet om van de hoger, integendeel de grootste frustratie van mijn partner is mijn apetijt) of de gevolgen van de eigen keuzes blijven dragen. Ze zijn daarin vrij.
Sol Invictus!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

ivob schreef:Geluk en toeval dwing je meestal voor een groot deel af.
Het is geen toeval dat geluk en toeval steeds positief uitdraaien voor dezelfden en negatief voor anderen.
Geluk kan je afdwingen, dat klopt, Jean Marie Pfaff zei ooit, de goeie hebben geluk. JM was dan ook beter in ballen pakken dan wetenschappelijke verklaringen :lol:

Geluk en toeval draaien voor niemand altijd eenzijdig uit maar we noemen succes onze goede keuzes en falen de fout van anderen. Beiden zijn foute aannames. We hebben niet alles in de hand en we slaan ons door het leven, zo goed mogelijk. Bij sommigen lukt dat beter dan bij anderen en eigen inbreng speelt zeker een aanzienlijke rol. Toch kan je ook met dezelfde instelling heel anders terecht komen. Zelf werd ik aangereden op de fiets toen ik 18 was. Voor hetzelfde geld was mijn leven toen al gedaan of zat ik levenslang in een rolstoel. Het was niet mijn vliegkunst die me door de voorruit boorde maar ondanks die keiharde klap had ik weinig, puur geluk dus. In het ziekenhuis bevestigde men dit en daarvoor hoefde ik niet eens de minder gelukkigen daar te zien.

Als ik mijn schoolvrienden overloop hetzelfde. Dezelfde studies, sommigen hadden nog betere punten dan ik maar toch is hun leven allemaal heel verschillend. Sommigen zijn rijk, anderen zitten aan de grond of komen amper rond. Er zit niemand bij die lui is of niet wil werken of domme dingen deed, neen het leven heeft voor iedereen iets anders in petto. Indien niet zou iedereen gewoon een succesleven imiteren en klaar.

Een paar voorbeelden: eentje heeft een gehandicapt kind, daardoor kunnen ze moeilijk voltijds werken want dat kind heeft veel zorg nodig. Ook zorgt dit voor spanningen binnen het gezin. Een ander is gescheiden en heeft nu zijn huis half aan zijn ex moeten verkopen, zelf huurt hij nu en is hij depressief door de echtscheiding. Een ander heeft de diagnose agressieve prostaatkanker gekregen, hij werkt al een tijd niet meer en wordt nu de laatste keer bestraald, zijn 3 eigen kinderen en zijn vriendin, met ook nog een 3 kinderen, zitten er maar beteuterd bij hun foute keuzes. De vriendin heeft nu ook borstkanker, ja soms is geluk heel onevenwichtig. Een andere deed het eerst fantastisch, zijn zaak draaide goed... tot hij opgelicht werd door zijn zakenpartner. Hij is zo goed als alles kwijt waarvoor hij lang en hard gewerkt heeft. Door spanningen daardoor is ook zijn huwelijk eraan. Die man voelt zich niet zo lekker. En ik kan nog even doorgaan maar het lijkt me duidelijk.

Al die ervaringen doen me beseffen dat ik vooral blij moet zijn met mijn leven en situatie en dat het zeer snel kan keren. Een paar seconden is genoeg. Ik voel dus totaal niet de noodzaak om anderen arrogant af te zeiken over hun foute keuzes omdat ze er niet altijd vat op hebben. Ja, je kan goed en verstandig kiezen maar dan nog moet het mee zitten.

Ivob, het is niet enkel ik die hier opmerkt dat je uw keuzes voorstelt als voorbeeld, soms zeg je dat letterlijk om het nadien gewoon te ontkennen. Hierboven zeg je: geluk dwing je af, dat is weer een prachtvoorbeeld. Wie geen geluk heeft dwingt het dus niet af. Ongelukkigen zijn dus schuldig aan hun ongeluk. Jij bewijst dat het kan, net zoals ik dat deed, maar omdat iets kan zal het daarom ook niet altijd lukken/gebeuren. Dat verschil gaat er bij u niet in. Je kiest dan verkeerd of doet niet hard genoeg uw best. Er zijn zoveel situaties waarbij dit gewoon te kort door de bocht is.

Mensen in problemen vragen zich inderdaad vaak af waarom ik? Soms zijn er inderdaad foute keuzes maar heel vaak ook gewoon het leven dat een andere wending neemt met grote gevolgen. Iemand die dan afkomt maar je had maar gewoon anders moeten kiezen alsof die wendingen uw keuzes waren dat komt keihard aan. Ik zal mijn vrienden met meer pech dan ik eens wijzen op hun foute keuzes en zeggen dat ze moeten stoppen met jammeren en klagen over hun terminale kanker of gehandicapt kind, ik ga nogal een applaus ontvangen.

Sommigen zeggen dat je arrogant bent en jij bevestigt dat zelf, wat is dan het probleem?

