Smartphone <= 500 €

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

flt schreef: Met Google heb je het op alle Androids: Samsung, HTC, Motorola, Acer, Sony Ericsson, LG... :P
Google mobile sync werkt uiteraard perfect op de iPhone ;) ( instellen als exchange ;) ).
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

FunkStar schreef:
silencer schreef:
FunkStar schreef:
Wat zijn mijn eisen?
  • * Geen Windows Mobile OS (wel: Mac OS mobile - Symbian - Android, etc...)
Waarom geen windows OS ? (ik lees overal hoe slecht het wel is; merk er zelf (nog) niets van.

Als je wat minder wilt uitgeven is een tytn2, touch pro mss een optie? draait naast windows ook android 1.6, 2.0.1, 2.1.

Er is trouwens al een opvolger voor de nexus one voorgesteld.
Waarom?

Het is principe waarschijnlijk, collega hier had een smartphone met Windows Mobile (versie ben ik niet zeker van: 6.1 denk ik).
Heel die phone liep stroef, 1min om in contacten te raken, verbindingen maken met wifi ging niet.

Het kan natuurlijk liggen aan een slechte gsm maar ik denk eerder dat het iets te maken had met de OS
Hier gaat alles meteen, merk niet meteen vertragingen met 6.1 (wel onhandig voor touch), met 6.5.3(xda) gaat het soms iets minder snel (hangt af van de skin en gebruikte drivers).
Werkt in ieder geval veeel vlotter dan mn oude P990i.
Is windows mobile niet zoals de gewone windows (7)? snel en behoorlijk stabiel als alles standaard is, maar o wee als je programma's installeert?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik heb ook Mobile 6.1 en dat loopt traaaaag. 'k Vraag mij af of ge iets anders kunt installeren op een Samsung Omnia.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Nou ik gebruik op vele plaatsen windows mobile 6.1 en later en dat werkt allemaal zonder problemen en snel. Vind ik dan toch en ik heb alvast nog niemand horen klagen.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Windows Mobile is "ok", maar eens je de betere alternatieven - letterlijk - onder je duim hebt gehad, dan merk je pas dat het eigenlijk een platform is dat helemaal nooit bedoeld was om full-touch te besturen. Dan is Android en het iPhone OS echt minstens 2 keer zo goed hoor.

Toegegeven: als we er een stylus bijhalen, dan is het verschil al minder groot. Het grootste voordeel is eigenlijk de vertrouwdheid van een Windows-omgeving (voor de meesten).
ooh. shiny.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

cloink schreef: Toegegeven: als we er een stylus bijhalen, dan is het verschil al minder groot. Het grootste voordeel is eigenlijk de vertrouwdheid van een Windows-omgeving (voor de meesten).
Denk eerder het aanbod aan applicaties (bvb. navigatie).
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

silencer schreef:Denk eerder het aanbod aan applicaties (bvb. navigatie).
True, al komt daar snel verandering in (Navigon voor Android en TomTom voor iPhone geloof ik?). Maar inderdaad: door het "ik gebruik mijn PDA als GPS" verleden van Windows Mobile hebben ze hier zeker een streepje voor!
ooh. shiny.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 95 keer

Nu we toch bezig zijn over GPS.

Ik heb zo wat onderzoek gedaan en heb nog een paar vraagjes rond dit onderwerp:
  • * Zijn alle smartphones nu uitgerust met AGPS?
    * Ik heb begrepen dat de gratis gps (zonder applicatie), 3G mobiel internet vereist (downloaden mappen) terwijl de betalende apps onboard maps gebruiken dus enkel GPS + zendsignaal (geen mobiel internet). Maar dit vergert dan +- 2GIG aan maps? (switchen tussen micro-sd kaartje wat ik niet erg zie zitten) of 2gig van de 4-8-16-32 opofferen?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

FunkStar schreef:Maar dit vergert dan +- 2GIG aan maps?
Hoe kom je aan 2 GB maps ? M'n TomTom met gans West-Europa past op een 850 MB dacht ik... en bij de meeste GSM's kan je enkel de maps downloaden van de regio's waarvoor je interesse hebt. Vaak kom je dus al toe met enkele tientalle MB's, tenzij je constant gans de wereld in je zak wil hebben.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
FunkStar schreef:Maar dit vergert dan +- 2GIG aan maps?
Hoe kom je aan 2 GB maps ? M'n TomTom met gans West-Europa past op een 850 MB dacht ik... en bij de meeste GSM's kan je enkel de maps downloaden van de regio's waarvoor je interesse hebt. Vaak kom je dus al toe met enkele tientalle MB's, tenzij je constant gans de wereld in je zak wil hebben.

