Dat zal niet de eerste en niet de laatste keer zijn, dus ook hier geen uitzondering.
De uiteenlopende meningen over AI zijn inmiddels gekend en waar het uiteindelijk op zal uitdraaien is - bij gebrek aan een glazen bol - gewoon afwachten en dan zien we wel wat het geeft. Wordt mijn mening later door de feiten niet bevestigd, zoveel te beter voor de rest. Maar ik vrees er voor. Niet voor mezelf maar voor d'anderen die niet meer mee zullen zijn. Continu een doemscenario uitschreeuwen en blijven herhalen werkt in de realiteit eerder in het nadeel van de verstarden (op den duur gaan ze door de vele herhalingen hun eigen doemscenario's geloven) dan van zij die zich aan de nieuwe realiteit willen/kunnen aanpassen.
Ook wat betreft de Belgische politiek volg ik je mening in deze niet. De Belgische politiek heeft in deze weinig tot geen invloed binnen de EU laat staan op de politiek daar buiten, inzonderheid China en de US (die zich niet gaan laten tegenhouden door wat woke ongenoegens geuit op een Belgisch forum, integendeel) .
De huidige Belgische politiek is een lamme eend die in haar decennialang streven in "eerlijkheid en gelijkheid voor iedereen" zowat iedere aanleg tot verantwoordelijkheidszin en zin voor echt initiatief en ambitie uit het grootste deel van haar bevolking verdreven heeft. Ze zijn vervallen tot lobbyisten die van verkiezing tot verkiezing rondom hun potentiële kiezers slalommen om de hardste roepers in hun hangmatten eerst te bedienen in hun comfortverslavingen zonder daar zelf al te veel voor te moeten doen. Vanuit die hoek verwacht ik dan ook weinig tot niets. Een realiteit die je waarschijnlijk niet graag hoort noch wil zien maar dat wijzigt de realiteit niet.
Voor de rest, de "goei" worden de laatste tijd al zenuwachtig genoeg wanneer ze uit hun comfortabel opgerichte hokjesdenken getrokken worden en zichzelf blijkbaar verplicht voelen om meer dan 140 karakters tot zich te nemen (en dat dan later zelf weer ontkennen en - hilariteit ten top - dan zelf naarstig op zoek gaan om AI op dit forum terug te introduceren om in hun plaats trachten hun gelijk extra kracht bij te zetten).
Een mooier voorbeeld van AI verketteren wanneer het in de ideologische kraam past en vervolgens zelf inzetten op de eigen kraam mee op te tuigen zou ik zelf niet eens hebben kunnen verzinnen.
Doei.