Niemand moet u volgen zeg je, maar als ze het niet doen sta je er wel met uw arrogante vingertje. De wereld verandert er niet door net zoals jij niemand zal veranderen met uw vinger. Mensen zullen u nog arroganter vinden en u kennende zal je je daar niets van aantrekken, dat is zelfs een kwaliteit en dat meen ik.

Merk op dat ik voor 90% uw mening in vele topics deel maar op dit punt zullen we steevast botsen.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Sommigen zeggen dat je arrogant bent en jij bevestigt dat zelf, wat is dan het probleem?
Voor mij geen enkel. Maar wat is je punt?

En het belangrijkste, hoe kom je aan die 60 €? Ik leer graag uit mijn fouten, om ze recht te kunnen zetten, dus ik zou graag weten waar ik verkeerd gerekend heb.
Zelf dacht ik dat het 80 € was maar blijkbaar kan het nog beter. Maar dat wil ik dan wel kunnen onderbouwen.
Merk op dat ik voor 90% uw mening in vele topics deel maar op dit punt zullen we steevast botsen.
Ik kom op minder uit.
Sol Invictus!
Freek
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

ivob schreef:
Dizzy schreef:Sommigen zeggen dat je arrogant bent en jij bevestigt dat zelf, wat is dan het probleem?
Voor mij geen enkel. Maar wat is je punt?

En het belangrijkste, hoe kom je aan die 60 €? Ik leer graag uit mijn fouten, om ze recht te kunnen zetten, dus ik zou graag weten waar ik verkeerd gerekend heb.
Zelf dacht ik dat het 80 € was maar blijkbaar kan het nog beter. Maar dat wil ik dan wel kunnen onderbouwen.
Zullen we nu vragen dat hij zijn post over de 60 euro enkele malen aanpast en daarna compleet herschrijft?
zodat er nadien kan vermeld worden dat hij nooit die 60 euro heeft vermeld en het steeds bij het juiste eind had maar jij gewoon niet goed oplette toen je de tekst las...
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Dat is mijn vraag niet.
Ik vraag waar ik fout was. Behoort altijd tot de mogelijkheden. We hebben beiden wel degelijk 60 € gelezen. Wat is dan je probleem?
Kom je ook tot 60 €? Dan hoor ik de rechtzetting graag van jou.
Ik sta open voor suggesties en verbeteringen.
Wanneer ik bij mezelf een taalfout;f schrijffout of rekenfout opmerk zal ik nadien ook niet aarzelen om deze te verbeteren.
Wanneer anderen me daar op willen wijzen eveneens geen probleem. We zijn er om te leren uit onze fouten.
Ik weet het, ik ben nog van de oude stempel en tik er niet op los in max. 140 tekens zonder acht te slaan op welke spellingsvorm dan ook. My bad.
Zal je mee moeten leren leven of het compleet negeren.

ps. Wanneer je iemand zelf iets went te vragen doe je dat beter rechtstreeks aan betrokkene.
Sol Invictus!
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 318 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Allemaal goed en wel hoor, dat 'ik heb veel opgebouwd en kan nu in alle luxe leven, dat was mijn keuze'.

1 Tegenslag en heel dat kaartenhuis valt in elkaar. Wees je daar maar héél bewust van. En ja, vele tegenslagen kan je voorkomen, maar soms overvalt het jou en dan is 't gedaan met al dat verwaande gedoe.
Ik heb zelf een relatief kleine tegenslag gehad. Ik had ook net het huis afbetaald en dan volgt een scheiding. Feest, dan kan je de 2de helft van datzelfde huis nog eens afbetalen. Tot daar de ruime financiële situatie.
Stel je dan eens voor dat je fysiek of psychisch om de een of andere reden een zware tegenslag krijgt. Helemaal feest. :roll:
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Waar slaat dat nu op?
Dat heb je trouwens al meermaals aangehaald. Drama, drama. :roll:
Ten eerste is het je eigen keuze om eerst te trouwen, tenminste een gedeelde keuze om daarna te scheiden en je dan blijkbaar te laten naaien. So what?
Of ga je beweren dat je gedwongen werd te trouwen, je per ongeluk gescheiden bent en niet betrokken werd bij de verdeling? Just part of everyday life. Niets speciaal of toevallig aan.
Half Vlaanderen heeft hetzelfde meegemaakt. Of ze er allemaal dezelfde les uit getrokken hebben is de volgende keuze die men dan maakt.
Normaal leer je uit je eerdere fouten en als je het allemaal een beetje helder ziet herhaal je ze niet.
Je kan je een keer vergissen maar toch geen twee keer over hetzelfde onderwerp?
Dus na de scheiding alles netjes in twee delen en gewoon met de overgebleven helft terug opnieuw beginnen maar dezelfde foute keuze
niet meer herhalen en al zeker daarna alles op eigen naam laten staan zodat je de volgende keer al zeker niet meer hetzelfde zal overkomen en je nog onafhankelijker bent dan ervoor.
Dan sta je, toch wanneer je niet op je kop laat zitten en hetzelfde niet nog een keer herhaalt, al verder dan de eerste keer.
Niemand die zegt dat alles altijd van een leien dakje moet lopen. Moeilijk gaat ook.
Net hetzelfde meegemaakt. What's new. Gewoon. een van de honderdduizenden. Hoor je mij daarover jammeren? Weer wat wijzer en dus niet op dezelfde wijze voor herhaling vatbaar.
Verkeerde keuzes zijn er om ze niet te herhalen maar de volgende keer anders aan te pakken.
En dat in luxe leven is iets dat je er zelf bij verzint. Luxe is relatief en niet eenvoudig in een som geld uit te drukken.
Er is een groot verschil met de tering naar de nering kunnen zetten, het begin van alle economische wijsheid, en een luxe leventje zonder tegenslagen leiden.
Dat is gewoon perceptie. Sommigen voelen zich met eenzelfde inkomen de koning te rijk terwijl anderen met een hoger inkomen liggen te jammeren dat ze door alles en iedereen in hun ***** gepakt worden en bijna op hun eentje de herverdeling draaiende houden. :roll:
Je kan met tegenslagen leren omgaan terug opstaan, herbeginnen en er sterker en wijzer uitkomen of je gewoon laten gaan en suf liggen te jammeren. Zelfde oorzaak, andere aanpak en andere gevolgen.
Er zijn er die gezond en wel hele dagen liggen te niksen en anderen die door een tegenslag een ledemaat of erger verliezen en nadien olympisch kampioen worden. Er zijn mensen die op één been harder fietsen dan vele gezonde mensen met twee benen. Allemaal toeval en geluk zeker? Het zal wel zijn.
Een tegenslag is voor de een een aanleiding om verbeten terug te vechten en voor een ander om er zich onderdoor te laten gaan. Zelfde oorzaak. Andere keuzes en andere gevolgen. Luctor et emergo.

