Tweede pppoe sessie

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Dat wist ik niet, bedankt voor de opheldering.

Desondanks bied het nog perspectieven in het geval je zelf internet hebt op 2 locaties. Dan neem je er een met Intense en andere goedkoopste abonnement. Dan heb je nog steeds onbeperkt op 2 locaties.

Ik kan me wel voorstellen dat daar lucratieve commerciële handelingen zouden kunnen rond plaatsvinden, maar ik vind het interessant om te weten naar de toekomst toe omdat ik in zo'n situatie met 2 locaties en 2 internet verbindingen zou kunnen terecht komen.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 79 keer

Dima_2005 schreef:Dus in feite, als je 2 sessies kunt starten en je modem synct op 30Mbps, heb je met comfot eigenlijk 24Mbps?
Nu is de vraag: hoe krijg ik die dubbele snelheid gebruiksklaar op eenzelfde LAN? Kan dat met bijvoorbeeld twee fritzboxen die met elkaar gekoppeld worden? Heb nu Telenet, maar in september over naar Belgacom.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1002 keer
Bedankt: 3732 keer
Recent bedankt: 20 keer
Provider

Zo eenvoudig is dit niet.

Zoals reeds in de 50mbit topic vermeld:
- heb je hiervoor speciale hardware (dual wan router) en/of software (load balancing) nodig.
- het blijven aparte verbindingen, dus zomaar snelheid combineren in bijvoorbeeld 1 HTTP download kan niet.
- alleen nuttig als je veel simultane connecties hebt, die dan verdeeld worden over die 2 verbindingen (torrents, newsgroups).

Een eenvoudiger gebruik van zo'n 2de ppoe sessie is, als je eens tijdelijk op één PC een grote upload/download wil doen zonder dat de rest van het netwerk daar teveel hinder van ondervindt. Hiervoor heb je geen extra hardware/software nodig: gewoon tijdelijk de 2de sessie starten vanop deze PC.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 79 keer

Dank je. Ik zou vooral de uploadsnelheid via bijvoorbeeld dropbox en ftp kunnen gebruiken. eens kijken naar zo'n DUAL Lan ding. Misschien kan de Fritzbox het met aangepaste firmware? Nu kan hij al een tweede PPPOE sessie opzetten voor het VOIP-verkeer, maar dat lijkt me niet zo heel nuttig vermits VOIP in thuisgebruik niet zo veel snelheid nodig heeft.

Een VPN-tunnel tussen twee fritzboxen die elk hun PPPOE sessie opzetten zou eventueel een oplossing zijn, lijkt me.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Ik weet niet of het mogelijk is zo, maar of een fritzbox die snelheid door een tunnel kan krijgen betwijfel ik, volgens mij is de hardware daar niet snel genoeg voor de encryptie af te handelen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

liegebeestig schreef:Een VPN-tunnel tussen twee fritzboxen die elk hun PPPOE sessie opzetten zou eventueel een oplossing zijn, lijkt me.
Volgens mij zal dit niet werken.
Als FritzBox 2 (client) een VPN verbinding maakt met FritzBox 1 (server), dan gaat FritzBox 2 de internetverbinding van FritzBox 1 gebruiken. Alle PC's achter FritzBox 2 komen in het lokale netwerk van FritzBox 1 ... ik denk niet dat je dan een PPPoE sessie op FritzBox 2 kan gebruiken.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Hoe werkt dit in de praktijk? Moeten er dan ook 2 kabels van 2 splitters naar de beide wanpoorten of gaat dit ook 'virtueel'?
Zijn hier goedkope oplossingen (moet wel gigabit zijn) voor?

iets zoals dit : http://cgi.benl.ebay.be/NETGEAR-ProSafe ... 3cb8805b03 ?

En hoe zit het dan met belgacomtv?

+

De sync van de modem, het profiel is dat iets wat belgacom kan aanpassen om een of andere reden?

Code: Selecteer alles

Receive Direction 	Send Direction
Max. DSLAM throughput 	kbit/s 	20064 	2064
Min. DSLAM throughput 	kbit/s 	14568 	640
Attainable throughput 	kbit/s 	51424 	0
Current throughput 	kbit/s 	20048 	2032

Latency 		8 ms 	4 ms
Bitswap 		on 	on
Impulse Noise Protection 		2.0 	2.0

Signal-to-noise ratio 	dB 	25 	12
Line attenuation 	dB 	8 	-
Carrier record 		B43 	B43
Profile 	8b 		
Ik kan bv wel intense krijgen... lijkt me dan raar dat ze iets zouden verkopen als intense wetende dat ik die snelheid niet kan halen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Weet iemand of je bij Scarlet ook 2 PPPoE sessies hebt?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 222 keer

Ja, bij mijn weten is er geen beperking op het aantal PPPOE sessies. Een tijd geleden nog eens getest en ik ben toen zonder probleem tot 10 simultane sessies gegaan.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Heronic schreef:Hoe werkt dit in de praktijk? Moeten er dan ook 2 kabels van 2 splitters naar de beide wanpoorten of gaat dit ook 'virtueel'?
Hoe bedoel je 2 splitters ?

