Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Gesloten
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 760 keer
Bedankt: 152 keer
Recent bedankt: 1 keer

Matt555 schreef: 06 nov 2024, 23:36Ik denk dat je gelijk had toen je gisteren poste dat ze w,s, terug aan de drank zat .... :wink: , dat mens kan niet normaal speechen ...., en dan weten dat dit een prosecuter is/was :roll:
Weet je nog dat ik het zag lang voor haar nominatie?
Kijk eens goed naar haar, is dit een nuchter persoon?

"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 184 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

"a propos "....D-day is mislukt .....dus best "je répète.. Jean a de longues moustaches " aanpassen ... :angel:
Laatst gewijzigd door on4bam 07 nov 2024, 09:45, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 45 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het feit dat Adin Ross (streamer en beste vriend van Andrew Tate) een shout out krijgt van Dana White (UFC baas, wat doet die man achter de micro?) tijdens de victory speech van Donald Trump is gewoon te gek voor woorden. In wat een tijden leven we :D

They are eating the dogs, they are eating the cats.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Matt555 schreef: 07 nov 2024, 00:13"a propos "....D-day is mislukt .....dus best "je répète.. Jean a de longues moustaches " aanpassen ... :angel:
Nee hoor, de dankbaarheid en het respect voor de vele duizenden jonge kerels die destijds hun leven gaven om ons te bevrijden van het nazisme zal ik altijd in ere houden.

Toegevoegd na 8 minuten 41 seconden:
bollegijs schreef: 07 nov 2024, 01:00They are eating the dogs, they are eating the cats.
Ach ja..spoedig draaien we de B-kant van die single hé..

"They are deporting the Haitians, they are deporting the Puerto Ricans"
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 07 nov 2024, 01:19
Matt555 schreef: 07 nov 2024, 00:13"a propos "....D-day is mislukt .....dus best "je répète.. Jean a de longues moustaches " aanpassen ... :angel:
Nee hoor, de dankbaarheid en het respect voor de vele duizenden jonge kerels die destijds hun leven gaven om ons te bevrijden van het nazisme zal ik altijd in ere houden.
Die D-Day bedoelde ik niet ..... dacht dat uw bijschrift de "Anti Trump hetze " uit Dem's standpunt betrof , je punt begrepen nu :thumbs:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1066 keer
Bedankt: 672 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 06 nov 2024, 20:18 Realistisch tot en met punt 8. Vanaf dan steeds meer fantasie.
We zullen zien. Want ieder die hier aan het verkondigen is dat ze weten wat T&V gaan doen ... ofwel hebben ze heel veel insider kennis, ofwel zijn ze aan het raden. Zoals wel iedereen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Petrikske schreef: 06 nov 2024, 12:47 En dat was de reden voor mij destijds om de situatie in de US te volgen omdat ik toen reeds wist dat het niet goed zou uitpakken voor
Oekraine mocht Trump verkozen worden.
Benieuwd hoelang Zelensky het nu nog kan volhouden.
Als ik zelf een stem gehad had, zou ik het ook gevolgd hebben.
Nu was ik wel geïnteresseerd in het resultaat, maar als er geen enkele manier was om dat resultaat te beïnvloeden, ging ik er ook mijn tijd niet insteken.
Jij hebt het dan wel helemaal gevolgd, maar de uitslag is daarmee niet veranderd.

Toegevoegd na 7 minuten 14 seconden:
on4bam schreef: 06 nov 2024, 10:04 Ik hoop zo hard dat de trumpstemmers krijgen waar ze voor gestemd hebben en dat men ze binnen 4 jaar eens gaan vragen of ze beter af zijn...
Je moet daarmee opletten, ten tijde van zijn eerste regering draaide de economie beter dan onder Biden.
Natuurlijk is dat niet allemaal zijn verdienste, je hebt altijd andere factoren.
En die man kan blijkbaar alles verkopen.
Staat uren op wat muziek te wiegen, van een andere kandidaat zouden ze dat belachelijk vinden, hier verliest hij er geen stem mee.

