Google mobile sync werkt uiteraard perfect op de iPhoneflt schreef: Met Google heb je het op alle Androids: Samsung, HTC, Motorola, Acer, Sony Ericsson, LG...

Google mobile sync werkt uiteraard perfect op de iPhoneflt schreef: Met Google heb je het op alle Androids: Samsung, HTC, Motorola, Acer, Sony Ericsson, LG...
Hier gaat alles meteen, merk niet meteen vertragingen met 6.1 (wel onhandig voor touch), met 6.5.3(xda) gaat het soms iets minder snel (hangt af van de skin en gebruikte drivers).FunkStar schreef:Waarom?silencer schreef:Waarom geen windows OS ? (ik lees overal hoe slecht het wel is; merk er zelf (nog) niets van.FunkStar schreef:
Wat zijn mijn eisen?
- * Geen Windows Mobile OS (wel: Mac OS mobile - Symbian - Android, etc...)
Als je wat minder wilt uitgeven is een tytn2, touch pro mss een optie? draait naast windows ook android 1.6, 2.0.1, 2.1.
Er is trouwens al een opvolger voor de nexus one voorgesteld.
Het is principe waarschijnlijk, collega hier had een smartphone met Windows Mobile (versie ben ik niet zeker van: 6.1 denk ik).
Heel die phone liep stroef, 1min om in contacten te raken, verbindingen maken met wifi ging niet.
Het kan natuurlijk liggen aan een slechte gsm maar ik denk eerder dat het iets te maken had met de OS
Denk eerder het aanbod aan applicaties (bvb. navigatie).cloink schreef: Toegegeven: als we er een stylus bijhalen, dan is het verschil al minder groot. Het grootste voordeel is eigenlijk de vertrouwdheid van een Windows-omgeving (voor de meesten).
True, al komt daar snel verandering in (Navigon voor Android en TomTom voor iPhone geloof ik?). Maar inderdaad: door het "ik gebruik mijn PDA als GPS" verleden van Windows Mobile hebben ze hier zeker een streepje voor!silencer schreef:Denk eerder het aanbod aan applicaties (bvb. navigatie).
Hoe kom je aan 2 GB maps ? M'n TomTom met gans West-Europa past op een 850 MB dacht ik... en bij de meeste GSM's kan je enkel de maps downloaden van de regio's waarvoor je interesse hebt. Vaak kom je dus al toe met enkele tientalle MB's, tenzij je constant gans de wereld in je zak wil hebben.FunkStar schreef:Maar dit vergert dan +- 2GIG aan maps?
r2504 schreef:Hoe kom je aan 2 GB maps ? M'n TomTom met gans West-Europa past op een 850 MB dacht ik... en bij de meeste GSM's kan je enkel de maps downloaden van de regio's waarvoor je interesse hebt. Vaak kom je dus al toe met enkele tientalle MB's, tenzij je constant gans de wereld in je zak wil hebben.FunkStar schreef:Maar dit vergert dan +- 2GIG aan maps?
Ik vind Windows Mobile op sommige vlakken toch echt ander/moeilijker werken dan de desktop versie.cloink schreef: Toegegeven: als we er een stylus bijhalen, dan is het verschil al minder groot. Het grootste voordeel is eigenlijk de vertrouwdheid van een Windows-omgeving (voor de meesten).
Ik heb Navigon en TomTom op m'n iPhone, en dat zijn idd grote pakketen. TomTom heb ik nu nog niet bekeken, maar Navigon kan je de *.map bestanden van de landen die je niet gebruikt gewoon deleten. Een volledige installatie van Navigon West Europa is iets van een anderhalve GB, terwijl als je alleen BE en NL laat staan het nog geen 250MB is...FunkStar schreef:Niet echt had 1 bepaalde review gelezen, waarschijnlijk een americaan die heel america & zuid america op zak moest hebben ofzo.
Heb je tomtom op je smartphone?
Gans USA en Canada is trouwens ook minder dan 1 GB.FunkStar schreef:Niet echt had 1 bepaalde review gelezen, waarschijnlijk een americaan die heel america & zuid america op zak moest hebben ofzo.
Nee, heb een gewone TomTom... het is maar dat ik daar perfect van weet hoe groot de maps zijn.FunkStar schreef:Heb je tomtom op je smartphone?
En gebruik je dan puur de interne GPS... of ook A-GPS ?Mobile Viking schreef:Navigatie via een iPhone is bijna even goed te doen als met een stand alone systeem.
Op een eerste fix moet ik soms verschillende minuten wachten... met A-GPS kan dit in seconden veronderstel ik (heb geen data abonnement, maar misschien kan Meon er meer over vertellen).Mobile Viking schreef:Dan is het zeker enkel de interne GPS die het werk doet want bij bvb Navgion wordt de navigatie enkel opgestart nadat er verbinding is met de satellieten.
