Sleepvermogen Passat Variant 2015
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 156 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Dat bvb:
-er relatief kleine/goedkope wagens hoger op de lijst staan dan verwacht.
-Dat bedrijven ook bezig zijn met het mobiliteitsbudget en niet alleen met wagens (dat er hopelijk dringend eens komt).
Helaas minder verbazend:
-is het aandeel diesels: 80,6%
-het blijven kijken naar co² als het walhalla van milieu-indicator ipv te kijken naar gehele milieuvervuiling (fijn stof, nox, productie/recyclagekost,...)
-er relatief kleine/goedkope wagens hoger op de lijst staan dan verwacht.
-Dat bedrijven ook bezig zijn met het mobiliteitsbudget en niet alleen met wagens (dat er hopelijk dringend eens komt).
Helaas minder verbazend:
-is het aandeel diesels: 80,6%
-het blijven kijken naar co² als het walhalla van milieu-indicator ipv te kijken naar gehele milieuvervuiling (fijn stof, nox, productie/recyclagekost,...)
- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
Mja, het is meestal zo hoor... Voor de vorige (toen ik voor de Superb gekozen heb) wou ik eigenlijk een Lexus ct200h - hybride dus. Maar het mocht niet, wegens een benzine. 't Moest een diesel zijn. 't Is dan maar een Superb met 120gr CO2 uitstoot geworden.
Anyway, we wijken af... Ik heb al een paar keer een dubbelas ongeremde aanhangwagen achter de 150pk Octavia gehad - beestje geeft geen krimp hoor. 'k Moet wel toegeven dat ik een Skoda-fan ben
Anyway, we wijken af... Ik heb al een paar keer een dubbelas ongeremde aanhangwagen achter de 150pk Octavia gehad - beestje geeft geen krimp hoor. 'k Moet wel toegeven dat ik een Skoda-fan ben

- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1199 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Voor het budget van de Mondeo Clipper Business+ kan ik ook een Octavia Combi met toeters en bellen pakken.
Wat er nog overblijft van mijn budget, daar kan ik dan eens goed van feesten
Die nieuwe Octavia is ook ongelooflijk scherp afgelijnd, heel mooi...
Wat er nog overblijft van mijn budget, daar kan ik dan eens goed van feesten

