Spaargids.be forum is gestopt

fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 378 keer
Bedankt: 177 keer
Provider
Te Koop forum

het viel me ook op dat de spaargids.be site zelf ook niet meer zo up-to-date blijkt. Om een voorbeeld te geven, zijnde gestart als een website die spaarrekeningen vergelijkt, is de nieuwste spaarrekening van BNP Paribas zelfs niet vermeld. Men zou toch verwachten dat dit hun core business is. Maar ik vrees dat hun core business vandaag eerder reclame maken is, niet zozeer eerlijke vergelijkingen maken dus.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 713 keer
Bedankt: 793 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Zo goed als al die vergelijkingen zijn geen vergelijkingen maar manieren om publiciteit te maken of commissies te innen. Sommigen zijn zelfs gebonden aan één partij waardoor je altijd bij hetzelfde resultaat uit komt. Spaargids is zo ook de weg kwijtgeraakt omdat hun onafhankelijkheid leed onder de belangen van de eigenaar. Een vergelijker moet objectief zijn. Het voorbeeld van de ziekenfondsen geeft al aan dat dit niet meer het geval was. Je bezoekers komen om te besparen, vandaar spaargids. Dan geef je eerst de goedkoopste optie en dan pas de betalende, hier probeert men de goedkoopste optie weg te moffelen.

Een ander voorbeeld is het aanbieden van content aan andere media, toevallig of niet vaak van dezelfde eigenaar. Zo trekt men volk naar de site in de waan dat ze objectief kunnen vergelijken. Het zijn gewoon clicks die geld opbrengen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Jovabe
Starter
Starter

Dat was mij ook al opgevallen.
Jarenlang gebruik gemaakt van de informatie van spaargids.be en nu kan ik het niet meer vertrouwen.

Is er een degelijk alternatief is de vraag.
Internet: EDPNet VDSL XL 100/40 via FRITZ!Box 7530 AX
Mobiel: Yoin Onbeperkt + 25GB
x0f
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 55 keer

Jovabe schreef: 3 maanden geledennu
De informatie op spaargids is al minstens sinds 27 april 2016 (overname door DPG) niet te vertrouwen. Ervoor weet ik niet maar ik vermoed dat er toen ook al geen liefdadigheidsinstelling achterzat...
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 263 keer
Provider

Ik kan u zeggen dat Spaargids wel zeker correct was qua vergelijken zo lang Brecht Coene er aan boord was tot vorig jaar. Ervoor met Kristof (en dan spreek ik al van heel wat jaren terug, want hij was de originele oprichter van de website) was dat ook het geval. Ik stel nu zelf met jullie ook vast dat het bijwerken een tijdje stil gelegen heeft en dat ik ook niet kan zeggen dat het op dit ogenblik 100% volledig is.

Spaargids is een sterk merk, maar vrees ook dat dit nu snel kan weg gaan...
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Mobile L 80GB

 iPhone 17 256GB|  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  MacBook Air M4 13" (2025) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2, 1x U6 Pro en 5x UAP-AC-PRO
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 713 keer
Bedankt: 793 keer
Provider
Te Koop forum

De vergelijking kan correct zijn voor alle andere ziekenfondsen behalve de goedkoopste optie, dat is dus eigenlijk niet geheel correct en tegen de originele doelstelling van Spaargids in.

Dat probleem is ook meermaals aan de beheerders duidelijk gemaakt al erg lang geleden. Ik weet niet wie toen de beheerder/eigenaar was maar het was ook een terugkerend onderwerp op het forum. Als bezoekers fouten of onvolledigheden opmerken in het forum kan men de info aanpassen. Als men dat niet doet dan kan men niet beweren dat de info correct is.

Nog erger is dat die onvolledige info verspreid werd via DPG-artikels wat je dan eigenlijk als een vorm van desinformatie/misleiding kan beschouwen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1175 keer
Bedankt: 759 keer
Provider
Te Koop forum

Off-topic gedeelte afgesplitst naar viewtopic.php?p=1059483
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Hey Telecom & Mobile Vikings -- Using Samsung S25 Ultra
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 263 keer
Provider

De kwaliteit van de overzichten zijn ook al niet meer gegarandeerd. De tarieven van bv Santander Bank zijn al een week geleden verhoogd, maar in de lijst van Spaargids staan nog de oude. Ook bij bankshopper staan gewoon foutieve tarieven (ze nemen de totale rente als getrouwheidspremie daar).

Ik hoop dat YouSave of iemand anders de echte goede draad terug kan oppikken om betrouwbare informatie te hebben van alle spaarproducten.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Mobile L 80GB

 iPhone 17 256GB|  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  MacBook Air M4 13" (2025) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2, 1x U6 Pro en 5x UAP-AC-PRO
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”