Niet echt had 1 bepaalde review gelezen, waarschijnlijk een americaan die heel america & zuid america op zak moest hebben ofzo.

Heb je tomtom op je smartphone?
Afbeelding
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 119 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

cloink schreef: Toegegeven: als we er een stylus bijhalen, dan is het verschil al minder groot. Het grootste voordeel is eigenlijk de vertrouwdheid van een Windows-omgeving (voor de meesten).
Ik vind Windows Mobile op sommige vlakken toch echt ander/moeilijker werken dan de desktop versie.
- Het X kruisje sluit het programma niet zoals op de desktop, maar verbergt het naar de achtergrond (zoals de MacOS doet)
- Wisselen tussen lopende programma's is standaard niet makkelijk te doen zoals op de desktop
Nu bestaan daar wel programma's van externe bedrijven voor (zoals htc) om dit te veranderen, maar toch blijft het een serieuze afwijking van hoe de desktop versie van Windows werkt.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 118 keer
Bedankt: 771 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

FunkStar schreef:Niet echt had 1 bepaalde review gelezen, waarschijnlijk een americaan die heel america & zuid america op zak moest hebben ofzo.
Heb je tomtom op je smartphone?
Ik heb Navigon en TomTom op m'n iPhone, en dat zijn idd grote pakketen. TomTom heb ik nu nog niet bekeken, maar Navigon kan je de *.map bestanden van de landen die je niet gebruikt gewoon deleten. Een volledige installatie van Navigon West Europa is iets van een anderhalve GB, terwijl als je alleen BE en NL laat staan het nog geen 250MB is...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

FunkStar schreef:Niet echt had 1 bepaalde review gelezen, waarschijnlijk een americaan die heel america & zuid america op zak moest hebben ofzo.
Gans USA en Canada is trouwens ook minder dan 1 GB.
FunkStar schreef:Heb je tomtom op je smartphone?
Nee, heb een gewone TomTom... het is maar dat ik daar perfect van weet hoe groot de maps zijn.

Navigatie via de GSM lijkt me trouwens niet echt handig (de ingebouwde GPS van een Nokia 5800 is trouwens te zwak voor in je auto te gebruiken), persoonlijk gebruik ik het eerder om op verlof bepaalde adresjes te zoeken dan echte navigatie te doen. Tot op heden had ik op verlof ook steeds gratis WIFI, en dan ben je zelfs beter met een Google maps of zo.
Mobile Viking
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 7 keer

Navigatie via een iPhone is bijna even goed te doen als met een stand alone systeem. Misschien dat het geluid niet altijd even verstaanbaar is maar ik heb er geen last van want ik kan hem aan mijn autoradio aansluiten waardoor hij oplaad en geluid via de boxen afspeelt.

Ik heb nog geen andere smartphone in mijn handen gehad dan de iPhone maar ik denk niet dat er veel zijn die het beter doen dan Apple. Ik ben geen onvoorwaardelijk blinde volger van Apple en:of de iPhone maar het is toch een ongelofelijk fantastisch product dat ze gemaakt hebben en ik was daar bijlange niet van overtuigd toen ik hem kocht.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Mobile Viking schreef:Navigatie via een iPhone is bijna even goed te doen als met een stand alone systeem.
En gebruik je dan puur de interne GPS... of ook A-GPS ?
Mobile Viking
Plus Member
Plus Member

Interne GPS. Ik weet niet direct wat je wil zeggen met A-GPS.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Assisted GPS. Systeem waarbij het bepalen van de eerste "fix" bespoedigd wordt met het downloaden van de theoretische locaties van de satellieten.
Mobile Viking
Plus Member
Plus Member