Die nieuwe Octavia is ook ongelooflijk scherp afgelijnd, heel mooi...
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 157 keer
Volledig Offtopic, maar toch.. Geen aanval op niemand, gewoon een vaststelling van de droevige kwaliteit van autobouwers, interieur gericht dan..
Beetje overdreven, maar.. Elk jaar opnieuw gaan mijn ogen toch open van de binnenkant van de wagens tegenwoordig. Nergens zit nog een gelijke lijn van afwerking en overeenkomsten aan de binnenkant van de auto van 1 merk (buiten BMW en een klein beetje Audi). Het is een allegaartje van futuristische zaken door elkaar, zonder de lijn door te trekken. Als je dan nog een wat naderbij alles gaat bekijken, dan kan je bij 60% de armsteun/middenconsole gewoon bewegen. Bij Peugeot bv kunt ge ze bijna mee naar huis nemen.
En dan zeggen we nog niets over de displays van bv de radio of GPS, dat is pas echt van 10j geleden bij sommige, of het rammelen van zaken...
Dat is gewoon erg om dan zoveel geld aan te geven.
Diegene die de kroon spant is een Citroën DS5, dat bakske kost met iets of wat opties al snel +45k!!!!! Ik heb nu al 2j op rij aan de verkopers gevraagd hoe ze die prijs kunnen verantwoorden tov bv een BMW 5 serie, die bijna evenveel kost en waarom ik dan in godsnaam voor een Citroën zou kiezen. Niemand kan me hierop antwoorden.
Op de 2e plaats komt zo een Peugeot 508sw, die staat daar ook aan +50k. Ongelooflijk, want heel die bak rammelt zonder dat hij nog moet rijden. Triest..
Maar van binnen wel een VW van 4 jaar geleden en een Audi van 8 jaar terug..heist_175 schreef:Die nieuwe Octavia is ook ongelooflijk scherp afgelijnd, heel mooi...
Beetje overdreven, maar.. Elk jaar opnieuw gaan mijn ogen toch open van de binnenkant van de wagens tegenwoordig. Nergens zit nog een gelijke lijn van afwerking en overeenkomsten aan de binnenkant van de auto van 1 merk (buiten BMW en een klein beetje Audi). Het is een allegaartje van futuristische zaken door elkaar, zonder de lijn door te trekken. Als je dan nog een wat naderbij alles gaat bekijken, dan kan je bij 60% de armsteun/middenconsole gewoon bewegen. Bij Peugeot bv kunt ge ze bijna mee naar huis nemen.
En dan zeggen we nog niets over de displays van bv de radio of GPS, dat is pas echt van 10j geleden bij sommige, of het rammelen van zaken...
Dat is gewoon erg om dan zoveel geld aan te geven.
Diegene die de kroon spant is een Citroën DS5, dat bakske kost met iets of wat opties al snel +45k!!!!! Ik heb nu al 2j op rij aan de verkopers gevraagd hoe ze die prijs kunnen verantwoorden tov bv een BMW 5 serie, die bijna evenveel kost en waarom ik dan in godsnaam voor een Citroën zou kiezen. Niemand kan me hierop antwoorden.
Op de 2e plaats komt zo een Peugeot 508sw, die staat daar ook aan +50k. Ongelooflijk, want heel die bak rammelt zonder dat hij nog moet rijden. Triest..
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 685 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Er zijn misschien wel mensen die net die wagens wel mooi en hun geld waard vinden. Smaken verschillen nu éénmaal.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Wat de lijst v/d bedrijfswagens betreft,de meesten kiezen dan een duur Europees merk,gewoon omdat deze de meeste restwaarde hebben(BMW,Mercedes,Audi,VW).
Ik ben dan ook ten zeerste verbaasd dat ineens daar Fiat bij komt kijken,gewoon omdat zijn restwaarde na 4 jaar aanzienlijk minder is.
