4G nog sneller?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

nickz schreef:
bergjehansen schreef:Ik ben nu af en toe in Gent om te klussen, maar ben bang dat ik een hoge rekening krijg deze maand omdat mijn provider in Nederland zit... weet iemand anders ook een goedkope internetprovider?
1. Proximus (beste bereik & snelheid)
Mobile Internet Comfort (2 GB/maand): € 14,99/maand
Mobile Internet Favorite (4 GB/maand): € 29,99/maand

2. Mobile Vikings (via Base-netwerk: goed bereik, lagere snelheid)
Data-only (2 GB/maand): € 12/maand

3. Telenet (via Mobistar-netwerk: slechter bereik, hogere snelheid)
KING Surf (500 MB/maand): € 5/maand
KONG Surf (2 GB/maand): € 10/maand

4G is overal inbegrepen. Gemiddelde snelheden (meetresultaten van Q1 2014):
Proximus-netwerk: 25,5 Mb/s download, 17,3 Mb/s upload
Mobistar-netwerk: 23,4 Mb/s download, 15,6 Mb/s upload
Base-netwerk: 14,0 Mb/s download, 11,0 Mb/s upload
Ik lees hieronder toch andere snelheden, die best waar zijn uit eigen ervaring. De tijd dat Proximus in mijn ogen de snelste was is helaas verleden tijd. Waarom iedereen hier steeds negatief is over Mobistar is mij een raadsel, hebben die mensen recent Mobistar nog gebruikt of getest? Ze komen van ver, maar ze zijn begot goed bezig! Misschien een fatsoenlijke toestel gebruiken kan ook wonderen doen. :-D

http://www.mobistar.be/nl/hulp/netwerk

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet All internet
GSM: Proximus Maxi - Easy & Essential
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 41 keer

kristofmertens schreef:
Ik lees hieronder toch andere snelheden, die best waar zijn uit eigen ervaring. De tijd dat Proximus in mijn ogen de snelste was is helaas verleden tijd. Waarom iedereen hier steeds negatief is over Mobistar is mij een raadsel, hebben die mensen recent Mobistar nog gebruikt of getest?
Heb je al gelezen hoe Mobistar en Proximus aan die getallen komen? Proximus laat een onafhankelijke firma 5000km afleggen om testen uit te voeren. Mobistar baseert de 4G snelheden op basis van eigen tests (?) van een beperkt aantal steden. Dan weet ik wel welke resultaten ik eerder geloof. ;-)

Overigens promoot je wel veel Mobistar op dit forum, toch niet recent aandelen gekocht zeker? :-D
kristofmertens
Pro Member
Pro Member

Jordy1990 schreef:
kristofmertens schreef:
Ik lees hieronder toch andere snelheden, die best waar zijn uit eigen ervaring. De tijd dat Proximus in mijn ogen de snelste was is helaas verleden tijd. Waarom iedereen hier steeds negatief is over Mobistar is mij een raadsel, hebben die mensen recent Mobistar nog gebruikt of getest?
Heb je al gelezen hoe Mobistar en Proximus aan die getallen komen? Proximus laat een onafhankelijke firma 5000km afleggen om testen uit te voeren. Mobistar baseert de 4G snelheden op basis van eigen tests (?) van een beperkt aantal steden. Dan weet ik wel welke resultaten ik eerder geloof. ;-)

Overigens promoot je wel veel Mobistar op dit forum, toch niet recent aandelen gekocht zeker? :-D
Nee maar wie commentaar heeft zou echt eens de moeite moeten doen om Mobistar nu te testen. Mobistar was ooit huilen met de pet op, ik kan het weten want ik was toen klant bij Proximus aangezien het netwerk voor geen meter werkte. De resultaten van Mobistar zijn best geloofwaardig wat ze noteren op hun website. Mijn testsim van Proximus komt er nog maar zelden in omdat ik me anders begin op te jagen van frustratie, zegt dat genoeg? :-D

wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

nickz schrijft...Hij vraagt om een 4G internet abonnement voor zijn laptop, geen tariefplan voor een smartphone...

en waarom zou internet-on-mobile niet werken met PC/laptop!?
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

kristofmertens schreef:
nickz schreef:
bergjehansen schreef:Ik ben nu af en toe in Gent om te klussen, maar ben bang dat ik een hoge rekening krijg deze maand omdat mijn provider in Nederland zit... weet iemand anders ook een goedkope internetprovider?
1. Proximus (beste bereik & snelheid)
Mobile Internet Comfort (2 GB/maand): € 14,99/maand
Mobile Internet Favorite (4 GB/maand): € 29,99/maand

2. Mobile Vikings (via Base-netwerk: goed bereik, lagere snelheid)
Data-only (2 GB/maand): € 12/maand

3. Telenet (via Mobistar-netwerk: slechter bereik, hogere snelheid)
KING Surf (500 MB/maand): € 5/maand
KONG Surf (2 GB/maand): € 10/maand

4G is overal inbegrepen. Gemiddelde snelheden (meetresultaten van Q1 2014):
Proximus-netwerk: 25,5 Mb/s download, 17,3 Mb/s upload
Mobistar-netwerk: 23,4 Mb/s download, 15,6 Mb/s upload
Base-netwerk: 14,0 Mb/s download, 11,0 Mb/s upload
Ik lees hieronder toch andere snelheden, die best waar zijn uit eigen ervaring. De tijd dat Proximus in mijn ogen de snelste was is helaas verleden tijd. Waarom iedereen hier steeds negatief is over Mobistar is mij een raadsel, hebben die mensen recent Mobistar nog gebruikt of getest? Ze komen van ver, maar ze zijn begot goed bezig! Misschien een fatsoenlijke toestel gebruiken kan ook wonderen doen. :-D

Mobistar hun snelheid op 4G is zeer goed, maar dan moet je ook wel 4G dekking hebben, en daarop lopen ze ook nog al achter. En 3G kan bij hun ook echt snel zijn, maar slechts op enkele plekken, op veel plaatsen is het bagger (station van zaventem/luchthaven al eens geprobeerd?, een goei grap daar, een 56k modem is sneller)

Proximus en base hebben naar mijn mening een veel consistentere ervaring, hun 3G is overal wel relatief snel en nooit echt zeer traag. En hun 4G is ook niet mis.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

kristofmertens schreef: Ik lees hieronder toch andere snelheden, die best waar zijn uit eigen ervaring. De tijd dat Proximus in mijn ogen de snelste was is helaas verleden tijd. Waarom iedereen hier steeds negatief is over Mobistar is mij een raadsel, hebben die mensen recent Mobistar nog gebruikt of getest? Ze komen van ver, maar ze zijn begot goed bezig! Misschien een fatsoenlijke toestel gebruiken kan ook wonderen doen. :-D
Ik heb mij een maand geleden eens een test-sim van Mobistar(internet on mobile) bestelt(toestel iPhone 5S)
Na eerste herlading, kreeg ik constant de melding uw abonnement ondersteunt geen Mobiel internet...
Na herhaaldelijk contact met de helpdesk is dit na 2(twee!) weken opgelost.
Dan had ik wel mobiel internet, maar geen 4G, en mobiel internet viel in Gent-Centrum constant weg, bij momenten zelfs geen Edge, en als dan per ongeluk eens op 3G zat waren de snelheden rampzalig slecht. Na contact met de helpdesk, u heeft geen 4G omdat u in een zone zit die gedekt wordt door 4G. Die mensen geloofden blijkbaar echt niet dat ik in Gent zat.
Hun 4G snelheden zijn (voorlopig) misschien de beste, maar ik heb het dus niet kunnen testen. en de ervaring met hun helpdesk/niet 4G-netwerk was zo rampzalig dat ik daar de eerste jaren weg blijf.
Mobile Vikings heeft een fantastische helpdesk.
Bij Belgacom/Proximus heb ik ooit nooit klachten gehad(was wel niet zo snel als MV), en is het netwerkdekking en stabiliteit(belangrijker dan snelheid) het beste voor 3G & 4G.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Vandaag nog eens een scan gedaan in de Antwerpse premetrotunnels. Nog geen enkel 4G-netwerk te ontvangen en Proximus is nog steeds de enige operator die 3G aanbiedt. Op zich al wel een verbetering t.o.v. jaren geleden (ik herinner me nog de tijd dat je met Base/Orange en Mobistar helemaal géén signaal had), maar het wordt langzamerhand toch wel tijd voor een verdere uitbreiding.

[attachment=-1]uploadfromtaptalk1399712635671.jpg[/attachment]

Sent from my Xperia Z using Tapatalk
Bijlagen
uploadfromtaptalk1399712635671.jpg
kristofmertens
Pro Member
Pro Member

Jordy1990 schreef:
kristofmertens schreef:

Merk sinds vandaag dat Proximus op één van de plaatsen (Pellenberg, grens Kessel-Lo) waar ik kom serieuse vooruitgang heeft gemaakt. Tot gisteren 2/5, vanaf vandaag 4/5 (binnenshuis). De ontvangst vertaald zich ook in snelheid 9.66/3.16, wat voor 3G niet echt slecht is.

Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”