Besluit: je dient je bestaan beter niet als een kaartenhuisje op te bouwen maar een solidere onderbouw kiezen.
Wanneer je geleerd heb dat een kaartenhuisje vlug instort doe je dat toch geen tweede keer meer?
Laatst gewijzigd door ivob 05 aug 2022, 23:01, in totaal 2 gewijzigd.
Sol Invictus!
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Gij denkt echt dat alles een keuze is he.
Arrogantie is nog maar het topje duidelijk.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Nee alles is niet altijd een eigen keuze en de uitkomst van een keuze heb je ook niet altijd in de hand.
Maar je hebt meestal het vervolg en het rechtzetten van vorige keuzes wel in de hand.
En lukt het de tweede keer niet de volgende keer beter.
Wanneer het je uitgangspunt is dat je zelf geen keuzes hebt en veel afhangt van toeval en geluk dan kan je inderdaad daar beter in berusten.
Het resultaat laat zich al raden.
De moeilijkere weg is niet berusten maar leren en herbeginnen tot er resultaat is.
Dat dit niet altijd de gemakkelijkste keuze is ligt nogal voor de hand.
Niets mis met een andere keuze en een andere weg maar dan moet je ook niet verbaast zijn dan de resultaten anders zijn.
En zelfs die verschillende resultaten moeten niet tot teleurstelling leiden. Wanneer je zelf tevreden bent met het resultaat, al is dat minder dan op een ander, sta je al heel ver.
Sol Invictus!
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 676 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Het ontbreekt je aan besef dat er mensen zijn die het minder goed hebben. Toen de empathie werd uitgedeeld had je waarschijnlijk de keuze gemaakt om ziek te zijn. Foute keuze.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Echt?
Heeft er ook maar iemand die het slechter heeft enig praktisch voordeel aan het uiten van empathie en sympathie op een forum of welke media dan ook?
Ik denk dat ze meer aan daadwerkelijke steun hebben dan aan woordelijke steun.
Empatische steun in woorden is al overvloedig aanwezig. Op eentje minder zal het dan niet aankomen.
Uitingen van empathie en sympathie geeft meestal alleen de drager van die woorden een beter gevoel, zelden aan hun de er het onderwerp van zijn.
Foute of slechte keuze, kan zijn. Zolang je daar zelf de gevolgen maar van draagt.
Wanneer je beseft dat anderen het slechter hebben kan je daar in woorden en bij herhaling in het openbaar je medelijden mee uiten of in stilte in daden een klein beetje verlichting trachten aan toe te voegen. Het is maar waar ieder zelf voor kiest.
Sol Invictus!
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 676 keer
Provider

Maar zonder empathie komt het besef niet en de hulp ook niet.
Van mij moet je niet helpen, als je je daar niet goed bij voelt, maar zeggen dat de mensen die in de miserie zitten het zelf gezocht hebben hoeft ook niet. Als je niet beseft dat dat niet het geval is, dan schort er iets serieus en zou je beter zelf hulp zoeken.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

ivob schreef:Echt?
Heeft er ook maar iemand die het slechter heeft enig praktisch voordeel aan het uiten van empathie en sympathie op een forum of welke media dan ook?
Ik denk dat ze meer aan daadwerkelijke steun hebben dan aan woordelijke steun.
Empatische steun in woorden is al overvloedig aanwezig. Op eentje minder zal het dan niet aankomen.
Uitingen van empathie en sympathie geeft meestal alleen de drager van die woorden een beter gevoel, zelden aan hun de er het onderwerp van zijn.
Foute of slechte keuze, kan zijn. Zolang je daar zelf de gevolgen maar van draagt.
Wanneer je beseft dat anderen het slechter hebben kan je daar in woorden en bij herhaling in het openbaar je medelijden mee uiten of in stilte in daden een klein beetje verlichting trachten aan toe te voegen. Het is maar waar ieder zelf voor kiest.
QED.
Hier vraagt niemand om medelijden. Enkel om wat begrip dat anderen misschien eens een terugslag kregen en daardoor wat achter lopen in de evolutie.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1180 keer

