Update: reactie van klantendienst is binnen:
- Activatiekost van 29 euro blijft verschuldigd omdat mijn inschrijving volgens hen niet overeenkomt met een nieuwe inschrijving via de website, maar met een overdracht van bestaande diensten van Proximus naar Scarlet.
In dit kader zijn de gratis activerings- en installatiekosten uitsluitend van toepassing op nieuwe bestellingen.
Overdrachten van diensten komen dus niet in aanmerking voor deze kosteloosheid, waardoor de aangerekende kosten verschuldigd blijven.
Op zich hebben ze wel een punt doordat ze het merk Scarlet steeds meer integreren binnen Proximus nv.
Alle documenten, communicatie enzo komt van Proximus nv, mijn klantnr. is hetzelfde gebleven dus op zich ben ik geen nieuwe klant, voor hen ben ik gewoon gewisseld van pakket als het ware.
- voor de WiFi-booster kreeg ik een standaardbevestiging in Scarlet-kleuren dat de huur werd opgezegd met een retourlabel bij, het aangerekende huurbedrag zal gecrediteerd worden.
In MyScarlet zijn er geen aanvragen te zien, in MyProximus staat deze terugzending afgevinkt bij de openstaande aanvragen met vermelding dat ik het materiaal voor eind augustus terugstuurde.
Mijn factuur is al gezakt van 84 naar 49 euro deze maand (met verrekening van Proximus-periode), dus van die activatiekost zal ik niet meer wakker liggen.
Ook hier: de factuur is gewoon identiek als mijn vorige Proximus-factuur van juni qua opmaak/layout, deze draagt ook gewoon het Proximus-logo.
Mijn pakket noemt nu gewoon Scarlet Trio i.p.v. Familus.
Nu nog een maandje afwachten of ze geen vergoeding gaan aanrekenen voor een toestel die ik niet terugstuur