Dan is het zeker enkel de interne GPS die het werk doet want bij bvb Navgion wordt de navigatie enkel opgestart nadat er verbinding is met de satellieten. Die interne GPS doet zijn werk even goed als bij een stand alone systeem. Ik heb ook andere applicaties op mijn iphone om al wandelend te navigeren en die kunnen wel gebruik maken van "network triangulation" maar ik heb al ondervonden dat dat niet echt precies werkt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Mobile Viking schreef:Dan is het zeker enkel de interne GPS die het werk doet want bij bvb Navgion wordt de navigatie enkel opgestart nadat er verbinding is met de satellieten.
Op een eerste fix moet ik soms verschillende minuten wachten... met A-GPS kan dit in seconden veronderstel ik (heb geen data abonnement, maar misschien kan Meon er meer over vertellen).
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 118 keer
Bedankt: 771 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

M'n iPhone heeft er nog nooit langer dan 15 seconden over gedaan om een GPS fix te krijgen denk ik :

En a-GPS allemaal goed en wel, maar helemaal overtuigd ben ik daar niet van ...
Locatiebepaling via WIFI moogt ge al vergeten in België of als ge tegen 120 over de autostrade rijdt...
En locatiebepaling aan de hand van afstanden tot de masten ... als ik de GPS uitzet thuis en ik laat google maps zoeken waar ik zit, dan zit ik niet in Hoegaarden maar in Waver ... dus in hoeverre dat dan helpt om de sattelieten te vinden ... beats me :p
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

selder schreef:M'n iPhone heeft er nog nooit langer dan 15 seconden over gedaan om een GPS fix te krijgen denk ik :
Wat theoretisch onmogelijk is omdat de "GPS ephemeris" data die mee uitgezonden wordt met het effectieve GPS signaal 40 seconden nodig heeft om "gedownload" te worden. Deze data is namelijk nodig om samen met het GPS signaal de effectieve locatie te berekeken.
selder schreef:Locatiebepaling via WIFI moogt ge al vergeten in België
A-GPS werkt over een data netwerk... niet noodzakelijk over WIFI dus.
meon
Administrator
Administrator
Provider

r2504 schreef:Op een eerste fix moet ik soms verschillende minuten wachten... met A-GPS kan dit in seconden veronderstel ik (heb geen data abonnement, maar misschien kan Meon er meer over vertellen).
't Is flink verbeterd sinds de oorspronkelijke firmware. Duurt toch nog altijd enkele minuten, maar da's eerder omdat ik op dat moment al in beweging ben. Binnenshuis fix vinden via GPS is vrijwel onmogelijk, maar Google Maps z'n plaatsbepaling (binnen de 5 seconden of zo) is vaak akelig accuraat op basis van cell-informatie.
Ik heb GPS nu ook opstaan voor geotagging van foto's, al heb ik nog nooit iets met die informatie gedaan. De TV (Sony Bravia) kan Yahoo Maps tonen bij het tonen van een gegeo-tagged foto, maar voor de rest.
Ben gisteren naar autosalon geweest en nog eens even Google Latitude opgezet en kijk eens waar ik neergezet werd?: http://bit.ly/90a1to

Enfin ja, A-GPS heeft wel degelijk zin voor die fix te vinden, al doet m'n TomTom One v3 het veel beter dan m'n GSM. (Bij TomTom kan je de posities van de satellieten downloaden via TomTom Home)
Mogelijk dat een iPhone sneller fix heeft omdat ie stiekem om de zoveel tijd z'n locatie even peilt?
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

meon schreef:Proximus, met een toestel van Mobistar, en in een Nokia center nieuwe (generieke) firmware op laten zetten.
Bedankt voor de tip Meon, heb ik vandaag gedaan en ben de trotse bezitter van een Nokia 5800 XM met versie V40 :-D
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

r2504 schreef:Wat mij betreft is dit b.llsh.t ! Proximus of welke operator hoeft helemaal niets te testen... of gaan ze ook Windows en Linux distro's testen omdat je dit gebruikt om te internetten via hun :bang:
Geef je 100 % gelijk, geen enkele operator zou dit mogen doen.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster

Conclusie: GPS via je smartphone is niet hetzelfde als een echte stand allown GPS?

Of kan je effectief sommige smartphones in je auto gebruiken die je accuraat de weg wijzen?
Afbeelding
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

FunkStar schreef:Conclusie: GPS via je smartphone is niet hetzelfde als een echte stand allown GPS?