Ieder mag arrogant zijn in het echte leven, als je maar hulpvaardig bent op userbase :beerchug: (en beide hoeven elkaar niet uit te sluiten).
ivob
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef:
Hier vraagt niemand om medelijden. Enkel om wat begrip dat anderen misschien eens een terugslag kregen en daardoor wat achter lopen in de evolutie.
Als het dat is wat je wil horen, dat is een makkelijke hoor: ze hebben mijn begrip.
Net zoals diegenen die het beter doen en meer "geluk" gehad hebben en waar het toeval een handje meer geholpen heeft eveneens op dat begrip kunnen rekenen .
Of ze daar zelf beter of slechter van worden durf ik nog altijd te betwijfelen. Dat blijft mijn persoonlijke mening.
Je kan beter overal arrogant overkomen (en zijn) en in het echte leven af en toe hulpvaardig zijn dan overal doen alsof je nederig en begripvol bent en in het echte leven niet omkijken naar een ander. Daar heeft een ander nog altijd meer aan. Gewoon mijn mening daarover.
Sol Invictus!
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ik heb me al in heel veel werelden begeven en ben ondertussen een stuk wijzer geworden.
Voilà, nu begin ik ook arrogante trekjes te krijgen. :angel:

Doordat ik me in vele lagen, waaronder de allerlaagste, van de bevolking begeven heb weet ik beter dan velen dat de oh zo heilige keuzes zelden een echt vrije keuze is, maar een vervolg van vorige evenementen.

Maar weet je? Leef gerust verder in jouw compleet parallelle universum en wees maar vol van jezelf. Ik hoop voor jou dat "hoogmoed komt voor de val" niet te vlug komt.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ze hebben uw begrip helemaal niet in de praktijk want je zit die mensen nu al zoveel posts achtereen onterecht af te zeiken en met uw vermanend/verwaand vingertje te zwaaien. Je blijft doen alsof alles gewoon een keuze is maar dat is het dus niet en je hebt niet altijd alles in de hand.

Je maakt opnieuw die fout in de verwijzing naar de scheiding, ook dat is volgens u een keuze terwijl ik weinig mensen ken die blij zijn met hun scheiding of ervoor kozen. De meeste hadden het liever anders gezien. Uiteindelijk is het wel het falen van uw oorspronkelijk voornemen nl samen gelukkig zijn. Mensen veranderen ook door het leven en wat ze meemaken, een goed koppel kan daardoor uit elkaar groeien en soms wordt je gewoon verliefd op een ander. Dat kies je helemaal niet, dat gebeurt gewoon. Niemand heeft daarom iets fout gedaan of fout gekozen.

De vriend die prostaatkanker heeft, kreeg de diagnose de dag nadat hij bij zijn vrouw weg ging. Zelf gekozen zeker :roll:

Neen je bent zelfgenoegzaam en arrogant tegen anderen omdat je het geluk hebt gehad dat je fouten snel goed te maken waren. Nogmaals, dat siert u maar je hebt daardoor totaal geen inzicht in wat anderen kunnen meemaken en dat het niet altijd zo loopt zoals je wil ook al deed je niets verkeerd. Wat deden mijn vrienden met hun gehandicapt kind dan verkeerd? Waar kozen ze fout?

En ja, mensen hebben we degelijk wat aan iemand die begrip toont en wil helpen. Meer dan aan iemand die in zijn vuistje staat te lachen met die dommeriken die het zelf gezocht hebben en geen juiste keuzes kunnen maken. Niemand heeft wat aan belerende vingertjes in situaties waar je geen keuze hebt maar noodgedwongen moet ondergaan. Mijn vriend kan niet kiezen dat zijn prostaatkanker geneest, net zoals de anderen hun kind niet van de handicap kunnen afhelpen, hoe hard ze ook proberen of willen, het gaat niet.

