DarkV schreef: 19 aug 2024, 16:11Allemaal mooi maar de gewone Rus zal die beelden nooit te zien krijgen en nog steeds geindoctrineerd worden dat Oekrainers Nazi's zijn die moeten uitgeroeid worden.
En inderdaad is Putler net om die reden hemel en hel aan het bewegen om alle sociale media uit te schakelen in Rusland.
Maar vergis je niet duizenden en duizenden vermiste 'gemobiliseerden' gaan echt wel iets in beweging zetten.
Waarom denk je dat tot op heden Putler nog geen nieuwe mobilisatie heeft afgekondigd halloo...?
heist_175 schreef: 19 aug 2024, 16:56Om het even in perspectief te zetten:
Oekraïne bezet nu 1000km²
De opmars van het Poetin-leger sinds 1/1/2024 is 1175km²
Tcha Ching.. Boenk erop hé!
boulder schreef: 19 aug 2024, 17:37Zelfs als de Overheid niets laat weten, gaan de ouders zich rap zorgen maken, dus ook die gaan praten.
Op die manier is het toch wel moeilijker om te doen alsof er niets aan de hand is.
Kijk hé.. we weten en verwachten allemaal dat Putler niet anders zal doen dan de infokanalen dicht te metselen.
Wat hij daarentegen niet kan doen is het merendeel van de wereldwijde infokanalen boycotten.
heist_175 schreef: 19 aug 2024, 16:56Maar wat het doel is van deze "uitstap"?
De gecensureerde Russische media brengen het nieuws nauwelijks, dus de gewone Rus weet er niets van.
Geen idee hoe oud je bent, maar als ouder en de bezorgdheid om jou kinderen kan jou vernuft tot ver leiden.
Niet alle Russen zijn retedom.
DarkV schreef: 19 aug 2024, 18:04"Negatief" praten over Putin z'n speciale operatie kan je al snel vele jaren concentratie kamp opleveren... ik denk niet dat er veel gaan praten.
Oh nee.. zet ze enkele dagen zonder eten en drinken en ze zingen als een nachtegaal elk lied dat je wil dat ze kakelen.
Zal ik het sterker stellen?
"Wij zullen allemaal het lied zingen dat ze willen dat we zingen!"
En als de soldaten een ander kleurtje dragen word er nog steeds gezongen hoor, ligt er maar aan hoe erg het buikje grolt.
Kijk maar, dit zijn beelden die Putler ten allen tijde wil blokkeren.
Is dit vreemd? Helemaal niet, misschien hadden onze (over)grootouders ook wel een enorme honger tijdens WWI en of WWII.
heist_175 schreef: 19 aug 2024, 16:56Om het even in perspectief te zetten:
Oekraïne bezet nu 1000km²
Het ging verbazend goed vooruit..
Sinds vanavond.. 1260km² ingenomen aka 92 dorpjes.
Trek me uit de Vlaamse klei
Geef me een drummer en maak me blij
DarkV schreef: 19 aug 2024, 16:11Om het even in het perspectief te plaatsen... Rusland bezet momenteel zo'n 161.000 km² !
Hebben ze hoelang over gedaan?
De Oekraïners veroverden op 1 week meer dan de Russen konden veroveren op 1 jaar.
Russisch verlies aan personeel tot op heden :
600.000 eenheden.
Om te zegevieren heeft Putler een algehele mobilisatie nodig, die is tot op heden uitgebleven want dit zou hem z'n kop kosten.
De schrik met de massale overgaves van conscripts in de Koersk regio is zodanig hoog dat alle sociale media moet uitgeschakeld worden.
Ring any bells?
En plopper de plop.. een nieuwe kaart voor klusser de klus..
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... sp=sharing
Als dit daadwerkelijk een afleiding is voor de grote aanval
(ik probeer maar het lukt me niet om het te vatten) dan zou ik durven denken aan een.. endgame.
Nu kunnen we dat woord nog niet in de mond nemen omdat de Russen elders ook nog steeds traag maar gestaag progressie blijven maken.
We blijven dus voorlopig wachten omdat we niet weten welke richting de Oekraïners uit willen, gaan ze zich ingraven of willen ze simpelweg zoveel mogelijk Rusland innemen zodat uiteindelijk na een Russische implosie een 50/50 ruil nog een goede afkoopsom is voor Putler of zijn opvolger.
Voorlopig blijft Putler ijzig en lijzig.. (wat had je anders verwacht van een ex-KGB'er)
Maar ik geloof oprecht dat het einde in aankomst is, laat ons prevelen voor een stevige winter.
Want degene die z'n volk kan blijven verwarmen heeft wie weet, de beste kaarten in handen.
Maar er zijn nog mogelijkheden.
Als Rusland stopt met vechten is de oorlog voorbij.
Als Oekraïne stopt met verdedigen is er geen Oekraïne meer...
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,