Ook wil ik hier even opmerken dat er geen Japanse wagens bij zijn,en die staan ook wel bekend om hun degelijkheid,en mooie garantievoorwaarden,altijd beter dan de vooropgestelde Europese,met 2 jaar garantie.
Ik ben dan ook ten zeerste verbaasd dat ineens daar Fiat bij komt kijken,gewoon omdat zijn restwaarde na 4 jaar aanzienlijk minder is.
Ook wil ik hier even opmerken dat er geen Japanse wagens bij zijn,en die staan ook wel bekend om hun degelijkheid,en mooie garantievoorwaarden,altijd beter dan de vooropgestelde Europese,met 2 jaar garantie.
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
Logisch, anders peuzelt Skoda helemaal het segment van VW op (Audi zal nog wel buiten schot blijven, wegens het "premium" imago).Dafke schreef:Maar van binnen wel een VW van 4 jaar geleden en een Audi van 8 jaar terug..
Ik heb 4 jaar met een Superb gereden en ik moet zeggen: fijnste wagen waarmee ik al rond heb gereden (en ik rij momenteel met een Merc...). Interieur zeker OK te noemen, al mis je inderdaad de fijnere afwerking. Ik zou absoluut niet twijfelen om opnieuw Skoda te nemen...
ooh. shiny.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Dat is uiteindelijk wat de leaseprijs bepaalt: het verschil tussen aankoop- en restwaarde. En dat kan snel veranderen, zo was er een paar jaar terug een nieuw model Renault Espace dat plots in onze op één na laagste wagencategorie paste omdat dat ding:
1. nieuw was
2. goede recenties had gekregen.
Na een paar maanden was het plots gedaan, er was één of andere roadtest verschenen waar die wagen niet goed, zelfs slecht uitkwam, bye bye restwaarde en dus 'lage' leasingprijs.
Opties zijn ook iets raar, een lederen interieur op een BMW maakt wel verschil in de restwaarde en dus leasingprijs, in een VW maakt het schijnbaar zo goed als geen verschil en is het dus een zuivere kost voor de leasing.
J.
1. nieuw was
Na een paar maanden was het plots gedaan, er was één of andere roadtest verschenen waar die wagen niet goed, zelfs slecht uitkwam, bye bye restwaarde en dus 'lage' leasingprijs.
Opties zijn ook iets raar, een lederen interieur op een BMW maakt wel verschil in de restwaarde en dus leasingprijs, in een VW maakt het schijnbaar zo goed als geen verschil en is het dus een zuivere kost voor de leasing.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- heist_175
- Moderator
Ik heb een jaar of 5 geleden een Octavia Combi gepakt, en mijn schoonvader had een jaar voordien een nieuwe Passat Variant gepakt.
Op enkele opties na (bv 230V) was dat echt wel gelijk(w)aardig: zelfde GPS, zelfde motor, ...
Alleen was zijn Passat een pak duurder
.
Ik heb dus niet de indruk dat je met een Octavia een 4jaar oude VW koopt, eerder een splinternieuwe auto, met technologie die zich eerst heeft mogen bewijzen bij Audi/VW. Alle kinderziektes zijn er dus al lang uit.
Tegenwoordig zijn er ook in het C-segment vlot 6-8" GPS'en te krijgen. Dat de aansturing daarvan beter kan, zal ik niet ontkennen, maar of VW/Audi dat beter doen dan Skoda? Misschien zijn mijn verwachten ook niet zo hoog. Een GPS moet mij de weg van A naar B tonen, verkeersinformatie geven en liefst waar ik kan tanken ook. Verder?
Op enkele opties na (bv 230V) was dat echt wel gelijk(w)aardig: zelfde GPS, zelfde motor, ...
Alleen was zijn Passat een pak duurder