Je stelt ook een foute vergelijking voor. Je bent ofwel een arrogante maar wel hulpvaardig ofwel empatisch en niet hulpvaardig. Ik denk dat mensen die al geen begrip kunnen opbrengen nog minder geneigd gaan zijn om effectief te helpen. Waarom zouden ze ook mensen helpen die in hun ogen toch gewoon falen omdat ze de foute keuzes maken en niet willen leren. Zoals je al meermaals zei, ze moeten gewoon ophouden met jammeren en juiste keuzes maken :roll:
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Stel je voor dat Ivob kinderen zou hebben :-) Maar ik vermoed dat hij die ‘foute’ keuze wel niet zal maken zeker (#sarcasm)

On topic: eerste keer dit jaar nog eens eten besteld om te laten leveren … om 19u02 besteld takeaway.com zei 20:02 levering) … 20u40 en nog altijd niet geleverd. Het is heel druk meneer … :-( Kan gebeuren… kleine frustratie. Hadden beter toch maar ff een restaurant gezocht.
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 599 keer

Sasuke schreef: On topic: eerste keer dit jaar nog eens eten besteld om te laten leveren … om 19u02 besteld takeaway.com zei 20:02 levering) … 20u40 en nog altijd niet geleverd. Het is heel druk meneer … :-( Kan gebeuren… kleine frustratie. Hadden beter toch maar ff een restaurant gezocht.
Takeaway is niet de beste op dat vlak. Werken slechts voor een deel met eigen koeriers, voor de rest zijn ze gewoon een tussenplatform voor bestellingen waarbij het restaurant zelf komt leveren (je kan het verschil in de app wel zien mits "ervaring": levering door Takeaway zelf is een specifiek vast bedrag dat voor elk restaurant hetzelfde is, levering door restaurants zelf is een variabel bedrag of "gratis").

Als het restaurant levert zijn de estimates idd soms met een vat zout te nemen, vaak gebeuren die leveringen door personeel die ook andere functies heeft en eigen klanten in de zaak krijgen altijd voorrang, of men aanvaardt volop bestellingen terwijl men niet het personeel heeft om die allemaal op tijd te leveren.

Als het ene is die Takeaway zelf komt leveren (oranje uniform + fiets; enkel in bepaalde steden beschikbaar) dan is het veel beter, krijg je updates over leveringstermijn, levering gebeurt door iemand die enkel dat doet + restaurant wilt die mens ook geen uur laten wachten aan hun deur.

Uber/Deliveroo hebben een veel groter aandeel dat ze zelf leveren. Ook daar kan je leveringen door restaurants zelf hebben met dezelfde problemen, maar het staat wel beter aangeduid bij hen welk soort levering het is.

Jammer dat er hier nog steeds geen "DoorDash" is waarbij het restaurant niet meer expliciet moet deelnemen en de keuze dus veel groter wordt: koerier bestelt uw bestelling zelf in het restaurant (of winkel) en brengt het dan naar u (jij blijft "onzichtbaar" voor het restaurant/de winkel).
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Sasuke schreef:Stel je voor dat Ivob kinderen zou hebben :-) Maar ik vermoed dat hij die ‘foute’ keuze wel niet zal maken zeker (#sarcasm)
Laat die #sarcasm maar vallen.
Ik verwacht nu een heel epistel over hoe overantwoord het wel niet is kinderen in deze wereld te zetten. Hoe dom kan iemand zijn om kinderen in een verloren wereld te plaatsen zonder garanties. Weet je wel hoeveel variabelen er dan bijkomen? Totaal onzinnig om daarvoor te kiezen.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 184 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

ivob schreef:
Matt555 schreef: Ocharme .... :frown: je hebt mijn medeleven , ik eind deze maand de 4 de keer op 12 maand tijd :wink: , tja 't leven is niet gelijk voor iedereen ...... maar allez dan is het ook voor u ineens een serieus verschil ...... :thumbs: , en nu niet te gek doen ermee :beerchug:
Je kan daar mee de draak steken maar ik vind het, zonder er iets voor te moeten doen, toch een serieus verschil waar je toch al eens iets extra mee kan doen. Op één jaar tijd is er door de indexaanpassing 136 € netto bijgekomen. Dat is dus 1632 € per jaar. Toch niet te verwaarlozen?
Of heb ik dan zo'n laag uitgavepatroon dat dit voor een ander een te verwaarlozen bededrag is? Ik geef aan basisbehoeften sinds vorig jaar heus geen 1632 € extra uit hoor.
Ter vergelijking, ik geef maandelijks gemiddeld (en daar zijn dan de luxeuitgaven nog in meegerekend) zo'n 500 € uit.
De indexaanpassing is dus zo'n drie maanden extra per jaar inkomen.
En dat is dan nog gerekend zonder de volgende indexaanpassing. :banana:
Je kan over alles gefrustreerd zijn of over hetzelfde een goed gevoel aan over houden.
Jij zoekt toch altijd iets dat er niet staat of is :roll: , als het je maar past .... :roll: Ik steek zeker niet den draak met index , temeer omdat ik die hier in goedkoop Thailand uitgekeerd krijg omdat het leven in Belgie duurder geworden is .... :lol: , als ik dat over de 14 jaar verblijf alhier in TH. zou uitrekenen , dan is dat een serieuze extra , waarvoor mijn dank :beerchug:

Dat is bvb voor de Britten anders , die hun pensioen is " frozen" (sinds ze ) ( als ze ) in Thailand wonen ...... :!:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Matt555 schreef: Jij zoekt toch altijd iets dat er niet staat of is :roll: , als het je maar past .... :roll: Ik steek zeker niet den draak met index , temeer omdat ik die hier in goedkoop Thailand uitgekeerd krijg omdat het leven in Belgie duurder geworden is .... :lol: , als ik dat over de 14 jaar verblijf alhier in TH. zou uitrekenen , dan is dat een serieuze extra , waarvoor mijn dank :beerchug:
Ok, My bad. Met al die emoticons dacht ik verkeerd dat het om een vorm van sarcasme ging.
Je was dus doodserieus en letterlijk te nemen en je hebt blijkbaar ook al een keuze gemaakt om de index in je voordeel om te buigen: :thumbs:

Wanneer je als Belg pensioengerechtigd bent kon je in het verleden (volg het niet meer zo op dus geen idee of dat nog zo is maar dat zullen we dan wel bij gelegenheid vernemen) ook Portugal als bestemming kiezen. Voor bepaalde werknemers was het netto pensioen dan gelijk aan het bruto pensioen.

Uit nieuwsgierigheid: zijn er in Thalland ook nadelen aan het verblijf daar of alleen maar voordelen
----------------------------------------------------------------------------
Sasuke schreef:Stel je voor dat Ivob kinderen zou hebben
Voor zover ik weet momenteel vier (2+2).
En dat is al meerdere keren uitgebreid in voorbeelden aangehaald.
En geen bron van frustratie. Gewoon een gedegen opvoeding geven, en dat moet niet eens veel kosten, en op die basis hun eigen weg en keuzes laten maken. De gevolgen van die vrije keuzes zijn dan voor henzelf.
---------------------------------------------------------------------------
Cadsite schreef:Doordat ik me in vele lagen, waaronder de allerlaagste, van de bevolking begeven heb weet ik beter dan velen dat de oh zo heilige keuzes zelden een echt vrije keuze is, maar een vervolg van vorige evenementen.
Op dat verkeren in alle lagen van de bevolking heb je geen exclusief ervaringsrecht.
Idem. Andere conclusie.
Dizzy schreef:Ik stel me niet in uw plaats, ik stel uw uitspraak gewoon ter discussie, dat mag en is zelfs de bedoeling op een forum.
Ok duidelijk en fair enough.
Ik ben het dus niet eens met je conclusie en verschil daarin van mening. Komt binnen en buiten een forum wel meer voor.
We hebben dus daarover een andere mening. So what? Case closed.
Jij stelt je net als voorbeeld voor anderen door te stellen dat als jij het kan, anderen het ook moeten kunnen. Je negeert daarbij de verschillen in situatie, opnieuw. Je kan niet met 500 EUR rondkomen als de afbetaling of huur al 500 EUR is of meer.
Je vergeet dan wel dat als eigenaar van een woning je ook OV en allerlei verzekeringen dient te betalen. Welke inbegrepen zitten in die +500 €.
Je kan om te beginnen al de keuze maken om vaste kosten samen te delen zodat deze al gedeeld worden.
Je vergeet gemakkelijkshalve dan ook dat, wanneer je weinig inkomen hebt ook nog eens beroep kan doen op allerlei sociale voordelen die een ander niet heeft.
Ik durf het inderdaad te betwijfelen of in Vlaanderen er veel mensen zijn die met twee minder dan 1500 € netto inkomen hebben => 1000 € om gezamenlijk rond te komen (incl. luxeuitgaven !) en 500 € om een onderkomen te huren.
Ja, die zullen er zijn maar dat is een minderheid en zeker niet de meerderheid in Vlaanderen.

Je vergeet keer op keer dat wanneer eerste keuzes niet goed blijken uit te draaien je je daar niet bij moet neerleggen maar je keuzes beter kan herzien om ze bij te stellen. Zoniet blijf je inderdaad keer op keer de gevolgen van eerdere keuzes terugdraaien.

Je moet geen andere keuzes maken.
Maar er dan ook niet over te lopen zeuren dat dit de schuld van anderen is en je steeds het onderwerp bent van ongeluk en toeval dat steeds voor dezelfden negatief uitpakt en voor anderen positief.
Zo'n instelling levert idd al een grote kans op dat je steeds aan het korte eind zal trekken.
Jij noemt dit dan ongeluk en toeval. Ik noem dit je eigen lot niet in handen willen nemen en overlaten aan anderen.
Uitkomst blijft hetzelfde hoor.
Sol Invictus!
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

Mijn kleine frustratie is dat topic letterlijk bevuilt wordt met eindeloze discussies, misschien beter eens een topic openen "mijn grote frustraties"? :roll:
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Dan zal je toch eerst je eigen definitie van grote en kleine frustratie moeten geven.
Zoniet heb je weer subfora die door elkaar gaan lopen omdat iedereen er zijn eigen perceptie aan geeft.

