Maar het is niet alleen daardoor.
Tegenwoordig moet je voor alles en nog wat internet hebben, dus ja, mijn buurvrouw van in de 70 heeft ook internet en TV, en het zit allemaal bij Telenet.
Veel gebruikers snappen zelfs niet goed wat het betekent als ze hun digicorder inleveren en omruilen voor een TV box, en dat hebben de firma's natuurlijk graag.
Hoe minder je weet, hoe meer men je kan wijsmaken.
Uitfasering DVB-C (Digibox, Digicorder en CI+ module)
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 775 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik ga eerlijk gezegd overwegen om TV op te zeggen als mijn digicorder stopt met werken.
Ik heb een koop unit, dus de extra huur is mij de druppel teveel.
Live TV via internet proberen te zien, op een raspi ofzo.
Enige die ik echt ga missen is de BBC.
Tenzij de concurrentie de huurprijs niet extra doorrekent a rato 10 euro/maand.
Ik heb een koop unit, dus de extra huur is mij de druppel teveel.
Live TV via internet proberen te zien, op een raspi ofzo.
Enige die ik echt ga missen is de BBC.
Tenzij de concurrentie de huurprijs niet extra doorrekent a rato 10 euro/maand.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 175 keer
- Bedankt: 200 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Offtopic ? Hier staat een nieuwe Raspi 5 te blinken met LibreElec erop, de oude Raspi 3 gaat op pensioen.
Een mogelijke oplossing om enkele zenders te bekijken die voor ons interessant zijn :
VrtMax addon is al geinstalleerd, evenals ARTE addon en RTFB Auvio (zip file) = legaal.
Voor later zijn er met de Addon Catch-Up TV & More nog tal van andere zenders te bekomen = legaal.
Als je ze live wilt, dan moet je wel de IPTV manager inschakelen (voor ons is live niet echt noodzakelijk) :
https://catch-up-tv-and-more.github.io/ ... tallation/
Die FR zenders bekijkt dan vooral mijn partner.
Een mogelijke oplossing om enkele zenders te bekijken die voor ons interessant zijn :
VrtMax addon is al geinstalleerd, evenals ARTE addon en RTFB Auvio (zip file) = legaal.
Voor later zijn er met de Addon Catch-Up TV & More nog tal van andere zenders te bekomen = legaal.
Als je ze live wilt, dan moet je wel de IPTV manager inschakelen (voor ons is live niet echt noodzakelijk) :
https://catch-up-tv-and-more.github.io/ ... tallation/
Die FR zenders bekijkt dan vooral mijn partner.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 39 keer
Verschillende mensen met TV-box-ip zonder internet van Telenet hebben bericht gekregen dat hun TV-abonnement zal afgesloten worden bij Telenet als ze voor 31/10 geen betalend internet hebben genomen bij Telenet.
Volgens mij is het niet wettig dat de klanten met digicorder die op eenzelfde manier interactiviteit hebben wel nog tot minstens 2026 TV kunnen behouden en de klanten met de nieuwste box niet.
Telenet kan toch haar klanten niet ongelijk behandelen? Voor zover het zelfs legaal is wat betreft hun beleid naar bestaande TV-klanten met digicorder.
Heb hen aangeraden klacht in te dienen bij de ombudsdienst. Eentje wil er vrij ver in gaan. Ben benieuwd hoe het afloopt.
Volgens mij is het niet wettig dat de klanten met digicorder die op eenzelfde manier interactiviteit hebben wel nog tot minstens 2026 TV kunnen behouden en de klanten met de nieuwste box niet.
Telenet kan toch haar klanten niet ongelijk behandelen? Voor zover het zelfs legaal is wat betreft hun beleid naar bestaande TV-klanten met digicorder.
Heb hen aangeraden klacht in te dienen bij de ombudsdienst. Eentje wil er vrij ver in gaan. Ben benieuwd hoe het afloopt.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 276 keer
- Bedankt: 1966 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Je kan ook argumenteren dat je reeds internettoegang hebt via een andere leverancier.
Internettoegang is verkrijgbaar bij verschillende leveranciers en "internet van Telenet" kan dus onmogelijk een noodzakelijke dienst zijn. Telenet verspreidt dus onjuiste informatie over de werking van hun tv-decoder met de bedoeling een extra internetabonnement te verkopen dat uiteindelijk niet noodzakelijk bij Telenet moet afgenomen worden.
De consument bedriegen en dus wijsmaken dat je "internet van Telenet" nodig hebt, is een misleidende handelspraktijk.
Internettoegang is verkrijgbaar bij verschillende leveranciers en "internet van Telenet" kan dus onmogelijk een noodzakelijke dienst zijn. Telenet verspreidt dus onjuiste informatie over de werking van hun tv-decoder met de bedoeling een extra internetabonnement te verkopen dat uiteindelijk niet noodzakelijk bij Telenet moet afgenomen worden.
De consument bedriegen en dus wijsmaken dat je "internet van Telenet" nodig hebt, is een misleidende handelspraktijk.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 36 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Had op netweters de vraag gesteld aan de moderators of het klopt dat in 2026 de opname functie ook verdwijnt of dat een foutje is en keek net eens naar de pagina waar dit op stond en ze hebben de tekst aangepast met enkel terugkijk tv dat stopt, de opname functie is verdwenen bij de melding dat dit stopt vanaf 2026, dus ofwel hebben ze het verwijderd om geen verdere commotie rond te hebben ofwel was het een fout van hen zelf,
We zullen het snel merken in 2026…
We zullen het snel merken in 2026…
greets
master-magic
Fastfiber 8500/2450 met fiber 8,5 Gbps/2,4 Gbps
Fritzbox 4690 10G wan/lan.
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
master-magic
Fastfiber 8500/2450 met fiber 8,5 Gbps/2,4 Gbps
Fritzbox 4690 10G wan/lan.
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
- Bedankt: 24 keer
- Recent bedankt: 2 keer
- Contacteer:
als terugkijk tv maar niet stopt in de app, voor diegenen met momenteel nog een digibox/digicorder ci+, en ander internet,zoals ik, i suppose
voor diegenen met digibox/corder en 150gb van telenet word het mogelijks wel krap op die manier als ze veel willen terugkijken zijn die dan wel wat gevangen maar deze kunnen evengoed naar de ip box denk ik bij gehuurde apparaten ( mits eventueel verlies oud sociaal tarief in geval van) , want een eigen mediaspeler zou wel tellen op de 150gb
voor diegenen met digibox/corder en 150gb van telenet word het mogelijks wel krap op die manier als ze veel willen terugkijken zijn die dan wel wat gevangen maar deze kunnen evengoed naar de ip box denk ik bij gehuurde apparaten ( mits eventueel verlies oud sociaal tarief in geval van) , want een eigen mediaspeler zou wel tellen op de 150gb