Misschien is het beste dat zijn partij ook echt de meerderheid haalt in het Huis van Afgevaardigden en in de Senaat.
Hij zal dan op zijn minst niet kunnen beweren dat het de Democraten zijn die zijn plannen hebben gedwarsboomd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Provider

boulder schreef: 07 nov 2024, 09:26 Hij zal dan op zijn minst niet kunnen beweren dat het de Democraten zijn die zijn plannen hebben gedwarsboomd.
Als Trump zijn regering faalt zal het toch wel altijd een ander zijn schuld zijn hoor (en hoogstwaarschijnlijk de Democraten) :lol:
Er was ook massale verkiezingsfraude door de Democraten en als je hem dat nu vraagt zullen ze volgens hem nog stemmen gepikt hebben...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 590 keer
Bedankt: 717 keer
Recent bedankt: 8 keer
Te Koop forum

stefan1234 schreef: 06 nov 2024, 23:25 Nou ja de obsessie van links met het opnemen voor al wat defect, zwak, lamlendig, lelijk, marginaal is leidt in de praktijk ook tot een enorm ressentiment t.a.v. al wat intact, sterk, viriel, mooi en normaal is en dus links niet nodig heeft om woordvoerder voor hen te spelen.

Op rechts of "extreem"-rechts stemmen is dan een legitieme en noodzakelijk manier om de levens van onszelf, onze familie en onze volkeren te verdedigen.
Rekening houden met anderen is geen obsessie of links maar gewoon een normale/gezonde houding. Het maakt deel uit van de basis van het christelijk geloof.

De voorstelling alsof je ofwel defect, zwak, lamlendig, lelijk of marginaal bent ofwel intact, sterk, viriel, mooi en normaal, is uiteraard fout en totaal onrealistisch. Hoogopgeleiden stemmen bvb vaker links wat heel uw stelling compleet de vernieling in rijdt. Bij rechts zouden er dan enkel intacte, sterke en viriele mensen zijn en geen marginalen. Ooit al eens in de marginale driehoek geweest?

Ook de voorstelling dat er geen alternatief is dan extreem rechts omdat we anders tenonder gaan is fout. Sam van Rooy spreekt daar ook vaak over maar in zijn slaapkamer is hij bezig met de omvolking :lol:

Trump: hij moet Amerika weer groot maken maar waarom deed hij dat de vorige keer dan niet? Trump maakt enkel Trump groot... en zij die hem sponsoren, al de rest kan de pot op.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: 07 nov 2024, 09:26Je moet daarmee opletten, ten tijde van zijn eerste regering draaide de economie beter dan onder Biden.
De verdienste van Obama destijds, nadien draaide het allemaal in de soep door de pandemie maar niet enkel in de US ook bij ons.
Trump daarop afrekenen zou niet fair zijn.
Ondertussen is de economie in de US aan het opveren maar Goebbels gewijs moest de leugen blijven rondgaan tot de herverkiezing.
Binnen enkele maanden zal de US opnieuw het beste land ter wereld zijn.
Wel benieuwd hoe ver hij wil gaan nu er niemand meer is die hem een strobreed in de weg zal leggen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Een ongeleid projectiel laten doen, niet echt verrassend hoe dat zal aflopen :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Daar vrees ik ook voor Dizzy, en mocht hij z'n laatste adem uitgeblazen hebben zou z'n opvolger nog erger kunnen zijn.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Zelfs een trieste evolutie als deze heeft zijn positieve kant, het zal uiteindelijk duidelijker worden dat de recepten ook niet werken of perfect zijn waardoor er weer een ommekeer waarschijnlijker wordt.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Dat klopt, het is ook de groep die achter Trump staat en het 2025 plan klaar heeft die echt wel gevaarlijk is, ik weet niet in hoeverre de US als land nu nog controle heeft, Trump wil een iemand hoofd maken van de gezondheidszorg die zowat alle vaccins wil afschaffen, bovendien gaat Trump zelf nu ook Obama Care gewoon afschaffen, dat zal veel beter zijn, volgens hem.

Bovendien komen er ook vast en zeker klimaat ontkenners die het beleid verder vorm zouden moeten geven .
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

Dat Trump gewonnen heeft, vind ik niet zo verrassend. Harris had eigenlijk gewoon een heel aantal zaken tegen zich: huidige vice (en dus afgerekend op de voorbije 4 jaar), last-minute kandidate en dus korte campagne, vrouw, zwart, weinig charisma, vage communicatie...

