Je smartphone spiegelen in de auto?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

heist_175 schreef:
AndRo555 schreef:VW Passat (...) active info display
Met wat geluk proppen ze dat ook in de nieuwe Superb en of Octavia.
Binnen dit en 2 jaar ofzo, ik moet bestellen tegen najaar 2016... :angel:
Ik vermoed dat dat stilaan wel zal doordruipen naar alle andere modellen van VAG. Blijft wel een prijzige optie. (Wel standaard op de Highline bij de Passat)
eternum schreef:
Slafes schreef:Ik zie hier allemaal voorbeelden uit het duurdere segment wagens, daar kan die navigatie misschien wel beter zijn dan een los toestel, ...
Wat is "beter"?
Zolang je GPS je maar naar je bestemming brengt ...
Op mijn naked V-Twin zit een Chinese, waterdichte GPS van een goede 100€.
Wel met een goede satellietontvangst, beter dan de "smart"-dingetjes.
Dat is er eentje met iGO 8 ("oud" dus) ... en die brengt me ook waar ik wil zijn.
Voordeel van zo'n "gemotoriseerde tweewieler": je laveert door de files. :wink:
En het belangrijkste voordeel:
4 wheels move the body
2 wheels move the soul
8)
Op puur navigeren vlak en juiste aanwijzignen geven/kortste routes weergeven, zullen alle gps'en elkaar wel evenaren. Het is eigenlijk pas als je naar 'rand' features kijkt dat er echt verschillen opduiken. Van achteruitrijcamera beeld tot de radio die een stuk zachter gaat bij een aanwijzing tot de hele navigatie tussen je tellers hebben, tot de aanwijzigingen in je gezichtsveld dmw een headsup display.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 4 keer

Moest ik ooit een privé auto kopen, zou ik er ook €1700 ofzo voor geven.
Ik heb het nu altijd in mijn auto gehad, het is veel geld, maar je krijgt er veel voor terug ook, vind ik.

Kan het beter: ja.
Wil ik prutsen met zuignappen en smartphones-die-constant-aan-de-12V-lader hangen: nee
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Goztow schreef:Verdikke, dus net te vroeg :(.
Wat heb je dan juist besteld? Met een beetje geluk is het enkel een softwareupdate / licentie, maar dat is voorlopig nog koffiedik kijken tot wanneer het zover is.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

r2504 schreef:Ik heb bv. iCoyote op m'n Smartphone maar zou dit veel liever op m'n auto zien in het centrale systeem.
Met Renault hun R-Link systeem kan dit al een paar jaar. Deze heeft een ingebouwde SIM kaart met gratis internet toegang (echter geen browser), en ook een app store.

De Coyote app is beschikbaar (helemaal mooi geïntegreerd), alsook Google Agenda. Er zijn ook apps met bvb het goedkoopste tankstation in uw buurt, enz.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

lirec schreef:Ik zie alleszinds geen enkele raden om autoconstructeurs geld te blijven geven voor die onzin.
Dat is dan uw mening. Ik zie liever geen zuignappen en kabels hangen in mijn wagen. En dan het nog telkens moeten installeren en verwijderen, om diefstal te vermijden... Ben je niet op wat comfort gesteld?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Nochtans, ingebouwde gps'en zijn tegenwoordig meer en meer het doelwit van diefstal.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

Daar kan je weinig aan doen hé :-) Of ga je die ook telkens uitnemen?

Met een los toestel zou de verzekering nog "uitlokking" kunnen beweren, met een ingebouwd toestel is dit uitgesloten.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Dat hebben ze bij VW op de harde manier geleerd met de RNS510 reeks. Bijna alle systemen die je van die reeks op eBay kan vinden zijn gestolen. Bij de nieuwe reeks (Discover) hebben ze dat opgelost door het systeem op te splitsen in 2 delen:
- het touchscreen dat in de console zit is puur en alleen nog een touchscreen
- de rekenmodule zelf met alle kaarten op en dergelijke zit weggestopt in het handschoenkastje
- een gestolen GPS is via software gekoppeld aan de wagen waaruit die gestolen werd
- om deze gestolen GPS aan een andere wagen te koppelen moet de garagist dit autoriseren met een challenge-response authenticatie via de VW servers online
- tot op heden is dit nog niet gekraakt, en door de modulariteit van het systeem is het ook niet interessant meer om het te stelen aangezien je meer tijd nodig hebt dan vroeger (toen kon het in 30sec gestolen worden)

BMW heeft echter nog steeds last van de plaag voor zover ik weet...
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

We leren bij! Ik vroeg me al af waarom plots de CD-speler en SD-kaartlezers in het handschoenkastje zitten. Ik zou nooit nog een op-de-ruit-plak-GPS gebruiken als er een alternatief is. Zoals r2504 zei zou wat meer integratie wel leuk zijn: mogelijk om SMS'en of emails voor te lezen (al was 't maar enkel het onderwerp/afzender), suggesties voor adressen van afspraken waar je naartoe moet, ... Ik ben voor :)
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

Blijkbaar wordt het al meer en meer toegepast. Opel heeft nu ook Intellilink die het toelaat de gps van je smartphone te gebruiken en de gegevens op de geintegreerde touchscreen weer te geven. Leest ook sms en email voor.

Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Kenw00t schreef:
Goztow schreef:Verdikke, dus net te vroeg :(.
Wat heb je dan juist besteld? Met een beetje geluk is het enkel een softwareupdate / licentie, maar dat is voorlopig nog koffiedik kijken tot wanneer het zover is.
Golf sportsvan. Zonder GPS maar met multimedia Bluetooth kit en zo

Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”