Mijn heel kleine frustratie is dat dezelfde personen onder een andere avatar op verscheidene fora hetzelfde posten.
Tot letterlijke copy/paste toe.
Of nog vreemder: zich op het ene forum onder een andere anoniem anders voordoen dan op het andere. :-D

ps. Blijkbaar staat het vrij nieuwe topics te openen?
Wie vindt dat een kleine frustratie eerder een grote is staat het vrij daar een nieuw topic over aan te maken .

tip: wanneer je de frustraties en meningen van anderen niet langer wenst te lezen bestaat daar, ook op dit forum, een zeer eenvoudige technische oplossing voor. Je hebt het zelf in de hand en kan zelf die keuze maken. :-D
Sol Invictus!
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 184 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

ivob schreef:
Matt555 schreef: Jij zoekt toch altijd iets dat er niet staat of is :roll: , als het je maar past .... :roll: Ik steek zeker niet den draak met index , temeer omdat ik die hier in goedkoop Thailand uitgekeerd krijg omdat het leven in Belgie duurder geworden is .... :lol: , als ik dat over de 14 jaar verblijf alhier in TH. zou uitrekenen , dan is dat een serieuze extra , waarvoor mijn dank :beerchug:
Ok, My bad. Met al die emoticons dacht ik verkeerd dat het om een vorm van sarcasme ging.
Je was dus doodserieus en letterlijk te nemen en je hebt blijkbaar ook al een keuze gemaakt om de index in je voordeel om te buigen: :thumbs:

Wanneer je als Belg pensioengerechtigd bent kon je in het verleden (volg het niet meer zo op dus geen idee of dat nog zo is maar dat zullen we dan wel bij gelegenheid vernemen) ook Portugal als bestemming kiezen. Voor bepaalde werknemers was het netto pensioen dan gelijk aan het bruto pensioen.

Uit nieuwsgierigheid: zijn er in Thalland ook nadelen aan het verblijf daar of alleen maar voordelen
----------------------------------------------------------------------------
Sasuke schreef:Stel je voor dat Ivob kinderen zou hebben
Voor zover ik weet momenteel vier (2+2).
En dat is al meerdere keren uitgebreid in voorbeelden aangehaald.
En geen bron van frustratie. Gewoon een gedegen opvoeding geven, en dat moet niet eens veel kosten, en op die basis hun eigen weg en keuzes laten maken. De gevolgen van die vrije keuzes zijn dan voor henzelf.
---------------------------------------------------------------------------
Cadsite schreef:Doordat ik me in vele lagen, waaronder de allerlaagste, van de bevolking begeven heb weet ik beter dan velen dat de oh zo heilige keuzes zelden een echt vrije keuze is, maar een vervolg van vorige evenementen.
Op dat verkeren in alle lagen van de bevolking heb je geen exclusief ervaringsrecht.
Idem. Andere conclusie.
Dizzy schreef:Ik stel me niet in uw plaats, ik stel uw uitspraak gewoon ter discussie, dat mag en is zelfs de bedoeling op een forum.
Ok duidelijk en fair enough.
Ik ben het dus niet eens met je conclusie en verschil daarin van mening. Komt binnen en buiten een forum wel meer voor.
We hebben dus daarover een andere mening. So what? Case closed.
Jij stelt je net als voorbeeld voor anderen door te stellen dat als jij het kan, anderen het ook moeten kunnen. Je negeert daarbij de verschillen in situatie, opnieuw. Je kan niet met 500 EUR rondkomen als de afbetaling of huur al 500 EUR is of meer.
Je vergeet dan wel dat als eigenaar van een woning je ook OV en allerlei verzekeringen dient te betalen. Welke inbegrepen zitten in die +500 €.
Je kan om te beginnen al de keuze maken om vaste kosten samen te delen zodat deze al gedeeld worden.
Je vergeet gemakkelijkshalve dan ook dat, wanneer je weinig inkomen hebt ook nog eens beroep kan doen op allerlei sociale voordelen die een ander niet heeft.
Ik durf het inderdaad te betwijfelen of in Vlaanderen er veel mensen zijn die met twee minder dan 1500 € netto inkomen hebben => 1000 € om gezamenlijk rond te komen (incl. luxeuitgaven !) en 500 € om een onderkomen te huren.
Ja, die zullen er zijn maar dat is een minderheid en zeker niet de meerderheid in Vlaanderen.

Je vergeet keer op keer dat wanneer eerste keuzes niet goed blijken uit te draaien je je daar niet bij moet neerleggen maar je keuzes beter kan herzien om ze bij te stellen. Zoniet blijf je inderdaad keer op keer de gevolgen van eerdere keuzes terugdraaien.

Je moet geen andere keuzes maken.
Maar er dan ook niet over te lopen zeuren dat dit de schuld van anderen is en je steeds het onderwerp bent van ongeluk en toeval dat steeds voor dezelfden negatief uitpakt en voor anderen positief.
Zo'n instelling levert idd al een grote kans op dat je steeds aan het korte eind zal trekken.
Jij noemt dit dan ongeluk en toeval. Ik noem dit je eigen lot niet in handen willen nemen en overlaten aan anderen.
Uitkomst blijft hetzelfde hoor.

Denk je nu echt dat ik daar 14 jaar van mijn leven zou doorbrengen als het niet voordelig zou zijn ?