Zo'n dual wan router heeft 2 WAN poorten (in principe gemaakt om 2 internetverbindingen, afkomstig van bv 2 modems te combineren. Die 2 WAN poorten verbind je met 2 kabels naar de 2 LAN poorten van de Bbox2.
De dual WAN router moet dan op iedere WAN poort een PPPoE sessie starten, krijgt dus 2 externe IP adressen, en zal jouw traffiek verdelen over die 2 verbindingen (load balancing).
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

Ik denk dat Philippe beter een cursus: 'netwerken voor beginners' kan organiseren in plaats van de vragen in dit topic te beantwoorden :-)

Lees je eerst eens een beetje in mensen, veel vragen die hier staan kan je heel gemakkelijk zelf beantwoorden door het even op Google op te zoeken.
Als je nog moet beginnen met het verschil tussen WAN en LAN lees je best eerst een paar andere zaken door voor je je op loadbalancing en failover stort ;-)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Zo simpel is het nu ook weer niet want dit kan je dan voor alles doortrekken en moet je alles maar via googelen of bingen opzoeken .
Of mss simpelder uitgelegd een leraar moet tijdens ze carriere wel duizendmaal alles opnieuw uitleggen en in feite zouden de leerlingen gewoon alles op internet of in biblioteken kunnen opzoeken enz... .
Maar ik geef ook toe dat er mensen zijn die soms heel weinig moeite doen om eerst eens te zoeken o.a. op het forum zelf en ik zou zeggen aan je eigen ken je een andere het best want ik zal ook in geval ik weinig tijd heb al vlug direct de vraag stellen in de hoop dat er iemand mij direct zal kunnen helpen en eerst geen uren zoeken aan iets dat soms in één twee drie kan door iemand uitgelegd worden.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 228 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Even terug on topic :-)
philippe_d schreef:Vroeger 4. Maar blijkbaar is dit tegenwoordig beperkt tot 2 (Internet Favorite)
Pas op: als je thuis 2 PPPoE sessies gebruikt, kan je met dezelfde login niet meer op een Belgacom hotspot.
Dat heb ik aan den lijve mogen ondervinden:
twee PPPoE-sessies opgezet vanaf verschillende toestellen, en daarna geklaag dat de rest van het netwerk eruit lag. Blijkbaar moest de modem zijn sessie dan net vernieuwen en dat lukte niet meer :oops:
philippe_d schreef:
TomG schreef:
eternum schreef:Je kan wel je credentials van de eerste lijn gebruiken op je tweede lijn.
Dat zou interessant kunnen zijn indien je "ongelimiteerd" op beide lijnen wil ... :wink:
Werkt dat nog? Vroeger kon je bij m'n weten ook je credentials bij een andere Belgacom abonnee met DSL gebruiken. Geen idee of dat beperkt is naar regio.
Je kan je credentials bij een andere Belgacom abonnee gebruiken.
- de snelheid die je krijgt zal hierdooor niet wijzigen (snelheid wordt bepaald door de fysieke lijn).
- het volume (de sessie) zal echter tellen bij de logon die de PPPoE sessie opstart.
Het is zelfs nog ruimer dan enkel Belgacom. Ik heb zelf EDPNet ADSL, mijn schoonpa Belgacom Favorite (VDSL2) en ik kan met zijn credentials een PPPoE-sessie opzetten. Da's altijd handig om penetration tests uit te voeren op mijn eigen netwerkje.

De snelheid wordt inderdaad beperkt tot de fysieke lijn (in mijn geval 6Mbps/640Kbps).
De traffiek wordt niet afgetrokken van mijn EDPNet-traffiek, maar gaat van zijn internet-traffiek af.
Computer(k)nul
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

dus ... je kan op 2 verschillende turboline-enabled locaties tegelijk inloggen met dezelfde credentials? Dus als je Start hebt kan je inloggen op de 2de toegelaten PPPoE sessie met credentials van een Favorite/Intense en zo toch unlimited downloaden ook al zal je snelheid beperkt blijven totdat van een Start. Is waarschijnlijk wel niet toegelaten zeker ;) oops.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”