Ik heb dus niet de indruk dat je met een Octavia een 4jaar oude VW koopt, eerder een splinternieuwe auto, met technologie die zich eerst heeft mogen bewijzen bij Audi/VW. Alle kinderziektes zijn er dus al lang uit.
Tegenwoordig zijn er ook in het C-segment vlot 6-8" GPS'en te krijgen. Dat de aansturing daarvan beter kan, zal ik niet ontkennen, maar of VW/Audi dat beter doen dan Skoda? Misschien zijn mijn verwachten ook niet zo hoog. Een GPS moet mij de weg van A naar B tonen, verkeersinformatie geven en liefst waar ik kan tanken ook. Verder?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 223 keer
Probleem bij de Espace destijds was dat deze plots zonder reden stilvielen in 2de versnelling bij het nemen van een bocht of het achteruit rijden... stuurslot op, motor af ... onveilig tot en met!Joe de Mannen schreef:Dat is uiteindelijk wat de leaseprijs bepaalt: het verschil tussen aankoop- en restwaarde. En dat kan snel veranderen, zo was er een paar jaar terug een nieuw model Renault Espace dat plots in onze op één na laagste wagencategorie paste omdat dat ding:
1. nieuw was
Airbags die in alarm gingen, problemen met de automatische handrem, display die wegvalt (en dus geen indicatie meer van snelheid etc)
Ik was niet de enige met die problemen en verschilllende leasingmaatschappijen hebben toen meteen nieuwe bestellingen geweigerd omwille van de onbetrouwbaarheid!
Jammer, want was op zich wel een leuke auto (ruimte, 1 vd beste zetels tot nog toe)
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Ik had ergens gelezen dat ze niet meedoen aan het spelletje om-het-meest-korting-geven zoals de duurdere merken doen. Als je bij het juiste bedrijf werkt kan je 20% korting krijgen op een BMW, en als zij dat ook zouden doen blijft er bijna niets meer over van de marge.
- Dafke
- Elite Poster
Ge moest is weten wat de marge is op de verkoopsprijs van een auto (niet leasing é)...!!
En kortingen van 20% zijn enkel bij serieuze afname. Doorsnee korting BMW tegenwoordig is maar "9%".
Verder is de huidige restwaarde van een BMW veel minder dan vroeger! Verschillende kameraden die aan het "shoppen" zijn voor een wagen, waar BMW telkens het minst sterk in leasing uit komt.
En kortingen van 20% zijn enkel bij serieuze afname. Doorsnee korting BMW tegenwoordig is maar "9%".
Verder is de huidige restwaarde van een BMW veel minder dan vroeger! Verschillende kameraden die aan het "shoppen" zijn voor een wagen, waar BMW telkens het minst sterk in leasing uit komt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 66 keer
Korting bij Mercedes/BMW/VW is afhankelijk van jaarlijkse afname van wagens in leasing, fleetconventies
, hoe het met andere merken is weet ik niet.