Ik vraag me wel af waarom sommigen hier (M...) hier nu vol leedvermaak zitten en Trump nog meer fantastisch vinden. Dat kan toch enkel omdat je zelf kickt op al dat populisme, stoerpraterij, beledigingen, enz... Ik kan er echt niet bij dat sommige echt Trump compleet blind adoreren, ongeacht al zijn fratsen. Zelfs als je het eens bent met zijn nogal drastische ideeën (ivm illegale migranten, import, DEI, enz...), dan moet elk normaal mensen toch nog altijd zijn wenkbrauwen fronsen bij de manier waarop ? Zoiets kan er bij mij echt niet in, en ook niet hoe zo iemand het uiteindelijk tot presidentskandidaat geschopt heeft. Want het kiespubliek had maar 2 keuzes, maar binnen de Republikeinse partij moeten er toch gewoon een pak betere kandidaten geweest zijn ?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 599 keer

devilkin schreef: 07 nov 2024, 08:57 We zullen zien. Want ieder die hier aan het verkondigen is dat ze weten wat T&V gaan doen ... ofwel hebben ze heel veel insider kennis, ofwel zijn ze aan het raden. Zoals wel iedereen.
We baseren ons op zijn vorige termijn. Trump is 78. Te oud om nog veel te veranderen.
Tomby schreef: 07 nov 2024, 10:59 Dat Trump gewonnen heeft, vind ik niet zo verrassend.
Nochtans kwam je weer met de nodige kritiek hierboven toen ik voor de uitslag de pijnpunten van Harris al aangaf. Nu, met hindsight 20/20, herhaal je daar een deel van en is het dan weer "niet zo verrassend".

Soit, ik dacht ook wel dat Jan 6th etc uiteindelijk toch nog een doorslag ging geven richting Kamala, maar blijkbaar is dat al redelijk vergeten.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 07 nov 2024, 11:07, in totaal 2 gewijzigd.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Ik had het ook niet puur over Trump.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat bedoel ik nu, laat die mensen doen en ze veroorzaken vanzelf problemen. Het afschaffen van die care zal mensen treffen, ook mensen die op hen gestemd hebben. Wie niet horen wil... of in de VS hate to say...

Trump is inderdaad ook maar een facade, de echte macht en belangen zitten bij de mensen/bedrijven die hem steunen. Een Musk zit niet de clown uit te hangen voor niets, die wil iets in return. De landen die de verkiezingen beïnvloeden doen dat ook met een reden. Nu hun kandidaat verkozen is zal dat ook bij hen tot gevolgen leiden. Trump is wel zodanig impulsief dat hij in staat is ongelukken te begaan, hij denk nl zelf dat hij de baas is :)

Ook wat klimaat betreft is er geen probleem, ik wens hen veel succes bij de zoektocht naar de pauzeknop. Elke ramp zal dubbel en dik in hun gezicht ontploffen. Herinner je dat corona ook geen rekening hield met de oranjeheid van Trump :)

@Tomby : het maakt niet uit of iets juist/waar is maar wel dat het beantwoord aan wat men graag als waar had gezien. Hier heet dat: het had waar kunnen zijn... maar in feite zijn het gewoon leugens. Die reflex is deels gebaseerd op angst voor verandering ook al schreeuwt men tegelijk om verandering. Die verandering moet nl van anderen komen opdat zij zelf niets moeten veranderen. Vertel zo'n mensen dat jij dat gaat verwezenlijken en ze willen dat geloven, liever dat dan de realiteit aanvaarden dat de tijd maar in 1 richting gaat. Kortom, een groot deel wil gewoon bedrogen worden, liever dat dan accepteren dat dingen veranderen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Tomby schreef: 07 nov 2024, 10:59 Harris had eigenlijk gewoon een heel aantal zaken tegen zich: ... vrouw, zwart, ...
Neen, die zaken had ze niet tegen zich.

Obama, zwart, won 16 jaar geleden al in een landslide en werd herkozen.
Clinton, een vrouw, won 8 jaar geleden al de popular vote.