Wat theoretisch onmogelijk is omdat de "GPS ephemeris" data die mee uitgezonden wordt met het effectieve GPS signaal 40 seconden nodig heeft om "gedownload" te worden. Deze data is namelijk nodig om samen met het GPS signaal de effectieve locatie te berekeken.selder schreef:M'n iPhone heeft er nog nooit langer dan 15 seconden over gedaan om een GPS fix te krijgen denk ik :
A-GPS werkt over een data netwerk... niet noodzakelijk over WIFI dus.selder schreef:Locatiebepaling via WIFI moogt ge al vergeten in België
't Is flink verbeterd sinds de oorspronkelijke firmware. Duurt toch nog altijd enkele minuten, maar da's eerder omdat ik op dat moment al in beweging ben. Binnenshuis fix vinden via GPS is vrijwel onmogelijk, maar Google Maps z'n plaatsbepaling (binnen de 5 seconden of zo) is vaak akelig accuraat op basis van cell-informatie.r2504 schreef:Op een eerste fix moet ik soms verschillende minuten wachten... met A-GPS kan dit in seconden veronderstel ik (heb geen data abonnement, maar misschien kan Meon er meer over vertellen).
Bedankt voor de tip Meon, heb ik vandaag gedaan en ben de trotse bezitter van een Nokia 5800 XM met versie V40meon schreef:Proximus, met een toestel van Mobistar, en in een Nokia center nieuwe (generieke) firmware op laten zetten.
Geef je 100 % gelijk, geen enkele operator zou dit mogen doen.r2504 schreef:Wat mij betreft is dit b.llsh.t ! Proximus of welke operator hoeft helemaal niets te testen... of gaan ze ook Windows en Linux distro's testen omdat je dit gebruikt om te internetten via hun
Euh, mijn oude HTC Touch Cruise was een perfecte metgezel hoor. I.c.m. de actieve Brodit houder en TomTom erop deed hij alles wat een stand-alone GPS deed. Het enige minpuntje: TomTom schuift de "PDA" versie wat achteruit en geeft voorrang (qua nieuwe functionaliteiten enz.) aan hun eigen gebouwde all-in-ones.FunkStar schreef:Conclusie: GPS via je smartphone is niet hetzelfde als een echte stand allown GPS?
Of kan je effectief sommige smartphones in je auto gebruiken die je accuraat de weg wijzen?
Je kunt ook een afzonderlijk ontvangertje kopen, heb hier altijd binnen de 40sec een fix (zonder a-gps), doe het zo al jaren (al gebruik ik tegenwoordig soms ook de tomtom 700 8.652 met IQ routes).FunkStar schreef:Conclusie: GPS via je smartphone is niet hetzelfde als een echte stand allown GPS?
Of kan je effectief sommige smartphones in je auto gebruiken die je accuraat de weg wijzen?
Ik zie dat je in brussel woont. Naar welk Nokia center ben je gegaan?quistnix schreef:Bedankt voor de tip Meon, heb ik vandaag gedaan en ben de trotse bezitter van een Nokia 5800 XM met versie V40meon schreef:Proximus, met een toestel van Mobistar, en in een Nokia center nieuwe (generieke) firmware op laten zetten.
Toevallig kondigt Nokia vandaag aan dat ze turn-by-turn-navigatie via Ovi Maps gratis gaan maken (en Ovi Maps is helemaal niet slecht trouwens): http://mashable.com/2010/01/21/nokia-free-turn-by-turn/FunkStar schreef:Conclusie: GPS via je smartphone is niet hetzelfde als een echte stand allown GPS?
Ik bedoel het zgn. "rooten".silencer schreef:openbreken? het is geen iphone he
cloink schreef:Dat gezegd zijnde: voor Android wacht ik nog op de eerste deftige oplossing (en allicht paid apps in de market).
Hebben die branded firmwares eigenlijk ENIG voordeel?quistnix schreef:Bedankt voor de tip Meon, heb ik vandaag gedaan en ben de trotse bezitter van een Nokia 5800 XM met versie V40meon schreef:Proximus, met een toestel van Mobistar, en in een Nokia center nieuwe (generieke) firmware op laten zetten.
Voor ons niet, voor operators well, geen zever van de update is mislukt of da werkt niet etc...devilkin schreef:Hebben die branded firmwares eigenlijk ENIG voordeel?quistnix schreef:Bedankt voor de tip Meon, heb ik vandaag gedaan en ben de trotse bezitter van een Nokia 5800 XM met versie V40meon schreef:Proximus, met een toestel van Mobistar, en in een Nokia center nieuwe (generieke) firmware op laten zetten.
Ze zijn voor-ingesteld voor de provider. Dus dingen gelijk MMS, Internet, streaming, favoriete webpagina's, ...devilkin schreef:Hebben die branded firmwares eigenlijk ENIG voordeel?
Mijn P3470 met ingebouwde GPS en A-GPS, samen met iGO 8 werkt nagenoeg perfect, ook achter mijn verwarmbare voorruit (heeft een plekje net naast de middenconsole). En mijn GPS werkt een stuk beter dan menig ingebouwde variant (die van BMW inclusief).FunkStar schreef:Conclusie: GPS via je smartphone is niet hetzelfde als een echte stand allown GPS?