een beetje een late reply in dit topic, maar ben dan ook maar net een UB-lid
ten eerste vind ik de "guaranteed VDSL2"-oplossingen van EDPnet, als aanvulling op hun SDSL-gamma, een zeer betaalbaar product. zeker als je in acht neemt dat EDPnet ook op het VDSL2-netwerk van BGC garanties op bandbreedte heeft gekregen.
Nee, eigenlijk bedoelen we de snelheid tot de klant wordt gegarandeerd, wij dienen capaciteit bij Belgacom in te huren, voor deze klanten huren we aparte bandbreedte, ipv deze te delen zoals we voor de niet gegarandeerde verbindingen doen.
Belgacom is verplicht ons deze te leveren (als we ze bestellen, en ervoor betalen), hoe zij dat technisch oplossen is onze zorg niet
Als ik ons bedrijfsnetwerk nu zou overschakelen van onze huidige SDSL-oplossingen zou ik minimaal 40% besparen en in elke vestiging aan bandbreedte winnen...(Joachim: uw sales afdeling komt volgende week al langs, don't even bother

)
Ten tweede vond ik het onthutsend in een eerdere reactie van Joachim te moeten lezen dat men nog steeds verplicht is om de sagem-oplossing als CPE te gebruiken... Ik las onlangs diagonaal door een BIPT-document (
http://www.bipt.be/nl/614/ShowDoc/3652/ ... ber_2.aspx) en daaruit maak ik op dat OLO's hun eigen voorstel voor CPE mogen doen aan BGC/BIPT. Enfin, ik las het diagonaal door hé...
Ik snap ook wel dat al de OLO's naar elkaar zitten kijken wie als eerste een dergelijk duur dossier gaan opstarten om met een eigen CPE te kunnen opdagen bij hun klanten.
Enfin soit, als je kijkt naar de speedtouchkes, Drayteks, Fritzboxen en Ciscootjes (die hebben zelfs modulaire VDSL-2 interfaces) dan is onze sagem broodrooster idd maar een triestig geval...
In datzelfde BIPT-doc is ook sprake van een 2e WBA-profiel voor OLOs waarbij ze ipv enkel het "high speed internet access"-vlan10 in een bridge-modus over 4 vlans op VDSL2 zouden beschikken. Voor aanbieders van zakelijke verbindingen zoals EDPnet is dit goed nieuws me dunkt, dedicated vlan op WAN voor voice...