Al gelukt om je eigen modem te gebruiken / over te schakelen op single vlan?
-
edwin.d
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 34 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb Scarlet trio.
Heb pas een nieuwe BBox gekregen, maar maak een eigen PPPoe verbinding via mijn router.
Bij de omschakeling naar de systemen van Proximus heb ik vier dagen zonder internet en telefoon gezeten.
TV werkte die dagen wel.
Maar nu zou ik bij mijn mailboxen willen kunnen.
Dit moet ook via My Scarlet.
Of je raakt er niet op. Als het toch eens lukt, dan vind je de boxen niet terug.
Heb pas een nieuwe BBox gekregen, maar maak een eigen PPPoe verbinding via mijn router.
Bij de omschakeling naar de systemen van Proximus heb ik vier dagen zonder internet en telefoon gezeten.
TV werkte die dagen wel.
Maar nu zou ik bij mijn mailboxen willen kunnen.
Dit moet ook via My Scarlet.
Of je raakt er niet op. Als het toch eens lukt, dan vind je de boxen niet terug.
- Sinna
- Elite Poster

- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 350 keer
- Bedankt: 235 keer
- Contacteer:
Lukt het niet gewoon via webmail.proximus.be?
Ik surf zelf naar webmail.belgacom.net om mijn @belgacom.net-mailbox te bereiken. Die schakelt door naar webmail.proximus.be.
Ik heb zelf ook Scarlet Trio. Jij krijgt die optie voor eigen modem/uitrusting wél?
Ik surf zelf naar webmail.belgacom.net om mijn @belgacom.net-mailbox te bereiken. Die schakelt door naar webmail.proximus.be.
Ik heb zelf ook Scarlet Trio. Jij krijgt die optie voor eigen modem/uitrusting wél?
Computer(k)nul
-
edwin.d
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 34 keer
Webmail is geen probleem.
Dat lukt wel, al is dat ook een paar dagen moeilijk geweest.
Maar je mailboxen vind je nergens terug.
Ik heb nog een paar oude boxen in gebruik
Ik zie ook nergens de mogelijkheid om een eigen modem te installeren.
Maar ik gebruik PPPoe en dat lukt wel.
Al hadden ze een tijdje terug wel mijn paswoord aangepast zonder daar melding van te maken.
mvg
Dat lukt wel, al is dat ook een paar dagen moeilijk geweest.
Maar je mailboxen vind je nergens terug.
Ik heb nog een paar oude boxen in gebruik
Ik zie ook nergens de mogelijkheid om een eigen modem te installeren.
Maar ik gebruik PPPoe en dat lukt wel.
Al hadden ze een tijdje terug wel mijn paswoord aangepast zonder daar melding van te maken.
mvg
-
alfa_ajx732
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 8 keer
Hoe is de stand nu 9 maanden later?
Is er nu al iemand in geslaagd scarlet naar single vlan om te schakelen en de eigen FB 7590 aan te schakelen zonder bbox3
Is er nu al iemand in geslaagd scarlet naar single vlan om te schakelen en de eigen FB 7590 aan te schakelen zonder bbox3
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 08.20 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 2 x 3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
-
philippe_d
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 1016 keer
- Bedankt: 3808 keer
- Recent bedankt: 23 keer
Geen idee
Gezien ik geen Scarlet heb, en sedert een 6-tal maanden ook geen Proximus meer (over naar EDPNet Fiber), kan ik ook de juiste links niet geven
Theoretsich bevat de nieuwe Fritz!Box Firmwares de provider profielen, zoals gepubliceerd op de websites van de Providers (vrije modemkeuze).
Voor Scarlet is dat dus:
- hoe geraak ik op single VLAN?
- als het niet lukt (support voor IPTV), hoe kan ik terug naar triple VLAN?
Instellen single VLAN:
Single VLAN of Triple VLAN is gewoon een instelling (één vinkje ?) in het profiel van jouw lijn.
Een goed opgeleide Proximus Helpdesk medewerker zou dat in enkele seconden moeten kunnen fiksen.
Als zij het niet zelf kunnen, moet een 2de lijn (technische back-office) dat kunnen. Genoeg aandringen?
Sorry dat ik hierover niet veel zinniges kan zeggen (vandaar dat ik hier nog niet geantwoord heb
)
OPROEP AAN ALLE SCARLET KLANTEN
Is het bij iemand al gelukt om je eigen modem te gebruiken / over te schakelen op single vlan?
Werkt Proximus TV?
Gezien ik geen Scarlet heb, en sedert een 6-tal maanden ook geen Proximus meer (over naar EDPNet Fiber), kan ik ook de juiste links niet geven
Theoretsich bevat de nieuwe Fritz!Box Firmwares de provider profielen, zoals gepubliceerd op de websites van de Providers (vrije modemkeuze).
Voor Scarlet is dat dus:
- single VLAN.
- internet via VLAN-ID 20, zonder PPPoE (dus DHCP of ook soms IPoE genoemd).
- support voor Proximus TV).
- hoe geraak ik op single VLAN?
- als het niet lukt (support voor IPTV), hoe kan ik terug naar triple VLAN?
Instellen single VLAN:
- Scarlet klanten zouden deze link moeten volgen: https://www.scarlet.be/scarlet-support/ ... uiken.html
Op een bepaald ogenblik moet je dan inloggen op mijn Scarlet (gezien ik geen Scarlet klant ben, geraak ik hier niet verder). - Proximus klanten konden via Mijn Proximus ook een link volgen voor het gebruik van eigen toestellen, en via deze link hun lijn omzetten naar single VLAN.
Gezien ik geen PX klant meer ben, kan ik ook niet verder helpen of testen ... - Last but not least, het éénmalig aansluiten van een Proximus Internet Box zou de lijn automatisch op single VLAN zetten?
- geen idee of het terugplaatsen van de B-box3V de lijn terugzet naar triple VLAN (ik vrees van niet)?
- Voor zover ik mij herinner kunnen Proximus klanten (via My Proximus) hun lijn terug op triple VLAN zetten.
- Geen idee of dit via My Scarelt ook mogelijk is