- Joe de Mannen
- Elite Poster
Ik heb één keer een ford gehad als leasingbak en dat dus nooit meer. Dus ik weet hoe het komtFunkStar schreef:Niemand gemerkt dat er geen enkele Ford in de top 20 zit? Iemand een idee hoe dat komt?

-
- Moderator
Hier een Ford Kuga AWD full option gehad in leasing, de BESTE wagen die ik ooit gehad heb! NOOIT maar dan ook NOOIT problemen mee gehad. Buiten onderhoud is deze nooit naar de garage moeten gaan... de anderen daarentegen!
Bad / good luck zeker?
In volgorde van betrouwbaardheid (persoonlijke ervaring)
Ford Kuga AWD
Volvo V70
Audi A6 avant
Ford Galaxy
Audi A4 avant
BMW 5 touring
....
Renault Espace
Bad / good luck zeker?
In volgorde van betrouwbaardheid (persoonlijke ervaring)
Ford Kuga AWD
Volvo V70
Audi A6 avant
Ford Galaxy
Audi A4 avant
BMW 5 touring
....
Renault Espace
- heist_175
- Moderator
Mijn vorige leasebak was een Ford Focus Clipper, reed ongelooflijk zalig. Nooit problemen mee gehad.
Ik heb meteen terug een Ford Focus Clipper genomen (model 2012) en ook die reed heerlijk en ook nooit zever mee gehad.
@kortingen
Bij BMW krijgen we 33% korting, maar zelfs dat kan me niet overtuigen.
Bij de Focus waar ik nu mee rijdt, kregen we 28% korting, de standaard korting die wij bij Ford krijgen is 22%.
En dat zijn zeker niet de maxima, bij een grootbank die iedereen kent krijg je nog meer korting...
Ik heb meteen terug een Ford Focus Clipper genomen (model 2012) en ook die reed heerlijk en ook nooit zever mee gehad.
@kortingen
Bij de Focus waar ik nu mee rijdt, kregen we 28% korting, de standaard korting die wij bij Ford krijgen is 22%.
En dat zijn zeker niet de maxima, bij een grootbank die iedereen kent krijg je nog meer korting...
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Ik wil als men volgende gewoon ene dat comfortabel is, in men huidige heb ik zere knieën na een week. Ik hoor veel goeds van Volvo V40 en V60 op dat vlak. Zetels met goede steun en beenruimte.
Van BMW 1 spreek ik alvast uit ervaring op dat vlak: nooit meer.
Van BMW 1 spreek ik alvast uit ervaring op dat vlak: nooit meer.
- Dafke
- Elite Poster
Ik heb de BMW F10 (5 serie) en mijn vrouw de Volvo V60.
Je moet wel appel met appel vergelijken. Opties op beide wagens bijna hetzelfde. Een kale 1 serie of 3 of 5 zal niemand echt aanspreken.
Beide automaat, beide 6 pitters met evenveel PK's.
De BMW rijdt gewoon veel soepeler, comfortabeler, vinniger dan de V60. MAAR, de V60 rijdt ook super!
Enkel zijn het dan de details die gaan spelen. De GPS is een ramp in de Volvo, net als het RDS systeem, STUBRU kraakt van half Boutersem tot half Haasrode, of je moet manueel beginnen switchen, dan vindt hij em wel. In de beamer geen enkel probleem.
Spraakherkenning in de Volvo, da's ook om te huilen. Je bent een uur verder eer er iemand gebeld is. In de beamer enkel de naam zeggen en je bent al een het bellen, net als bij de navigatie.
De automaat is ook beter in de beamer, al is de volvo niet slecht!
Trouwens, de vrouw is aan het uitkijken voor de volgende en het zal de XC60 worden. Testritje gedaan en dat ding rijdt ook prima! Met update van Navi en de boite.. dus ik ben hoopvol!
Maar.. als je echt van autorijden houdt, en niet enkel het wil bekijken als een transportmiddel van a naar b, dan steekt er gewoon een pak meer gevoel in die 5 serie dan in de volvo. Enkel al de achterwielaandrijving.
Je moet wel appel met appel vergelijken. Opties op beide wagens bijna hetzelfde. Een kale 1 serie of 3 of 5 zal niemand echt aanspreken.
De BMW rijdt gewoon veel soepeler, comfortabeler, vinniger dan de V60. MAAR, de V60 rijdt ook super!
Enkel zijn het dan de details die gaan spelen. De GPS is een ramp in de Volvo, net als het RDS systeem, STUBRU kraakt van half Boutersem tot half Haasrode, of je moet manueel beginnen switchen, dan vindt hij em wel. In de beamer geen enkel probleem.
Spraakherkenning in de Volvo, da's ook om te huilen. Je bent een uur verder eer er iemand gebeld is. In de beamer enkel de naam zeggen en je bent al een het bellen, net als bij de navigatie.
Trouwens, de vrouw is aan het uitkijken voor de volgende en het zal de XC60 worden. Testritje gedaan en dat ding rijdt ook prima! Met update van Navi en de boite.. dus ik ben hoopvol!
Maar.. als je echt van autorijden houdt, en niet enkel het wil bekijken als een transportmiddel van a naar b, dan steekt er gewoon een pak meer gevoel in die 5 serie dan in de volvo. Enkel al de achterwielaandrijving.
- heist_175
- Moderator
Heb je die optielijsten bij Volvo al eens bekeken?
Wat een gigantische lijst...
Idem Audi.
Bij een Mondeo Business heb je nog 10-15 opties, de rest zit er al standaard in.
Wat een gigantische lijst...
Idem Audi.
Bij een Mondeo Business heb je nog 10-15 opties, de rest zit er al standaard in.
- MClaeys
- Elite Poster
De V60 zit in de lijn van de BMW3, niet de 5. het zal nog wel wat jaren duren voor ik voor een 5 ga kunnen gaanDafke schreef:Ik heb de BMW F10 (5 serie) en mijn vrouw de Volvo V60.

