xayana schreef:Man toch. Dit gaat hopeloos de verkeerde kant uit.
Alles wat jij zegt heb ik al min of meer aangehaald, klopt inderdaad. Zeker dat het hier de verkeerde kant opgaat. Lusterklemmen en zo...
Wandcontact dozen die verzwakking zouden hebben...
Daarom dat ik een paar postings terug deze

bij de stekker met plastic kapje heb gezet.
Dat is iets dat je eigenlijk niet hoort te gebruiken.
Inderdaad instraling enz... Maar ik wilde het niet uitleggen, zou ons te ver brengen.
Om het kort samen te vatten : er zijn verschillende oplossing met verschillende kwaliteit van afwerking en verschillende resultaten.
In dit geval is de beste oplossing de duurste : een technieker van Telenet laten komen of een andere goede technieker/elektriciën die het juiste materiaal heeft en op de hoogte is.
Waarom zeg ik dit? Omdat elektriciëns meestal niet voldoende kennis hebben van coax.
Wat als je het zelf wil doen en je wil het goed doen? Dan doe je het als volgt : je koopt een tang en krimpconnectoren met losse pin (men noemt dit 'pin-connector' in de technische volksmond)
En je werkt deze aan zoals het hoort.
De éne kant draai je dan rechtstreeks op de NIU, de andere kant moet je sowieso koppelen aan een wandcontact doos via een overgang naar dunnere coax. Dit stukje dunne coax zou je ook met speciale krimp connectoren moeten aanwerken.
Maar dat gaat dan héél ver, want daarvoor heb je ook een krimptang nodig, helaas een ander type. Als je de juiste connectoren en de juiste tang koopt, kan je beide modellen voor RG6 en PE11 met dezelfde tang krimpen.
Wat als je het zelf wil doen, en je wil het matig goed doen? (eventueel aan te raden als het een 'tijdelijke' opzet is)
Dan koop je de andere draai-connectoren voor zowel RG11 (PE11) alsook RG6. Je maakt aan de twee kanten een overgang van PE11 naar RG6 met een koppelstukje.
Je gaat de twee koppelstukjes aan de kant van de PE11 inderdaad 'verkrachten', helaas...
Eventueel kan je de pin een beetje scherper afvijlen dat hij zeker niks stuk maakt in het koppelstukje.
Op deze manier kan je in de wandcontact doos gemakkelijk een verbinding maken, en aan de NIU een normale verbinding maken, zonder dat je de NIU naar de knoppen helpt met de dikke pin. Het enige is het feit dat je de tulp contacten in het koppelstukje verder open duwt dan voorzien. Niet zo goed, maar als je voor de rest van dat koppelstukje afblijft, lukt het in principe wel.
Wat als je het zelf wil doen, en je wil het slecht doen?
Kies maar, er zijn genoeg variaties. IEC stekkers met plastic kapjes, solderen, lusterklemmen, enz...
Opgelet (ter info): die blauwe plastic draai-f-connector hierboven getoond, is in principe geen slechte oplossing. Maar de poster heeft een stukje van de connector vergeten te tonen.
Hieronder is een ander type connector getoond, maar het principe is hetzelfde. Persoonlijk vind ik het maar zozo...