Single VLAN of Triple VLAN is gewoon een instelling (één vinkje ?) in het profiel van jouw lijn.
Een goed opgeleide Proximus Helpdesk medewerker zou dat in enkele seconden moeten kunnen fiksen.
Als zij het niet zelf kunnen, moet een 2de lijn (technische back-office) dat kunnen. Genoeg aandringen?
Sorry dat ik hierover niet veel zinniges kan zeggen (vandaar dat ik hier nog niet geantwoord heb
OPROEP AAN ALLE SCARLET KLANTEN
Is het bij iemand al gelukt om je eigen modem te gebruiken / over te schakelen op single vlan?
Werkt Proximus TV?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- Joe de Mannen
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 530 keer
- Bedankt: 693 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Een paar maanden geleden had ik gekeken maar kon op mijn scarlet niks vinden. En omdat onduidelijk is of je terug kan of niet ben ik terughoudend.
Maar ik zal een van de dagen eens kijken, zit nu in het buitenland.
J.
Maar ik zal een van de dagen eens kijken, zit nu in het buitenland.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
guido4096
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 32 keer
Toen ik initieel had geprobeerd, was het geen probleem om terug te gaan naar triple vlan, gewoon de bbox3 eraan hangen. Sterker nog, zolang je de bbox3 eraan had hangen, dan kun je op Proximus wel op "single vlan" zetten, maar dat resette zich automatisch.
Met de fritz lukte het eraan lukte het wel om naar single vlan te gaan; maar uiteindelijk lukte het mij in single vlan niet om een betrouwbaar unifi usg er aan te koppelen zonder dubbele nat. Dus alles op triple vlan gehouden. Met sinds een paar maanden ook ipv6 dat fatsoenlijk werkt.
Als je usecase is om alleen een fritz eraan te hangen, denk ik dat je probleemloos naar single vlan kunt gaan.
Side note: mijn oude usg was oud, zoals de naam zegt, en ik denk dat ipv6 is gaan werken doordat ik een recente gateway heb gekocht
Met de fritz lukte het eraan lukte het wel om naar single vlan te gaan; maar uiteindelijk lukte het mij in single vlan niet om een betrouwbaar unifi usg er aan te koppelen zonder dubbele nat. Dus alles op triple vlan gehouden. Met sinds een paar maanden ook ipv6 dat fatsoenlijk werkt.
Als je usecase is om alleen een fritz eraan te hangen, denk ik dat je probleemloos naar single vlan kunt gaan.
Side note: mijn oude usg was oud, zoals de naam zegt, en ik denk dat ipv6 is gaan werken doordat ik een recente gateway heb gekocht
-
alfa_ajx732
- Plus Member

Dat lukt bij Scarlet niet!
Na inloggen met scarlet gegevens op 'My proximus' en andere apparatuur installeren kom ik op volgende pagina, maar bij punt 2 en 3 stopt het. Ik kan enkel een internet optie toevoegen maar geen 'Je eigen apparatuur installeren'.
https://www.proximus.be/support/nl/pers ... own_device Zou het kunnen dat dit enkel voor (echte)Proximus klanten geldt? Ik ga toch eens proberen bij Scarlet na te vragen ... maar heb mijn twijfels.
Update: Inderdaad, zonet Scarlet klantendienst gebeld ... het kon niet meer donderen in Keulen
Ik ga nog eens proberen via mail.
Laatst gewijzigd door alfa_ajx732 1 dag geleden, in totaal 1 gewijzigd.
- Sinna
- Elite Poster

