Mobiele GSM technologie is echt niet bedoeld om een linux iso of gelijkaardig binnen te halen... Logisch dat de operator de rem aanzet voor wie zoiets probeert (namelijk het lokale net proberen plat te leggen)wied schreef:hier (antwerpen-noord) duurt het ca 15 minuten om een linux iso van 900 MB binnen te halen! Als mobi* niet beter kan, worden zij wat mij betreft geen nummer 1...
4G nog sneller?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 123 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Bwa, toen ik m'n Mobistar testsim had gebruikte ik die dagen aan een stuk via tethering op m'n laptop voor alles wat ik anders via wifi zou gedaan hebben, en 'k had op 't einde van de rit zo'n 300GB aan verbruik. Geen enkele keer afgeknepen geweest. Het was zelfs zo dat ik grotere bestanden op m'n Google Drive steevast uploadde via LTE (bestanden van 1GB+) omdat dat makkelijk 4 tot 5x sneller was dan met een vaste connectie.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
...Mobiele GSM technologie is echt niet bedoeld om een linux iso of gelijkaardig binnen te halen...
als ik me niet vergis wordt dit nu regelmatig "mobiel breedband" genoemd!? Mooi netwerk als ik dit met een 900 MB bestandje lam kan leggen
als ik me niet vergis wordt dit nu regelmatig "mobiel breedband" genoemd!? Mooi netwerk als ik dit met een 900 MB bestandje lam kan leggen

Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Mobiele GSM technologie is dat inderdaad niet, UMTS en zeker E-UTRA (LTE, LTE-Adv.) zijn daar wel zeker op gericht.fvhbrugge schreef:Mobiele GSM technologie is echt niet bedoeld om een linux iso of gelijkaardig binnen te halen... Logisch dat de operator de rem aanzet voor wie zoiets probeert (namelijk het lokale net proberen plat te leggen)wied schreef:hier (antwerpen-noord) duurt het ca 15 minuten om een linux iso van 900 MB binnen te halen! Als mobi* niet beter kan, worden zij wat mij betreft geen nummer 1...
En er zijn datalimieten voor iets in belgie, een carrier zou het niet mogen uitmaken of ik mijn 2GB verstook door af en toe twitter te refreshen of door 4 min torrents te downloaden.
Dit.iRockabizzydilly schreef:Bwa, toen ik m'n Mobistar testsim had gebruikte ik die dagen aan een stuk via tethering op m'n laptop voor alles wat ik anders via wifi zou gedaan hebben, en 'k had op 't einde van de rit zo'n 300GB aan verbruik. Geen enkele keer afgeknepen geweest. Het was zelfs zo dat ik grotere bestanden op m'n Google Drive steevast uploadde via LTE (bestanden van 1GB+) omdat dat makkelijk 4 tot 5x sneller was dan met een vaste connectie.
Ik heb Mobistar LTE ongeveer een twee maand gebruikt als enige internetverbinding en dat ging zonder problemen, makkelijk 200 a 250GB per maand verbruikt. Het enigste is wel dat als iedereen zo'n verbruik zou hebben we toch op zijn minst al het geveilde spectrum gaan nodig hebben, niet die paar MHz in 1800MHz.
-
- Elite Poster
inderdaad, daar wringt het schoentje al! In Antwerpen-noord geven GC en Mobi* povere 4G resultaten. Hoog tijd vind ik dat ze hun spectrum kaart gaan trekken...
-
- Elite Poster
Daarstraks aan station Merelbeke een verbazingwekkend (vind ik persoonlijk) resultaat gehaald via 3G. Had gsm nog maar net in LTE modus gezet en werd niet direct verbonden, trein kwam net aan dus geen 4G test kunnen doen. Feit is wel dat men duidelijk ook nog 3G sterke verbeteringen geeft.

-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat kan evengoed HSPA DC zijn, niet?
-
- Elite Poster
Dus van de 3G generatie? Uiteraard is dit DC. Maar voorheen haalde ik nergens deze snelheden DC of niet. Dus ofwel is er aan gewerkt of er was voorheen op amper plaatsen in Gent en omstreken reeds DC.
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Elite Poster
Ik vermoed dat als ze ergens 4G plaatsen, ze ineens de hele 3G (en misschien wel 2G) apparatuur upgraden naar nieuwere/zuinigere/betere apparatuur. En daarbij is op recente apparatuur DC-HSPA maar een kleine software update van HSPA+ weg, en die rollen ze waarschijnlijk stuk per stuk uit.
-
- Elite Poster
Dat kan, het gaat alleszins over plaatsen waar ik van bij dag 1 Proximus LTE had.
Bij deze de test:

Bij deze de test:

-
- Elite Poster
Gent, Kouter:

-
- Starter
Ik ben van plan naar Gent te verhuizen (uit Nederland). Momenteel heb ik een 4g internet abonnement voor mijn laptop, ik haal alleen ongeveer de snelheden die op deze website staan. Weet iemand hoe ik dit kan versnellen? of kan ik beter een nieuwe internetprovider nemen?
Ik ben nu af en toe in Gent om te klussen, maar ben bang dat ik een hoge rekening krijg deze maand omdat mijn provider in Nederland zit... weet iemand anders ook een goedkope internetprovider?
Ik ben nu af en toe in Gent om te klussen, maar ben bang dat ik een hoge rekening krijg deze maand omdat mijn provider in Nederland zit... weet iemand anders ook een goedkope internetprovider?
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Een lokale Belgische provider?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
of internet on mobile van mobistar (3 GB voor 15,00 €)...
http://www.mobistar.be/nl/aanbod/herlaa ... -on-mobile
http://www.mobistar.be/nl/aanbod/herlaa ... -on-mobile
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
1. Proximus (beste bereik & snelheid)bergjehansen schreef:Ik ben nu af en toe in Gent om te klussen, maar ben bang dat ik een hoge rekening krijg deze maand omdat mijn provider in Nederland zit... weet iemand anders ook een goedkope internetprovider?
Mobile Internet Comfort (2 GB/maand): € 14,99/maand
Mobile Internet Favorite (4 GB/maand): € 29,99/maand
2. Mobile Vikings (via Base-netwerk: goed bereik, lagere snelheid)
Data-only (2 GB/maand): € 12/maand
3. Telenet (via Mobistar-netwerk: slechter bereik, hogere snelheid)
KING Surf (500 MB/maand): € 5/maand
KONG Surf (2 GB/maand): € 10/maand
4G is overal inbegrepen. Gemiddelde snelheden (meetresultaten van Q1 2014):
Proximus-netwerk: 25,5 Mb/s download, 17,3 Mb/s upload
Mobistar-netwerk: 23,4 Mb/s download, 15,6 Mb/s upload
Base-netwerk: 14,0 Mb/s download, 11,0 Mb/s upload
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 34 keer
Ik lees hieronder toch andere snelheden, die best waar zijn uit eigen ervaring. De tijd dat Proximus in mijn ogen de snelste was is helaas verleden tijd. Waarom iedereen hier steeds negatief is over Mobistar is mij een raadsel, hebben die mensen recent Mobistar nog gebruikt of getest? Ze komen van ver, maar ze zijn begot goed bezig! Misschien een fatsoenlijke toestel gebruiken kan ook wonderen doen.nickz schreef:1. Proximus (beste bereik & snelheid)bergjehansen schreef:Ik ben nu af en toe in Gent om te klussen, maar ben bang dat ik een hoge rekening krijg deze maand omdat mijn provider in Nederland zit... weet iemand anders ook een goedkope internetprovider?
Base-netwerk: 14,0 Mb/s download, 11,0 Mb/s upload

http://www.mobistar.be/nl/hulp/netwerk
[

TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet All internet
GSM: Proximus Maxi - Easy & Essential
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 41 keer
Heb je al gelezen hoe Mobistar en Proximus aan die getallen komen? Proximus laat een onafhankelijke firma 5000km afleggen om testen uit te voeren. Mobistar baseert de 4G snelheden op basis van eigen tests (?) van een beperkt aantal steden. Dan weet ik wel welke resultaten ik eerder geloof.kristofmertens schreef:
Ik lees hieronder toch andere snelheden, die best waar zijn uit eigen ervaring. De tijd dat Proximus in mijn ogen de snelste was is helaas verleden tijd. Waarom iedereen hier steeds negatief is over Mobistar is mij een raadsel, hebben die mensen recent Mobistar nog gebruikt of getest?

Overigens promoot je wel veel Mobistar op dit forum, toch niet recent aandelen gekocht zeker?

-
- Pro Member
Nee maar wie commentaar heeft zou echt eens de moeite moeten doen om Mobistar nu te testen. Mobistar was ooit huilen met de pet op, ik kan het weten want ik was toen klant bij Proximus aangezien het netwerk voor geen meter werkte. De resultaten van Mobistar zijn best geloofwaardig wat ze noteren op hun website. Mijn testsim van Proximus komt er nog maar zelden in omdat ik me anders begin op te jagen van frustratie, zegt dat genoeg?Jordy1990 schreef:Heb je al gelezen hoe Mobistar en Proximus aan die getallen komen? Proximus laat een onafhankelijke firma 5000km afleggen om testen uit te voeren. Mobistar baseert de 4G snelheden op basis van eigen tests (?) van een beperkt aantal steden. Dan weet ik wel welke resultaten ik eerder geloof.kristofmertens schreef:
Ik lees hieronder toch andere snelheden, die best waar zijn uit eigen ervaring. De tijd dat Proximus in mijn ogen de snelste was is helaas verleden tijd. Waarom iedereen hier steeds negatief is over Mobistar is mij een raadsel, hebben die mensen recent Mobistar nog gebruikt of getest?
Overigens promoot je wel veel Mobistar op dit forum, toch niet recent aandelen gekocht zeker?