Of kan je effectief sommige smartphones in je auto gebruiken die je accuraat de weg wijzen?
Euh, mijn oude HTC Touch Cruise was een perfecte metgezel hoor. I.c.m. de actieve Brodit houder en TomTom erop deed hij alles wat een stand-alone GPS deed. Het enige minpuntje: TomTom schuift de "PDA" versie wat achteruit en geeft voorrang (qua nieuwe functionaliteiten enz.) aan hun eigen gebouwde all-in-ones.

Dat gezegd zijnde: voor Android wacht ik nog op de eerste deftige oplossing (en allicht paid apps in de market).
ooh. shiny.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

FunkStar schreef:Conclusie: GPS via je smartphone is niet hetzelfde als een echte stand allown GPS?

Je kunt ook een afzonderlijk ontvangertje kopen, heb hier altijd binnen de 40sec een fix (zonder a-gps), doe het zo al jaren (al gebruik ik tegenwoordig soms ook de tomtom 700 8.652 met IQ routes).

igo werkt op android.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

quistnix schreef:
meon schreef:Proximus, met een toestel van Mobistar, en in een Nokia center nieuwe (generieke) firmware op laten zetten.
Bedankt voor de tip Meon, heb ik vandaag gedaan en ben de trotse bezitter van een Nokia 5800 XM met versie V40 :-D
Ik zie dat je in brussel woont. Naar welk Nokia center ben je gegaan?
meon
Administrator
Administrator
Provider

Toevallig kondigt Nokia vandaag aan dat ze turn-by-turn-navigatie via Ovi Maps gratis gaan maken (en Ovi Maps is helemaal niet slecht trouwens): http://mashable.com/2010/01/21/nokia-free-turn-by-turn/
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 17 keer
Provider

Vanaf nu Gratis navigatie bij Nokia Smartphones.
Zie: http://www.engadget.com/2010/01/21/noki ... nes-globa/
Everything that has a beginning has an end.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

silencer schreef:igo werkt op android.
Ik ga er van uit dat je dan eerst je firmware moet openbreken?
ooh. shiny.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

cloink schreef:
silencer schreef:igo werkt op android.
Ik ga er van uit dat je dan eerst je firmware moet openbreken?
openbreken? het is geen iphone he :-D
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

silencer schreef:openbreken? het is geen iphone he :-D
Ik bedoel het zgn. "rooten".

Anders mag je me eens uitleggen hoe ik iGo voor Android op m'n toestel krijg hoor?
ooh. shiny.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Rooten heeft niets te maken het installen van apps? :?

iGo is nog niet verkrijgbaar op de Market maar in België heb je sowieso geen toegang tot betaalde apps met dank aan onze providers.
Het is wel te vinden op het illegale circuit :cop:
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Juist: mijn punt was dus dat op legale wijze nog geen goede navigatie mogelijk is op Android.
cloink schreef:Dat gezegd zijnde: voor Android wacht ik nog op de eerste deftige oplossing (en allicht paid apps in de market).
ooh. shiny.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 119 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Op een of andere manier moeten providers toch altijd de user-experience kunnen verknoeien. Dat is dan wel weer het voordeel van de iPhone. Hopelijk laat google (ver)knoeien met de Nexus One ook niet toe.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1080 keer
Bedankt: 681 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum

quistnix schreef:
Hebben die branded firmwares eigenlijk ENIG voordeel?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster

devilkin schreef:
quistnix schreef:
Hebben die branded firmwares eigenlijk ENIG voordeel?
Voor ons niet, voor operators well, geen zever van de update is mislukt of da werkt niet etc...
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Provider

devilkin schreef:Hebben die branded firmwares eigenlijk ENIG voordeel?
Ze zijn voor-ingesteld voor de provider. Dus dingen gelijk MMS, Internet, streaming, favoriete webpagina's, ...
Soms ook specifieke thema's voor de provider en natuurlijk ook de simlock (al is dat in België minder het geval)
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

Mijn P3470 met ingebouwde GPS en A-GPS, samen met iGO 8 werkt nagenoeg perfect, ook achter mijn verwarmbare voorruit (heeft een plekje net naast de middenconsole). En mijn GPS werkt een stuk beter dan menig ingebouwde variant (die van BMW inclusief).

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”