- Kenw00t
- Elite Poster
Enlighten me.Dafke schreef:Ge moest is weten wat de marge is op de verkoopsprijs van een auto (niet leasing é)...!!

Vandaar dat je bij het juiste bedrijf moet werken, hoe groter en hoe meer afname, hoe beter dus...Dafke schreef:En kortingen van 20% zijn enkel bij serieuze afname. Doorsnee korting BMW tegenwoordig is maar "9%".
Dat is ook wel buiten proportie, of toch heel ver van alles wat ik tot nu toe gezien en gehoord heb bij BMW. Kan je een voorbeeld geven? Desnoods via PB.heist_175 schreef:@kortingen

Kan je hier even verder op ingaan? Ik ben een F20 Facelift aan het configgen...MClaeys schreef:Van BMW 1 spreek ik alvast uit ervaring op dat vlak: nooit meer.
Vermoedelijk rij je met een aanloopwagen? Ik kan me moeilijk inbeelden dat je jezelf zoiets zou aandoen zonder proefrit.
-
- Elite Poster
De ingebouwde Navi van de beamer vind ik nu ook geen topper, toch de Business nietDafke schreef:Ik heb de BMW F10 (5 serie) en mijn vrouw de Volvo V60.

-
- Moderator
Kortingen lijken me wel te kloppen als ik hier de aanvragen zie voorbijkomen ter goedkeuring (multinational)Kenw00t schreef:Dat is ook wel buiten proportie, of toch heel ver van alles wat ik tot nu toe gezien en gehoord heb bij BMW. Kan je een voorbeeld geven? Desnoods via PB.heist_175 schreef:@kortingen
En dat zijn zeker niet de maxima, bij een grootbank die iedereen kent krijg je nog meer korting...![]()
Ik kreeg zelfs nog een bijkomende extra korting omdat het mijn 4de BMW in leasing was (en daar waren er 3 zelfs niet van in Belgie geleased)
Zo kon er hier puur budgettair gesproken zelfs een 5-reeks genomen worden voor mensen die 'recht' hadden op een BMW3-reeks als je wat wist te spelen met opties, einde reeks, etc... maar die geraakten uiteindelijk om andere redenen niet goedgekeurd
Je hebt dus de standaard fleet korting (kan verschillen van model tot model), daarbovenop hebben de grote fleetklanten(multinationals etc) een bijkomende korting bij zowat alle grote merken.
Frequente BMW rijders krijgen daarbovenop nog eens een extra korting vanuit BMW zelf.
En daar is BMW volgens mijn ervaring momenteel de enige die daar een extraatje voorziet.
- MClaeys
- Elite Poster
Op mijn vorige job was er geen keuze, het was gewoon BMW 116D waar je mee reed. Ik ben nogal groot en het is nogal een lage wagen dus in en uitstappen was al onpraktisch. De zetel was goed voor korte ritten (in mijn geval viel de afstand toen nog goed mee), maar eens een midweek naar Duitsland gegaan naar de Moezel. Zelfs met regelmatige pauzes was ik gewoon geradbraakt tegen dat ik toekwam. Iets wat ik het jaar ervoor met men 15 jaar oude Ford niet had, die zetels zijn comfortabeler.Kenw00t schreef:Kan je hier even verder op ingaan? Ik ben een F20 Facelift aan het configgen...MClaeys schreef:Van BMW 1 spreek ik alvast uit ervaring op dat vlak: nooit meer.
Vermoedelijk rij je met een aanloopwagen? Ik kan me moeilijk inbeelden dat je jezelf zoiets zou aandoen zonder proefrit.
Sportzetels zouden bij BMW een enorme vooruitgang zijn hoor ik veel zeggen maar die keuze had ik toen niet, en een beetje raar dat je bij zo een merk moet gaan betalen voor dat basiscomfort