Maar vergeet het maar als je nog geen 50 jaar bent ,dan ben je wel welkom met touristengeld ,maar voor lang verblijf moet je daar dan niet op rekenen , wel met visas met regels , zonder visa 1 maand welke kan verlengd worden tot max. 2x 1 maand ....
Vanaf 50 jaar retirement visa mogelijk als je 65000 baht pensioen p/ maand kanaantonen of 800 000 op Thai bank ,kan je 1 jaar na jaar verlengen ,natùurlijk gebonden aan regels ...maar te lang om uitleggen alhier ....hebben hier op U.B. algenoeg aan 1 Ivob....
En dat is dan wel sarcasme ....alhoewel ... :roll:

Maar op 70 jaar gaand de medische verzekeringen zodanig hoog en met uitsluitingen die je dan juist riskeert te krijgen meestal ....en op 75 ben je feitelijk afgeschreven en finish verzekeringsmogeĺijkheid dan is best slim anticiperen en terug resident Belgikistan worden en genieten van de mogelijkheid Soc. Mutualiteit om voor je gewone bijdragen 3 maand full insured in Thailand of andere landen te zijn ,je mag geen resident zijn in het land dat je bezoekt ....,dus waar Belgie al goed voor is he
Thailand is nog steeds een goedkoop land 40 thai baht voor elec. A unit ...fles coca cola nu wel 31 baht...veel meer maar dit is al lang genoeg als antwoord vind ik :angel:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Matt555 schreef: Denk je nu echt dat ik daar 14 jaar van mijn leven zou doorbrengen als het niet voordelig zou zijn ?
Vandaar dat ik het aan je vraag.
Er gaat niets boven ervaring uit de eerste hand.
De enige ervaring die ik met het land heb is een ongeplande uitgelopen tussenstap op weg naar Nepal.
Je bent dus het best geplaatst om de voor- en nadelen te kennen.
Vanaf 50 jaar retirement visa mogelijk als je 6500 baht pensioen p/ maand kanaantonen of 800 000 op Thai bank ,kan je 1 jaar na jaar verlengen ,natùurlijk gebonden aan regels ...maar te lang om uitleggen alhier
......
Mis ik ergens iets maar dat is een 179 € pensioen per maand?
Dat lijkt me toch voor bijna iedereen een haalbare zaak?
Maar op 70 jaar gaand de medische verzekeringen zodanig hoog en met uitsluitingen die je dan juist riskeert te krijgen meestal ....en op 75 ben je feitelijk afgeschreven en finish verzekeringsmogeĺijkheid dan is best slim anticiperen en terug resident Belgikistan worden en genieten van de mogelijkheid Soc. Mutualiteit om voor je gewone bijdragen 3 maand full insured in Thailand of andere landen te zijn ,je mag geen resident zijn in het land dat je bezoekt ....,dus waar Belgie al goed voor is he
Duidelijk.
]Thailand is nog steeds een goedkoop land 40 thai baht voor elec. A unit ...fles coca cola nu wel 31 baht...veel meer maar dit is al lang genoeg als antwoord vind ik :angel:
Toch bedankt voor de moeite. :thumbs:
Sol Invictus!
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 22 keer

Mijn frustratie van de dag.
Ivob die in bijna ieder topic iets moet posten.
Zou het niet goed zijn om hem zijn eigen sub forum te geven of userbase te veranderen in ivobase.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Blijkbaar kan je dan toch niet goed rekenen.
Er zijn veel meer topics waar ik niets in post en nooit iets in gepost heb dan wel.
Het is dus gewoon een verkeerde perceptie van de realiteit.
Maar als ik je er een plezier mee kan doen zal ik in dit topic ook niets meer posten. Kleine moeite.
Weer een topic om aan de lijst toe te voegen waar ik je niet stoor.
Hopelijk werd het dan alsnog je gelukkigste moment van de dag. :beerchug:
Sol Invictus!
Emile51
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 295 keer
Bedankt: 17 keer

Excellente opmerking!
Bedankt stevenvs.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1064 keer
Bedankt: 669 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

De discussie over te snel rijden afgesplitst naar https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=110&t=62835

Gelieve het hier over 'kleine' frustraties te houden en de grotere discussies elders te voeren...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Mortov Molotov
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 56 keer

Zopas mijn gehele DVD pack van The X-Files seasons 1-9 op mijn NAS gezet (zonder conversie).
Op de allerlaatste - ik herhaal: de allerlaatste - bonus DVD, met een documentaire erop over de X-files, blijkt er sprake te zijn van onherstelbare schade, waardoor die DVD als enige er niet bij kan.

Da's humoristisch en frustrerend tegelijk...
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend :wink:
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 91 keer
Provider

Ivo’s Place

Als budgetteren belangrijk is

Bwa waarom niet, maar hij zal toch met een pak centen moeten afkomen. Onze eigenste Boma. :banana:
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
Bedankt: 183 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Mortov Molotov schreef:Bonus DVD, met een documentaire erop over de X-files...
Als je de Docu: The X-Files: Implanted Memories (Documentary) bedoelt (en niet de bonus content die er per seizoen bijzit)
Hier kan je op youtube een back-up van downloaden... (1080P in mp4 met download tool) 8)
Greetz cyberbug

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”