[

-
- Elite Poster
nickz schrijft...Hij vraagt om een 4G internet abonnement voor zijn laptop, geen tariefplan voor een smartphone...
en waarom zou internet-on-mobile niet werken met PC/laptop!?
en waarom zou internet-on-mobile niet werken met PC/laptop!?
-
- Elite Poster
Mobistar hun snelheid op 4G is zeer goed, maar dan moet je ook wel 4G dekking hebben, en daarop lopen ze ook nog al achter. En 3G kan bij hun ook echt snel zijn, maar slechts op enkele plekken, op veel plaatsen is het bagger (station van zaventem/luchthaven al eens geprobeerd?, een goei grap daar, een 56k modem is sneller)kristofmertens schreef:Ik lees hieronder toch andere snelheden, die best waar zijn uit eigen ervaring. De tijd dat Proximus in mijn ogen de snelste was is helaas verleden tijd. Waarom iedereen hier steeds negatief is over Mobistar is mij een raadsel, hebben die mensen recent Mobistar nog gebruikt of getest? Ze komen van ver, maar ze zijn begot goed bezig! Misschien een fatsoenlijke toestel gebruiken kan ook wonderen doen.nickz schreef:1. Proximus (beste bereik & snelheid)bergjehansen schreef:Ik ben nu af en toe in Gent om te klussen, maar ben bang dat ik een hoge rekening krijg deze maand omdat mijn provider in Nederland zit... weet iemand anders ook een goedkope internetprovider?
Base-netwerk: 14,0 Mb/s download, 11,0 Mb/s upload![]()
[Post made via mobile device ]
Proximus en base hebben naar mijn mening een veel consistentere ervaring, hun 3G is overal wel relatief snel en nooit echt zeer traag. En hun 4G is ook niet mis.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
Ik heb mij een maand geleden eens een test-sim van Mobistar(internet on mobile) bestelt(toestel iPhone 5S)kristofmertens schreef: Ik lees hieronder toch andere snelheden, die best waar zijn uit eigen ervaring. De tijd dat Proximus in mijn ogen de snelste was is helaas verleden tijd. Waarom iedereen hier steeds negatief is over Mobistar is mij een raadsel, hebben die mensen recent Mobistar nog gebruikt of getest? Ze komen van ver, maar ze zijn begot goed bezig! Misschien een fatsoenlijke toestel gebruiken kan ook wonderen doen.![]()
Na eerste herlading, kreeg ik constant de melding uw abonnement ondersteunt geen Mobiel internet...
Na herhaaldelijk contact met de helpdesk is dit na 2(twee!) weken opgelost.
Dan had ik wel mobiel internet, maar geen 4G, en mobiel internet viel in Gent-Centrum constant weg, bij momenten zelfs geen Edge, en als dan per ongeluk eens op 3G zat waren de snelheden rampzalig slecht. Na contact met de helpdesk, u heeft geen 4G omdat u in een zone zit die gedekt wordt door 4G. Die mensen geloofden blijkbaar echt niet dat ik in Gent zat.
Hun 4G snelheden zijn (voorlopig) misschien de beste, maar ik heb het dus niet kunnen testen. en de ervaring met hun helpdesk/niet 4G-netwerk was zo rampzalig dat ik daar de eerste jaren weg blijf.
Mobile Vikings heeft een fantastische helpdesk.
Bij Belgacom/Proximus heb ik ooit nooit klachten gehad(was wel niet zo snel als MV), en is het netwerkdekking en stabiliteit(belangrijker dan snelheid) het beste voor 3G & 4G.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Vandaag nog eens een scan gedaan in de Antwerpse premetrotunnels. Nog geen enkel 4G-netwerk te ontvangen en Proximus is nog steeds de enige operator die 3G aanbiedt. Op zich al wel een verbetering t.o.v. jaren geleden (ik herinner me nog de tijd dat je met Base/Orange en Mobistar helemaal géén signaal had), maar het wordt langzamerhand toch wel tijd voor een verdere uitbreiding.
[attachment=-1]uploadfromtaptalk1399712635671.jpg[/attachment]
Sent from my Xperia Z using Tapatalk
[attachment=-1]uploadfromtaptalk1399712635671.jpg[/attachment]
Sent from my Xperia Z using Tapatalk
-
- Pro Member
Merk sinds vandaag dat Proximus op één van de plaatsen (Pellenberg, grens Kessel-Lo) waar ik kom serieuse vooruitgang heeft gemaakt. Tot gisteren 2/5, vanaf vandaag 4/5 (binnenshuis). De ontvangst vertaald zich ook in snelheid 9.66/3.16, wat voor 3G niet echt slecht is.Jordy1990 schreef:Heb je al gelezen hoe Mobistar en Proximus aan die getallen komen? Proximus laat een onafhankelijke firma 5000km afleggen om testen uit te voeren. Mobistar baseert de 4G snelheden op basis van eigen tests (?) van een beperkt aantal steden. Dan weet ik wel welke resultaten ik eerder geloof.kristofmertens schreef:
[