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Het is algemeen bekend dat de standaard zetels bij BMW ondermaats zijn. De eerste optie die je moet aanvinken zijn sportzetels, dat is dag en nacht verschil. En ja, dat is nog steeds het geval met de F30.MClaeys schreef:Sportzetels zouden bij BMW een enorme vooruitgang zijn hoor ik veel zeggen maar die keuze had ik toen niet, en een beetje raar dat je bij zo een merk moet gaan betalen voor dat basiscomfort. Dit was de reeks van 2012 btw, met de nieuwere is het misschien al beter. Al heb ik laatst in de 3 gezeten en daar was ik ook niet van onder de indruk
.
Dat is ook zo met de standaard GPS (business, zoals eerder aangehaald; de professional is echt wel goed). En met de basis motoren. Men maakt de basisversie zo kaal, om toch nog wat acceptabel qua prijs te zijn. Maar als een BMW nét binnen je budget valt, is het geen goede keuze. Maar veel mensen willen dan toch de BMW hebben, en dan valt het tegen.
PS. Misschien beter van dit topic af te splitsen?
Laatst gewijzigd door Edward Valckx 19 feb 2015, 11:25, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Als je weet dat ze aan bedrijven kortingen kunnen geven van dik 20% (en volgens hiest_175 zelfs tot 33%) dan lijkt het me duidelijk wat de marge is die ze minimaal hebben (want ook aan leasing wagens verdienen ze nog al blijkt dat niet echt veel te zijn).Kenw00t schreef:Enlighten me.![]()
Keuze is smaak hé... ik rij al ongeveer 20 jaar BMW dus ik ben er wel tevreden van.heist_175 schreef:Bij BMW krijgen we 33% korting, maar zelfs dat kan me niet overtuigen.
Je korting lijkt me wel enorm hoog... ik weet niet meer exact hoeveel het bij ons was (en we hebben enkele honderden wagens rondrijden) maar zeker niet boven de 30%
Ik heb de Business Professional Navigatie en ben er uiterst tevreden over... ik hoor collega's veel meer klagen van Volvo en Mercedes (afschuwelijke gesproken instructies trouwens).MichelJ schreef:De ingebouwde Navi van de beamer vind ik nu ook geen topper, toch de Business niet, en al zeker niet voor het geld dat je het kost
Hier hangt het natuurlijk af hoe je bedrijf daarmee omgaat en of jij daarvan kan profiteren. Bij ons heb je hier totaal geen voordeel van (op zich begrijpelijk aangezien je dan gaat discrimineren), ook niet van de typische kortingen bij het Autosalon ed.axs schreef:Frequente BMW rijders krijgen daarbovenop nog eens een extra korting vanuit BMW zelf.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
De tijd dat het enkel een GPS was, is al lang voorbij. Tegenwoordig zijn het hele multimediasystemen (DAB, DVD speler, mp3, ...), inclusief Internetverbinding, soms zelfs met apps, je doet er de instellingen van je wagen mee, enz.heist_175 schreef:Misschien zijn mijn verwachten ook niet zo hoog. Een GPS moet mij de weg van A naar B tonen, verkeersinformatie geven en liefst waar ik kan tanken ook. Verder?
-
- Moderator
Autosalon kortingen en promoties worden hier ook niet in aanmerking genomen en zijn meestal ook niet combineerbaar in fleet.
De frequent driver korting van BMW kunnen/konden we echter wel verwerken in ons fleetvoorstel. Nu ondertussen wel 4-5 jaar geleden, dus weet niet of het nu ook nog gaat / bestaande is.
De frequent driver korting van BMW kunnen/konden we echter wel verwerken in ons fleetvoorstel. Nu ondertussen wel 4-5 jaar geleden, dus weet niet of het nu ook nog gaat / bestaande is.
-
- Elite Poster
Edward Valckx schreef:Het is algemeen bekend dat de standaard zetels bij BMW ondermaats zijn. De eerste optie die je moet aanvinken zijn sportzetels, dat is dag en nacht verschil. En ja, dat is nog steeds het geval met de F30.MClaeys schreef:Sportzetels zouden bij BMW een enorme vooruitgang zijn hoor ik veel zeggen maar die keuze had ik toen niet, en een beetje raar dat je bij zo een merk moet gaan betalen voor dat basiscomfort. Dit was de reeks van 2012 btw, met de nieuwere is het misschien al beter. Al heb ik laatst in de 3 gezeten en daar was ik ook niet van onder de indruk
.
Dat is ook zo met de standaard GPS (business, zoals eerder aangehaald; de professional is echt wel goed). En met de basis motoren. Men maakt de basisversie zo kaal, om toch nog wat acceptabel qua prijs te zijn. Maar als een BMW nét binnen je budget valt, is het geen goede keuze. Maar veel mensen willen dan toch de BMW hebben, en dan valt het tegen.
PS. Misschien beter van dit topic af te splitsen?
Basis is inderdaad niet veel soeps, maar heb toch een 3GT basis genomen ter vervanging van de Passat Variant. Zeer ruim van binnen, qua laadruimte misschien iets kleiner(vooral anders). Comfort zeker niet onder voor de Passat, en slechter dan de Passat ziet hem er niet uit. Uiteraard zijn er verschillen tussen de 2, voor en tegen. Heb liever de DSG dan de Steptronic, het 220V stopcontact(hoewel dat dat nu ook niet meer standaard is in de Passat?) bv, motoren even sterk maar toch vind ik de BMW iets soepeler. Sportiever rijgedrag? Niet echt, ik rij met beide even vlot.

Dat is nu eenmaal het voordeel van leasing, binnen 4 jaar kan ik weer wat anders proberen, ik ben niet op zoek naar de heilige graal van autorijden

- MClaeys
- Elite Poster
Dat is mijn punt ook en de afweging die ik dan maakEdward Valckx schreef:Het is algemeen bekend dat de standaard zetels bij BMW ondermaats zijn. De eerste optie die je moet aanvinken zijn sportzetels, dat is dag en nacht verschil. En ja, dat is nog steeds het geval met de F30.MClaeys schreef:Sportzetels zouden bij BMW een enorme vooruitgang zijn hoor ik veel zeggen maar die keuze had ik toen niet, en een beetje raar dat je bij zo een merk moet gaan betalen voor dat basiscomfort. Dit was de reeks van 2012 btw, met de nieuwere is het misschien al beter. Al heb ik laatst in de 3 gezeten en daar was ik ook niet van onder de indruk
.

- Kenw00t
- Elite Poster
En nu snap je meteen waarom er zoveel kale 116D's met wieldoppen rondrijden: voor de badge op de motorkap! IT-bedrijven gebruiken de 1-reeks soms ook als lokaas om pas afgestudeerden aan te werven. Die beklagen zich dat achteraf wel dat het dan een kaal model was.MClaeys schreef:Op mijn vorige job was er geen keuze, het was gewoon BMW 116D waar je mee reed.