- Contacteer:
Bij deze de ervaring van een Scarlet Trio-klant die verplicht overgezet is op fiber.philippe_d schreef: 2 dagen geleden OPROEP AAN ALLE SCARLET KLANTEN
Werkt Proximus TV?
Browsen naar Gebruik je eigen toestellen lukt.
Ik kan inloggen op MyScarlet en naar de pagina van mijn internetproduct navigeren, maar de knop Je eigen apparatuur installeren verschijnt daar niet.
- Gebruik je eigen toestellen: Ik wil mijn eigen hardware configureren
- Configureer je hardware: Hoe je eigen apparatuur aansluiten en registeren
- Hoe installeer je je eigen apparatuur:
- Log in op MyScarlet
- Ga naar de pagina van je internetproduct.
- Klik op Je eigen apparatuur installeren.
- Kies Je eigen modem registreren. Vul het serienummer van de modem in en sla op.
- Volg de instructies van de fabrikant om de nieuwe modem te installeren.
Dezelfde stappen ondernemen vanaf een MyProximus-omgeving (inloggen op MyProximus met dezelfde inloggegevens als voor MyScarlet) mislukt nog een stap eerder, want daar is het niet toegelaten om naar de pagina van mijn internetproduct te navigeren.
Ik heb hiervoor een tijdje geleden een aantal keer met de Scarlet-helpdesk aan de lijn gehangen en de uiterst vriendelijke medewerkster (ja, die bestaan!) gaf aan dat dit een 'tijdelijk' probleem was. Ze hebben me uiteindelijk een nieuw PPPoE-wachtwoord door de strot geramd en daarmee is de kous voor Scarlet af.
Het lijkt er dus inderdaad op dat Scarlet (Trio)-klanten in de kou blijven staan.
Ik wou nog even controleren of hetzelfde euvel speelt op een Scarlet Loco, maar die staat nog op VDSL.
Computer(k)nul
- Joe de Mannen
- Elite Poster

Ik had begrepen dat bij Scarlet eigen apparatuur alleen voor fiber was, maar ik kan me vergissen.
J.
Toegevoegd na 1 minuut 47 seconden:
J.
J.
Toegevoegd na 1 minuut 47 seconden:
Dat heb ik helemaal niet gezegd
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
philippe_d
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 1016 keer
- Bedankt: 3808 keer
- Recent bedankt: 23 keer
Eigen apparatuur geldt voor alles (VDSL2, Kabel, Fiber).
Maar voor Fiber (en Kabel) moet jouw modem eerst geregistreerd worden.
Voor VDSL2 is geen registratie nodig, maar de "whitelist" is afgeschaft.
Maar voor Fiber (en Kabel) moet jouw modem eerst geregistreerd worden.
Voor VDSL2 is geen registratie nodig, maar de "whitelist" is afgeschaft.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
- Joe de Mannen
- Elite Poster

Dus als je VDSL klant bent klopt de 'procedure' niet... alleen is het blijkbaar nog niemand gelukt om alles werkend te krijgen.
J.
J.
- Sinna
- Elite Poster

- Contacteer:
Op VDSL kan je al langer je eigen modem gebruiken zolang je maar je PPPoE- (en SIP-) gegevens hebt.
Op Fiber en coax is registratie inderdaad nodig.
Op Fiber en coax is registratie inderdaad nodig.
Computer(k)nul
-
alfa_ajx732
- Plus Member

Is juist maar niet voor Tv decoder V5C. Die werken enkel op Bbox3. FB7590 dan achter Bbox3.Sinna schreef: 1 dag geleden Op VDSL kan je al langer je eigen modem gebruiken zolang je maar je PPPoE- (en SIP-) gegevens hebt.
Als 'Single VLAN' kan ingesteld worden kan de Bbox3 weg en de TV decoders terug aan FB7590.
- Sinna
- Elite Poster

- Contacteer:
Inderdaad. Da's trouwens hoe het hier thuis draait: de decoder en de Fritz!Box aan de BBox3 en de rest van het netwerk achter de Fritz!
Ik vraag me wel af of dat op VDSL niet eenvoudiger zou kunnen, zeker sinds Fritz!OS 8.x, maar kan dat niet meer testen (verplicht over op fiber).
Ik vraag me wel af of dat op VDSL niet eenvoudiger zou kunnen, zeker sinds Fritz!OS 8.x, maar kan dat niet meer testen (verplicht over op fiber).
Computer(k)nul