Kamala Harris had gisteren absoluut geschiedenis kunnen schrijven, maar ze was gewoon te zwak als kandidaat. Harris' presidentscampagne in 2020 kwam totaal niet van de grond, en er deden mensen mee die nog zwakker waren dan haar. Harris had als VP een van de laagste approval ratings ooit, nog 10% lager dan Trump. Je bewijst niemand een dienst door het op vrouw of zwart te steken, meer zelfs, het is een verkeerd signaal.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 07 nov 2024, 11:37, in totaal 1 gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Petrikske schreef: 07 nov 2024, 10:17 Daar vrees ik ook voor Dizzy, en mocht hij z'n laatste adem uitgeblazen hebben zou z'n opvolger nog erger kunnen zijn.
Wat ik me nog afvraag; hoe reageert die man nu waar je zo graag YouTube filmpjes van gepost hebt de voorbije weken?
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 07 nov 2024, 11:17
Petrikske schreef: 07 nov 2024, 10:17 Daar vrees ik ook voor Dizzy, en mocht hij z'n laatste adem uitgeblazen hebben zou z'n opvolger nog erger kunnen zijn.
Wat ik me nog afvraag; hoe reageert die man nu waar je zo graag YouTube filmpjes van gepost hebt de voorbije weken?
Ik had de eerste reactie van Steve Shives hier gepost hé...(ontwaken, koffie, douche etc..)
Ik ben speciaal die mensen hun kanaal gaan opzoeken omdat ik ook met de vraag zat "wat nu"
Het viel me op dat heel wat van die mensen er behoorlijk kapot van zijn.
Steve heeft ondertussen reeds een follow up gepost, hem ben ik pas in het laatste stadium beginnen volgen op aanraden van Jesse Dollemore, en ja ik luister graag naar Steve en waardeer zijn kijk op Amerika.
Ik denk trouwens dat jij het ook wel eens kan zijn met hem zeker als je z'n laatste bijdrage bekijkt.
Ik ga nog wel even op zoek gaan verder naar video's van andere mensen die ik volgde in de aanloop naar..
Niet als leedvermaak maar eerder als een soort van rouwproces waar veel mensen nu toch in terecht gekomen zijn.
Alles nog heel even vanop afstand, laten insijpelen tot de vervaging z'n intrede zal doen om nadien weer verder te gaan met de eigen zorgen van de dag.
Het was een lang proces met een minder goed einde voor velen, maar de kiezer beslist en de kiezer krijgt waar hij voor heeft gekozen.
En aangezien democratie geen ijdel woord is feliciteren we de overwinnaar en gaan weer over tot de orde van de dag.

Nog heel even mijmeren, er komen nog verkiezingen. (hopelijk)

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Wist niet dat Obama eigenlijk een zwarte vrouw was :)

Het is wel zo dat vooral blanke mannen op Trump gestemd hebben, ook een deel van de latino en in minder mate zwarte mannen. Dat maakt echter niet dat haar campagne perfect was en dat dat nodig was om op korte tijd Trump bij te benen. Ik denk dat haar grootste probleem naast de mannen vooral 1 man was, Joe Biden. Hij was beter niet in de ring gestapt of sneller eruit gestapt. Dat is uiteraard makkelijk praten... achteraf. Ze was een noodoplossing en dat is minder overtuigend, zeker bij mensen die al overtuigd zijn.

Ik denk niet dat een vrouw enige kans zou maken mocht men condoomgebruik of sterilisatie bij mannen nog maar durven uitspreken :)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 07 nov 2024, 11:51 Hij was beter niet in de ring gestapt of sneller eruit gestapt. Dat is uiteraard makkelijk praten... achteraf. Ze was een noodoplossing en dat is minder overtuigend, zeker bij mensen die al overtuigd zijn.
Had hij eruit moeten stappen? Waarom vragen we het niet eens aan Kamala Harris? Zij vond niet alleen voor het debat dat Biden mentaal scherp was, ook na het debat zei ze dat er geen probleem was omdat "de Biden die zij zag" zijn job perfect kon uitvoeren, en ze gaf hem een endorsement.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Amerika is gewoon nog niet klaar voor een vrouw als president. Hadden ze na Hillary eigenlijk moeten weten... Maar laten we een gekleurde vrouw nemen voor de 2de poging... :bang: Dat de vrouwen daar nog liever voor een vrouwen-hater als Trump dan voor Kamala stemmen zegt eigenlijk wel genoeg. :roll: Amerika is nog lang niet klaar voor een vrouw als president. Gok erop dat als ze Biden hadden gehouden ze in totaal nog meer stemmen hadden gekregen. Misschien binnen 50 jaar ofzo nog eens opnieuw proberen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Klopt, de angst voor verandering is groter dan veel problemen, groter dus dan veroordelingen, vrouwenmishandeling, abortus,...

Amerika wordt te vaak als voorbeeld of baken bekeken maar op veel vlakken lopen ze serieus achter. Het land is extreem verdeeld en het verschil tussen de steden en platteland neemt nog toe. Het is makkelijker om op te schuiven als de verschillen kleiner zijn, nu is het een open oorlog van 2 kanten, er is geen ruimte voor iets ertussen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Avenger 2.0 schreef: 07 nov 2024, 12:11 Amerika is gewoon nog niet klaar voor een vrouw als president. Hadden ze na Hillary eigenlijk moeten weten...
Dat is dus ook niet waar. Hillary heeft de meerderheid van de Amerikanen overtuigd in 2016 en won de popular vote. Ja, in haar geval leverde dat haar geen presidentschap op gezien de spelregels in de VS waar je geen President wordt met een meerderheid van de stemmen, maar wel met een meerderheid van de kiesmannen. Maar het laatste dat je mij gaat vertellen is dat een land dat een vrouw meer stemmen geeft dan een man "niet klaar" zou zijn voor een vrouw als President. Sinds 2016 is dat met zekerheid niet zo.

Je mag je best eens afvragen waarom, ondanks het intrekken van Roe v Wade en dus zo'n inzet als abortus, Kamala Harris het slechter deed dan Hillary Clinton en ook de popular vote verloor. Er is maar een uitleg: zwakke campagne, zwakke kandidaat.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 07 nov 2024, 11:03 Nochtans kwam je weer met de nodige kritiek hierboven toen ik voor de uitslag de pijnpunten van Harris al aangaf. Nu, met hindsight 20/20, herhaal je daar een deel van en is het dan weer "niet zo verrassend".
Ik kwam met kritiek omdat je 3 lijntjes had over Trump, terwijl je wel 2 paragrafen spendeerde aan het feit waarom Kamala zo slecht is. Als ik over Trump moet beginnen kan ik pagina's vullen. En dat weet jij ook wel.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 308 keer
Bedankt: 637 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

Of zoals hier, malcontenten die, tegen hun eigen belangen in, op een populist stemmen en hopen dat na een schokeffect de rest wakker schiet om het beter te doen. (Zo zijn er hier ook :wink: )
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 07 nov 2024, 11:17 Harris had eigenlijk gewoon een heel aantal zaken tegen zich: ... vrouw, zwart, ...
Ik ben 100% zeker dat als hij een blanke man geweest was, dat hij zeker niet zo ruim verloren ging zijn, of misschien zelfs gewonnen. Het is gewoon een combinatie van factoren.
Om als zwarte vrouw te winnen, moet je echt wel zeer sterk zijn. Ook Obama was uitzonderlijk sterk, dat kan je toch niet ontkennen ?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Als het in 2016-2020 zó slecht was onder Trump, hoe slecht moet het dan wel niet geweest zijn onder Biden dat 8 jaar later een pak meer Amerikanen voor Trump gestemd hebben dan in 2016?
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

Dizzy schreef: 07 nov 2024, 11:51 Wist niet dat Obama eigenlijk een zwarte vrouw was :)

Het is wel zo dat vooral blanke mannen op Trump gestemd hebben, ook een deel van de latino en in minder mate zwarte mannen. Dat maakt echter niet dat haar campagne perfect was en dat dat nodig was om op korte tijd Trump bij te benen. Ik denk dat haar grootste probleem naast de mannen vooral 1 man was, Joe Biden. Hij was beter niet in de ring gestapt of sneller eruit gestapt. Dat is uiteraard makkelijk praten... achteraf. Ze was een noodoplossing en dat is minder overtuigend, zeker bij mensen die al overtuigd zijn.

Ik denk niet dat een vrouw enige kans zou maken mocht men condoomgebruik of sterilisatie bij mannen nog maar durven uitspreken :)
Het grootste probleem = mensen zoals jij die geen flauw benul hebben wat er speelt buiten hun eigen leefwereld en daarna niet begrijpen waarom iedereen rood stemt ;-)
De modale Amerikaan is onder Biden armer geworden, PUNT.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

iceke schreef: 07 nov 2024, 12:46 De modale Amerikaan is onder Biden armer geworden, PUNT.
Eigenlijk wel benieuwd of ze onder Trump wel rijker zullen worden...
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

De happy few wel, de modale Amerikaan... laten we zeggen dat ik m'n twijfels heb.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 07 nov 2024, 11:51 Het is wel zo dat vooral blanke mannen op Trump gestemd hebben, ook een deel van de latino en in minder mate zwarte mannen.
Weeral Dizzy met zijn leugens, speculaties,... Bron van jouw bewering? Als statement over geheime stemmingen kan dit weeral tellen.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

3:20 ( BTW is Stormy Daniels al aan het inpakken ? aangezien ze verklaarde te verhuizen uit VS indie Trump President zou worden ... :angel:

CNN: advocaten Trump vragen deze week om annulering strafbepaling

https://www.hln.be/verkiezingen-vs/trum ... ~a5d1f374/ (at 3.20 te lezen )
Redactie 07-11-24, 10:45

De advocaten van Donald Trump dienen in de komende dagen een verzoek in om de strafbepaling van de oud-president later deze maand te schrappen. Dat meldt nieuwszender 'CNN' op gezag van ingewijden.

Trump werd in mei schuldig bevonden aan het vervalsen van zakelijke documenten na het betalen van zwijggeld aan pornoster Stormy Daniels. De strafbepaling werd echter uitgesteld tot na de verkiezingen. De zitting is gepland voor 26 november, maar het is volgens Amerikaanse media zeer onwaarschijnlijk dat deze doorgaat. Juridische bronnen vertellen aan nieuwssite 'Politico' dat elke straf, of het nu huisarrest, een celstraf of een werkstraf is, de taken van een president zal beïnvloeden en geen rechter die daarom zal opleggen.

Het juridische team van Trump zal volgens CNN waarschijnlijk ook argumenteren dat een gekozen president, dezelfde bescherming geniet als een zittende president, en daardoor niet voor een aanklager op staatsniveau hoeft te verschijnen.

Volgens Politico kan de aanklager in de zwijggeldzaak de zitting deze maand laten doorgaan maar de straf uitstellen tot 2029, wanneer de tweede termijn van Trump erop zit. :!!!: De advocaten van de toekomstige president zullen echter aanvoeren dat het de ordelijke overdracht van de macht in de weg zal zitten als Trump midden in de komende transitieperiode in een rechtszaal moet verschijnen. :!!!:
Laatst gewijzigd door Matt555 07 nov 2024, 13:04, in totaal 2 gewijzigd.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Matt555 schreef: 07 nov 2024, 12:54 3:20 ( BTW is Stormy Daniels al aan het inpakken ? aangezien ze verklaarde te verhuizen uit VS indie Trump President zou worden ... :angel:
Hollywood loopt leeg. Wie het zich kan permitteren reist met zijn of haar privé jet naar een ander continent. Voort van de rest worden er voor de armere sterren massaal vliegtuigen gecharterd voor hun verhuis. Verhuisbedrijven kunnen de plotse toestroom niet meer aan. En wie het echt niet breed heeft, die komt als bootvluchteling naar Europa.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Tomby schreef: 07 nov 2024, 12:30 Om als zwarte vrouw te winnen, moet je echt wel zeer sterk zijn. Ook Obama was uitzonderlijk sterk, dat kan je toch niet ontkennen ?
Je moet sterker zijn dan je tegenkandidaat. Obama was idd zeer sterk en kwam ook twee keer op tegen een zwakke tegenkandidaat (de eerste was heel oud en had Sarah Palin als VP, de tweede was een dierenmishandelaar en had het over "binders full of women"). Ook tegen Trump zou Obama met ruime voorsprong winnen.

Ik ga niet ontkennen dat er altijd gaan zijn die niet gaan willen stemmen op iemand obv geslacht/huidskleur, maar daar tegenover gaan er weer anderen zijn die dat net wel gaan doen om die reden. Ik denk echt niet dat het een beslissende invloed heeft. Heel wat mensen hebben bv op Trump gestemd omwille van z'n programma, zeker niet omdat ze de man graag hebben of omdat ze geen vrouw willen.

Amerikaanse verkiezingen worden gewonnen door degene die z'n basis het meest kan motiveren om te gaan stemmen. Kamala kon dat niet, ondanks genoeg kansen daarvoor met thema's als abortus. Sterker zelfs: in Arizona heeft een prop die toegang tot abortus garandeert de meeste stemmen gehaald, maar Kamala Harris die op hetzelfde stembiljet stond en voor hetzelfde als die prop pleit, heeft NIET de meeste stemmen gehaald. Er zijn dus mensen die pro-abortus zijn die toch niet op Kamala gestemd hebben. Om dat te verklaren komen we dan weer bij de andere dingen die je aangehaald hebt: gebrek aan charisma, slechte communicatie, etc. Kamala kon de mensen niet inspireren zoals Obama deed, niet omdat ze vrouw is, maar gewoon omdat ze die gave niet heeft.
Jack Daniels schreef: 07 nov 2024, 12:58 Hollywood loopt leeg. Wie het zich kan permitteren reist met zijn of haar privé jet naar een ander continent.
Haha, doet me terugdenken aan 8 jaar geleden. Toen gingen er ook een deel emigreren weg uit de VS. Geen enkele heeft het effectief gedaan, want goodbye zeggen aan het permanent mooie weer en de lage belastingen, dat hadden ze er nu ook weer niet voor over. Hoe alles zich herhaalt, echt grappig deze keer.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 07 nov 2024, 13:05, in totaal 3 gewijzigd.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Jack Daniels schreef: 07 nov 2024, 12:58
Matt555 schreef: 07 nov 2024, 12:54 3:20 ( BTW is Stormy Daniels al aan het inpakken ? aangezien ze verklaarde te verhuizen uit VS indie Trump President zou worden ... :angel:
Hollywood loopt leeg. Wie het zich kan permitteren reist met zijn of haar privé jet naar een ander continent. Voort van de rest worden er voor de armere sterren massaal vliegtuigen gecharterd voor hun verhuis. Verhuisbedrijven kunnen de plotse toestroom niet meer aan. En wie het echt niet breed heeft, die komt als bootvluchteling naar Europa.
:lol2:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Avenger 2.0 schreef: 07 nov 2024, 09:56
boulder schreef: 07 nov 2024, 09:26 Hij zal dan op zijn minst niet kunnen beweren dat het de Democraten zijn die zijn plannen hebben gedwarsboomd.
Als Trump zijn regering faalt zal het toch wel altijd een ander zijn schuld zijn hoor (en hoogstwaarschijnlijk de Democraten) :lol:
Er was ook massale verkiezingsfraude door de Democraten en als je hem dat nu vraagt zullen ze volgens hem nog stemmen gepikt hebben...
Deze keer zal het moeilijk zijn om dat op de Democraten te schuiven, zeker als hij met zijn Republikeinen overal een meerderheid haalt.
Hij heeft dan de Democraten niet nodig bij een stemming om aan een meerderheid te komen.

Toegevoegd na 3 minuten 16 seconden:
Petrikske schreef: 07 nov 2024, 10:14
boulder schreef: 07 nov 2024, 09:26Je moet daarmee opletten, ten tijde van zijn eerste regering draaide de economie beter dan onder Biden.
De verdienste van Obama destijds, nadien draaide het allemaal in de soep door de pandemie maar niet enkel in de US ook bij ons.
Trump daarop afrekenen zou niet fair zijn.
Niet fair, maar het gebeurt overal.
Als er nu in België moet bespaard worden, zullen sommigen ook lelijk kijken naar die regering, ook al werden de putten in de vorige regering gemaakt.
Sterker nog, het zullen zij zijn die de putten gemaakt hebben, die nu de regering aanvallen omdat ze die willen dempen.
Geld uitgeven is makkelijker dan het besparen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

Mooie verklaring

“Joe Biden was de laatste Koude Oorlog-president van de Verenigde Staten. Zijn mindset: het is in het belang van Amerika dat de veiligheid in Europa wordt verzekerd. Lees: dat de Russen worden afgeremd. Amerika moet zijn verantwoordelijkheid opnemen voor de vrede en veiligheid in Europa, dat was de drijvende kracht achter de aanpak van Biden. Met Trump krijg je een president die redeneert: ‘Als het ons meer kost dan het opbrengt, laat de Europeanen hun boontjes dan maar zelf doppen’.”
Gesloten

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”