Naar wat ik vernomen heb zou dat iets psychologisch zijn: niemand wil namelijk met een standaarduitrusting rondrijden, en dus moet je opties uitvinden die eigenlijk standaard zouden moeten zijn. Waarom denk je dat ze een 114D ingevoerd hebben... niemand vraagt ernaar, maar zo zijn de meeste toch al blij dat ze kunnen zeggen dat ze een zwaardere motor hebben kunnen kiezen dan de standaard.MClaeys schreef:Sportzetels zouden bij BMW een enorme vooruitgang zijn hoor ik veel zeggen maar die keuze had ik toen niet, en een beetje raar dat je bij zo een merk moet gaan betalen voor dat basiscomfort.
Verder ben ik trouwens van mening dat je bij elk merk en model zeker 5000 a 10000 euro (catalogusprijs) extra mag voorzien aan opties als je comfort wil. Liever een kleiner model full-option, dan een grote wagen zo goed als kaal.
- MClaeys
- Elite Poster
Lokmiddel? Ik was blij dat ik eindelijk een job had. Voor men contract tekenen wist ik dit niet eens en een job laten afhangen van de wagen zou gewoon dom zijn en zou ik nooit doenKenw00t schreef:En nu snap je meteen waarom er zoveel kale 116D's met wieldoppen rondrijden: voor de badge op de motorkap! IT-bedrijven gebruiken de 1-reeks soms ook als lokaas om pas afgestudeerden aan te werven. Die beklagen zich dat achteraf wel dat het dan een kaal model was.MClaeys schreef:Op mijn vorige job was er geen keuze, het was gewoon BMW 116D waar je mee reed..

Wat niet wil zeggen dat het slechte wagens zijn, op de zetel na reed dat goed.
- Kenw00t
- Elite Poster
Het was algemeen en zeker niet persoonlijk bedoeld hoor.
Maar er lopen er zeker rond die zich daardoor laten verleiden. Ben ooit eens als alumni uitgenodigd op de hogeschool om te getuigen over het werkleven. Er waren studenten die gewoon wilden weten welk bedrijf welke wagen gaf aan de juniors zodat ze hun top 5 konden maken. Dat was blijkbaar de prioriteit voor die mannen.

Maar er lopen er zeker rond die zich daardoor laten verleiden. Ben ooit eens als alumni uitgenodigd op de hogeschool om te getuigen over het werkleven. Er waren studenten die gewoon wilden weten welk bedrijf welke wagen gaf aan de juniors zodat ze hun top 5 konden maken. Dat was blijkbaar de prioriteit voor die mannen.
- heist_175
- Moderator
@ psychologie opties
Als ik naar Volvo of Audi kijk, heb ik al geen zin meer. Zo veel opties
.
Een Ford Business of een Octavia Elegance, dan zit alles er al in en moet ik zelf nog nauwelijks kiezen, véél gemakkelijker/goedkoper.
Als ik naar Volvo of Audi kijk, heb ik al geen zin meer. Zo veel opties

Een Ford Business of een Octavia Elegance, dan zit alles er al in en moet ik zelf nog nauwelijks kiezen, véél gemakkelijker/goedkoper.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 257 keer
Ik dacht dat die reeks fiscaal zeer aantrekkelijk is als bedrijfswagen. Dat is de reden, net zoals de mini's die zijn ook fiscaal zeer gunstig voor bedrijven.MClaeys schreef:Lokmiddel? Ik was blij dat ik eindelijk een job had. Voor men contract tekenen wist ik dit niet eens en een job laten afhangen van de wagen zou gewoon dom zijn en zou ik nooit doenKenw00t schreef:En nu snap je meteen waarom er zoveel kale 116D's met wieldoppen rondrijden: voor de badge op de motorkap! IT-bedrijven gebruiken de 1-reeks soms ook als lokaas om pas afgestudeerden aan te werven. Die beklagen zich dat achteraf wel dat het dan een kaal model was.MClaeys schreef:Op mijn vorige job was er geen keuze, het was gewoon BMW 116D waar je mee reed..
. Maar inderdaad, de meeste daarvan zullen wel leasewagens zijn.
Wat niet wil zeggen dat het slechte wagens zijn, op de zetel na reed dat goed.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO